Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Naco tolko emocii okolo tak smiesneho problemu ako je pokles SoC pocas parkovania? Osobne verim juxovej teorii- ma logiku a je naviac potvrdena aj jeho meranim. Aj v Ioniqu je aj pocas parkovania nejaka elektronika "ziva", ked sa napr. pri priblizeni k autu odklopia zrkadla, je zapnuty alarm... a ta "mini" 12V bateria to tiez nevydrzi napajat vecne. Neviem, ci v pripade poklesu jej napatia "ozije" menic a dobije sa z hlavnej baterie, moje auto viac ako den-dva nikdy nestoji, tak ma to netrapi. Aj preto ma jux moju poklonu, ze sa mu to chcelo niekolko dni merat a sledovat...

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    a nie je cela ta debate len nepochopena tak, ze Tesla sa kryje, ze auto moze stratit tolko a tolko? Ako ked VW (a samozrejme aj ini vyrobcovia) ma pisane v serviske, ze moze zozrat 1L oleja na 10.000km ? realne ale zozerie samozrejme menej, no tiez sa tym VW kryje.
    jux to ma v svojom aute odmerane a je tu jeden z veteranov, ktory vie o com rozprava, takze ak ma pravdu on, tak mi vychadza jedine nieco podobne ako moja teoria. Priznam sa, napr. na mojom aute som to nikdy nesledoval. Auto potrebujem pouzivat denne, nestoji nikdy tyzden ci dva

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq mi to tu pripadá ako keď moja násťročná dcéra musí mať vždy pravdu a posledné slovo, ale keďže máš vodičák bez dozoru dospeleho, už budeš starší

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Este na zaver, to je analyzovanych cez 3800 TMS, 1200+ TMX a do 400 TM3 (este ten stary soft co nedal auto spat a drainoval prilis vela).

    https://www.teslarati.com/wp-content...fo-Graphic.png

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Ja necitam pozorne? Dobre no. Zacnem o namahani baterie vybijanim, ty zacnes o nabijani. Dve rozdielne veci. Bjorn nesiel naplno, pozri si to video. Isiel ustalenou vysokou rychlostou. Ja som hovoril o maximalnej akceleracii, pretoze to je to, co prehrieva bateriu a to som aj hovoril. Dlhodobo vysokou rychlostou ides zriedkavo, opakovanu max akceleraciu pouzijes zarucene castejsie, najma pri predbiehani. Umyselne sa vyhybas tym veciam co vypichnem, a argumentujes uplne inymi. To, co Tesla sama oficialne oznaci ako fakt, vybitie 1% baterie denne, oznacis za Hoax a vsetkych americanov za blbcov. Aj napriek tomu, ze vacsina ludi tymto vybijanim trpi. Potvrdili to aj na Teslarati kde mali k tomu nejaku anketu. Nie je to ziadna pravna ochrana ale fakt. Preco to potom nema v manuale Ioniq a neceli ziadnym zalobam? Asi preto, ze po 14 dnoch nic nestrati a tym padom si nikto nemusi kryt prdel pravnickymi formulkami. To, ze ma Tesla neefektivny menic a potrebuje takto dobijat 12V baterku moze byt zakaznikovi jedno. Ale znova som zabudol, ze som na Tesla fore. Ospravedlnujem sa. Akakolvek pozitivna informacia od inych vyrobcov tu byva z tvojej strany pravidelne degradovana, s tym ze Tesla toto a Tesla tamto. Kritiku Tesly vzdy len slepo zadupes pod ciernu zem. Bud rad, ze si. Ze mas dokonalu TMX, ktora ako jedna z mala nestraca statim SoC. Nechaj radovat sa aj druhych, ktori sa tesia z takych malickosti ako dobre urobena baterka. Nesud cely narod len za to, ze maju oznacenu kazdu blbost a radi sa sudia. Slovaci by boli presne taki isti keby uzivali taku sudnu ochranu. A rovnako Nemci, Japonci alebo Poliaci. Raduj sa zo zivota. A prepac, ze som sa opovazil nieco povedat na Teslu, radsej uz prispievat nebudem lebo to opatovne schytaju za mna este aj americania a vsetci negramotni vlastnici Tesly, ktori zazracne stratili 30mil za tyzden aj bez online pristupu a doteraz nevedia preco. Ale mozes im vysvetlit, ze to je hoax a oni si len vymyslaju a postuju na fora photoshopnute fotky. Nech ten cas za photoshopom radsej stravia zberanim odpadkov z riek

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Zaujimava debata a som rad za kazdy nazor a vety.
    Ja sa len vratim k teme 100 percent SOH. Je mozne aj to, ze Hyundai kedze nema ukazovatel SOH, vypocitava nieco podobne ako 12 paliciek v Leafe. T.j. aj pri NIssane sa tvari 12 paliciek ako plny stav a pritom moze byt realne SOH len 85 (tam zvycajne zmizne prva palicka) a vyssie, co je pokles 15 percent ! Ale kto sadne do auta, vidi stav novej baterie.
    Mylim sa?

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Leaf ma ukazovatel teploty baterie - pasiky.

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Pri klasickom spalovaku mame ukazovatel teploty motora. Preco nieje pri EVckach tiez ukazovatel teploty baterky? Ale nie cez appku, ale pekne v aute na displeji. Trebarz aj graficky znazornene cislo. Zelena OK. Zlta vyssia teplota a Cervena velmi vysoka. Pri autach kde nieje TMS, by to malo vyznam nie?

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    K tomu poklesu "kapacity". V klude, ked je odber zanedbatelny, Tesla pouziva napatie na detekciu SOC. A kedze bateria vzdy po jazde (alebo nabijani) vychladne, "dojazd" (SOC) klesne aj ked by bol odber 0.
    Kazda Tesla ma default nastavene "Always connected" - tj. pocitace uplne nespia. V tom pripade ten priemerny pokles 1% za den moze byt. Ja som to vypol a pokles SOC je vyslovene zavisly na stave 12V baterie. Starsie auta (este starsie ako mam ja) ju mali dost nekvalitnu a po roku/dvoch odchadzala. V tom pripade, samozrejme, mohlo dochadzat k jej dobijanu pomerne casto, co sa prejavi ako pokles SOC.
    Netreba zabudat, ze vsetko sa kontinualne vyvija, vylepsuje a tak u Modelu 3 je zase ten "phantom drain" vyrazne nizsi. Ked mas bateriu 75-100 kWh, nejaky ubytok par kWh ta netrapi..
    U mna to je urcite menej ako 1% za den v priemere, Ja to pozeram podla dojazdu (lebo Tesla pouziva pri vypocte dojazdu "rated" spotrebu a nie minulu jazdu) a za dne mi ubudne tak 1-2 km, co je okolo 0.5%. Nemam ale uplne vsetko povypinane a k auto dialkovo pristupujem bezne aj 3x za den.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-04-2019, 21:27.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq Pozri si tabulku nabijania roznych baterii roznym vykonom
    https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...2739#post22739
    a potom mi povedz co je na tomto texte zle
    "tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane"

    Co jen kratsia kontinualna doba?
    Bjorn isiel na 90 X-ku suvisle 200km/h nieco nad pol hodiny takmer az do vybitia baterie - to ti nestaci pre elektromobil?

    Nechapem preco nechapes ze to o vybijani musi mat tesla napisane v navode. Ved ak vsetko nechas pozapinane a prihlasujes sa ty alebo niekto kto ma tiez pristup do auta kedy sa mu zachce, tak to vybijanie kludne moze byt take ako pisu v navode.
    Ja som tu predsa kedisi uplne presne vysvetlil ako nabijanie a vybijanie tesly funguje pri jednotlivych rezimoch.

    citaj tu a dalej https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4561#post14561

    Ved americania musia mat napisane aj to ze deti sa nemaju davat do mikrovlnky, tak je jasne ze do navodu musia dat najhorsi pripad, inak by ich pravnici roznosili v zuboch...

    Zase sa ukazalo, ze poriadne necitas a pametas si len hoaxy - spominas vyjadrenie od Jiri GrandPa - ale nepametas si, ze som jeho tvdenie hned upresnil.
    https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4744#post14744

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux A dam sem radsej priamo manual, nech sa tu zbytocne nehadame. Tu je to cierne na bielom priamo od vyrobcu tak sa nemusime stazovat na nevzdelanych americanov a Hoaxy. Strana 6.4 manualu TMS, odstavec Battery Care:

    Bateria sa pri stati sama vybija tempom priemerne 1% za den. Majte toto na pamati pri dlhodobejsom odparkovani auta napriklad na letisku, 14 dni moze predstavovat 14%.

    https://www.tesla.com/sites/default/...europe_1.0.pdf

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux Tak pisal si ze "...tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane."

    Ja hovorim, ze bateria pri vyuziti potencialu auta, ktory mu bol dany, trpi a je extremne namahana. A toto tvrdenie je potvrdene tym, ze Tesla nezvladne tuto zataz ani kratsiu kontinualnu dobu, bateria sa hodi do ochranneho modu, lebo by sa uvarila. O tom prehrievani hovorim. A jedna zo zakladnych premis ohladne zivotnosti baterii je aka? Vyvarujte sa teplu. A co hovoria doterajsie skusenosti s bateriami, ktore boli ukazkove pri Nissane Leaf? Baterii vadi rychlonabijanie menej ako vysoke teploty. To, ze Tesla je "konzumentske auto" ako si ju nazval na tom nic nemeni. Rozhodli sa dat autu taky potencial, tak by mal byt ten potencial aj vyuzitelny vzdy a za kazdych okolnosti. Maju na tom postaveny marketing. Inac sa jedna o zavadzanie. Ano eTron je lenivy. Ale nikde ho nepropaguju ako najrychlejsie SUV ani sa nijako extra nezmienuju o jeho vykone, o co sa napriklad taky Jaguar s iPace-om pokusil tym ich komickym drag-raceom s TMX.

    To s amikmi chapem, ale vela ludi co potvrdilo ubytky auto garazuje, takze vplyv tepla/zimy je minimalizovany. A rozdiel 20-30 mil za tyzden urcite nebude sposobeny teplotou baterie pri odparkovani a naslednom nastartovani. V zime pri -30 mozno, ale nie v lete. A pre teba je to mozno hoax, mozno je tvoje auto specialne neviem. Ale aktualne moja skusenost je taka, ze viac ako 50 ludi, ktorych nepoznam, na Tesla fore potvrdili znatelny odber v aute pocas doby, co auto dlhsiu dobu stoji 48+ hodin, nikto im neodporoval, a ty si zatial jediny, ktory to vyvracia (a teba tiez nepoznam . Mimo ineho, pokles kapacity pri odparkovanom aute tu uz davnejsie potvrdil aj Jiri GrandPa. Ja som mal par krat pozicanu Teslu na vikend, a vzdy mi cez noc ubudlo par km. Bez akehokolvek pristupu cez appku. Nechcem ti vyvracat tvoje skusenosti, zazil si to, nameral si si. Ale z mojej pozicie chap, ze je to 51 reakci vs 1, a dolozene tiez mojou skusenostou. Takze ja osobne to za hoax nepovazujem. Budem rad, ak sa potvrdi, ze je to blbost, ale zatial som nevidel take potvrdenie na nejakej vacsej vzorke majitelov. A v zasade sa nestotoznujem ani s tvrdenim, ze ludia na americkom fore su nezaujimavi, lebo nemaju ziadne znalosti. To je podobne nalepkovanie, ako ze vsetci amici su tlsti. Uz len samotna statistika by potvrdila, ze ked na tomto malom fore je viacero "studovanych" z fachu, tak na tom americkom, ktore ma 1000x vacsiu clensku zakladnu, sa najde minimalne podobny pocet odbornikov, teoreticky by mal byt este vacsi (alebo aj mensi, statistika je svina, ale to nevieme, resp. len ty to tvrdis s istotou

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq ake prehrievanie? ja som len napisal, ze tesla ma trojnasobne kapacitnejsiu bateriu ako ioniq, takze moze hravo zvladnut trojnasobny vykon. Prehrievanie je take ako bolo navrhnute - ked bola tesla vyrobena ako auto, ktore nie je urcene na pretekarsku drahu tak ma take chladenie ake ma. Nie je problem urobit podstatne vykonnejsie chladenie pre pretekarske auta - vid formulaE, ale stoji to peniaze, vahu a energiu navyse.
    Tesla sa rozhodla urobit elektromobil tak, aby nejaky cas zladol aj velke vykony ake nema ziadny iny seriovy elektromobil aby ukazala, ze elektromobilita moze byt aj v spickovom segmente, no pri konzumentskych autach vzdy musi byt nejaky kompromis vsetkych parametrov aby to malo zmysel. Preco je etron oproti X-ku taky lenivy a zravy elektromobil? Ved je to mohol byt generacne novsi a lepsi elektromobil - no nie je.

    Ludia na americkych forach ma nezaujimaju - spravidla nemaju ziadne technicke vedomosti.
    Ja presne viem co som nameral na svojom aute - meral som to prave preto, lebo som videl kopu hoaxov kade-tade po internete.
    Dal som to sem s vsetkymi udajmi a grafmi. Ze internet je siritel hoaxov ja uz nijako neovplyvnim, aspon na tomto fore s hoaxami bojujem.
    Kopa ludi si napriklad tiez neuvedomi, ze tepla bateria ma inu kapacitu ako studena, takze auto po odstaveni v zime a schladeni moze kludne ukazovat o percento aj dve mensiu kapacitu aj ked realne sa ziadna energia nestratila. Tak vznikaju hoaxy - z neznalosti technologie.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    EVan Uz davno som prestal sledovat kapacitne zmeny na mojich elektromobiloch, lebo aj tak ich podstatne neovplyvnim.
    Aj ked ma velmi zaujimaju technologie okolo toho, davno som pochopil, ze sposoby jazdenia a okolite podmienky sa stale menia, navyse rozni vyrobcovia pouzivaju rozne metody merania energie v autach, takze aj tak sa exaktne neda nic odmerat.
    Merania robim len vtedy, ked ich viem urobit exaktne - vecsinou na stole, ci v garazi na novej hracke - to staci na pochopenie co mozem od skutra, bicykla ci ineho stroja na baterie ocakavat a potom zariadenie uz len pouzivam. Zatazovy merak, co si posla linku mam tiez - ale ten je len na vybijanie - ten co som poslal linku ja sa da pouzivat aj pri nabijani - mam ho nastalo zaradeny do nabijania skutra, tak viem presne kolko energie som dodal do skutra na DC urovni. Aj ked aj to ma zaujimalo len zo zaciatku, ked som pochopil ako ot funguje tak somto prestal sledovat. V nabijacom trakte mam zaradeny aj obvod co mi nabija bateriu skutra len do napetovej urovne aku nastavim, takze skuter nabijam stale len cca na 80%, lebo mi to bohate staci. Nastavitelne obmedzenie nabijania robim pomocou tohto obvodu:
    https://www.aliexpress.com/item/12V-...020372081.html

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux btw stale si neodpovedal na to prehrievanie baterie? Tvrdis, ze bateria zvladne aj 3x vyssi narazovy odber, ale prax ukazuje inac?
Pracuje...
X