Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    odpovedal
    Toto stalo 4000€ bez DPH, mrte malych vnutornych skod pre oko neviditelnych. Navonok len pokrcena ECV a plubak hlasil poruchu radaru a PDC senzorov.
    Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:27.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Vela, toto sa malo riesit z poistky, ktoru majitel zjavne nemal. My co sme mali stareho Ioniqa vo firme tak kolega nedobrzdil a v rychlosti 10-20kmh tukol dodavku pred nim. Na prvy pohlad autu okrem pokrcenej ECV nic nebolo. Konecna faktura v AutoPola BA bola cez 4000€ bez DPH. Popraskali vsetky uchyty kablov za tym sedym krytom, praskli uchyty naraznika, praskol distancny radar, 3 zo styroch PDC senzorov, praskla nadrz ostrekovacov. Nizsie postujem fotku nech vidno, aky mini tukanec to bol s akymi vnutornymi skodami.

    Na tomto modrom vidim rozbite LED svetlo co bude samotne hned 1500-2000€. Pokrcena kapota, komplet naraznik prasknuty. Palubak hlasi poruchu aktivnych vzduchovych klapiek. V inzerate pise este aj strelene airbagy. Musela to byt podstatne silnejsia rana, a ked pri nasom mini tukanci to vyslo na 4000€, toto vidim kludne na dvojnasobok. Toto je skryta pasca ak si to nevies opravit svojpomocne a realne zaplatis za to auto aspon 20.000€. Ioniq je v opravach strasne cierna diera na peniaze, opatrne.
    Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:26.

  • Marko
    odpovedal
    Zdravím. Už dlhší čas hľadáme nejaký elektromobil. Pozerali sme na Nissan Leaf, ale dnes mi napadlo pozrieť aj Ioniq. Našiel som jeden celkom zaujímavý inzerát, za prijateľnú cenu. Myslíte, že by to bola dobrá kúpa? Prípade, vedeli by ste mi niekto povedať, koľko cca by vyšla oprava takto poškodeného vozidla? https://www.autobazar.eu/hyundai-ion...d17979871.html

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Odkedy predstavili IONIQ 5 tak je tu nejako mrtvo :-)
    Celkom dobre porovnavanie akceleracie Ioniqu 28kW so spalovacim autom:
    https://www.youtube.com/watch?v=86qZ2Vw79n8

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Pre zvedavcov zopar fotiek z rozobratej baterie z 28kWh modelu, pekne odfoteny aj vyhrevny element...
    https://www.ioniqforum.com/threads/l...-33893&slide=0

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Podla mojho nazoru SoH 100% znamena ze BMS je schopny vydat delarovanych 28kWh (=100%SoC) z baterie a casom si posuva horny a dolny buffer tak aby to dokazal. V momente ked uz nebude mat kam vyuzitelnu kapacitu posunut, tak zacne znizovat SoC podla toho kolko realnej kapacity zostane v pomere ku deklarovanej vyuzitelnej kapacite. (ale toto je moj nazor a tak by som si to predstavoval implementovane). To ako ma nick81 ze jeden clanok je ustreleny pri specifickych podmiekach zmeria iba specialny tester baterii, ktory realne simuluje nabijacie a vybijacie cykly pri vybrati baterie z auta, ale aj tam pocitam ze meraju iba pri optimalnych prevadzkovych teplotach. Ja by som to reklamoval, EVDash produkuje dostatocne mnozstvo dat a na ich zaklade sa da chyba presne zreprodukovat. Ale normalny uzivatel/servis toto nikdy nenajde, jedine ze by dany clanok vykazoval chybu stale.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    SOH% zjavne zohladnuje len napatia plne nabitej baterky. Napr. eNiro v zime som mal pokles zo 66.4kWh na 64.8 (-12C) = ~2.6% ale SOH svietilo stale 100%. Co sa tyka buffera. Niro hlasaju ako 64kWh, real ma cca 67.5kWh a do 45 tis som tam pri 100% daval 66.4kWh. Z tohoto dovodu Palo pravidelne do 100% by som urcite nenabijal, pokial netreba. SOH 100% sa teda mozno len vztahuje ku nominalnej 64kWh. Druha vec, ak ma auto ciastocne vadny clanok - ten co ma u mna v zime pod 10% soc je aj o 0.4-0.5V menej pod najblizsim inym clankom. Ale ten vadny ma pri SOC od 10% do 100% napatie ako ostatne. Takze BMS na H/K ho bezne neodhali a podla toho neupravi SOH.

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Mam Ioniq stvrty rok a nieco cez 100k km. Bateria ma stale 100%SOH, uz sme sa tu o tom niekedy bavili, ze je to zrejme "zdravie baterie" v zmysle vsetkych funkcnych clankov a nezohladnuje pokles kapacity. Auto stale ukazuje viac-menej rovnaky dojazd (podla predchadzajucej spotreby, teploty..). Moj dojem je, ze BMS "hybe" s rezervou v buffroch tak, aby dostupna kapacita baterie ostavala rovnaka. Nechce sa mi to skumat, zo zaciatku som sledoval vsetky mozne parametre a logoval data z nabijani... teraz uz iba jazdim :-D

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Palo Ioniq 28kWh ma realnu kapacitu baterie ~30,5kWh takze ked nabijas do 100%SoC v skutocnosti nabijas do ~92%. Povedzme po prvotnom poklese kapacity baterie to bude niekde okolo 95%. Podstatne je nenechavat auto nabite na 100% dlhodobo stat. Ja v zime ked chcem auto predohrievat, vzdy zapnem najpomalsie nabijanie a dam na nabijacku vecer ked idem spat. Pokial dalsi den nikam necestujem nenabijam.
    Pokial nechodis nabijat na rychlonabijacku, tak uz to setri bateriu dostatocne.
    Hyundai garantuje ze za 8 rokov neklesne SoH baterie pod 80%. Co som cital po roznych forach tak zatial 99% aut stale reportuje 100%SoH, aj tie najstarsie kusy. Pravdepodobne si Hyundai s prvou seriou nebol 100% isty a dal vacsi horny buffer (na druhej generacii uz je horny buffer iba 3%).
    Podla mna su 4 zakladne pravidla na to aby bateria vydrzala dlho:
    1. Nenechavat nabite na 100% pri dlhodobom stati (ak sa auto nepouziva doporucoval by som drzat SoC niekde medzi 35-75%SoC)
    2. Nenechavat auto dlhodobo stat s bateriou vybitou pod 20%SoC
    3. V mrazoch mat aspon cez noc na kabli aby bateria nezamrzala a nejazdilo sa ked teplota baterie je pod 0C
    4. Pokial netreba nenabijat na rychlonabijackach

    Tu si precitaj nejake postrehy: https://simonselectriccar.com/2019/0...-very-healthy/

    Podla mna vela ludi ma obavy o baterie po skusenostiach z Nissanu Leaf, kde sa BMS o bateriu skoro vobec nestara a baterka trpi, pretoze pocas nabijania a prevadzky nie je udrziavana v optimalnych prevadzkovych hodnotach. Tohoto sa ale u vacsiny modernych elektro aut uz netreba bat (i ked stale je co zlepsovat, ale vysledny efekt uz nebude az taky vyrazny)
    Naposledy upravené SKolja; 10-03-2021, 13:47.

  • Palo
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
    Palo Auto ma dostatocny horny buffer a vyzera ze bateria prezije auto. A ked nie, tak za 10 rokov bude urcite dost firiem ktore budu schopne vymenit bateriu za novu/vacsiu za rozumnu cenu.
    Dik za odpoved. Ioniq planujem mat max 3-4 roky, kym klesnu ceny jazdenych TMY (ci Ioniq 5 a pod.), takze v podstate by som sa na toto hrajkanie "nenabijat do 100%" mohol vykaslat, no neda mi to...chcem auto buducemu majitelovi predat v co mozno najlepsej kondicii

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Martin, ktorý spravil to posielanie dát na server cez GSM (https://github.com/kolaCZek/evDash_serverapi). To tak na ioniqu používa, že na základe toho SOC vypne nabíjanie. Druhá možnosť je sa pohrať s kódmi OBC IGMP SJB a nájsť tam kód, ktorý nabíjanie vypne ešte priamo cez CAN. Len ja na to momentálne nemám čas, lebo to pre seba nepotrebujem. Musel by sa s tým niekto pohrať.

  • SKolja
    odpovedal
    Palo Vitaj v klube. Jedine riesenie je ako pises kombinacia obmedzenia nabijania na nocny tarif a spustenia riadenou zasuvkou. Tiez som uvazoval podobne, nechcel som nabijat do 100% ale nakoniec som to nateraz vzdal. Auto ma dostatocny horny buffer a vyzera ze bateria prezije auto. A ked nie, tak za 10 rokov bude urcite dost firiem ktore budu schopne vymenit bateriu za novu/vacsiu za rozumnu cenu.
    nick81 nakodoval diagnosticky nastroj EVDash a s komunitou pracuju na vylepsovani funkcii a dufam ze coskoro pridaju aj aktivne riadenie funkcii v aute a minimalne sa bude dat zastavit nabijanie na urcitych percentach, pripadne uz teraz sa daju data z auta posielat na server a z tade si moze riadena zasuvka brat aktualny stav baterie a vypnut pri pozadovanych percentach.
    Takze pokial si IT kutil, dalo by sa to urobit uz aj teraz. Ale zatial hotove riesenie nie je.

    Pridajte komentár:


  • Palo
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Palo Pozrieť príspevky
    Mozno tym nastavenim nabijania len v tarife? Ze mu tam nastavim tarifu od rana povedzme 6.00 a az vtedy sa zacne dobijat a moze aj vyhriat do 7.00i interier...?

    Pridajte komentár:


  • Palo
    odpovedal
    Ahojte Ionici.

    Hlasim sa do klubu cakatelov na Teslu kupou jazdeneh Ioniqu (05/2018, 19750km) :-)
    Auto som si v nedelu priviezlo zo Slovenska do Finska, kde momentalne zijem (1977km za 2,5dna a 20x dobijanie pri priemernej teplote -4°C a severaku s plne nalozenym autom).

    Mam vsak teraz jednu otazku na Vas, verim, ze mi poradite. Byvam v rodinnom dome s pristreskom, kde mam klasicku Schuko 2230V zasuvku a dobijam normlane v pohode Hyundai nabijackou.
    Otazka znie:

    Ako nastavit/spravit to tak, aby bol Ioniq rano o 7:00 vyhriaty, no zaroven nebol nabyty na 100%?

    Povodne som myslel, ze to vyriesim jednoducho Smart zasuvkou, ktoru tam mam uz davno, kedze mam na Priuse elektricku DEFAu a vyhrieval som interiier dialkovo takto. No ked som to dnes skusal s Ioniqom, tak auto to nezvladlo, interier vyhriety nebol a ani nenabijal. Nastavil som zvoleny cas odjazdu s tym, ze zasuvku som mu zapol 45min pred odjazdom. Bohuzial to nepochopil a nic sa nestalo. Pravdepodobne, ked chcel zacat dobijat uz daleko skor (hodiny skor) a nemal stavu v zasuvke tak jednoducho ten schedule ani nezacal a tak sa nevyhrial ani interier.
    Da sa to nejako este obist? Mozno tym nastavenim nabijania len v tarife? Ze mu tam nastavim tarifu od rana povedzme 6.00 a az vtedy sa zacne dobijat a moze aj vyhriat do 7.00i interier...?

    Diki
    Palo

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ok uz som nasiel info priamo z korejskeho media, nakoniec sa v tom 2017 jedna o autobusy. Kona sa este nevyrabala vtedy, a Ioniqy az 2019.

    “Kona Electric: Vehicles manufactured from May 11, 2018 to March 13, 2020
    Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019
    Electric bus: Vehicles produced from November 16, 2017 to March 11, 2020

    ※ For vehicles equipped with battery cells that do not apply an insulating coating to the positive terminal portion of the LG Energy Solutions Co., Ltd. made in factory in China (Nanjing)”

    Zjavne chyba na strane LG v ich cinskej tovarni 🤷‍♂️

    Tak sorry ak sa niekto tesil 😂
Pracuje...
X