Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Výkon motora klesne kludne aj o 30% pri tych malych oturbenych motorcekoch ale berie sa to, ze treba vymenit turbo, tesnenia, ze je to bezna udrzba. Pri baterkach staci tiez len nejaky jeden clanok opravit a ide sa dalej.

    A dalsia podobnost s baterkami - pri spalovakoch su podstatne niekolkotisicove rozdiely medzi rovnakymi autami s rozdielnymi motormi - kvoli vykonu tak ako je to pre rozne velkosti baterii pri jednom EV.

    Ako sa pri EV plati podla velkosti baterky, tak sa pri spalovakoch plati podla vykonu motora. Tych podobnosti - vykon ICE vs kapacita EV je viac. Je len alibisticke porovnavat dojazd EV a dojazd ICE, kedze pri ICE nie su ceny odstupnovane za dojazd ale za vykon.

  • SKolja
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od ;n81588
    Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora
    Tak tu by som si dovolil nesuhlasit. Urcity pokles vykonu moze teoreticky nastat pri motoroch budenych permanentnym magnetom, kde magnet casom slabne, ale toto su pomaly nemeratelne zmeny a urcite nebudu dosahovat 5-10%. Najvacsi problem su v elektromotoroch (a prevodovkach) loziska a prierazy na vynutiach. Stary Ioniq sa tomu tiez nevyhol a na viacerych forach som zachytil ludi ktorym menili prevodovku koli odchadzajucemu lozisku. Sam som si nechal vymenit v zaruke po 3 rokoch. Po cca 30000 km zacalo byt lozisko pocut a vymenili mi celu prevodovku.
    U spalovacieho auta klesa vykon kontinualne ako sa zanasaju nasavacie a vyfukove cesty a klesa tesnost v motore. Zaroven sa casom zvysuju trecie sily v motore/prevodovke. Preto sa vykon motora udava mensi ako v skutocnosti novy motor ma. U spalovacieho motora je takyto pokles uplne normalny.

    Pre meranie stavu baterie je dolezite kolko energie sa z baterie da vyuzit. To kolko treba do baterie dodat nie je uplne spravny udaj. Jedina smerodatna hodnota je staticky test ako ho robi nick81. Ked nebudu clanky 100% zbalancovane/funkcne, vzdy mozu nastat vykyvy pri malych % nabitia a bateria nemusi by schopna vydat vsetku energiu ktora sa do nej vlozila. Plus vnutorne straty na baterii.

    Pridajte komentár:


  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora. Ale výkon motora nie je až tak podstatný pri každodennom používaní, kebyže ti klesne výkon o 5-10% tak si to ani nejako veľmi nevšimneš (okrem zrýchlenia z 0-100) . Konštrukčne sú spaľovacie motory zložitejšie a namáhanejšie ako elektromotor. Pri spaľovacom aute sú problémy väčšinou motor a prevodovka (osobná skúsenosť ). Pri elektro autách je málokedy problém s motorom (na fóre som sa zatiaľ nestretol s nikým). Videl som reálny test na brzde že auto so spaľovacím motorom z výroby nemalo udávaný výkon a po cca 100 000 km malo vyšší výkon ako nové.

    Jediný spôsob ako si sám skontrolovať stav batérie je nabitie z 0/1% - 100% a koľko kWh tam dostanem pri novej a postupne používanej batérie. Potom ostane už len možnosť veriť servisu alebo nejakému nástroju tretej strany.

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Buď sú tie batérie fakt dobre alebo majú zlý spôsob diagnostiky. Ja si myslím že to bude niekde uprostred
    Ja myslím, že Hyundai urobil všetko preto, aby počas záručnej doby neklesla kapacita batérii pod stanovenú hranicu. Naozaj všetko …

    Skutočný stav batérie sa dozviete hneď ako Vám skončí záruka na batériu.

    Stále sa hovorí pri elektromobiloch o životnosti batérií ale zamyslel sa niekto nad tým, že pri spaľovacích autách klesá zasa opotrebovaním výkon motora ? Uvádzal niektorý výrobca niekedy hlášku “Záruka na výkon motora 8 rokov alebo 160000 km” ?

    Pridajte komentár:


  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    Buď sú tie batérie fakt dobre alebo majú zlý spôsob diagnostiky. Ja si myslím že to bude niekde uprostred 🤣

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Vysiel uz niekomu niekedy na tej “diagnostike baterie” iny vysledok ako 100%? 😇

  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    tak auto mám, na zvolávacej akcii spravili upgrade jednotky a pridali ukostrovací kábel. Servis po 90000km , som si dal spraviť výpis z diagnostiky baterky. Ukazuje stále po 4rokoch 100% SOH. +- mi to sedí aj s dodanou elektrinou na nabíjačke z 1-100%. Trošku ma prekvapila cena servisu. Koľko platievate za prehliadky?

  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    Zatiaľ ešte neviem, až dnes pôjdem pre vozidlo, ale niečo hovorili o nejakom kabli. Viac budem vedieť keď budem mat auto

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    LacoJ co si zistil? Aj bratovi to dnes prislo. Vieme, o co sa jedna?

  • LacoJ
    komentoval k 's odpoveď
    Dnes mi robia servis tak že to spravia popri tom. Uvidím čo povedia.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Zeby toto?
    https://www.kbb.com/car-news/hyundai...eration-issue/

    Malo by sa to tykat 2700 vozidiel s rokom vyroby 2017-2019.

  • LacoJ
    odpovedal
    Ahojte, dnes mi prišiel poštou list o zvolávacej akcii na Ioniq BEV. Píše sa tam : je potrebné vykonať úpravu softwaru systému VCULDC (Hybrid control unit) a úpravu kostriaceho kábla. Vie niekto o čo sa jedná ? Ďakujem za info.

    Pridajte komentár:


  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Tu je originalna tabulka, ktora je aj priebezne aktualizovana:

    https://bit.ly/3qUPyw7

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Ma zaujal ten rozdiel v spotrebe Leafu so 40 vs 62 kWh batériou. 30% podľa výrobcu ale v reáli takmer narovnako?!

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Niro dopadlo velmi dobre. I ked napr. Ja mam roznu priemerku 17,1kWh, ale to naozaj zavisi od jazdneho mixu mesto/dialnica/okresky.
Pracuje...
X