Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Tesla ma 17V batériu od tohto roka v Europe ale Jirko asi myslel, že sa nenabija raz za deň ale podľa potreby. Raz za deň mal možno prvý Ioniq ale aj Kona sa nabíja niekoľkokrát za deň (preto svieti svetlo v logu Hyundai), mne vydržala baterka skoro tri roky a potom ju bezplatne vymenili novému majiteľovi (teda obe - aj veľkú). Kona (alebo aj eNiro) dokonca už v roku 2019 mala UTILITY mode, čo by malo znamenať, že nechá zapnutý DC-DC menič a nevybija 12V batériu.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 17-07-2022, 14:46.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa oprav ma prosim teda. Zijem s info, ze olovenu 12V (ktoru navyse mimo Tesly prakticky nejde kupit) davali este par mesiacov dozadu.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 - nie Tesla to tak nemala ani pred 5 rokmi.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    tak do velmi skoreho nedavna to stale takto mala aj Tesla. Ved len teraz zacali davat tie Lion male baterie. A nikto celkom nechape preco az teraz a preco iba oni.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Mne technik v <> tvrdil ze Zoe si 12V dobija podla potreby presne ako pises ze by to malo byt. Vyslovene som sa ho pytal ci sa mi moze vybit 12V bat, tak ze vraj nie pokial aj trakcna neklesne pod kriticku hodnotu.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Je inac komicke, ze elektricke auto, co ma k dispozicii desiatky kWh v podlahe/kufri zgegne na vybitej 12V baterocke. To krutil hlavou uplne kazdy, s kym som rozpraval. Toto nedomysleli, auto by si to malo vediet ustrazit automaticky a dobijat podla potreby.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    My sme na firemnom Ioniqu pre istotu raz za 6 mesiacov davali dobit a refreshnut 12V baterku cez smart nabijacku. Kolegu takto nechal tiez v stichu, nastastie to bolo pred firmou.

    Baterka vtedy ukazovala len okolo 9.8V. Podarilo so ju cez noc ozivit a odvtedy s nou problem nebol, ale pre istotu sme to raz za pol roka aj tak nechali cez noc preliecit. Sa pamatam, ze auto pred tym blblo, aj po zamknuti zostali zasvietene svetla, museli sa mechanicky vypnut vypinacom a interier vozidla zostal vysvieteny. To sa nedalo vypnut vobec. Zjavne nieco buglo a zostalo bezat az to vymlatili baterky. AUX SAVER nepomohol. Hyundai zial neukazuje napatie 12V baterky tak ako napriklad BMW. Videl som na Amazone taky maly merak co sa picha do jednej z tych 12V zasuviek pod klimou / zapalovaca, ma to LED displej a ukazuje to napatie. Mozno by som zvazil, neviem nakolko je to spolahlive, ale ako indikativne varovanie by to mohlo posluzit. Stali to do 20€.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Nemáš v aute dashcam, alebo nejaký iný device? BT ODB2 adaptér? Pre tvoju info, keď sme vyvíjali s Martinom evDash (on má tiež facelift ioniq28), vymlátili sme si dobre aku (za zimu aj 10x). Zistili sme, že DC2DC menič aj keď je zapnutý cez menu na volante AUX battery saver (máš to zapnuté ak to tam je?), tak dobíja len 1x 24 hod cca na 20 minút a to jednoducho niekedy nestačí.
    Ja mám v eNiro na 12V .. evDash cez CAN + comma 3 openpilot + sentry dashcam .. Keď sú všetky tieto tri, % aux mi padajú ku nule. Jazdím krátke, ale denne trasy. Takže dashcam vyťahujem USB, potom sa to viac menej drží na rovnakým percentách. Ak chcem 12V dobiť odpájam všetko,, potom mi to postupne rastie.

    12V sa dokonca sa menila niekde v záruke - nejaké vadné typy tam boli. Riešenie
    - ak máš ODB2, dashcam a pod.. tak si to porieš lepšie
    - must have !!! je lion štartér .. Toto mám ja... https://www.alza.sk/auto/compasss-po...a-d6253178.htm
    ak ti umrie 12V, nahodíš a ideš.
    - ak je 12V dead, vyhod a daj tam napr Vartu. Ja mám VARTA Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520 A, 552 401 052
    Ale je o 1.5 cm nizsia, kludne sa moze dat aj ta 54Ah namiesto tejto 52Ah - tá 54Ah má rozmer ako old a hlavne kapacitne polepšíš zo 45 na 54Ah.

    Potom na 12V aku mám tento battery monitor aby som si to vedel strážiť. Loguje to graf, pekne vidím, kedy sa nabíja, alebo ide DC2DC. Ale už to ani nepozerám https://teslaclub.sk/node/13193?p=68897#post68897

    Btw MEB VW dobíja keď treba. Nechápem prečo to koréjci nefixli. Chcel som aspoň zmeniť interval na 2-6x za deň, ale že to nevedia zmeniť.

    Ešte PS. Ak sa hlavná jednotka neuspí. Napr. na kone zle sa často stáva napr. zatvorený kufor, resp. sme s evdash obstrelovali OBD2 kódmi aj pri zatvorenom aute, vyšlahá to 12V kľudne aj za 30 minút. Na toto si daj tiež pozor. Ale ten štartér je super vec, už mi zachránil krk veľa krát.

  • PeterJ
    odpovedal
    Tak mám na Ioniqu najazdených 10 000km a dojmy sú zmiešané. Je to po všetkých stránkach lepšie auto ako moja bývalá i30, najmä zmena z 1.4 MPI na elektro pohon bola výrazná a pohodlná, avšak auto ma už 3x za trištvrte roka nechalo v štichu. Prvýkrát nešlo naštartovať. Bez akejkoľvek výstrahy predtým. V servise mi povedali, že 12v batéria bola vybitá, avšak vraj diagnostika ukázala , že bola v poriadku. Naznačili mi, že som nechal otvorené dvere, pustené radio, robím krátke trasy a pod. Tak ju len dobili, povedal som si, že je to nejaká nahoda. O mesiac na to mi auto začalo vypisovať "nizke napätie 12v baterie, bezpečne odstavte vozidlo". Urobilo to aj po dlhšej jazde. Tentoraz som išiel do iného servisu (Autopolis v BA) a tam mi povedali, ze 12v batéria je zlá a musia ju vymeniť kvôli zlému článku. Zo servisu som prišiel domov a auto nenabíja. Predtým sa mi to nikdy nestalo. Skúšal som 2x DC a 2 AC nabíjačky, auto ukáže červený signal, že kábel je pripojený, ale zároveň vypíše, že auto nie je vypnuté a nevie nabiť. Samozrejme že auto vypnuté je, za 9 mesiacov, čo ho mám som nabíjal veľakrát. V kábli problém nie je, keďže som skúšal aj vstavané v dvoch DC, AC a aj doma z 230V. Zaujímavé, že auto toto začalo robiť až po výmene 12V batérie. Navyše tentoraz mám ledva dojazd do najbližšieho Hyundai v Dunajskej Strede, do Autopolisu v BA už nezájdem. Po tejto skúsenosti viem jedno - určite ak sa raz tohto auta zbavím, tak si nekúpim Teslu. Nie, nie Hyundai, ale Teslu. Lebo ak sa bude kaziť, nebudem vedieť, čo s ňou a kto mi ju tu opraví. Lebo my s priateľkou normálne tŕpneme, či vôbec naštartujeme alebo dobijeme. Pritom je to auto po facelifte...
    Naposledy upravené PeterJ; 16-07-2022, 18:44.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Pouziva niekto AA wireless s Ioniqom? Mne sa nejako seka, po zresetovani sa par krat pripoji v pohode a potom prestane. Pozivam ako start/stop trigger bluetooth infotainmentu, inak mam zatial vsetky nastavenia na defalut.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Skoda ho… mal mnoho nedostatkov, ale ako EV splnal velmi vela poziadaviek a bol predstavitelom skutocne dostupnej a efektivnej elektromobility. Skoda, ze sa doba neuberala smerom, ktory nastolil, ale vsetko prevalcovala potreba velkych, tazkych a neefektivnych krabic Este stale tu je Ioniq6, ktory by mohol pokracovat v tradicii, aj ked cena uz asi bude dost vzdialena tomuto starcekovi.

  • EV_Future
    odpovedal
    Tak, a klasicky IONIQ nam konci:

    https://www.hybrid.cz/hyundai-ukonci...omobilu-ioniq/

    To si zasluzi mozno aj minutu ticha. Skvele auticko (myslim hlavne prvu verziu 28 kWh), dodnes kraluje v efektivite jazdy popri Model 3.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Hluk pri zatazi, take cvrlikanie...
    https://www.ioniqforum.com/threads/e...7/#post-427509
    https://www.ioniqforum.com/threads/b...3/#post-473580
    Naposledy upravené SKolja; 20-01-2022, 13:13.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Rokmi klesajuci vykon splaovaku o par % asi nikto velmi neriesi, lebo pocitovo spomalenie zrychlenia hoci aj o 1s rozozna asi len pretekar a maximalky su daleko za hranicou predpisovosti.
    Viac by ludi potesila garantovana spotreba na 160tis km a bola by to adekvatnejsia paralela ku kapacite/dojazdu EV.

  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    to ložisko sa ako prejavovalo? iba hlukom alebo aj nejaké vibrácie ? mám zatiaľ 90 000km a nezdá sa mi že by šli nejaké zvuky.
Pracuje...
X