Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Peter A
    komentoval k 's odpoveď
    A čo keď má Ioniq akumulator 35 kWh zamknuty na 28 kWh čo umozni nabijat do 100% bez pripadnej degradacie a riadiaca jednotka pri poklese vyuzitelnej kapacity postupne zmensuje uzamknutu cast aby nebolo vidno pokles celkovej kapacity az do doby ked uplynie zaruka ...

  • jux
    odpovedal
    Dobre poznam problemy tesly. Servisna siet je poddimenzovana - ze aspon uz konecne otvorili servis v Prahe.
    Spravanie sa tesly voci nam z "other europe" je vyslovene odporne. Auta co tesla vyraba nie su dokonale, no stale su technicky lepsie a inovativnejsie ako elektromobily inych vyrobcov, pricom poskytuju kopu funkcionalit navyse. Pouzivanie ficurin samozrejme stoji energiu navyse. Tesly maju vykon ako ziaden iny konzumentsky elektromobil, co samozrejme pri agresivnom pouzivani narazi na hranice. Takze ked niekto vytrhava z kontextu vlastnosti, ktore su sposobene tym, ze u tesiel su navyse voci inym a negativne suvislosti s tym spojene zdoraznuje, pricom dava do porovnania elektromobily, ktore tie funkcionality nemaju, tak musim reagovat.

    Za tych viac ako 10 rokov, co mam rozne elektricke vozidla si dovolim tvrdit, ze problematike dostatocne rozumiem a vyjadrujem sa k veci a dostatocne presne.
    Ak som sa niekedy nechal vyprovokovat a reagoval som netechnicky, tak sa ospravedlnujem.

    Moje merania vybijania a nabijania 12Vbaterie vo vlakne
    https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...-12v#post13291
    su jednoznacne a presne popisuju, ako 12V system tesly funguje v roznych situaciach. Jasne dokladuju, ze kludova spotreba tesly je pri spravnom nastaveni a rozumnom pouzivani na urovni inych EV a vyvracaju tiez hoax o castom cyklovani 12V baterie o ktorom sa zosiroka pise napr. tu:

    Pridajte komentár:


  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq - no, ten obrazok z TezLabu je sice pekny ale uplna hovadina. Mal som Tezlab nainstalovany, a - guess what - moj pokles cez noc sa ztrojnasobil. Lebo ten hlupy soft "pinga" auto kazdu chvilu a auto nikdy nejde do sleep modu.
    Kazda apka, ktora ma login do Tesly ju budi a prispieva k "phantom drain". A este som si vsimol jednu vec - ta hodnota, co uvadza TezLab nie je totozna s realnym poklesom SOC. Mal som bezne ubytok dojazdu v tejto apke priemerne, vraj, podla nej, 10 km ale v aute mi tolko neubudlo.Tak neviem ako na to prisli.
    Odinstaloval, odhlasil, problem solved.
    Niekedy menej je viac - Ioniq nema dialkovy pristup a drzi SOC. Ale zase nemas moznost na dialku skontrolovat ci nabija alebo ovladat nabijanie. Nieco za nieco, ako vzdy.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-04-2019, 06:33.

  • Komat44
    odpovedal
    Jaj, velmi zle sa toto zase cita, zase si dam pauzu z tohto fora.. chlapci zlati teslacki, fakt nepripustite v nicom ze tesla nie je vzdy dokonala? Ked sa musk vysere na tanier a vytlaci tam logo tesly, budete to vydavat za cokoladovy puding najlepsi na svete? Nejdem sa vobec pustat do tejto debaty, ale jednu poznamku si fakt nemozem odpustit- v jednom odstavci sa tu spominaju hoaxy a zaroven tiez ako maju v usa v navodoch zakaz susenia deti v mikrovlnke, to akoze vazne? By ma len tak zlahka zaujimalo ci zaroven treba velebit este aj rusacikov na cele s batuskom vladimirom.. stravil som roky v usa a potom roky v rusku a verte mi, cele zle..

    Pridajte komentár:


  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Naco tolko emocii okolo tak smiesneho problemu ako je pokles SoC pocas parkovania? Osobne verim juxovej teorii- ma logiku a je naviac potvrdena aj jeho meranim. Aj v Ioniqu je aj pocas parkovania nejaka elektronika "ziva", ked sa napr. pri priblizeni k autu odklopia zrkadla, je zapnuty alarm... a ta "mini" 12V bateria to tiez nevydrzi napajat vecne. Neviem, ci v pripade poklesu jej napatia "ozije" menic a dobije sa z hlavnej baterie, moje auto viac ako den-dva nikdy nestoji, tak ma to netrapi. Aj preto ma jux moju poklonu, ze sa mu to chcelo niekolko dni merat a sledovat...

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    a nie je cela ta debate len nepochopena tak, ze Tesla sa kryje, ze auto moze stratit tolko a tolko? Ako ked VW (a samozrejme aj ini vyrobcovia) ma pisane v serviske, ze moze zozrat 1L oleja na 10.000km ? realne ale zozerie samozrejme menej, no tiez sa tym VW kryje.
    jux to ma v svojom aute odmerane a je tu jeden z veteranov, ktory vie o com rozprava, takze ak ma pravdu on, tak mi vychadza jedine nieco podobne ako moja teoria. Priznam sa, napr. na mojom aute som to nikdy nesledoval. Auto potrebujem pouzivat denne, nestoji nikdy tyzden ci dva

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq mi to tu pripadá ako keď moja násťročná dcéra musí mať vždy pravdu a posledné slovo, ale keďže máš vodičák bez dozoru dospeleho, už budeš starší

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Este na zaver, to je analyzovanych cez 3800 TMS, 1200+ TMX a do 400 TM3 (este ten stary soft co nedal auto spat a drainoval prilis vela).


  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Ja necitam pozorne? Dobre no. Zacnem o namahani baterie vybijanim, ty zacnes o nabijani. Dve rozdielne veci. Bjorn nesiel naplno, pozri si to video. Isiel ustalenou vysokou rychlostou. Ja som hovoril o maximalnej akceleracii, pretoze to je to, co prehrieva bateriu a to som aj hovoril. Dlhodobo vysokou rychlostou ides zriedkavo, opakovanu max akceleraciu pouzijes zarucene castejsie, najma pri predbiehani. Umyselne sa vyhybas tym veciam co vypichnem, a argumentujes uplne inymi. To, co Tesla sama oficialne oznaci ako fakt, vybitie 1% baterie denne, oznacis za Hoax a vsetkych americanov za blbcov. Aj napriek tomu, ze vacsina ludi tymto vybijanim trpi. Potvrdili to aj na Teslarati kde mali k tomu nejaku anketu. Nie je to ziadna pravna ochrana ale fakt. Preco to potom nema v manuale Ioniq a neceli ziadnym zalobam? Asi preto, ze po 14 dnoch nic nestrati a tym padom si nikto nemusi kryt prdel pravnickymi formulkami. To, ze ma Tesla neefektivny menic a potrebuje takto dobijat 12V baterku moze byt zakaznikovi jedno. Ale znova som zabudol, ze som na Tesla fore. Ospravedlnujem sa. Akakolvek pozitivna informacia od inych vyrobcov tu byva z tvojej strany pravidelne degradovana, s tym ze Tesla toto a Tesla tamto. Kritiku Tesly vzdy len slepo zadupes pod ciernu zem. Bud rad, ze si. Ze mas dokonalu TMX, ktora ako jedna z mala nestraca statim SoC. Nechaj radovat sa aj druhych, ktori sa tesia z takych malickosti ako dobre urobena baterka. Nesud cely narod len za to, ze maju oznacenu kazdu blbost a radi sa sudia. Slovaci by boli presne taki isti keby uzivali taku sudnu ochranu. A rovnako Nemci, Japonci alebo Poliaci. Raduj sa zo zivota. A prepac, ze som sa opovazil nieco povedat na Teslu, radsej uz prispievat nebudem lebo to opatovne schytaju za mna este aj americania a vsetci negramotni vlastnici Tesly, ktori zazracne stratili 30mil za tyzden aj bez online pristupu a doteraz nevedia preco. Ale mozes im vysvetlit, ze to je hoax a oni si len vymyslaju a postuju na fora photoshopnute fotky. Nech ten cas za photoshopom radsej stravia zberanim odpadkov z riek

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Zaujimava debata a som rad za kazdy nazor a vety.
    Ja sa len vratim k teme 100 percent SOH. Je mozne aj to, ze Hyundai kedze nema ukazovatel SOH, vypocitava nieco podobne ako 12 paliciek v Leafe. T.j. aj pri NIssane sa tvari 12 paliciek ako plny stav a pritom moze byt realne SOH len 85 (tam zvycajne zmizne prva palicka) a vyssie, co je pokles 15 percent ! Ale kto sadne do auta, vidi stav novej baterie.
    Mylim sa?

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Leaf ma ukazovatel teploty baterie - pasiky.

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Pri klasickom spalovaku mame ukazovatel teploty motora. Preco nieje pri EVckach tiez ukazovatel teploty baterky? Ale nie cez appku, ale pekne v aute na displeji. Trebarz aj graficky znazornene cislo. Zelena OK. Zlta vyssia teplota a Cervena velmi vysoka. Pri autach kde nieje TMS, by to malo vyznam nie?

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    K tomu poklesu "kapacity". V klude, ked je odber zanedbatelny, Tesla pouziva napatie na detekciu SOC. A kedze bateria vzdy po jazde (alebo nabijani) vychladne, "dojazd" (SOC) klesne aj ked by bol odber 0.
    Kazda Tesla ma default nastavene "Always connected" - tj. pocitace uplne nespia. V tom pripade ten priemerny pokles 1% za den moze byt. Ja som to vypol a pokles SOC je vyslovene zavisly na stave 12V baterie. Starsie auta (este starsie ako mam ja) ju mali dost nekvalitnu a po roku/dvoch odchadzala. V tom pripade, samozrejme, mohlo dochadzat k jej dobijanu pomerne casto, co sa prejavi ako pokles SOC.
    Netreba zabudat, ze vsetko sa kontinualne vyvija, vylepsuje a tak u Modelu 3 je zase ten "phantom drain" vyrazne nizsi. Ked mas bateriu 75-100 kWh, nejaky ubytok par kWh ta netrapi..
    U mna to je urcite menej ako 1% za den v priemere, Ja to pozeram podla dojazdu (lebo Tesla pouziva pri vypocte dojazdu "rated" spotrebu a nie minulu jazdu) a za dne mi ubudne tak 1-2 km, co je okolo 0.5%. Nemam ale uplne vsetko povypinane a k auto dialkovo pristupujem bezne aj 3x za den.
    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 25-04-2019, 21:27.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ioniq Pozri si tabulku nabijania roznych baterii roznym vykonom
    https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...2739#post22739
    a potom mi povedz co je na tomto texte zle
    "tesla namaha bateriu podstatne menej ako ostatni - vid moju tabulku o nabijani - tam je jasne, ze prave Ioniq namaha bateriu pri nabijani najviac. A vybijanie velkym vykonom u tesiel je jednak kratkodobe a tesly maju k dispozicii podstatne vecsiu bateriu, takze mozu vybijat bateriu kludne 3-nasobnym vykonom ako Ioniq a stale budu clanky menej namahane"

    Co jen kratsia kontinualna doba?
    Bjorn isiel na 90 X-ku suvisle 200km/h nieco nad pol hodiny takmer az do vybitia baterie - to ti nestaci pre elektromobil?

    Nechapem preco nechapes ze to o vybijani musi mat tesla napisane v navode. Ved ak vsetko nechas pozapinane a prihlasujes sa ty alebo niekto kto ma tiez pristup do auta kedy sa mu zachce, tak to vybijanie kludne moze byt take ako pisu v navode.
    Ja som tu predsa kedisi uplne presne vysvetlil ako nabijanie a vybijanie tesly funguje pri jednotlivych rezimoch.

    citaj tu a dalej https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4561#post14561

    Ved americania musia mat napisane aj to ze deti sa nemaju davat do mikrovlnky, tak je jasne ze do navodu musia dat najhorsi pripad, inak by ich pravnici roznosili v zuboch...

    Zase sa ukazalo, ze poriadne necitas a pametas si len hoaxy - spominas vyjadrenie od Jiri GrandPa - ale nepametas si, ze som jeho tvdenie hned upresnil.
    https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4744#post14744

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    jux A dam sem radsej priamo manual, nech sa tu zbytocne nehadame. Tu je to cierne na bielom priamo od vyrobcu tak sa nemusime stazovat na nevzdelanych americanov a Hoaxy. Strana 6.4 manualu TMS, odstavec Battery Care:

    Bateria sa pri stati sama vybija tempom priemerne 1% za den. Majte toto na pamati pri dlhodobejsom odparkovani auta napriklad na letisku, 14 dni moze predstavovat 14%.

    https://www.tesla.com/sites/default/...europe_1.0.pdf
Pracuje...