Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux Tak pisal si ze "...tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane."

    Ja hovorim, ze bateria pri vyuziti potencialu auta, ktory mu bol dany, trpi a je extremne namahana. A toto tvrdenie je potvrdene tym, ze Tesla nezvladne tuto zataz ani kratsiu kontinualnu dobu, bateria sa hodi do ochranneho modu, lebo by sa uvarila. O tom prehrievani hovorim. A jedna zo zakladnych premis ohladne zivotnosti baterii je aka? Vyvarujte sa teplu. A co hovoria doterajsie skusenosti s bateriami, ktore boli ukazkove pri Nissane Leaf? Baterii vadi rychlonabijanie menej ako vysoke teploty. To, ze Tesla je "konzumentske auto" ako si ju nazval na tom nic nemeni. Rozhodli sa dat autu taky potencial, tak by mal byt ten potencial aj vyuzitelny vzdy a za kazdych okolnosti. Maju na tom postaveny marketing. Inac sa jedna o zavadzanie. Ano eTron je lenivy. Ale nikde ho nepropaguju ako najrychlejsie SUV ani sa nijako extra nezmienuju o jeho vykone, o co sa napriklad taky Jaguar s iPace-om pokusil tym ich komickym drag-raceom s TMX.

    To s amikmi chapem, ale vela ludi co potvrdilo ubytky auto garazuje, takze vplyv tepla/zimy je minimalizovany. A rozdiel 20-30 mil za tyzden urcite nebude sposobeny teplotou baterie pri odparkovani a naslednom nastartovani. V zime pri -30 mozno, ale nie v lete. A pre teba je to mozno hoax, mozno je tvoje auto specialne neviem. Ale aktualne moja skusenost je taka, ze viac ako 50 ludi, ktorych nepoznam, na Tesla fore potvrdili znatelny odber v aute pocas doby, co auto dlhsiu dobu stoji 48+ hodin, nikto im neodporoval, a ty si zatial jediny, ktory to vyvracia (a teba tiez nepoznam . Mimo ineho, pokles kapacity pri odparkovanom aute tu uz davnejsie potvrdil aj Jiri GrandPa. Ja som mal par krat pozicanu Teslu na vikend, a vzdy mi cez noc ubudlo par km. Bez akehokolvek pristupu cez appku. Nechcem ti vyvracat tvoje skusenosti, zazil si to, nameral si si. Ale z mojej pozicie chap, ze je to 51 reakci vs 1, a dolozene tiez mojou skusenostou. Takze ja osobne to za hoax nepovazujem. Budem rad, ak sa potvrdi, ze je to blbost, ale zatial som nevidel take potvrdenie na nejakej vacsej vzorke majitelov. A v zasade sa nestotoznujem ani s tvrdenim, ze ludia na americkom fore su nezaujimavi, lebo nemaju ziadne znalosti. To je podobne nalepkovanie, ako ze vsetci amici su tlsti. Uz len samotna statistika by potvrdila, ze ked na tomto malom fore je viacero "studovanych" z fachu, tak na tom americkom, ktore ma 1000x vacsiu clensku zakladnu, sa najde minimalne podobny pocet odbornikov, teoreticky by mal byt este vacsi (alebo aj mensi, statistika je svina, ale to nevieme, resp. len ty to tvrdis s istotou

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq ake prehrievanie? ja som len napisal, ze tesla ma trojnasobne kapacitnejsiu bateriu ako ioniq, takze moze hravo zvladnut trojnasobny vykon. Prehrievanie je take ako bolo navrhnute - ked bola tesla vyrobena ako auto, ktore nie je urcene na pretekarsku drahu tak ma take chladenie ake ma. Nie je problem urobit podstatne vykonnejsie chladenie pre pretekarske auta - vid formulaE, ale stoji to peniaze, vahu a energiu navyse.
    Tesla sa rozhodla urobit elektromobil tak, aby nejaky cas zladol aj velke vykony ake nema ziadny iny seriovy elektromobil aby ukazala, ze elektromobilita moze byt aj v spickovom segmente, no pri konzumentskych autach vzdy musi byt nejaky kompromis vsetkych parametrov aby to malo zmysel. Preco je etron oproti X-ku taky lenivy a zravy elektromobil? Ved je to mohol byt generacne novsi a lepsi elektromobil - no nie je.

    Ludia na americkych forach ma nezaujimaju - spravidla nemaju ziadne technicke vedomosti.
    Ja presne viem co som nameral na svojom aute - meral som to prave preto, lebo som videl kopu hoaxov kade-tade po internete.
    Dal som to sem s vsetkymi udajmi a grafmi. Ze internet je siritel hoaxov ja uz nijako neovplyvnim, aspon na tomto fore s hoaxami bojujem.
    Kopa ludi si napriklad tiez neuvedomi, ze tepla bateria ma inu kapacitu ako studena, takze auto po odstaveni v zime a schladeni moze kludne ukazovat o percento aj dve mensiu kapacitu aj ked realne sa ziadna energia nestratila. Tak vznikaju hoaxy - z neznalosti technologie.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    EVan Uz davno som prestal sledovat kapacitne zmeny na mojich elektromobiloch, lebo aj tak ich podstatne neovplyvnim.
    Aj ked ma velmi zaujimaju technologie okolo toho, davno som pochopil, ze sposoby jazdenia a okolite podmienky sa stale menia, navyse rozni vyrobcovia pouzivaju rozne metody merania energie v autach, takze aj tak sa exaktne neda nic odmerat.
    Merania robim len vtedy, ked ich viem urobit exaktne - vecsinou na stole, ci v garazi na novej hracke - to staci na pochopenie co mozem od skutra, bicykla ci ineho stroja na baterie ocakavat a potom zariadenie uz len pouzivam. Zatazovy merak, co si posla linku mam tiez - ale ten je len na vybijanie - ten co som poslal linku ja sa da pouzivat aj pri nabijani - mam ho nastalo zaradeny do nabijania skutra, tak viem presne kolko energie som dodal do skutra na DC urovni. Aj ked aj to ma zaujimalo len zo zaciatku, ked som pochopil ako ot funguje tak somto prestal sledovat. V nabijacom trakte mam zaradeny aj obvod co mi nabija bateriu skutra len do napetovej urovne aku nastavim, takze skuter nabijam stale len cca na 80%, lebo mi to bohate staci. Nastavitelne obmedzenie nabijania robim pomocou tohto obvodu:

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux btw stale si neodpovedal na to prehrievanie baterie? Tvrdis, ze bateria zvladne aj 3x vyssi narazovy odber, ale prax ukazuje inac?

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Hmm, takze ti vlastnici Tesiel na americkom Teslaforum klamu ked pisu, ze im za 1 den zmiznu 2-4 mile z dojazdu bez prihlasovania sa k autu? Za 2 dni 3-6 mil. A za tyzden okolo 20mil. Preco by to robili, negativne klamat o vlastnom aute a fabulovat fotky? 🤔
Pracuje...