Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Hmm, takze ti vlastnici Tesiel na americkom Teslaforum klamu ked pisu, ze im za 1 den zmiznu 2-4 mile z dojazdu bez prihlasovania sa k autu? Za 2 dni 3-6 mil. A za tyzden okolo 20mil. Preco by to robili, negativne klamat o vlastnom aute a fabulovat fotky? 🤔

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq necitas poriadne. nonstop odber kvoli moznosti konektivity je asi taky ako nonstop odber mobilu, s ktorym sa netelefonuje a je len prihlaseny do siete. Po dvoch dnoch ziadnej tesle nemoze ubudnut nic na dojazde, pretoze som odmeral, ze pocas 4 dni sa nespusti menic, cize 400V bateria pocas tych 4 dni nebude vobec aktivovana, tak nemoze z nej uniknut ziadna energia - akurat samovybijanie a to je u kazdej baterie a je zanedbatelne. Tesla je samozrejme stale pocas tych 4 dni dosiahnutelna cez siet. Opakujem, ze to, ze je auto dosiahnutelne cez siet neznamena ze je na siet stale pripojene. Dosiahnutelnost zerie asi tolko co mobil ked z neho netelefonujes a to je oproti kapacite 12V baterie kvapka v mori. Ked chces mozes aj tu dosiahnutelnost vypnut.
    Samozrejme ked sa do tesly budes stale prihlasovat a chciet od neho nejake data, alebo budes stale nieco nastavovat, tak sa musi spustit mobilna komunikacia a cast pocitacov a tie musia nieco zrat. Samozrejme mozes teslu tiez prinutit aby bola stale pripojena na internet a potom je samozrejme odber vecsi - ale kto by nechaval stale konektnute odparkovane auto a preco? Navyse aj ked by si ho nechal konektnute, tak v noci tesla aj tak pripojenie zrusi a spusti ho az rano. HOAX o ubytku dojazdu za dva dni kvoli tomu, ze tesla ma pripojenie uz prosim dalej neopakuj - nie je to pravda.

    Tiez uz neporovnavaj neporovnatelne - vykon motorov tesly je taky aky je, pretoze to tak vyrobca chcel, vaha je taka, lebo je to velke auto s velkou bateriou. Ked chces porovnavat musis porovnavat porovnatelne auta - X-ko mozno len s etronom - aj ked ani to nie su rovnake kategorie.

    A kazda bateria ma degradaciu hned po vyrobeni, dokonca aj ked sa nepouziva, casova zlozka jej degradacie ubera na kapacite.
    zatial neexistuje ziadna technologia co by bola proti degradacii imunna a kazdy clanok ma casovu aj cyklovu cast degradacie.

    Neverim tomu, ale chlapik od renaultu mi tvrdil, ze pouzivaju takuto fintu:
    Postupom casu ako bateria degraduje zvysuju nabijacie napetie, alebo/aj znizuju vybijaci limit, cize zmensuju ochrannu zonu baterie zo spodu alebo/aj zvrchu, cim zabezpecia je bateria si navonok realne udrzuje povodnu kapacitu aj ked v skutocnosti degraduje ako kazda ina. Clovek z renaultu tvrdil, ze vraj ZOE to ma tak urobene a teda nejaky cas si drzi konstantnu kapacitu baterie a az neskor ju zacne znizovat - ked uz nema volne ochranne zony z ktorych nahradza degradovanu cast kapacity.
    Nemal som moznost to nijako overit a ani na internete o tom ziadne relevantne zdroje nehovoria, takze myslim, ze chlapik od renaultu trebal blbosti a nadalej neverim, ze taku technologiu pouzivaju, lebo po zruseni buffrov by bateriu cakala rychla smrt.

  • EVan
    komentoval k 's odpoveď
    jux práve otázka tej interpretácie údaju o priemernej spotrebe auta ma zaujíma. V jednej debate ma presviedčali, že údaj o priemernej spotrebe berie do úvahy len spotrebovanú energiu, ktorá odišla z batérie, ale vraj to neberie do úvahy straty batérie. Čiže mi tvrdili, že ten môj spôsob na Tesle nefunguje (podľa ich čísel to robilo skoro 20%). Mne na mojom Soule ten orientačný prepočet vychádza celkom presne. A zdá sa mi zatiaľ, že po 30 tkm sa to ešte nezmenilo.

    Na meranie malých LI-ion zdrojov ja používam toto: https://www.ebay.com/itm/150W-180W-U...-/183042567245 , ale tu sa pohybujeme v iných rozmeroch :-)

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Ale ja netvrdim, ze konektivita ma extremny odber. Iba to, ze ma nonstop odber. A to si sam potvrdil, ako si pisal. Rovnako ako dalsi Teslaci na inych forach, ked nechali auto stat a po 48 hodinach im poznatelne ubudlo z dojazdu (aj ked zanedbatelne). Ja ked som sa vratil po 2 tyzdnoch k Ioniqu z dovolenky, mal taku kapacitu ako mal pred odchodom. Keby to nic netahalo, nedavala by tam Tesla moznost vypnut konektivitu pri dlhodobejsom nepouzivani.

    Mne ide ohladne namahania baterie skor o to, ze tym, ze Tesla ma prirodzene vyssiu spotrebu kvoli hmotnosti a niektorym veciam ako kurenie/konektivita, zbytocne prichadza o energiu, ktoru musis nasledne znova nabit a zbytocne si minas nabijacie cykly. Samozrejme, ze v celkovom obraze vzhladom na velkost baterie je otazne, do akej miery je to vobec relevantne. Velmi asi nie.

    Btw, na margo narazoveho vybijania pri prudkej akceleracii. Pokial je to tak ako hovoris, a baterii to neskodi, preco sa prehrievali baterie pri opakovanych max akceleraciach a auto sa hadzalo do spomaleneho rezimu? Vsak ak zvladne bateria este 3x tolko, nemalo by to byt problem ci? Tiez preco TMS nedokazal odjazdit Nurburgring a prehrial sa po kratkej dobe? Chapem co chces povedat, ale prax ukazuje zjavne trosku odlisnu skutocnost ako teoria? Ta specialne upravena zavodna Tesla MS so zlepsenym chladenim odjazdila 4,5mile na F1 trati a prehriala sa. Ioniq je slabsi aj s mensou bateriou, ale 5 mil dokaze ist pod plnym plynom bez ujmy. V absolutnych cislach je to neporovnatelne, ale v relativnych to je rovnaka situacia. Lebo toto som nikdy dako nepochopil, vsade sa pise kolko ta bateria zvladne a aku ma rezervu, a v praxi zahuci po kratkej chvili 🤔

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    EVan Da sa vymysliet viacero metod merania kapacity baterie, ale kazda bude nejakym sposobom zavisla od toho ako dane auto interpretuje spotreby vo svojej statistike, co dava k dispozicii vodicovi alebo vo svojom BMS cez OBD. Jedine spravne meranie kapacity by bolo v laboratornych podmienkach, keby bola bateria vybijana externou zatazou, ked sa po 100% nabiti vo vozidle pripoji rovno na bateriu externa zataz s definovanymi parametrami a na merakoch sa da exaktne sledovat a zaznamenavat priebeh vybijania (prud, napetie, pripadne rovno energia) Treba samozrejme vtedy zabezpecit aby auto nezralo nic.
    Standardne sa kapacity baterii definuju pocas 20 hodinoveho vybijania prepocitanym predpokladanym konstantnym vykonom, co samozrejme v realnom svete nikdy nie je, takze kapacity pri realnom pouzivani su vzdy mensie. Takymto laboratornym/garazovym sposobom som testoval len bateriu elektrickeho skutra, ktora mala mat podla popisu kapacitu 6kWh, vybijal som ju z 100% nabitia do 3V napetia na clanok (liion 3,6Vnominal), no nechcelo sa mi natahovat vybijanie na 20 hodin, tak som dal taku zataz, ze vybijanie prebehlo pocas 5 hodin a vtedy som nameral kapacitu cca 5,5kWh, co povazujem za dobry vysledok. Pre meranie nabijanej alebo vybijanej energie baterii s napetim maximalne 100V pouzivam tuto krabicku - pocita rovno Wh.
    Verzia do 20A bez shuntu je tu: https://www.ebay.co.uk/itm/100V-20A-...MAAOSw4VpcCkqr
    Existuju verzie 50 aj 100A verzie s shuntami.
Pracuje...
X