Výkon motora klesne kludne aj o 30% pri tych malych oturbenych motorcekoch ale berie sa to, ze treba vymenit turbo, tesnenia, ze je to bezna udrzba. Pri baterkach staci tiez len nejaky jeden clanok opravit a ide sa dalej.
A dalsia podobnost s baterkami - pri spalovakoch su podstatne niekolkotisicove rozdiely medzi rovnakymi autami s rozdielnymi motormi - kvoli vykonu tak ako je to pre rozne velkosti baterii pri jednom EV.
Ako sa pri EV plati podla velkosti baterky, tak sa pri spalovakoch plati podla vykonu motora. Tych podobnosti - vykon ICE vs kapacita EV je viac. Je len alibisticke porovnavat dojazd EV a dojazd ICE, kedze pri ICE nie su ceny odstupnovane za dojazd ale za vykon.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pôvodne zverejnené od ;n81588Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora
U spalovacieho auta klesa vykon kontinualne ako sa zanasaju nasavacie a vyfukove cesty a klesa tesnost v motore. Zaroven sa casom zvysuju trecie sily v motore/prevodovke. Preto sa vykon motora udava mensi ako v skutocnosti novy motor ma. U spalovacieho motora je takyto pokles uplne normalny.
Pre meranie stavu baterie je dolezite kolko energie sa z baterie da vyuzit. To kolko treba do baterie dodat nie je uplne spravny udaj. Jedina smerodatna hodnota je staticky test ako ho robi nick81. Ked nebudu clanky 100% zbalancovane/funkcne, vzdy mozu nastat vykyvy pri malych % nabitia a bateria nemusi by schopna vydat vsetku energiu ktora sa do nej vlozila. Plus vnutorne straty na baterii.
- Likes 1
-
Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora. Ale výkon motora nie je až tak podstatný pri každodennom používaní, kebyže ti klesne výkon o 5-10% tak si to ani nejako veľmi nevšimneš (okrem zrýchlenia z 0-100) . Konštrukčne sú spaľovacie motory zložitejšie a namáhanejšie ako elektromotor. Pri spaľovacom aute sú problémy väčšinou motor a prevodovka (osobná skúsenosť ). Pri elektro autách je málokedy problém s motorom (na fóre som sa zatiaľ nestretol s nikým). Videl som reálny test na brzde že auto so spaľovacím motorom z výroby nemalo udávaný výkon a po cca 100 000 km malo vyšší výkon ako nové.
Jediný spôsob ako si sám skontrolovať stav batérie je nabitie z 0/1% - 100% a koľko kWh tam dostanem pri novej a postupne používanej batérie. Potom ostane už len možnosť veriť servisu alebo nejakému nástroju tretej strany.
-
Buď sú tie batérie fakt dobre alebo majú zlý spôsob diagnostiky. Ja si myslím že to bude niekde uprostred
Skutočný stav batérie sa dozviete hneď ako Vám skončí záruka na batériu.
Stále sa hovorí pri elektromobiloch o životnosti batérií ale zamyslel sa niekto nad tým, že pri spaľovacích autách klesá zasa opotrebovaním výkon motora ? Uvádzal niektorý výrobca niekedy hlášku “Záruka na výkon motora 8 rokov alebo 160000 km” ?
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
tak auto mám, na zvolávacej akcii spravili upgrade jednotky a pridali ukostrovací kábel. Servis po 90000km , som si dal spraviť výpis z diagnostiky baterky. Ukazuje stále po 4rokoch 100% SOH. +- mi to sedí aj s dodanou elektrinou na nabíjačke z 1-100%. Trošku ma prekvapila cena servisu. Koľko platievate za prehliadky?
-
Zeby toto?
https://www.kbb.com/car-news/hyundai...eration-issue/
Malo by sa to tykat 2700 vozidiel s rokom vyroby 2017-2019.
-
Ahojte, dnes mi prišiel poštou list o zvolávacej akcii na Ioniq BEV. Píše sa tam : je potrebné vykonať úpravu softwaru systému VCULDC (Hybrid control unit) a úpravu kostriaceho kábla. Vie niekto o čo sa jedná ? Ďakujem za info.
Pridajte komentár:
-
- Likes 1
Pridajte komentár: