ja by som povedal, ze ma nejakym sposobom vadnu 12V bateriu. U nissan baterii je vo vsetkych elektrickach pouzivana aliancna Renault-Nissan a cca 3 zo 100 skapu skor ako auto zacne jazdit. Tu moze byt tiez nejaky clanok alebo cast, ze nedrzi napajanie.
Ved ked mas zapnute auto a das multimeter na poly baterie, co ukazuju? vyskusaj.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ako hovorí jux, 12V batéria v EV nie je zaťažovaná štartovaním spaľováku a je neustále dobíjaná DC/DC meničom (keď je auto vypnuté tomu tak nemusí byť). Takže 12V batéria v EV musí vydržať viac ako v spaľováku a za bežných okolností 12V batériu netreba nikdy externe nabíjať.
Takže to čo popisuješ je chyba Hyuindaia a mali by to riešiť v záruke. Niečo s autom alebo batériou nie je v poriadku. To je absolútny amaterizmus, že Ti povedia, že si máš 12V batériu doma dobiť. -
Ze dobijalo pocas statia nesedi s tym, ze bateria bola vybita. Keby aj mala bateria malu kapacitu, tak pri poklese napetia by ju auto malo dobit - aj ked auto nejazdi. Takze dokedy ma 12V bateria aspon nejaku kapacitu tak by elektromobil mal fungovat. 12V bateria v EV vecsinu casu nie je potrebna - len na zapnutie EV. Ked je auto zapnute, tak vsetku energiu na 12V dodava menic, ktory aj nabija 12V bateriu. Menic v EV je ako alternator v ICE s tym rozdielom, ze dodava 12V vzdy v potrebnom vykone.
Takze dobijat 12V bateriu externe, pokial je v 400V baterii energia je nezmysel.
No dobijanie 12V baterie pocas vypnuteho auta nerobia vsetky EV. Napr. i-MiEV 12V bateriu pri vypnutom aute nedobija - dobija ju pri nabijani 400V baterie a pri zapnutom aute. Tesla dobija 12V bateriu aj pri vypnutom aute - ak poklesne napetie na 12,3V.
Moj starsi i-MiEV ma uz 6 rokov a ma povodnu 12V bateriu, TMX ma 3,5 r. - tiez na povodnu 12V bateriu.
Skus odmerat napetie na 12V baterii pri vypnutom a pri zapnutom aute. Pri vypnutom aute by malo byt na baterii 12,5 - 13V, pri zapnutom okolo 14V. Niekde mas problem, bud je vadna bateria, alebo je nejaky problem v elektronike menica na 12V. -
zdravim. na poslednej prehliadke (2 v poradi, cca najazdenych 33k km) mi povedali, ze autobateria ma mensie napatie, nech si ju dam nabit. Som sa spytal, ze na rocnom aute mam davat nabijat autobateriu? Na ix35 diesel som to za 4 roky ani raz nespravil a to boli pamatam aj zimy -25st. Bol ticho.
Niekedy mi pri zapnuti auta zahlasilo tu hlasku, neviem presne znenie textu. ze pocas statia bolo nutne pouzitie nabijania vnutornej baterie. No a teraz sa stalo, ze som 3 dni nejazdil, pridem k autu a nula. Musel som dat nabit baterku. Tester neukazal ani jednu bodku pri teste a nabijacka mala problem zacat nabijanie. Musel som ju nechat asi 1den v teple, aby vobec zacala nabijat.
Nemal s tym nikto problem? Hlavne s tou hlaskou. Lebo teraz rozmyslam, ci mi ju nieco v aute nevybija, alebo je to proste normalne chovanie autobaterie v pripade EV.
Denne jazdim 20km do roboty a 20km spat domov. To je 5x do tyzdna. Plus niekedy zbehnem trasu cca 800km. Asi raz za stvrtrok.
V servise v KE mi pridu, ze nemaju vedomosti ako s EV nakladat. Takze skusam nejake rady tu, s ludmi co EV aj maju. -
Zdravim, Vysla nova verze FW pro Ioniq
Software AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314
Firmware AE_EV.EUR.0.5.332.190222.MICOM
Navigatore STD_AVN_MID.EUR.HMC.190102.8c96d9f
Mappa EUR.11.47.52.542.101.2(D.F2/E.F2)
pls nemate ji nahodou nekdo k dispozici?
ikdyz byla ke stazeni taxe po ni slehla zem...Pridajte komentár:
-
Okolo 9 mesiacov bolo aj pri starom Ioniqu. Nechcu predavat viac ako musia. Nic ine za tym nehladaj. Vedia kolko predaju spalovakov a vedia kolko musia predat baterkacov aby neplatili pokutu za emisie. A vyhnut sa pokute je pre nich jediny dovod preco zacali s baterkami. Nechas priskrtenu vyrobu na nizkych cislach a odradis zaujemcov. Idealne ich sikovny predajca potom presvedci na spalovak ktory maju na sklade -
Aktuálna čakacia doba na Ioniq PHEV je krásnych 9 mesiacov. Pre porovnanie Prius PHEV 2-3 mesiace s tým, že auto ide do výroby v Japonsku - nie skladovka. V čom je problém?Pridajte komentár:
-
Tuna mas pre porovnanie malu studiu z 2018 a minimalna servisna sadzba vo Viedni je uvadzanana urovni 90€: https://wien.arbeiterkammer.at/servi...turen_2018.pdf
Pocitam ze mimo BA su naklady na servisnych pracovnikov odlisne a tych 50€ kludne moze vychadzat (za predpokladu ze business model predajcu nie je postaveny na zisku zo servisnych prehliadok)Pridajte komentár:
-
-
Hyundai sa vyjadril ze planuje mat do roku 2020 alebo 2021 70% modelov elektrifikovanych. Cisto kvoli znizeniu flotilovych emisii. Maju aj presne vypocitane ze im staci mat 7% predajov v elektrifikovanej forme a su zahojeni. Tucson PHEV asi ludovu cenu mat nebude ale podla tychto cisiel im staci predat 7 kusov PHEV zo 100 predanych Tucsonov a ciel je splnenyA nikde nie je napisane ze tych par kusov PHEV nestrelia policii alebo si ich nenechaju ako importerske/predvadzacie auta. A ak predaju par kusov cistych BEV tak tam ten pomer vyzera este lepsie. Tie im mozno stacia 3-4 na 100 spalovakov. Tak aspon sa na nic nehraju a povedali to priamo no. Aspon nezahmlievaju o co im realne ide
A chvalim milan84 za iniciativu a aktivitu.
-
Zakontrujem citaciou z emailovej komunikacie s Autopolisom. Otazka znela, ci Hyundai chysta nieco ako elektricky Tucson:
Tucson príde v budúcom roku ( október 2020 ) s pohonom PHEV teda plug –in ale elektrická ostáva len KONAEV s možnosťou mať 11kw trojfázovú palubnú nabíjačku alebo Ioniq ( aktuálne máme aj predvádzačku ) v novej generácii so silnejšou baterkou.
Tak teraz neviem, co vyssie spominanom panovi mysliet, lebo PHEV urcite nie je auto pre ludi (cize lacne...) Ten zvysok ani nema zmysel komentovat
milan84 - dakujem za tutulimutuli - to som tusim doteraz este nevidel napisane -
kontaktoval som p. Saitza na Linkedin s tym, nech mi vysvetli ako to myslel. Odpisal, ze to myslel presne tak ako to povedal. Trva na tom, ze Hyundai robi auta pre ludi a nikoho nebude nikdy nutit kupovat si elektricke auto. Uputala ma ale ina jeho pre mna nova pamatna hlaska: "Kdyby byla silna poptavka na trhu, potom by prodej EV byl mnohonasobne vetsi nez je ted a stat by nemusel vyhlasovat dotace na koupi EV. At se Vam to libi nebo ne, takova je realita."
Na to som mu uz len napisal, ze ked niekto chce predavat elektromobily, ma to vyzerat ako Tesla. A tiez, ze "poptavka" je nasobne vyssia ako pocty, ktore dodavaju.
Takze ano, naoko ťuťulimuťuli, realita predajcov a riaditelov je zit aj dalej zo spalovakov. Smutne
Pridajte komentár:
Pridajte komentár: