Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    pri elektrickej rucne zabudni na taketo hrátky. Keby si ju len tukol, tak sa ti zatiahne, ale s takym oneskorenim ako normalne ked stojis. To by si uz davno bol v priekope
    Ked ju podrzis, zacne auto normalne nudzovo brzdit, je to tak na vsetkych autach. A asi vsetky okrem mercedesu preto maju ten gombik cca v strede auta, aby v pripade nudze vedeli auto zastavit aj pasazieri vzadu.

  • SKolja
    odpovedal
    Vcera ked pekne snezilo, som sa chcel z Ioniqom trocha cvicne posmykat. Pri skusani zatiahnutia rucnej brzdy za jazdy som zistil ze neaktivuje rucnu brzdu, ale priamo normalne brzdy na vsetkych kolesach a ABS bolo aktivovane tiez. Takze zo smykania nebolo nic :-(.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ako povies

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo ale ved to vsetko sedi. Ten ioniq je skaredy po facelifte a nabija pomaly. Kritizoval som ho a budem ho za to kritizovat. Tri strany dozadu sa bavime o cennikovej cene za 38-39000. Co uz dosahuje zakladne verzie velkych Korejcov. Za 28 je to nova situacia a pri vybere auta novy podstatny vstupny udaj. Usetrenych 10k vie prepacit aj skarede svetla. Ja ho kupovat nejdem, ale cely zaciatok debaty bol o linku na zlacnene auto. Nabijacky 50kW tu nebudu vecne, ale aktualne ich ioniq vie vyuzit. Nic si neprotireci. Bodka, koniec

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa mna len pobavilo ako sa 3 stranky dozadu kazdy z tohto Ioniqu smeje, na cele s Milanom, ktory tam ma najviac hejtu a vola ho skaredym, nabijanie na smiech a oznacuje ho ako cisto mestske/primestske auto a zrazu je to auto, ktore odporuca ako idealnu kupu, zrazu nevadi ani cakanie na nabijacke (ktore este minuly rok vadilo), atd. Dokonca naznacil aj kacirsku myslienku, ze 50kW nabijacky tu nebudu vecne a v zahranicii je ina situacia, za ktorej zopakovanie som tu bol sfuknuty, lebo zrazu je lepsie lacne nabijanie na 50kW s dlhymi prestojmi a UFC nabijanie je vlastne zle, drahe. Nedalo mi nerypnut si, som slaby a podlahol som silnemu pokuseniu Prosim milost pana o odpustenie
    Naposledy upravené Wilo; 03-01-2021, 08:36.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Ty vole tak táto diskuzia je už nad moje chápanie.
    O čo vam vlastne ide? ( nie, neodpovedajte). Jak starí dedci u piva...

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 akych 12-15? Vsak som hovoril, ze je tam eSoul 64kWh od oficialneho KIA predajcu za 34tis.

    Rozdiel 6tis uz nie je taky velky a dostanes auto, ktore je co sa tyka dojazdu aj nabijania niekde inde, a z rovnakej kuchyne a najma bez zasadnych negativ (ak nevadi svojsky dizajn).

  • Teq
    komentoval k 's odpoveď
    obiednajte si apteru ktora ma 1/4 spotrebu TM3 ked ide tak o efektivitu https://youtu.be/AmfXKlnznNs alebo naco vobec nabijat, staci nechat na slnku a mame 50+ km denne nabite

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Presne tak, aj mňa oslovuje efektívnosť a na tú kórejci sú. Ceny nabíjania klesať len tak skoro nebudú, skôr neustále stúpajú a začne to byť znateľné. Keď má auto žrať 30 kWWh/100km, nie je to len drahé pre peňaženku, ale aj na čas nabíjania a nakoniec trpí aj ekológia, treba vyrobiť dvojnásobok energie.
    Pri malobaterkáčoch otvára nové obzory a nové možnosti aj 50 km dojazdu navyše, pri veľa jazdách to môže znamenať zastávku na nabíjanie navyše. A rýchlosť nie j všetko, síce starý Ioniq nabíja rýchle ale aj zdržanie častejším putovaním - odbočením k nabíjačke (nie sú rovno na diaľnici), znamená pár minút navyše, čo pri novom troška kompenzuje pomalšie nabíjanie.

    Kebyže do Ioniq-a dajú 64kWh baterku z Kony (nabíjanie 75kW a dojazd 500 km), je to zasa najlepší EV na trhu tak ako bol pred tromi rokmi, keď tých 28 kWh použiteľných bolo zrovnateľné s konkurenciou. Videli sme to na porovnaní Leaf vs Ioniq, že Ioniq z 28kWh použiteľných prešiel viac ako 40 kWh celkových Leaf. Terajší 38kWh Ioniq je dojazdovo porovnateľný s 52 kWh francúzmi (Peugeot, Citroen, Opel, renault), takže zasa až tak nezaostáva.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo ano, setrime, setrime. Ale jednoducho ak niekto ledva dosiahne na strop 28000 (co je asi stale riadny kus od priemeru SR), tak dalsich 12-15 na korejca so 64 kWh nema.
    To pomale nabijanie je naozaj problem, ale neuvedomujes si, ze ten dojazd je o rovnu 1/3 dlhsi. T.j. ak pri plnej dialnicnej spravis so starym povedzme 150-160km, deti este spia, ty este nie si hladny a prave tych 200km je ideal na prestavku. A ked uz stojis s tym, ze idete obedovat a neviem co vsetko, tak 25 a 45min (napr, neratal som) sa da prezit bez obmedzenia komfortu.
    Miro to napisal s tym chorvatskom objektivne. Proste je to fakt. Jazdis efektivne, obcas zadarmo a ked platis, tak platis znacne menej.
    Takze, nezatracovat, za tu cenu moze pre prevazne Slovenske, 50kW stanice byt velmi dobrym sluhom. A asi zalezi od lokality a tras, kam kto jazdi, ale podobne to bude fungovat aj v okoli.
    Ja som za efektivnost. Ta sa straca ak presun rovnakej posadky, rovnakou rychlostou na rovnake miesto spotrebuje 2-nasobok energie.
    Nie kazdemu vyhovuje starsi elektromobil, Ioniqy maju velakrat cez 100000 a prave ten znacny rozdiel v dojazde moze byt smerodajny pri vybere.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 ale ved o tom pisem od zaciatku. Ak niekomu nevadia dlhsie prestoje a silou mocou chce usetrit par desiatok €, preco neist do stareho dobreho Ioniqa 28, ktory je efektivnejsi, rychlejsie sa nabija a kupis ho za 60% ceny tohto noveho a realne budes cestovat rychlejsie za nizsiu cenu. A to sa este nebavime o stojanoch s minutovou tarifikaciou ako napriklad v Rakusku. Ked uz tak strasne chceme setrit, tak setrime a kupme lepsie auto. Ioniq 38 nie je ani volba rozumu, ani penazenky, ani emocii 🤷‍♂️

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 - o tom Chorvátsku som nechcel písať aby ma niekto neoznačil za škrta ale tak dám to sem, lebo Ty si to pomenoval:
    radšej som nabíjal na 50kW staniciach a do viac % SOC ale zdarma a mal som na dvoch nabíjaniach o hodinu dlhší prestoj ako platiť predražené Ionity a ušetriť dvakrát do roka hodinu prestoja - a toto by som si s eTronom dovoliť nemohol

    keď sme boli v lete v rakúskych Alpách dole pomaly pri Insbrucku, tiež som použil len bezplatné nabky tam aj späť ako riešiť, či mám zrovna vhodnú kartu a čuduj sa svete, zo 4 nabíjaní ani raz na bezplatnej nabke nestálo nejaké auto a bolo to bezproblémové, zrovna tam kde sme stáli celý deň pri lanovke, tak bola nabíjačka regionálneho dodávateľa energie, ktorú nemal v roamingu ani GW ani ZSE (nie že by som dal 33€ za pár hodín AC), free boli nielen bezplatné ale aj najpohodlnejšie

    GW RK so mnou nikto neriešil, len som to napísal sem a ak to niekto z GW čítal, možno sa na to pozreli a opravili, takže neviem aký je stav teraz

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Slovensko nekonci v Tatrach ani kazdy nejde cez KE. Na vychod, alebo sever od PO nieje ani len DC 50kw nieto este UFC, na vychod od KE tiez, alebo aj zapad. Ked tam nieco postavia v najblizsich rokoch tak len DC pocitam, pochybujem ze UFC.
    Kazdy si kupi auto podla toho kam jazdi a ake ma priority, Ine pritoty ma niekkto kto beha po EU ine kto beha po SK a ine kto len po meste. A tiez niekto ma viac casu ako penazi, tak si pocka kym sa nabije pomalsie a lacnjesie, niekto to ma naopak. Kazde auto si najde kupcu a ked nenajde prestanu ho vyrabat.
    Ja napr. som uz par rokov nebol autom mimo SK a po SK pobehujem casto po regionoch kde ani DC niesu (vychod SK, Orava, RV) pre mna auto s malou bat a slabou OBC je nepouzitelne. Keby ten Ionic nemal OBC iba 6kw bol by pre mna fajn, ale takto je na prd. Vykonne DC50+ by som nemal kde vyuzit aj keby ho mal.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    tema Chorvatsko a Tatry maju este dalsi rozdiel. Aj keby tych UFC bolo viac, nabijanie na nich je vzdy drahsie. Ak tie trasy nejazdis pravidelne a teda napr. nemas vyhodny program, tak sa dostavas na "super Ionity" okolo 1€/1kWh. Vtedy si dost rozmyslis, ci pojdes eTronom co bude zrat ako V8 v meste po prepocte, alebo Ioniqom, ktory sa sice pomalsie nabije, ale pride aj pri plateni nabijania za mozno 1/2 voci spalovaku.
    Vsetky tieto situacie su vysoko individualne a nakombinovat sa daju rozne. Kym niekto chce jazdit nad povolenych 130, iny naraba s energiou rozumne a spravi si program pocas prestavky, resp. rata vacsiu casovu rezervu.
    Miroslav Rojko ved ten RK uz s tebou Greenway riesil co som pocul. Nevyreisilo sa to? Podobny problem som mal v TN, ale dokazali to na dialku opravit .

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ako som pisal vyssie, nesudme auto podla neschopnosti poskytovatela nabijania. Pridu dalsie UFC, to je istota. Pri Ioniqu 38 je jedina istota ta, ze nabija pomaly.

    Ioniq38 uz lepsi nebude, dosiahol svoje maximum potencialu, ktory uz dalej nepojde.

    Taky eTron na svoje maximum este len caka a pride cas, ked svoj potencial vyuzije.

    Mas ako s pocitacmi. Ked potrebujes na svoju pracu program, vyzadujuci urcity vykon. Kupis si pracovnu stanicu, ktora len-tak-tak splna poziadavky a dalej uz nepojde? Alebo si kupis radsej lepsiu masinu, ktora ma rezervu aj do buducna? Jediny rozdiel je ten, ze pocitac vies upgradovat. Auto nie, a preto ma rezerva o to vacsi vyznam. Rovnako ako nevidim zmysel sudit auto cisto podla slovenskych realii. Ak je niekto domased a chodi len po SK tak ok, tam je to aktualne jedno. Ale niekto chce vystrcit nos aj dalej. A ani Slovensko nebude navzdy zviazane 50kW stojanmi.
Pracuje...
X