Sam Hyundai priznal ze Ioniq bol taky sranda projekt aby sa otukali a otestovali co a ako. Zazrakom im to celkom vyslo na prvy pokus. Nasledne urobili Konu pri ktorej sa uz trosku viac snazili urobit veci korektne aj ked stale nie uplne dobre (predny nahon, zabordelovany frunk, konektivita). Otazka znie - preco drzat pri zivote auto ktore malo sluzit ako mulica a investovat do jeho dalsieho rozvoja nevhodnou technologiou? Kolko realne cakaju ze predaju novych Ioniqov vo svetle predajnych cisiel starej verzie? Dalsia otazka - pri vyvoji BEV platformy preco nepouzili modularny system ako neslavny VW ktory by im ponukol bezpracnu a lacnu moznost napasovania na takmer akukolvek karoseriu? A mohli mat vyrieseny aj Ioniq aj Konu aj SantaFe aj mestske micro aj nejaky hatchback proti Leafu/Golfu. Mne sa naskyta len taka odpoved ze nechcu. Automobilky zvyknu mysliet a planovat dopredu. Tato ich BEV platforma mi pride dost uzavreta a limitovana v dalsich moznostiach. A hlavne prilis mala na seriozne pouzitie. Hura mame 3 mestske crossovery (Kona, Niro, Soul) so specifickym dizajnom. Ideme pokorit EV svet. Oh wait...
Ak by to naozaj mysleli s elektrifikaciou vazne tak urobia modularnu platformu na pouzitie v celom spektre svojej modelovej rady a zacnu to pustat zaradom v pouzitelnych karosarskych variantach s masovym dizajnom. Toto je take akoze hrajkanie sa. Zly pohon. Ziadne AWD napriek tomu ze cele ich BEV portfolio su zdvihnute krabice. Minimalna skalovatelnost baterii ako ma Tesla (s tym ze lacnejsia baterka prinasa so sebou velke negativum v nabijani o ktorom vyrobca velmi nehovori). Motorovy priestor zadrbany hadicami a kablami.
Ja neviem mozno im krivdim ale neverim im nic

Pridajte komentár: