Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    uz je 3f zappi? super, konecne
    dik za info

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Keďže tu spomíname domáce nabíjanie, nedá mi pripomenúť, že existuje niečo také ako zappi - inteligentný wallbox, ktorý má funkciu monitorovania prebytkov fotovoltaiky do siete a dokáže nabíjať aj plnými 32A, aj keď dom má istič napr. 3 x 25A. Jeden jeho režim je taký, že je možné nastaviť maximálnu hodnotu ističa prívodu prúdu k nemu a túto hodnotu odberu kombinuje s prebytkom odovzdávaným do siete a tým obchádza kapacitu ističa (samozrejme musí byť zapojený na tej fáze ako fotovoltaika). Toto poskytoval aj starší model, ktorý stál ako u nás normálne hlúpe wallboxy do 500€, ale bol jednofázový.
    Dobrou správou je, že majú nový model a je už je trojfázový a teda obslúži plnohodnotne aj Teslu. Bohužiaľ troška podražel na 800 € ale keď chodím po výstavách, stále som nenašiel tak dokonale zladený produkt s fotovoltaikou. Väčšina wallboxov je veľmi smart v tom, že sa dá pripojiť blbou appkou a pozerať nabíjanie a tým to končí.
    A multi-feature Electric Vehicle charging point. Zappi is the first charging point to maximise your property’s micro-generation of solar and wind energy.

    Pridajte komentár:


  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 500W pri vykone 7kW je 7%. Vacsina toho stratoveho vykonu pri nabijani nie je zavisla od velkosti nabijacieho prudu, napr. pri nabijani mobilnym konektorom (k Ioniqu je nastaveny na max 9A, t.j. cca 2kW) je strata percentualne ovela horsia. Raz som to meral cez dodane/odobrane kWh, niekde som to tu pisal, nepamatam si presne cisla, ale mam dojem ze to bolo cez 20%
    Naposledy upravené Peterka; 03-05-2019, 18:50.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Neviem ci Nissan ferovo uvadza, pred par tyzdnami som nabijal AC na Leafe 3 hod., dal som do temy Leaf foto, priemerny vykon bol len 6 kW (co zobralo z nabijacky), takze Nissan nenabija 6,6, ale len 6 a to este pred stratami.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    páni vdaka za reakciu. Tym padom jux myslis, ze nissan ferovo uvadza 6,6 a korejci si to prikrasluju, resp. ako bolo pisane, rataju napr. s verziu, ze je v sieti vyssie napatie?
    Ale strata 500W mi pride celkom dost vela, nie?

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Peterka urcite je to tak ako hovoris, Kazdy EV ma podobne straty pri AC nabijani. Meral som iMiEV-y aj Teslu.
    len pre uplnost: tie straty nie su len v nabijacke, elektronika auta si tiez pri nabijani nieco berie.

  • Peterka
    odpovedal
    milan84 Otestoval som AC nabijanie na "aktualnom" Ioniqu, podla diagnostiky bol na baterii nabijaci vykon naozaj iba 6,6kW: pri 79% SoC bolo napatie 384.2V a prud 17.1A, co zodpoveda 6,57kW. Nabijaci stojan ukazoval vykon 7,1kW cize strata cca 500W. Je teda mozne, ze ta katalogova udavana hodnota 1f AC nabijania 6,6kW zodpoveda nabijaciemu vykonu bez strat a teda odberu 32A zo siete. Potom je mozne, ze faceliftovany Ioniq s udavanym zvysenym AC vykonom na 7,2kW ma iba zapocitane straty a je to marketingovy tah. Alebo je ten vykon naozaj zvyseny, ale potom by po zapocitani strat potreboval zo siete na jednej faze viac ako 32A a ten by sa na 3f 22kW dosiahnut nedal. Rychlonabijacie stojany sice maju vacsinou AC 44kW, ale ten asi nik s ioniqom velmi nepouziva..

    Pridajte komentár:


  • Apos
    komentoval k 's odpoveď
    mne bolo u dealera Hyundai povedane, ze globalne je predobjednanych cca 13 tisic KONA, takze aj preto tie cakacky na ne

  • SKolja
    odpovedal
    Vcera som bol u mojho Hyundai dealera vo Viedni, trochu sme diskutovali o novych autach a povedal mi nasledovne:
    Novy 38kWh Ioniq sa neda stale oficialne objednat, v septembri pridu predobjednane predvadzacie vozidla (presne toto iste bolo z Konou minuly rok)
    Sucasny 28kWh Ioniq je skladom a da sa dodat do par dni
    Kona skladom ziadna a od objednavky po dorucenie je cakacia doba 1 rok (pri objednani dnes je predpokladane dodanie koniec aprila 2020) a predlzuje sa.


    Pridajte komentár:


  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Aby to nebolo nakoniec tak, ze este aj ja s malobaterkacom i3 18kWh dojdem skor ako 38kWh verzia, lebo j nabijam max 10min do 80%.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Tu je preložené porovnanie 39 a 64 kWh v Kone, čo by mali byť tie isté články a 39kWh pomalšia aj v tom teste a to dokonca na 50kWh nabíjačke

    https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...ost-nabijania/

    Ešte bude zaujímavé sledovať, či upgrade Ioniqu vlastne nepredĺži cestovný čas oproti súčasnému modelu, lebo rýchlosť nabíjania má najväčší vplyv na čas cestovania pri dlhších cestách a aktuálny Ioniq keď prišiel pred dvoma rokmi, tak to bolo to najlepšie DC nabíjanie, čo medzi ne-Tesla elektromobilmi bolo.

  • kayle
    komentoval k 's odpoveď
    Zahliadol som na hybrid.cz, že vraj má inak zapojené články, takže má menšie napätie ako 28kWh verzia.
    Tu je spomínaných 319.4V
    https://www.hyundai.news/fileadmin/e...nical_Data.pdf
    28kWh mala vraj 360V
    http://resources.mynewsdesk.com/imag...maghpegang.pdf

  • Apos
    komentoval k 's odpoveď
    to by znamenalo pre novu baterku priemernu (nie max) rychlost nabijania cca 37kW, povodne baterka mala priemernu rychlost cca 62kW, ak som sa nesekol pri pocitani. Korejska stranka uvadza: Approximately 54 minutes (based on 100kW) / 57 minutes (based on 50kW) [0% to 80% charged]
    Naposledy upravené Apos; 02-05-2019, 20:37. Dôvod: doplnene z korejskej stranky hyundai

  • EV_Future
    komentoval k 's odpoveď
    Ak nabijanie naozaj bude trvat 54 minut, tak uz sa tesim na Bjornov race: Ioniq 28kWh vs Ioniq 38kW. Myslim ze suverenne vyhra ten s mensou baterkou.

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Vytrcajuci displej sa nepaci ani mne, tak ako aj ten "monitor" v TM3
    Co sa tyka AC nabijacieho vykonu, na Delte GW v Avione so videl udaj 7,2 kW. Na svojom wallboxe so meral prud, pri nastaveni na 32A Ioniq bral cca 31A. Potom je vykon podla napatia, nemusi byt presne 230V, jednak kvoli tolerancii a aj v zavislosti od instalacie- ubytku na vedeni. Mozem najblizsie pozriet, aky vykon na baterii ukazuje diagnostika, ale tych 7,2 kW vidim uplne realne.
    Edit: Jirko tu niekde raz pisal, ze on ma v ramci instalacie fotovoltiky v domacej sieti napatie okolo 250V, tam by bol nabijaci vykon este vyssi
    Naposledy upravené Peterka; 02-05-2019, 20:28.
Pracuje...
X