Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Peterka tiez sa cudujem, lebo mne pride Ioniq dost bojazlivy a brzdi trocha skor ako by som to potreboval. Par krat mi riadne skocil na brzdu ked som dochadzal v kolone a este bola minimalne 30-50cm rezerva. Ale asi rataju z rezervou koli zhorsenej prilnavosti eko pneumatik.
    Naposledy upravené SKolja; 23-03-2021, 17:20.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ak si to nevieš opraviť sám a kúpiť celý predok auta z nejakej čorky z Poľska za pár sto €, tak do toho nechoď. Ale keďže sa pýtaš tu, tak vlastne odpoveď je rovno nechoď to toho.

    Od kamarátov čo kedysi vozili a opravovali búračky som sa dosť napočúval a určite to nie je cesta pre niekoho, kto nemá tie možnosti ako píšem vyššie. Už len to, že to stojí pred servisom, je memento aby som to nekupoval, lebo to najpravdepodobnejšie servis "pripravil na predaj", tzv. trocha ponaprával tie hav.diely tak aby to vyzeralo lepšie. Rozdiel oproti cene nehavarovaného je tak mizivý ...

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Nemal by dobrzdit AEB? Ci bolo klzko?

  • Marko
    odpovedal
    Ach... Tak toto nevidím nádejne. Ďakujem veľmi pekne za info.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    odpovedal
    Toto stalo 4000€ bez DPH, mrte malych vnutornych skod pre oko neviditelnych. Navonok len pokrcena ECV a plubak hlasil poruchu radaru a PDC senzorov.
    Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:27.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Vela, toto sa malo riesit z poistky, ktoru majitel zjavne nemal. My co sme mali stareho Ioniqa vo firme tak kolega nedobrzdil a v rychlosti 10-20kmh tukol dodavku pred nim. Na prvy pohlad autu okrem pokrcenej ECV nic nebolo. Konecna faktura v AutoPola BA bola cez 4000€ bez DPH. Popraskali vsetky uchyty kablov za tym sedym krytom, praskli uchyty naraznika, praskol distancny radar, 3 zo styroch PDC senzorov, praskla nadrz ostrekovacov. Nizsie postujem fotku nech vidno, aky mini tukanec to bol s akymi vnutornymi skodami.

    Na tomto modrom vidim rozbite LED svetlo co bude samotne hned 1500-2000€. Pokrcena kapota, komplet naraznik prasknuty. Palubak hlasi poruchu aktivnych vzduchovych klapiek. V inzerate pise este aj strelene airbagy. Musela to byt podstatne silnejsia rana, a ked pri nasom mini tukanci to vyslo na 4000€, toto vidim kludne na dvojnasobok. Toto je skryta pasca ak si to nevies opravit svojpomocne a realne zaplatis za to auto aspon 20.000€. Ioniq je v opravach strasne cierna diera na peniaze, opatrne.
    Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:26.

  • Marko
    odpovedal
    Zdravím. Už dlhší čas hľadáme nejaký elektromobil. Pozerali sme na Nissan Leaf, ale dnes mi napadlo pozrieť aj Ioniq. Našiel som jeden celkom zaujímavý inzerát, za prijateľnú cenu. Myslíte, že by to bola dobrá kúpa? Prípade, vedeli by ste mi niekto povedať, koľko cca by vyšla oprava takto poškodeného vozidla? https://www.autobazar.eu/hyundai-ion...d17979871.html

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Odkedy predstavili IONIQ 5 tak je tu nejako mrtvo :-)
    Celkom dobre porovnavanie akceleracie Ioniqu 28kW so spalovacim autom:

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Pre zvedavcov zopar fotiek z rozobratej baterie z 28kWh modelu, pekne odfoteny aj vyhrevny element...

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Podla mojho nazoru SoH 100% znamena ze BMS je schopny vydat delarovanych 28kWh (=100%SoC) z baterie a casom si posuva horny a dolny buffer tak aby to dokazal. V momente ked uz nebude mat kam vyuzitelnu kapacitu posunut, tak zacne znizovat SoC podla toho kolko realnej kapacity zostane v pomere ku deklarovanej vyuzitelnej kapacite. (ale toto je moj nazor a tak by som si to predstavoval implementovane). To ako ma nick81 ze jeden clanok je ustreleny pri specifickych podmiekach zmeria iba specialny tester baterii, ktory realne simuluje nabijacie a vybijacie cykly pri vybrati baterie z auta, ale aj tam pocitam ze meraju iba pri optimalnych prevadzkovych teplotach. Ja by som to reklamoval, EVDash produkuje dostatocne mnozstvo dat a na ich zaklade sa da chyba presne zreprodukovat. Ale normalny uzivatel/servis toto nikdy nenajde, jedine ze by dany clanok vykazoval chybu stale.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    SOH% zjavne zohladnuje len napatia plne nabitej baterky. Napr. eNiro v zime som mal pokles zo 66.4kWh na 64.8 (-12C) = ~2.6% ale SOH svietilo stale 100%. Co sa tyka buffera. Niro hlasaju ako 64kWh, real ma cca 67.5kWh a do 45 tis som tam pri 100% daval 66.4kWh. Z tohoto dovodu Palo pravidelne do 100% by som urcite nenabijal, pokial netreba. SOH 100% sa teda mozno len vztahuje ku nominalnej 64kWh. Druha vec, ak ma auto ciastocne vadny clanok - ten co ma u mna v zime pod 10% soc je aj o 0.4-0.5V menej pod najblizsim inym clankom. Ale ten vadny ma pri SOC od 10% do 100% napatie ako ostatne. Takze BMS na H/K ho bezne neodhali a podla toho neupravi SOH.

  • Peterka
    komentoval k 's odpoveď
    Mam Ioniq stvrty rok a nieco cez 100k km. Bateria ma stale 100%SOH, uz sme sa tu o tom niekedy bavili, ze je to zrejme "zdravie baterie" v zmysle vsetkych funkcnych clankov a nezohladnuje pokles kapacity. Auto stale ukazuje viac-menej rovnaky dojazd (podla predchadzajucej spotreby, teploty..). Moj dojem je, ze BMS "hybe" s rezervou v buffroch tak, aby dostupna kapacita baterie ostavala rovnaka. Nechce sa mi to skumat, zo zaciatku som sledoval vsetky mozne parametre a logoval data z nabijani... teraz uz iba jazdim :-D

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Palo Ioniq 28kWh ma realnu kapacitu baterie ~30,5kWh takze ked nabijas do 100%SoC v skutocnosti nabijas do ~92%. Povedzme po prvotnom poklese kapacity baterie to bude niekde okolo 95%. Podstatne je nenechavat auto nabite na 100% dlhodobo stat. Ja v zime ked chcem auto predohrievat, vzdy zapnem najpomalsie nabijanie a dam na nabijacku vecer ked idem spat. Pokial dalsi den nikam necestujem nenabijam.
    Pokial nechodis nabijat na rychlonabijacku, tak uz to setri bateriu dostatocne.
    Hyundai garantuje ze za 8 rokov neklesne SoH baterie pod 80%. Co som cital po roznych forach tak zatial 99% aut stale reportuje 100%SoH, aj tie najstarsie kusy. Pravdepodobne si Hyundai s prvou seriou nebol 100% isty a dal vacsi horny buffer (na druhej generacii uz je horny buffer iba 3%).
    Podla mna su 4 zakladne pravidla na to aby bateria vydrzala dlho:
    1. Nenechavat nabite na 100% pri dlhodobom stati (ak sa auto nepouziva doporucoval by som drzat SoC niekde medzi 35-75%SoC)
    2. Nenechavat auto dlhodobo stat s bateriou vybitou pod 20%SoC
    3. V mrazoch mat aspon cez noc na kabli aby bateria nezamrzala a nejazdilo sa ked teplota baterie je pod 0C
    4. Pokial netreba nenabijat na rychlonabijackach

    Tu si precitaj nejake postrehy: https://simonselectriccar.com/2019/0...-very-healthy/

    Podla mna vela ludi ma obavy o baterie po skusenostiach z Nissanu Leaf, kde sa BMS o bateriu skoro vobec nestara a baterka trpi, pretoze pocas nabijania a prevadzky nie je udrziavana v optimalnych prevadzkovych hodnotach. Tohoto sa ale u vacsiny modernych elektro aut uz netreba bat (i ked stale je co zlepsovat, ale vysledny efekt uz nebude az taky vyrazny)
    Naposledy upravené SKolja; 10-03-2021, 13:47.

  • Palo
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od SKolja
    Palo Auto ma dostatocny horny buffer a vyzera ze bateria prezije auto. A ked nie, tak za 10 rokov bude urcite dost firiem ktore budu schopne vymenit bateriu za novu/vacsiu za rozumnu cenu.
    Dik za odpoved. Ioniq planujem mat max 3-4 roky, kym klesnu ceny jazdenych TMY (ci Ioniq 5 a pod.), takze v podstate by som sa na toto hrajkanie "nenabijat do 100%" mohol vykaslat, no neda mi to...chcem auto buducemu majitelovi predat v co mozno najlepsej kondicii

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Martin, ktorý spravil to posielanie dát na server cez GSM (https://github.com/kolaCZek/evDash_serverapi). To tak na ioniqu používa, že na základe toho SOC vypne nabíjanie. Druhá možnosť je sa pohrať s kódmi OBC IGMP SJB a nájsť tam kód, ktorý nabíjanie vypne ešte priamo cez CAN. Len ja na to momentálne nemám čas, lebo to pre seba nepotrebujem. Musel by sa s tým niekto pohrať.
Pracuje...