Rychlost nabijania je tragicka, keby to bolo aspon dimenzovane tak aby vyuzivalo dostupnu infrastrukturu (0-90% na 50kW) tak by sa to dalo pochopit. Uvidime co sa casom dozvieme, but sa tu niekde setrilo alebo je nejaky problem s bateriami a takymto sposobom sa snazia znizit pocet plnych cyklov pri rychlonabijani a predlzit zivotnost.
Sam pouzivam Ioniq ako druhe auto na dochadzanie do prace (nabijam doma) a prave rychlost nabijania je to co kompenzuje velkost baterie/dojazd. Nabijam 1-2x do tyzdna a ked sa mi nahodou stalo ze som potreboval v priebehu dna urgentne dobit (2-3x do roka), tak som si skocil do Lidla kupit cerstve pecivo (alebo hocikde inde na rychlonabijacku vo Viedni) a za 15 mam dobite.
Z pomalsim nabijanim bude clove musiet castejsie dobijat aby mal v aute vzdy dostatocnu rezervu.
Samozrejme pre ludi co sa nikam neponahlaju a jazdia stale tu istu trasu to nie je ziaden problem a znizenu rychlost nabijania nepocitia.
Nechapem preco neurobili Ioniq v 2 verziach tak ako Konu. Dufam ze to budu hodnotit v kazdej recenzii negativne (zatial som videl 3 a vsade je to zasadny problem) a Hyundai sa spamata a vo facelifte nabijanie vrati na predchadzajucu uroven.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
ja vas chapem ludia, ale ak pindame na rapidgate Leafu tak ani tato "vychytavka" Ioniqu nie je na chvalu. To je proste objektivna vec.
Podla mojich info by uz coskoro mali byt na SK moznosti rychlejsieho nabijania ako 50kw, od nasho starsieho operatora. Potom, ak si planujem cestu na vychod, sever...proste smerom kde taka nabijacka bude, tak to vie usetrit cas a je to krok vpred a ten sa vzdy rata. -
Inak z dost velkej casti suhlasim s Mirom. Bezny uzivatel ktory si Ioniqa kupi ani nic nespozna. Rapidgate to nie je a nakolko nas najblizsie roky stale caka 50kW obdobie nabijaciek bude to postacovat. Okrem toho ide o 40kWh bateriu (nic sialene velkd), tiez si myslim, ked sa nad tym viac zamyslim, ze 50kW nabijanie bude stacit. Cena nepusti a na toto obdobie zatial postacuje. Tieto auta sa nekupuju na dlhe pravidelne trasy, obcas 200km obcas 500km a raz za rok k moru 700km. To raz za rok ked je clovek aj tak na dovolenke to vydrzi, cestu si moze rozdelit na polovicu a ani nezbada ze ho to obmedzuje (nabija pri ubytku). My napr. ked ideme do HR alebo IT si cestu aj tak rozdelime a prespime po ceste niekde v polke, bez stresu a vzdy vidime nieco nove, proste sme na dovolenke tak naco sa stresovat. Na bezne pouzivanie to bude plne postacovat a bude to aj vhodne k bytovkam pretoze uz sa nebudu moct ludia vyhovarat ze nabijat kazdy treti den sa im nechce, nabiju raz do tyzdna pocas nakupu. -
i3 sa da kupit s 20-40% zlavou. Najma posledne 2 roky to tak bolo najma na konci roka oktober-december. Predajca ma nejake kvoty co musi splnit a kedze EV az tak velmi nejdu tak tie zlavy su na konci roka sialene. Ja som svoju kupil so zlavou cca 34%. A to bola konfiguracia. Skladovky vedia ist lacnejsie. -
samozrejme má kvapalinu, je to až na 2 články totožná batéria z Kona 40 (alebo 2/3 z Kona 64)
"nech je urcenie auta akekolvek, ak potrebujes ist dlhsiu trasu" - ak je určenie auta do mesta, tak na dlhu trasu nepôjdeš alebo ak pôjdeš, si si vedomý dlhšieho čakania o 10 minút
ale sú to teoretické reči stále, viem ako sa starý Ioniq nabíjal na slovenských nabíjačkách, ak bude nový dostupný, v priamom porovnaní to do 90% nabíjania neurobí viac ako 10 minút, ale väčšinou menej -
V 5:20 bjorn vravi,ze novy ioniq ma kvapalinove chladenie baterie? Toto som inde prehliadol. Fakt to zmenili zo vzduchu na kvapalinu?
Ked som pozeral tie vykony, tak maximum tam mal na chvilu tusim 47kW. To moj veteran v idealnych teplotnych podmienkach nabija touto rychlostou vyrazne dlhsi cas. A naopak, 15kW od 3/4 nabitia je zhodne s mojim autom ked ma podchladenu bateriu.
Takze Miro, nech je urcenie auta akekolvek, ak potrebujes ist dlhsiu trasu a teda chces dobit vramci cesty do 80-90 percent (lebo to potrebujes a je to bezne), tak mas smolu a stvrdnes na nabijacke.Pridajte komentár:
-
Aj tie malé modely od VW,Škoda budú mať okolo 40 kWh, proste tieto kapacity sú určené do mesta a tam sa predpokladá AC nabíjanie vo veľkej väčšine. Kto to nechápe, si ho nekúpi. Kto chce jazdiť dlhé trasy, má na výber iné drahšie autá. Je tu dosť veľký trh pre druhé auto do rodiny, na dochádzanie a Ioniq-ov bude nedostatok.
Na kilometre nabíja lepšie ako väčšina súčasných EV na 50 kWh nabíjačkách, čo všetci pozeráte rýchlosť v kW. Teraz Porsche predstavil Taycan 270 kW nabíjanie a podľa predbežných EPA je na tom horšie ako eTron, čo sa týka spotreby a tým pádom aj Tesla S ho predbehne v rýchlosti dobíjania na km za čas aj pri 150 kW nabíjaní - a tiež tá krivka strmo klesá už okolo 50% SOC. -
Do urovne nabitia 50% je rychlost tesne nad 40kW, od 50% klesne na 35kW, od 68% uz len 22kW (to uz je rychlost rapidgate Leaf, ktorou v podstate nema vyznam nabijat) a pozor, od 73% to klesne na 15kW !! To uz je ako keby auto oznamilo, ze padaj prec z tej nabijacky
-
Miro Rojko ale sme v 21. storoci a vsetci nadsenci predpokladame, ze kazdy dalsi elektromobil bude parametrami uz len lepsi. Dnes by si si Leaf II tiez uz ako novy nekupil, lebo vies o rapidgate a tym padom aj zvysenej degradacii baterie. A je jedno, ci by si pomale nabijanie zazil 2x do roka alebo kazdy tyzden. Proste nie je dovod kupit nieco horsie za viac penazi. Zial. Novy Ioniq mi navyse na obrazkoch pripada z predu ako cinsky fake s tou novou maskou, ta sa im podla mna fakt nepodarila
Je bezne kritizovane, ze sa montuju vylucne 50kW stojany. Hlavne ZSE, ktore ich posadilo desiatky len tento a minuly rok. To som zvedavy, ci to budu o dalsi rok,dva prerabat, alebo sa budeme stale tvarit, ze je bezne nabijat max 50kW. Pri aute za 40.000 ocakavam ze bude lepsie ako predchodca. To nie je jazdenka ako moj leaf, kde som ratal s obmedzeniami. -
Nie je to najhorsie, u nas na Slovensku pri 50 kW nabijackach (realne 45 kW - vacsina ide takto) na Ioniqu nic nespoznat. Nezabudajte na jeho efektivitu - na nasich nabijackach sa nabije na viac km ako akekolvek ine auto, ktore nabija o 5 kW vacsin vykonom.
Isiel som do Chorvatska, vsetky nove nabijacky co som videl, boli 50 kW na chorvatskych dialniciach. Na Sk mame jednu nad 50, v Polsku maju dve, zas nerobte z komara somara.
A zasadne treba povedat, ze to nie je rapidgate. Opakovane nabija stale okolo 40kW, nema problem s teplotou baterky.
Kazde auto ma svoje vyuzitie a napr.aj ten Leaf ked sa pouziva ako bezne auto - mesto a okolo mesta, max. 1 rychlonabijanie denne, tak funguje ako ma. Nezastavujme sa nad extremami ake skusa Bjorn - ist na Leafe 1000 km. Kazde auto ma svoje miesto na trhu. Leaf je najpriestrannejsie bezne EV. -
Celkom pravdu nemate. Da sa kupit dost aut a aj ked maju nejake obmedzenia, z roka na rok je to lepsie. Pozrite sa do minulosti, co sa dalo kupit napr. pred dvoma rokmi.
A vsetci cenovo porovnavate trojku, bohuzial aj ked korejske trojicky alebo Nissan stoja ako stoja, maju predajnu a servis na kazdom rohu a pri kupe sa aj davaju nejake pozorovatelnd zlavy a dlha zaruka. Vo financnom svetle je to je na menej ako dvoch tretinach modelu 3 a to pri porovnatelnom dojazde a vyssej vybave a bezproblemovom prihlaseni.
VW a BMW pri kupe nemaju nejake pozorovatelne zlavy, tam sa ide pomaly podla cennika a vybava vacsinou priplatkova, tie uz sa aj podla mna neoplatia nove. Navyse BMW je hned po roku tak vyrazne strata, ze to su vyhodene peniaze. Ved rocne i3 su pomaly za polovicu cennikovych cien. -
ajaj, tak uz to zacina byt celkom poprask co sa tyka tych vyhod/nevyhod a rychlosti nabijania updatnuteho Ioniqa.
Aj bjorn by vahal ci nedat prednost aktualnej generacii, o diskusi pod videom nehovoriac. Ludia sa buria, ze preco aj hyundai robi krok spat a Ioniq v tejto verzii ako nove auto skoro straca zmysel.
Priznam sa, ze som z pocinania korejcov trochu sklamany. Po uzasnom prvom Ioniqu a perfektnej Kone 64 teraz ubrali a zaradili neutral s lahkou nohou na brzde.Pridajte komentár:
Pridajte komentár: