Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Batérie 12V

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1167
    •      

    Batérie 12V

    Aký typ 12V batérií používa Tesla? Sú to rôzne typy alebo je to jednotná batéria pre všetky typy. Vie ju veľká batéria dobíjať počas jazdy alebo aj pri vypnutom aute?
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 91
    • lubos1519
    •   

    #2
    Je to standardna 12v bateria so systemom DeepCycle, dobija sa invertorom z pohonnych baterii. Ja mam auto necely rok a uz zacalo pisat, ze 12V bateria potrebuje servis (vymenu), takze akurat riesim s VIE kedy by som mohol prist. Co viem je dost bezne, ze sa po roku meni, nechapem preco davno nepresli na nejaku lithiovu malu bateriu, alebo konstantny invertor z pohonnych aku.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      dost bieda, ked po roku zdochla...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nemyslim ze zdochla. To je "kur...ko" ktore ta prinuti prist do servisu aj ked autu nic nie je. Kedze nova Tesla ma zaruku 4 roky - je toto hradene zo zaruky alebo to povazuju za "spotrebak"? jeeff daj vediet ked sa vratis.
      Dakujem za link na ten blog - chlapik sa fakt vyzna. Jeho zaver:
      Tesla is putting an insane number of cycles on this battery, so even in the best case, where everything else is right, it's going to die sooner than most people would expect. 5000 cycles at 5 cycles a day isn't even 3 years, and it's clear that the batteries are dying far sooner than that, around 1500-2500 cycles, in many cases. That's not an unreasonable lifespan for a lead acid battery, but a year is an unreasonably short time for a car battery.
      Proste tu bateriu nabijaju nerozumne a to sa podpisuje pod zivotnostou - otazka je ci schvalne alebo omylom...
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-03-2017, 09:02.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Suhlasim, ze to je take kur...ko, len je problem sa objednat do VIE do servisu, uz to riesia od pondelka a zatial nemam info ze kedy by som mohol prist (auto mam na operativny leasing, takze som to nechal riesit BusinessLease).

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      v tom článku/blogu autor popisuje presne to, o čom je debata a čo som zažil na starom p405grd - na začiatku, keď som zažal stretávacie, okamžite zvýšilo otáčky a vyrábalo VIAC elektriny (priebežne dobíjalo.) pol roka som pri DLHODOBOM čakaní mal zapnuté rádio. batéria sa tak mnohokrát vybíjala POD "rozumnú úroveň". a napriek nabíjaniu odišla - POČET CYKLOV nabitá - vybitá bol vyčerpaný.
      na BEV je to podobné - Pb batéria nie je priebežne dobíjaná a tak si vyčerpá počet CYKLOV.
      v tom článku je aj zdôvodnenie použitia Pb batérie - je funkčná aj pri mínusových teplotách (o.i. sa dobíja).
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1167
    •      

    #3
    Chcel som vedieť akú má veľkú kapacitu a či sa dobíja z veľkej batérie počas vypnutého motora (asi nie)

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Podla mna sa dobija aj ked auto stoji, podla linkovaneho clanku robi az 5 cyklov denne. Mozno ale zalezi aj od toho, ci je zapnuty power save alebo nie:

      https://syonyk.blogspot.sk/2016/10/t...-analysis.html

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ten blog co nasiel jeeff je perfektna analyza. V podstate dokazuje, ze je to ozaj skonstruovane tak, aby ta bateria odisla. Neverim, ze je to nahoda. Na druhej strane su to data len z jednoho auta. A ked bateria odide tak smolka, uz sa z miesta nepohnes lebo to napaja on-board pocitace.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nuz analyza je dobra, ale autor sam hovori, ze nema teslu a grafy ziskal z internetu. Mne sa tie grafy nezdaju, ale zaujalo ma to, pohladam vhodny logovaci merak a odmeriam si to sam pri vsetkych rezimoch, potom dam vediet.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1167
    •      

    #4
    Práve neviem ako je tu o Tesly, ale u niektorých iných áut sa píše, že nabíjanie počas vypnutého motora nie je možné kvôli bezpečnosti.

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 530
      •      

      #5
      Tu je lithiova nahrada - podla eshopu na webe to dokonca poslu a za ocean.

      https://www.battmobilebatteries.com/...33817UJ4317426

      Pekne draha ale mala by vydrzat tolko co 3-4 olovene pri tom cykle v akom to prevadzkuje Tesla. Otazka je, zo to urobi so zarukou ked to tam clovek da este v zaruke. Mate niekto skusenost s vymenou tejto baterie vo Viedni (alebo inde)? Uznali to na zaruku?
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 03-03-2017, 16:14.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Pokial viem, Tesla bateriu meni vramci zaruky zdarma, aspon v teda to dufam ;-)
    • ozana
      Junior Member
      • Jun 2015
      • 194

      #6
      Společnost A123 Systems otevřela v průmyslové zóně v Ostravě-Hrabové závod na výrobu startovacích lithium-iontových baterií do elektromobilů

      https://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl...0-lidi-1329494

      http://www.a123systems.com/

      Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 261
      •   

      #7
      Pokial si dobre pamatam olova sa musi pouzivat na startovanie vzhladom na nejaku technicku normu.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        A ako ta norma definuje štartovanie elektroauta ;-).
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 261
      •   

      #8
      Ta ktora sa berie do uvahy pri uvadzani automobilov na trh. :-). Hold legislativne pokrivkavame cela EU.

      Komentár

      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 91
        • lubos1519
        •   

        #9
        Doplnam info o vymene 12V baterie v mojej Tesle. Ako som vyssie pisal ani nie po roku zacala hlasit ze 12V bateria je slaba, kontaktovali sme servis a z VIE prisla odpoved, ze to menia na pockanie, netreba sa vraj ani objednavat, iba prist s autom a na pockanie bateriu vymenia. Ja som chcel spravit rovno aj servisnu prehliadku, co uz bolo komplikovaniejsie, hladali vhodny termin. Nakoniec ale povedali, ze ak viem auto vo VIE nechat cely den, tak ze ma objednaju na stredu (riesili sme v pondelok), takze termin super. Toto ale nemusi vyhovovat kazdemu, ja mam auto nastastie na operativny leasing cez Business Lease a oni teda zabezpecili prevoz auta na odtahovke do VIE a dodanie nahradneho auta, takze ja som spokojny ;-) Akurat bol trochu sok po roku sadnut do 1.4 TDI diesel Oktavky...

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1055
          •      

          #10
          12V bateria v mojej TMX (dodana 31.9.2016) je ATLASBX 60B19RS 12V/40Ah(20hod). V TMX je 12V bateria celkom dobre pristupna. Podla videi je 12V bateria v TMS horsie pristupna ako v TMX.
          Zacinam seriu merani.
          Teraz cez vikend som nejazdil, tak som dal na datalogger vstup nabijania a chcel som zistit, ci pocas periodickeho nabijania 12V baterie berie Tesla energiu cez nabijacku zvonku z elektrickej siete, alebo z velkej baterie. Podla mojho 48- hodinoveho merania s zastrcenym type2 konektorom Tesla nezobrala zo siete nic, cize pouzivala energiu z velkej baterie, ktorej kapacita za 48 hodin klesla o 1%. Dal som pozor aby sa pocas merania nikto nelogoval do auta ani nikto nechodil pocas merania okoloo auta s dialkovym ovladacom.
          Ked budem mat zase dostatocne velke okno na meranie, odmeriam ako prebieha periodicke nabijanie/vybijanie 12V baterie v roznych rezimoch.
          Naposledy upravené jux; 10-04-2017, 04:05.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Iba poznamka k tomu, ze auto neberie nic zo siete pri dobijani 12V baterie. Ono (podla mojich merani) neberie zo siete nic ani pri zapnuti kurenia. Aj ked je na nabijacke (ale zrovna nenabija), tak berie energiu z hlavnej baterie. To ma dost prekvapilo.
            Ina situacia je, ked zrovna nabija - v tom pripade rozdeli tok energie medzi kurenie a hlavnu bateriu.
            Co som zatial neskusal je ako sa auto sprava, ked ostane na nabijacke (nabijanie zastavene) trebars tyzden ked sa s nim nejazdi - vie kompenzovat phantom drain?

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri napisal:
            "Aj ked je na nabijacke (ale zrovna nenabija), tak berie energiu z hlavnej baterie. To ma dost prekvapilo. "
            Podla mna to nie je tak. Celu zimu predkurujem zo siete aj bez nabijania a na mobilnom konektore indikuje, ze elektrina ide do auta, pricom na mobile vidno, ze kuri ale nenabija. Aj dnes som to par krat skusal. Zopnutie privodu trva od kliknutia na mobile sice 10 az 20 sekund a rovnako dlho trva vypnutie, ale vzdy kuri zo siete. Kurenie a predohrev baterie berie v Tesle spolu maximalne az 12kW, to by bola somarina, brat tolko energie z baterie, ked je k dispozicii siet.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            OK, musim sa opravit. Berie energiu zo siete ale nie na kurenie, ale na dobitie tej energie do baterie, ktora sa spotrebovala na kurenie. Takze z hladiska pouzivatela je to ako keby kurilo zo siete, mate pravdu. Preto je tam to oneskorenie zapnutia a vypnutia privodu. To mi napoveda, ze aj phantom drain by tymto mohol byt kompenzovany. V principe mi to dava zmysle - auto si udrziava konstatnu uroven nabitia podla nastavenia maximalneho limitu nabitia bez ohladu na to, ako sa energia z bateria "spotrebovala alebo stratila".
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1055
          •      

          #11
          Pri merani dataloggerom (kliestovy ampermeter na jednej faze - vtedy som mal zapojenu len jednu fazu) neukazal ziaden odber. Vzorky prudu som robil kazdu sekundu, takze mi zrejme nemohlo pocas tych 48 hodin nic uniknut a kapacita baterie klesla pocas tych 48 hodin o jedno percento, takze podla mna phantom drain tesla nekompenzuje, alebo ho kompenzuje neskor - az vtedy, ked kapacita baterie klesne viacej ako o jedno percento.

          Komentár


          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Co je to "phantom drain"? Google pise kraviny. No neviem tak sa pitam. Vopred vdaka za odpoved.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            "phantom drain" je v nasom pripade spotreba elektriny z baterie elektromobilu, ked elektromobil nejazdi. No vseobecne to moze byt spotreba elektriny hociakeho zariadenia napajaneho bateriou v case ked sa realne nepouziva - napriklad aj diakove ovladanie televizora ma nejaky minimalny odber aj ked sa nepouziva, No cim su elektromobily sofistikovanejsie a cim viacej elektronickych komponentov ostava v prevadzke stale, tym je "phantom drain" vacsi. Aj ICE auta vybijaju bateriu pri necinnosti, V navode na moje stare ICE auto pisu, ze ked predpokladam, ze nebudem pouzivat auto viac ako mesiac, mam vybrat poistku napajania riadiacej jednotky.
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1055
          •      

          #12
          jeff sem pred casom dal linku na "analyzu" co sa deje na 12V baterii tesly.
          https://syonyk.blogspot.sk/2016/10/t...-analysis.html
          Ako som hore napisal, nepacil sa mi priebeh v "analyze"
          Teraz mozem povedat, ze cela "analyza" je blbost, pretoze pri aute v klude neprebieha opakovane nabijanie/vybijabie niekolkokrat denne.
          Za 3x24 hodin nenabijalo zatial ani raz :-)))
          Zacal som merat v pondelok o 18:00 hod, asi hodinu po zaparkovani v garazi.
          Bez nabijacieho kabla, Power save zapnute, auto zamknute, nikto nebeha okolo auta s dialkovym a ani sa nikto nehlasi do auta cez internet.
          Napatie 12V baterie z pociatocnych cca 12,9V postupne klesa a dnes o 18:00 (po 72 hodinach) bolo 12,3V .
          Dataloger zaznamenava napetie 12V baterie kazdych 10sekund, takze mi nic nemohlo uniknut.
          Je strasne kvoli meraniu jazdit na spalovaku, ale uz vydrzim aby som zistil ake bude minimalne napetie 12V baterie, kedy zacne nabijat a ako dlho bude nabijat.

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            A nemoze mat na to vplyv aj to zapnute Power Save? Mozno keby si ho vypol tak sa to sprava inak. Teraz asi setri hlavnu bateriu a nenabija.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            zaver urobim az po viacerych meraniach, no uz teraz je jasne, ze phantom drain je v tejto situacii dost maly a caste nabijanie/vybijanie je hoax.
        • Jiri GrandPa
          Senior Member
          • Dec 2016
          • 530
          •      

          #13
          Som teraz už 13. deň mimo a Tesla stojí v garáži. Za tu dobu mi ubudlo 20 km z dojazdu. Jasne ze som nevydržal a kontrolujem každý deň ako sa "má" :-). Ten dojazd sa zmenšuje zhruba o 1.5 km denne v priemere, čo je super, ALE dvakrát už došlo k skokovému úbytku asi o 7 km. Prvýkrát asi po 4 dňoch a druhýkrát po dalších ôsmych dňoch. Vyzerá to, že to je čas kedy dobiehalo 12V batériu. Jux vydrž to, určite to nastane aj u teba.
          Mam vypnutý ako Power Save tak aj Allways connected. Ale zobudil som auto priemerne 2x denne.
          Matematika hore sedí. 1.5 km je priemer aj s tými skokmi, čiže boli dni keď neubudlo aj nič.
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-04-2017, 22:20.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1055
            •      

            #14
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:33,5 KB
ID:	14604 Nastalo to :-)))....a Jirko, sedi to s tvojimi postrehmi.... Tesla zila z 12V baterie bez nabijania od pondelka vecera 18:00 hod do piatka rana 8:20hod, teda 86hod20min
            Napetie kleslo na 12,3V a zacalo nabijanie pri konstantnom napeti 13,9V po dobu takmer 4 hodiny. Podrobny log s grafom v exceli, kde su vsetky hodnoty kazdych 10 sekund s moznostou klikat na graf sa sem neda dat. Kto chce, mozem mu ho poslat emailom.
            Dam sem teda len screenshot.
            Kedze som meral napetie a nie prud, neviem zatial, akym prudom nabija. Kedze nabija pri konstnantnom napeti, pri zaciatku nabijania moze byt prud dost velky a to moze ublizovat baterii. Dalsie merania objasnia viac

            Komentár

            • 1fisker
              Senior Member
              • Aug 2014
              • 1167
              •      

              #15
              Treba tomu rozumieť tak, že Tesla dobíja malú batériu z veľkej aj pri vypnutom motore, mám na mysli vypnutom systéme?

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Ano, samozrejme, ze ju dobija aj ked je tesla vypnuta, nemoze ju predsa nechat vybit. Po cca 5-tich dnoch by 12V bateria bola vybita a nedalo by sa teslu ani otvorit. Spalovaky vydrzia cca mesiac, nemaju odkial dobit bateriu, potom uz nenastartuju.

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Spalovaky vydrzia iba 2 tyzdne, potom uz nenastartujes. Ma take slabe napatie, ze imobilizer neodblokujes a teda nenastartujes.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                Fisker ju nedobíja a pokiaľ viem z bezpečnostných dôvodov ani iné elektromobily nie.
            Pracuje...
            X