Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Ak sa jedná o "
    Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
    Este by som potreboval vymenit tu riadenu zasuvku za taku ktora vie spinat na zaklade merania odberu kW a dohodne sa s Alexou. Potom staci doma povedat "Alexa dobi auto o 30% a ono to naladuje 30%*28kWh*1,1 (straty AC/DC konverzie) a problem je vyrieseny aspon v lete. V zime na spustenie kurenia bude este treba zakazat v aute nabijanie v case ranneho ohrevu a nastavit casovac v zasuvke.
    na toto sa mi zdá dostatočná https://www.alza.sk/shelly-1-spinaci...718614.htm?o=5 a je navyše za príjemnú cenu
    podľa popisu by mala spolupracovať s alexou, navyše je ju možné riadiť mqtt príkazmi napríklad z RPI
    to čo hľadá jux, vie len nepriamo - ako citujem vyššie, dá sa z nej vyčítatť celková spotreba od zopnutia a tiež nastaviť čas, za ktorý sa má vypnúť - len podľa času, takže výpočet času potrebného na vypnutie reba urobiť hlavou alebo cez alexu, rpi

    Pridajte komentár:


  • jux
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
    vymenit tu riadenu zasuvku za taku ktora vie spinat na zaklade merania odberu kW
    Pred cca dvoma rokmi som taku zasuvku hladal, no v akceptovatelnej cenovej hladine som nenasiel. Objavilo sa nieco?

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    No ale teraz si mi vnukol myslienku. Mam to pripojene cez riadenu zasuvku s meracom odberu, tak sa to da nastavit z mobilu nie v aute ale priamo na zasuvke. Este by som potreboval vymenit tu riadenu zasuvku za taku ktora vie spinat na zaklade merania odberu kW a dohodne sa s Alexou. Potom staci doma povedat "Alexa dobi auto o 30% a ono to naladuje 30%*28kWh*1,1 (straty AC/DC konverzie) a problem je vyrieseny aspon v lete. V zime na spustenie kurenia bude este treba zakazat v aute nabijanie v case ranneho ohrevu a nastavit casovac v zasuvke.
    Wilo Dik za inspiraciu :-)
    Ale keby to Hyundai dorobil priamo do SW v aute, tak som ochotny zaplatit za aktivaciu novej "feature" par Euro...

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Tak nabijaj na 100% mne je jedno. Ja som len povedal ze je sposob (aj ked krkolomny) ako zabezpecit aby auto nabilo iba do urciteho SOC

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo a netreba este urobit reset proceduru (vypnut, vystupit, zavriet dvere, zamknut, odomknut, vlozit kabel) ;-). Dakujem neprosim. S rakuskou zarukou 7 rokov na SoH baterie nad 80% sa takto skrabat lavou rukou za pravym uchom nebudem a radsej necham nabit do 100% (co je v skutocnosti~95%) kapacity baterie.

  • Wilo
    odpovedal
    Chlapci, treba si osviezit matiku. Je to sice krkolomne riesenie ale lepsie ako nic - Ioniq ma moznost nastavit zaciatok a koniec nabijania. Zapichnete kabel - ukaze vam cas nabitia do plna. Nastavite si nabijanie len pocas “nocneho prudu” a zaciatok nabijania date okamzite a skoncenie date tak aby sa nabijalo odhadovany cas minus 1 hodina. K autu sa vratite s cca 95% pripadne date ukoncenie aj skor ak chcete len 80%. Treba trosku pocitat ale funguje na kazdom aute kde sa neda nastavit cielove SOC.

    edit: len bacha lebo ked sa hrate s nastavenim casovaca a je zapichnuty kabel tak nie vzdy sa korektne updatne nastavenie a niekedy bud nabija stale alebo ani nezacne. Je dobre kabel vytiahnut a nanovo zapichnut.
    Naposledy upravené Wilo; 27-05-2020, 17:25.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    jux Je na to par change requestov po roznych forach a dokonca aj medzinarodna peticia. Povedal by som ze je to jedna z dolezitych veci, hlavne v zime by sa to zislo, lebo predohrev funguje iba na kabli a zaroven sa neda nastavit maximalna uroven nabitia. Iba na DC nabijacke vypne na 92% (neskusal som ci sa po dalsom zapnuti bude dat este dobit viac).
    Vylozene taka blbost na implementaciu v SW a nedorobia to ani za pana v nejakom update. Cakaju ze clovek si kupi nove auto.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Mali by urobit inovaciu Ioniq-a... dnes ma nastavovanie maxima SoC uz takmer kazdy EV.

  • Pavol
    odpovedal
    Aj mňa by zaujímalo, ako ohraničiť nabíjanie Ionicu.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Catchcash nie je problem ze brzdy to neubrzia, su dimenzovane dostatocne. Problem je ked sa pri brzdeni v zakrute bez varovania odpoji regeneracia clovek to necaka a musi riadne slapat na pedal aby kompenzoval stratu brzdneho ucinku. (Nie je to uplne pravda, cakal som ze niekde rekuperacia prestane, pretoze baterka bude plna ale zaskocilo ma ze to prislo pri brzdeni bez varovania).
    dango Bol som tuna - https://g.page/naturpark-hohe-wand?share. Nabijacka neznacena, drevena strieska, z jednej strany par zdielanych modrych karavanistickych zasuviek, z druhej strany 2 L2 konektory, pri kazdom spinaci gombik (zadarmo) bez moznosti riadenia/kontroly.
    jux Nabijalo ma to odhadom nejakymi 2kW a neviem ako mam zabezpecit aby sa Ioniq odpojil pri 90% ked som na ture ;-). Ked som sa vratil bolo nabite na 100% ;-).

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Ja som raz isiel zo Strbskeho s nabitim na 100%, ale bola zima. Pustil som pred jazdou naplno kurenie na par minut a minulo tolko energie, ze rekuperacia zjazdom do Strby nevratila SoC na 100%

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Tak uz vies, ze na kopci nesmies nabijat doplna. Uz tie 4km z kopca ublizovalo baterii, pretoze vyuzivalo horny buffer, ktory chrani bateriu. Ja byvam na kopci a ked nabijem na tesle 100% nerekuperuje vobec. Tesla ale ma indikaciu, kolko moze rekuperovat - ak je bateria studena alebo/aj nabita nerekuperuje vobec.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Kde si to prosim ta bol? Ze tam bolo take prudke klesanie? Zide sa aj info o moznom nabijani Skusim nastrel: Strbske pleso?

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Tak snad tie brzdy su dimenzovane dostatocne aj keby nahodou rekuperacia nesla nie? Dokonca nejaky vyvojar Skody o tom hovoril ze sa s tym pocitalo prave v takychto pripadoch a nemal by byt problem ubrzdit.

  • SKolja
    odpovedal
    Cez vikend som bol na turistike, na parkovisku na kopci pomala L2 nabijacka, tak som nabil do plna. Prvych cca 7km po odchode je iba dole kopcom, asi 4km brzdilo auto s rekuperaciou, potom bez vystrahy sa rekuperacia odpojila a mal som dost problemy brzdit iba brzdami, pomaly som pretlacil brzdovy pedal cez podlahu. Trvalo zhruba dalsich 5-7km kym sa urobilo miesto v baterke a rekuperacia sa normalne aktivovala (medzitym v chvilkovych intervaloch rekuperacia zapinala a vypinala). Nevadilo by, ale auto by mohlo nejako informovat ked sa chysta odpojit rekuperaciu. Piska na kadejake ciary a pri dobrzdovani natesno, ale tuna ked sa z nicoho nic odpoji min polovica brzdneho ucinku tak je ticho.
    Naposledy upravené SKolja; 27-05-2020, 16:19.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X