Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 - o tom Chorvátsku som nechcel písať aby ma niekto neoznačil za škrta ale tak dám to sem, lebo Ty si to pomenoval:
    radšej som nabíjal na 50kW staniciach a do viac % SOC ale zdarma a mal som na dvoch nabíjaniach o hodinu dlhší prestoj ako platiť predražené Ionity a ušetriť dvakrát do roka hodinu prestoja - a toto by som si s eTronom dovoliť nemohol

    keď sme boli v lete v rakúskych Alpách dole pomaly pri Insbrucku, tiež som použil len bezplatné nabky tam aj späť ako riešiť, či mám zrovna vhodnú kartu a čuduj sa svete, zo 4 nabíjaní ani raz na bezplatnej nabke nestálo nejaké auto a bolo to bezproblémové, zrovna tam kde sme stáli celý deň pri lanovke, tak bola nabíjačka regionálneho dodávateľa energie, ktorú nemal v roamingu ani GW ani ZSE (nie že by som dal 33€ za pár hodín AC), free boli nielen bezplatné ale aj najpohodlnejšie

    GW RK so mnou nikto neriešil, len som to napísal sem a ak to niekto z GW čítal, možno sa na to pozreli a opravili, takže neviem aký je stav teraz

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Slovensko nekonci v Tatrach ani kazdy nejde cez KE. Na vychod, alebo sever od PO nieje ani len DC 50kw nieto este UFC, na vychod od KE tiez, alebo aj zapad. Ked tam nieco postavia v najblizsich rokoch tak len DC pocitam, pochybujem ze UFC.
    Kazdy si kupi auto podla toho kam jazdi a ake ma priority, Ine pritoty ma niekkto kto beha po EU ine kto beha po SK a ine kto len po meste. A tiez niekto ma viac casu ako penazi, tak si pocka kym sa nabije pomalsie a lacnjesie, niekto to ma naopak. Kazde auto si najde kupcu a ked nenajde prestanu ho vyrabat.
    Ja napr. som uz par rokov nebol autom mimo SK a po SK pobehujem casto po regionoch kde ani DC niesu (vychod SK, Orava, RV) pre mna auto s malou bat a slabou OBC je nepouzitelne. Keby ten Ionic nemal OBC iba 6kw bol by pre mna fajn, ale takto je na prd. Vykonne DC50+ by som nemal kde vyuzit aj keby ho mal.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    tema Chorvatsko a Tatry maju este dalsi rozdiel. Aj keby tych UFC bolo viac, nabijanie na nich je vzdy drahsie. Ak tie trasy nejazdis pravidelne a teda napr. nemas vyhodny program, tak sa dostavas na "super Ionity" okolo 1€/1kWh. Vtedy si dost rozmyslis, ci pojdes eTronom co bude zrat ako V8 v meste po prepocte, alebo Ioniqom, ktory sa sice pomalsie nabije, ale pride aj pri plateni nabijania za mozno 1/2 voci spalovaku.
    Vsetky tieto situacie su vysoko individualne a nakombinovat sa daju rozne. Kym niekto chce jazdit nad povolenych 130, iny naraba s energiou rozumne a spravi si program pocas prestavky, resp. rata vacsiu casovu rezervu.
    Miroslav Rojko ved ten RK uz s tebou Greenway riesil co som pocul. Nevyreisilo sa to? Podobny problem som mal v TN, ale dokazali to na dialku opravit .

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ako som pisal vyssie, nesudme auto podla neschopnosti poskytovatela nabijania. Pridu dalsie UFC, to je istota. Pri Ioniqu 38 je jedina istota ta, ze nabija pomaly.

    Ioniq38 uz lepsi nebude, dosiahol svoje maximum potencialu, ktory uz dalej nepojde.

    Taky eTron na svoje maximum este len caka a pride cas, ked svoj potencial vyuzije.

    Mas ako s pocitacmi. Ked potrebujes na svoju pracu program, vyzadujuci urcity vykon. Kupis si pracovnu stanicu, ktora len-tak-tak splna poziadavky a dalej uz nepojde? Alebo si kupis radsej lepsiu masinu, ktora ma rezervu aj do buducna? Jediny rozdiel je ten, ze pocitac vies upgradovat. Auto nie, a preto ma rezerva o to vacsi vyznam. Rovnako ako nevidim zmysel sudit auto cisto podla slovenskych realii. Ak je niekto domased a chodi len po SK tak ok, tam je to aktualne jedno. Ale niekto chce vystrcit nos aj dalej. A ani Slovensko nebude navzdy zviazane 50kW stojanmi.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    RK nejde už dlhšie, Trenčín mám 20 km od domu, takže tiež nanič

    tak mi napíš Wilo, keby som bol zo Žiliny ako ty a idem napr. do Košíc na eTron, kde ho nabijem rýchlejšie ako 47 kW výkonom ? Koľko km musím prejsť po diaľnici aby som našiel prvú UFC ? A RK išiel v čase funkčnosti maximom 75 alebo 90 kW, takže eTron by stále nenabil viac km ako nový Ioniq

    neuvedomuješ si, čo tu máme a darmo má niekto 150 kW možnosť nabíjať v aute, keď je UFC ako šafránu

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Z BA do Tatier mas UFC v Dalitrans a Ruzomberok (to, ze je GW neschopne nie je chybou auta, zial). Boli casy kedy isla rychlejsie, a ten cas sa predpokladam zas vrati. Nebudeme sudit auto podla neschopnosti poskytovatela nabijania. Na R1 mas zas Beladice. Tie UFC pomaly pribudaju, a takisto ako si nekupujes auto na 1 rok, takisto aj nabijacky pomaly ale isto pribudnu. Rychlost nabijania na km je pri ID, eTrone aj Soule stale v inej lige ako na Ioniqu 38.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    "jedine na com zalezi pri rychlosti cestovania je rychlost nabijania" - zabudol si dodať, že rýchlosť nabíjania na km, nie v kW a tam tento Ioniq až tak netrpí, lebo vďaka svojej efektivite aj pri pomalšom nabíjaní vyjadrenom v kW nabije za 1 hodinu na viac km ako veľa konkurenčných

    a po Slovensku, kde je väčšina jázd s EV pre nás Slovákov ďalej od Bratislavy je po D1, sa Ti eTron ako nabije ? Kde na trase po D1-ke ho nabiješ 150kW ? Budeš ho nabíjať 47 kW výkonom, lebo iná nabíjačka tu nie je a za hodinu ho nabiješ na 150 km, kdežto nový Ioniq nabiješ za hodinu na 300 alebo viac km a nakoniec ten Ioniq prejde trasu rýchlejšie ako eTron alebo ID.3

    Bjornove 1000 km tripy po Nórsku, kde pri žravých SUV použije 150kW nabíjačky, sú síce pekné testy a dosť vypovedajúce, ale my žijeme a jazdíme tu po Slovensku, kde aj jediná GW Ružomberok, ktorá má mať viac ako 50 kW, išla pred Vianocami 5 kW výkonom a potom až do Tatier nič

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    A este ad efektivita - co presne mate z efektivity ktoru 4 roky nik nepredbehol? Stale bude aj Soul, aj ID a dokonca aj ten nenazraty eTron v Chorvatsku v cieli skor ako Ioniq. Uz bolo x krat dokazane, ze jedine na com zalezi pri rychlosti cestovania je rychlost nabijania, a tam tento 38kWh Ioniq trpi. Chapem, usetrite cestou 15€. Ale ak tych 15€ stoji za to, ze stravite o 2 hodiny dlhsie na ceste, tak vivat neporazitelna efektivita a nizka spotreba 🤷‍♂️

    A Tesla vs vylepsenia - zle sa vylepsuje nieco, co ma od zaciatku uz skoro vsetko. Ma Tesla urobit facelift a pridat 3f nabijanie? Jaaaaj to uz je od nepamati. Vylepsime infotainment? Sakra, ten sa vylepsuje sam kazdu chvilu priebezne uz x rokov. Pridame jazdneho asistenta? Do riti ved to uz mame v Autopilote, ktory sa priebezne aktualizuje. Co vlastne ma Tesla zlepsovat? Vylepsili klucove komponenty (podvozok, motory). Zapracovali na spracovani a plechy uz nemaju medzery ako na pociatku vyroby. Snad jedine co zostava je ponuknut obyvatelny interier, ktory nevyzera ako v Lade, ale to zjavne nemaju v umysle a su na svoj minimalizmus hrdi, a ludia im to kupuju tak ci tak. Problem je ten, ze zatial co Tesla zlepsuje slabiny, pri Ioniqu zmiernili jednu slabinu (dojazd) aby to nasledne vykupili pomalym nabijanim a skaredym predkom. Realne sa nikam nepohli, v rychlosti cestovania na dlhsie trasy je to oproti 28 Ioniqu krok spat. To sa len tazko da nazvat vylepsenim. Ako hovorim, ked niekto hlada lacne zvezenie, kupit Ioniqa 28 a usetrene prachy si nechat na nakup BTC ked pride korekcia. Za rok bude aj na Teslu Ale kupujte kludne Ioniqy za 28 tisic.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ludia lenze zabudate, ze v dobe ked Ioniq vysiel uz mal v mnohych veciach staru techniku. To nie su len 4 roky ale skor 6-7. Co moze byt tiez v niektorych ohladoch pozitivne nakolko to je odskusane a blbuvzdorne. Ak niekto chce vyvalit 30tis za toto auto a povazuje to za vyhodny kauf, prosim, su to jeho peniaze Ja by som to v tejto dobe uz nekupil, rovnako ako ani i3 alebo Leafa. Ale ludia kupia vselico, a takisto si aj tento najde svojho spokojneho majitela

  • Teq
    komentoval k 's odpoveď
    2021 TM3 s octavalve a tepelnym cepradlom je lepsia ako ioniq, podla bjornovych videi mozno o dost lepsia. ale je to auto za ovela viac penez

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    tak ako pise Miro. 4 roky su tak polcas, nie koniec éry. Wilo to Hyundaiu trochu krivdis. Ta spotreba je stale na dialnici daleko najlepsia, ziadne auto z modnej crossover kategorie sa nechyta. Ak niekto hlada EV na dialnicu do 20000, kupuje prvu generaciu. Ak ma niekto o 10k viac, s kludnym svedomim by som zvazoval facelift. Ono to nabijanie je znacne pomalsie, to ano, ale pozri ako rychlo sa nabija Citigo (v zime mas priemer 20kW, v lete nikto nevidel 40kW), nezmysel Mazda, alebo aj nova Corsa kde nad polovicou ide max 50kW.
    Za tych 28ooo myslim dobra volba.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Po 4 rokoch je Ioniq v závere cyklu ? To sú tu vtípky ako na 1. apríl. Aerodynamika Ioniq je tak dobrá, že keď ho budú ešte 10 rokov predávať, bude to stále najefektívnejšie auto. Kto ho dokázal za 4 roky predbehnúť v efektivite ? Áno, rýchlosť nabíjania v lete je na dnešnú dobu znížená, je to jeho nevýhoda ale zas aj malé kopnutie ku konkurencii - v zime pri coldgate väčšiny dnešných EV to až tak už nie je.

    i3, Leaf, Citigo sú raz tak konštrukčne staré autá a veselo sa predávajú. Do Mini, ktoré je konštrukčne desiatky rokov rovnaké, dali EV črevá. Tesly sa ako konštrukčne zmenili od svojho uvedenia ? Urobí sa auto a rokmi sa navyšuje kapacita baterky a posiluje výkon infotainmentu - to urobil aj Ioniq.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Facelift je novy, ale podstata auta je uz stara. To, ze tam nalepili novu masku, novy displej a pridali par kWh z toho nerobi mladika, a ako celok je to uz citit. Je to normalny kolobeh zivota a Ioniq uz je v zial v zavere svojho zivotneho cyklu. Preto je v zlave a tie ceny budu imho este klesat. Cim nehovorim, ze to je zle auto Len osobne by som si bud priplatil za nieco pouzitelnejsie, alebo by som usetril a isiel do prvej generacie, ten rozdiel tam bude marginalny a 10tis zostane doma. Ale tot moj nazor

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    dedusko by som to rozhodne nenazval. Ved tento facelift je tu tusim len vyse roka?!
    To nabijanie vsetci vieme, ale nezabudaj na spotrebu na dialnici. Tam sa so ziadnym ID ani Soulom nepriblizis. Nezmysel je to za tych 38 v cenniku. Tato cena je fajn, pre ludi co zhanaju tento typ auta a su OK s dojazdom, alebo dlhsimi pauzami na nabijacke zaujimava volba.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ako cena nie je uplne zla, ale je to v podstate uz vybehovy model s problematickym nabijanim a relativne malou baterkou. Za 34tis je tam e-Soul 64kWh alebo ID.3, co mi uz pridu ako lepsia investicia a radsej by som zobral 6000 spotrebak a mal novsie a lepsie auto ak by sa to malo lamat na tom rozdiele ceny 🤷‍♂️ Ioniq je sice stale pouzitelny, v ramci kategorie cena/priestor stale v topke, a najma prva generacia stale velmi potentna na cestovanie... ale je to uz predsa len dedusko a vyvalit za to skoro 30tis mi uz nepride zmysluplne vzhladom na aktualne moznosti. To uz radsej jazdeny prvej generacie. Cestovanie na dlhe trasy s nim bude rychlejsie a za usetrene prachy to bude pomaly aj na FVE na strechu
Pracuje...