uz je 3f zappi? super, konecne
dik za info
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Keďže tu spomíname domáce nabíjanie, nedá mi pripomenúť, že existuje niečo také ako zappi - inteligentný wallbox, ktorý má funkciu monitorovania prebytkov fotovoltaiky do siete a dokáže nabíjať aj plnými 32A, aj keď dom má istič napr. 3 x 25A. Jeden jeho režim je taký, že je možné nastaviť maximálnu hodnotu ističa prívodu prúdu k nemu a túto hodnotu odberu kombinuje s prebytkom odovzdávaným do siete a tým obchádza kapacitu ističa (samozrejme musí byť zapojený na tej fáze ako fotovoltaika). Toto poskytoval aj starší model, ktorý stál ako u nás normálne hlúpe wallboxy do 500€, ale bol jednofázový.
Dobrou správou je, že majú nový model a je už je trojfázový a teda obslúži plnohodnotne aj Teslu. Bohužiaľ troška podražel na 800 € ale keď chodím po výstavách, stále som nenašiel tak dokonale zladený produkt s fotovoltaikou. Väčšina wallboxov je veľmi smart v tom, že sa dá pripojiť blbou appkou a pozerať nabíjanie a tým to končí.
- Likes 2
-
milan84 500W pri vykone 7kW je 7%. Vacsina toho stratoveho vykonu pri nabijani nie je zavisla od velkosti nabijacieho prudu, napr. pri nabijani mobilnym konektorom (k Ioniqu je nastaveny na max 9A, t.j. cca 2kW) je strata percentualne ovela horsia. Raz som to meral cez dodane/odobrane kWh, niekde som to tu pisal, nepamatam si presne cisla, ale mam dojem ze to bolo cez 20%Naposledy upravené Peterka; 03-05-2019, 18:50.
-
Neviem ci Nissan ferovo uvadza, pred par tyzdnami som nabijal AC na Leafe 3 hod., dal som do temy Leaf foto, priemerny vykon bol len 6 kW (co zobralo z nabijacky), takze Nissan nenabija 6,6, ale len 6 a to este pred stratami.
-
milan84 Otestoval som AC nabijanie na "aktualnom" Ioniqu, podla diagnostiky bol na baterii nabijaci vykon naozaj iba 6,6kW: pri 79% SoC bolo napatie 384.2V a prud 17.1A, co zodpoveda 6,57kW. Nabijaci stojan ukazoval vykon 7,1kW cize strata cca 500W. Je teda mozne, ze ta katalogova udavana hodnota 1f AC nabijania 6,6kW zodpoveda nabijaciemu vykonu bez strat a teda odberu 32A zo siete. Potom je mozne, ze faceliftovany Ioniq s udavanym zvysenym AC vykonom na 7,2kW ma iba zapocitane straty a je to marketingovy tah. Alebo je ten vykon naozaj zvyseny, ale potom by po zapocitani strat potreboval zo siete na jednej faze viac ako 32A a ten by sa na 3f 22kW dosiahnut nedal. Rychlonabijacie stojany sice maju vacsinou AC 44kW, ale ten asi nik s ioniqom velmi nepouziva..
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
Vcera som bol u mojho Hyundai dealera vo Viedni, trochu sme diskutovali o novych autach a povedal mi nasledovne:
Novy 38kWh Ioniq sa neda stale oficialne objednat, v septembri pridu predobjednane predvadzacie vozidla (presne toto iste bolo z Konou minuly rok)
Sucasny 28kWh Ioniq je skladom a da sa dodat do par dni
Kona skladom ziadna a od objednavky po dorucenie je cakacia doba 1 rok (pri objednani dnes je predpokladane dodanie koniec aprila 2020) a predlzuje sa.
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
Aby to nebolo nakoniec tak, ze este aj ja s malobaterkacom i3 18kWh dojdem skor ako 38kWh verzia, lebo j nabijam max 10min do 80%.
-
Tu je preložené porovnanie 39 a 64 kWh v Kone, čo by mali byť tie isté články a 39kWh pomalšia aj v tom teste a to dokonca na 50kWh nabíjačke
https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...ost-nabijania/
Ešte bude zaujímavé sledovať, či upgrade Ioniqu vlastne nepredĺži cestovný čas oproti súčasnému modelu, lebo rýchlosť nabíjania má najväčší vplyv na čas cestovania pri dlhších cestách a aktuálny Ioniq keď prišiel pred dvoma rokmi, tak to bolo to najlepšie DC nabíjanie, čo medzi ne-Tesla elektromobilmi bolo.
-
Zahliadol som na hybrid.cz, že vraj má inak zapojené články, takže má menšie napätie ako 28kWh verzia.
Tu je spomínaných 319.4V
https://www.hyundai.news/fileadmin/e...nical_Data.pdf
28kWh mala vraj 360V
http://resources.mynewsdesk.com/imag...maghpegang.pdf
-
to by znamenalo pre novu baterku priemernu (nie max) rychlost nabijania cca 37kW, povodne baterka mala priemernu rychlost cca 62kW, ak som sa nesekol pri pocitani. Korejska stranka uvadza: Approximately 54 minutes (based on 100kW) / 57 minutes (based on 50kW) [0% to 80% charged]
-
Ak nabijanie naozaj bude trvat 54 minut, tak uz sa tesim na Bjornov race: Ioniq 28kWh vs Ioniq 38kW. Myslim ze suverenne vyhra ten s mensou baterkou.
-
Vytrcajuci displej sa nepaci ani mne, tak ako aj ten "monitor" v TM3
Co sa tyka AC nabijacieho vykonu, na Delte GW v Avione so videl udaj 7,2 kW. Na svojom wallboxe so meral prud, pri nastaveni na 32A Ioniq bral cca 31A. Potom je vykon podla napatia, nemusi byt presne 230V, jednak kvoli tolerancii a aj v zavislosti od instalacie- ubytku na vedeni. Mozem najblizsie pozriet, aky vykon na baterii ukazuje diagnostika, ale tych 7,2 kW vidim uplne realne.
Edit: Jirko tu niekde raz pisal, ze on ma v ramci instalacie fotovoltiky v domacej sieti napatie okolo 250V, tam by bol nabijaci vykon este vyssiNaposledy upravené Peterka; 02-05-2019, 20:28.
Pridajte komentár: