Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ja by som sa recnicky opytal - potrebovali dat naozaj vyssiu kapacitu do toho isteho miesta a museli pouzit horsiu bateriu? Ako preco? Naozaj museli?

    Sam Hyundai priznal ze Ioniq bol taky sranda projekt aby sa otukali a otestovali co a ako. Zazrakom im to celkom vyslo na prvy pokus. Nasledne urobili Konu pri ktorej sa uz trosku viac snazili urobit veci korektne aj ked stale nie uplne dobre (predny nahon, zabordelovany frunk, konektivita). Otazka znie - preco drzat pri zivote auto ktore malo sluzit ako mulica a investovat do jeho dalsieho rozvoja nevhodnou technologiou? Kolko realne cakaju ze predaju novych Ioniqov vo svetle predajnych cisiel starej verzie? Dalsia otazka - pri vyvoji BEV platformy preco nepouzili modularny system ako neslavny VW ktory by im ponukol bezpracnu a lacnu moznost napasovania na takmer akukolvek karoseriu? A mohli mat vyrieseny aj Ioniq aj Konu aj SantaFe aj mestske micro aj nejaky hatchback proti Leafu/Golfu. Mne sa naskyta len taka odpoved ze nechcu. Automobilky zvyknu mysliet a planovat dopredu. Tato ich BEV platforma mi pride dost uzavreta a limitovana v dalsich moznostiach. A hlavne prilis mala na seriozne pouzitie. Hura mame 3 mestske crossovery (Kona, Niro, Soul) so specifickym dizajnom. Ideme pokorit EV svet. Oh wait...

    Ak by to naozaj mysleli s elektrifikaciou vazne tak urobia modularnu platformu na pouzitie v celom spektre svojej modelovej rady a zacnu to pustat zaradom v pouzitelnych karosarskych variantach s masovym dizajnom. Toto je take akoze hrajkanie sa. Zly pohon. Ziadne AWD napriek tomu ze cele ich BEV portfolio su zdvihnute krabice. Minimalna skalovatelnost baterii ako ma Tesla (s tym ze lacnejsia baterka prinasa so sebou velke negativum v nabijani o ktorom vyrobca velmi nehovori). Motorovy priestor zadrbany hadicami a kablami.

    Ja neviem mozno im krivdim ale neverim im nic Len to ze chcu predavat ropaky. Keby naozaj chceli tak urobia poriadne EV. Staci sa pozriet ako sa snazia v ropnom segmente a rozdiely su zjavne na prvy pohlad.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Dá sa povedať, že ho degradovali na prímestské EV ako Leaf, ale oproti nemu má stále výhodu CCS a rýchlosť rovnakú aj pri opakovanom rýchlonabíjaní.
    "na hovno" je len na dlhé cesty v zahraničí, kde sú dostupné ultra rýchle nabíjačky, na Slovensku to môže byť jedno a zatiaľ to neobmedzuje. Pamätám ako som Ioniqa nabíjal 33 kW na GW dokedy ich nevymenili za funkčné.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Miro poviem to po slovensky. Chapes ale, ze takto z toho dobreho Ioniqu, ktory sice mal malu bateriu ale nabil ju v pripade potreby za 20 minut, spravili auto "na hovno"?
    Ved kto chce cakat na nabijacke 50 minut na nabitie 10-80%? Ved to je (ak nie krok spat) tak minimalne preslapovanie na mieste. Prebehli 2 roky a pokrok realne takmer 0.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ale veď sa to prepieralo už pomaly pred rokom, keď KONA 40kWh prvé razy nabíjala. Nie je to rapidgate, rýchlosť nezávisí na teplote batérie, je to proste vlastnosť tohto auta a dopredu sa o nej vie. Všade uvádzajú reálnu dobu nabíjania. A už vtedy hovorili, že facelift Ioniqu bude mať túto batériu z menšej Kony.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    ale nemali potom radsej realne vyrabat stary ioniq dalej, pripadne lacnejsie? ked ako hviezdu vecera maju konu/niro?!
    Lebo tak, ako sa pri nissane prevalil rapidgate, postupne tento krok spat podla mna preperu na YT a dalsich zdrojoch vsetky relevantne media.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ja si myslím, že to neurobili schválne. Potrebovali dať vyššiu kapacitu do toho istého miesta a museli použiť batériu s väčšou kapacitou ale horšími vlastnosťami ako maximálny nabíjací prúd. Toto je ⅔ časť batérie z KONY s kvapalinovým chladením, vidím tam technické dôvody, nie úmysel.

    Keby nechceli vyrábať EV, neurobia 71 kWh battery pack s kvapalinovým chladením do troch svojich vozidiel ale budú postupne pridávať 20 - 30 percent navyše každé dva roky k tým Ioniq-ovým 28kWh ako to robí napr. Nissan, BMW, eGolf.

  • milan84
    odpovedal
    no...a teraz si polozme otazku, ci to hyundai spravil len tak z pasie, alebo nechce aby to auto bolo lepsie a lepsie. Ktore z toho je pravdepodobnejsie?
    Keby mali v aktualnej generacii problemy s bateriami, chapal by som to obmedzenie rychlosti, ale kedze Ioniq ma podla skusenosti tu naj naj bateriu, ja v tom vidim konspiracne zasa sabotaz.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    To suhlasim. Preto tvrdim ze aj po facelifte bude stale 28kWh Ioniq velmi pouzitelne auto a ani v roku 2020 nebude mat stale vela alternativ. A v urcitych pripadoch dokonca lepsi ako novy. V zasade ma skoro vsetko potrebne. Kedze vybava zostava takmer rovnaka tak najvacsi rozdiel bude rozstrel medzi kapacitou vs rychlostou nabijania. A online konektivita ktora je pre niekoho nosna a pre niekoho nie. Do mesta bude hatchback Leaf praktickejsi. Na dlhe trasy je lepsi Ioniq. Treba sadnut a zobrat co viac sedi a aky bude ucel pouzivania. Tiez CCS vs Chademo moze zamiesat karty. Aktualne to este nie je horuce ale raz pride zlom. Otazne je kedy ale bude to mat za par rokov vplyv na dalsi predaj jazdenky. Mne osobne na Leafe vadia prilis makke sedadla. Boli ma z toho chrbat a krize. Radsej mam pevnejsie. Ioniq je ok aj ked na Nemcov stale nema. Leaf zas jazdi sviznejsie a vdaka karoserii odvezie po sklopeni zadnych sedaciek aj chladnicku. Skor mi pride ozaj smutne ze na konci roka 2019 sme sa po 2 a pol roku od casu uvedenia prveho Ioniqa a Leafa 40kWh takmer nikam neposunuli. V zmysle tychto “veteranov” posobia novy Ioniq aj Leaf 62 priam komicky. Na papieri technologicky posun ale v reale minimalny rozdiel. V niektorych pripadoch priam spiatocka

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Pravdu povediac, na prímestské jazdy je Leaf lepší ako Ioniq. Ioniq je skvele vybavený sedan a dá sa sním ísť ďaleko, ale zasa do mesta ho Leaf 40 predčí tichosťou, výkonom a veľkosťou kufra. To aj u mňa zavážilo a aj keď som sa zbavil Ioniqa aj Leafa pred pár mesiacmi, teraz som manželka do mesta kúpil Leafa II.
    Keď človek chce adaptívny tempomat a hlavne priestor, ani moc nemá z čoho vyberať, tie ostatné bazárové ponuky za ceny o tretinu vyššie ako pred rokom, to asi ani nechcú predávať. Veď ceny eUp, Leaf I, 500e, to môže už len blázon kúpiť za to, čo na slovenských portáloch je ponúkané. Netreba pozerať len na baterku ale aj na morálnu zastaralosť ovládania, výbavy, ...

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    Mne sa v Leafe ovela horsie sedelo ako v Ioniqu.
    ono zase ked bude stacit pocas cesty 1x nabijanie tak je to v pohode. Je pravda ze teraz na Soule, ked sa nabijam, tak sa nestihnem napriklad ani naobedovat ... vsetko bude zalezat od ceny, 40k im zato neda nikto 35k mozno ano..., aj mne chyba takyto typ. Skoda vypada na fotkach ovela lepsie ako starsi model.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Zostane v ponuke aj stara 28kWh verzia? To by bol tiez velmi zaujimavy kauf najma ak by znizili cenu. Bazarove kusy si mozno aj udrzia lepsiu cenu. Realna konkurencia Ioniqu co sa tyka priestoru a ceny aj tak stale absentuje.

    Respektivne len Leaf ale tam to uz zostane na tom ci planuje niekto castejsie dlhe trasy kvoli Rapidgate.
    Naposledy upravené Wilo; 05-09-2019, 14:08.

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    to je v prdeli a to som sa nan tesil

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    vieme dávno, preto sa teraz od Hyundai oplatí len Kona64, aj Kona 40 nabíja ako nový Ioniq (⅔ rýchlosti Kona64 alebo starého Ioniq-u).

    39kWh baterkové packy majú len dva moduly namiesto troch u 64kWh, preto ⅔ rýchlosť, lebo rýchlosť nabíjania jedného modulu zachovali

  • dango
    odpovedal
    šíííííííííííííííííííííít, ten novy Ioniq doje.../pokazili. Ved to aj Leaf sa nabija rychlejsie :/

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    V piatok v Auto Pola som videl biely Ioniq s prestriekanou maskou na bielo BL426.. asi niekto odtiaľto ? Na živo to vyzeralo celkom dobre.

    Tiež tam mali jeden nový biely s Premium paketom - asi bude inzerát, oni tam predávajú tie cez H Promise.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X