Ahojte, píšete mi niektorí, aby som sa podelil o dojmy, tak som si konečne chvíľku našiel. Ďakujem všetkým za komenty a rady, najmä "SKolja".Veru budem riešiť to nabíjanie pred domom, teraz som dosť málo doma (aj Ioniq by som kúpil až neskôr keby to nebolo za tú cenu), ale narazil som na toto, tak reku či nepočkať :-)
https://zsedrive.sk/?gclid=CjwKCAjw4...hoC5HEQAvD_BwE (ide o to odpočítavanie vpravo dole)
K Ioniqu - mám na ňom len cestu z predajne (aj to stále lialo) a pár km po meste, najazdených má možno 120 km. V živote som mal iba 3 autá - Suzuki SX4 1,6 (2014), Hyundai i30 1,4 MPi (2019) a teraz Ioniqa. Takže nie som žiadny auto profík a skôr to teda berte ako porovnanie i30 a Ioniqa po prvých dojmoch, alebo skôr pocity zo zmeny.
- najprv to, v čom mi príde i30 lepšia:
- brzdy - i30 ich má neuveriteľne ostré, v krízovej situácii a najmä pri nižšej rýchlosti to je akoby dal niekto palicu do kolesa bicykla, i30 okamžite zastane, Ioniq najprv rekuperuje a brzdy sú slabšie. Aj pedál treba stláčať viac, dokonca som na prvé pokusy ani nevedel zaradiť rýchlosť, myslel som si, že som brzdu stlačil, ale nie. Brzdy sú v Ioniqu hlučnejšie, až šúchajú. To bol dojem aj z i30, keď som ju kúpil, ale tu je to výraznejšie. Možno je to tým, že Ioniq je celkovo tichší, tak tie zvuky viac vnímam. Celkovo ale čo sa týka bŕzd, určite si zvyknem a keby som nemal i30, možno by som toto nevnímal.
- skosený volant mi zatiaľ nevyhovuje, pretože keď sa rýchlo vracia do základnej polohy, tak tie hrany narážajú do rúk. A asi som čudný, ale mne asi viac vyhovuje základný plastový volant na i30 (mám exotickú úplne najnižšiu výbavu i30 Classic, ktorú má iba minimum ľudí).
- roletka v kufri - toto nechápem. i30 má pre mňa lepšie riešenie. To keď si cestujúci vzadu chce šmariť kabát dozadu tak nemôže? Tá roletka je slabá, nevyhovuje mi to
- výhľad dozadu - prvýkrát to bola hrôza keď som išiel z predajne a ešte bolo všetko zle nastavené. Plus ten predel okna... Ale zvyknem si.
- pri senzoroch mám pocit ako pri volante - čím lacnejšie, tým lepšie. Mal som ich dorobené do SX4 aj do i30 ako doplnok a po zaradení spiatočky to bolo spoľahlivé, pípalo to správne a nahlas. tu sa ozývajú zvuky neskôr a nepotrebujem až tak čiarky na displeji, ale poriadny zvuk a včas. Sú dobré, ale v i30 to bolo lepšie.
- svetlá sú cca také isté na i30, len žlté a Ioniq má biele :-) Možno stretávacie sú trochu lepšie na Ioniqu, ale pri použití diaľkových je to cca to isté. Ale ešte si to viac porovnám.
a teraz v čom sa mi Ioniq páči:
- samozrejme elektrický pohon, to je niečo, na čo si zvykám, už teraz sa mi to veľmi páči. Ioniq má zrýchlenie 10,2, i30 cca 12,3, ale pocitovo je to úplne iné, paráda. Samozrejme tichosť, plynulosť tiež. Píšem to len takto stroho, ale v skutočnosti je toto drastický rozdiel, keď to preženiem, tak ono je to v podstate i30 bez zvuku a s omnoho lepšou akceleráciou :-) Na semafóre sa mi stalo, že sme si s posádkou hovorili "bože, tu niečo vrčí" - ale bolo to auto za nami :-)
- pokiaľ ide o miesto, je to slušné. i30 má rázvor 2650mm a Ioniq 2700mm, miesta je ale cca rovnako, možno o chlp viac miesta je v Ioniqu na kolená, ale zase menej na hlavu.
- audio systém je lepší ako v i30. V mojom i30 som si ho dal prerobiť (v rámci možností) v Hifol v BA, ale toto je ešte lepšie. Zároveň to ale nie je nejaký highend a je potrebné výrazne ubrať basy a pridať výšky, bez toho je to trošku "americky" zadunené. Celkovo ale spokojnosť, SK4 aj i30 v základe mali neuspokojivý zvuk. V Ioniqu si viem pozrieť aj film z USB (keď sa auto pohne, obraz zmizne)
- ďalšie výhody pramenia z toho, že i30 som mal v základe a toto je najvyššia výbava, takže teraz mám vyhrievané všetky sedačky, bedrovú opierku (super), lakťové opierky a plno asistentov. K nim sa vyjadrím nabudúce, lebo som ich zatiaľ veľmi nevedel otestovať. V meste úspešne funguje asistent, ktorý upozorní, že sa vozidlo predomnou pohlo. To keď čumím na všetky tie podsvietené plôšky, tak sa zasnívam a toto je spoľahlivé. Viac som bohužiaľ nevedel otestovať, adaptívny tempomat a pod., na to potrebujem viac času.
Celkové dojmy sú super, vadia mi len detaily, na ktoré si navyše určite zvyknem. Ďalšie veci ešte otestujem, keby vás niečo zaujímalo, pýtajte sa, určite odpoviem, aj keď možno neskôr. Vôbec kúpu neľutujem, za 26 900 je to pre mňa najlepšie auto na svete :-)
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ahojte má niekto z vás Ioniq 38kWh a najazdených zopár desiatok tisíc km ? Zaujíma ma dlhodobá spotreba a bežné veci. Dá sa s tým autom jazdiť za 10 kWh na 100 km ako z prvou verziou 28 kWh ?Pridajte komentár:
-
-
milan84 ono to je kľúč na olejový filter, ale funguje 😊 Niečo takéto https://www.lazada.com.my/products/o...421712570.html
Wilo ja som skúšal tie kryty odkrútiť doma a nepodarilo sa mi to ani s pomocou kľúčov co som mal doma. Tak som to nechal na servis. Je pravda ze na novom aute by to mohlo ešte ísť ľahko, ale pri predaji by to mohol technik urobiť grátis za pár sekúnd... -
Nic specialne tam nie je, osobne som uz 2x menil v Ioniqu ziarovku a stacia ruky. Je tam velke plastove zavitove viecko, ktore sa odkruti rukou ako kompot. Tym dostanes hned pristup ku svetlu. Vytiahnes kablovy zvazok so ziarovkou, vymenis, nastoknes spat a znovu zasrobujes krytku. Otazka 2 minut. Male a chude ruky su vyhodou lebo je tam dost blby uhol a malo miesta -
PeterJ Gratulujem. Vitaj do klubu majitelov Ioniq-ov :-). Za cenu ktoru spominas je to super auto.
Na zaciatok by som vobec neriesil wallbox, Ioniq ma iba jednofazovu palubnu nabijacku. Treba jednu riadne dimenzovanu standartnu 240V zasuvku na separatnom 16A/12A istici s odpovedajucou ochranou. Doporucujem vonkajsiu industrialnu zasuvku (nie zapustenu do omietky) koli chladeniu, najlepsie na fasade z tepelne odolnym podkladom. Pri nastavenom max. nabijacom prude prenosnej nabijacky 10A mas dobite 2,4kWh za hodinu. Za noc si schopny dobit skoro celu bateriu. Je malo pravdepodobne ze budes potrebovat viac. Ked by si nahodou predsa len uvazoval nad rychlejsim nabijanim, pridaj vonkajsiu 3 fazovu zasuvku 3x16A alebo 3x32A a kup si kabel s vymenitelnymi konektormi kde budes moct nabijat prudom 16A alebo 32A. S tymto dobijes za noc plnu kapacitu a ziadny walbox ti neda rychlejsie dobijanie, kedze si limitovany jednofazovou nabijackou auta. Po case zistis, co ti najviac vyhovuje a mozes si urobit permanentne riesenie z wallboxom. Ale stale by som ho nechal pripojene cez standartny 3fazovy konektor. Dobre kable sa daju zohnat uz od cca 1000Euro. Kolegovia tuna na fore vedia doporucit aj dobrych domacich vyrobcov.
Este by som doporucoval hned kupit nove ziarovky do dialkovych svetiel, napriklad Osram Nightbreaker https://www.amazon.de/-/en/gp/produc...?ie=UTF8&psc=1
Ioniq ma velmi slabe dialkove svetla. Nechaj si to vymenit hned v servise pri preberani, ja som sam bez specialneho kluca nemohol odkrutit krytky na svetlometoch.
Zelam vela pohodovych elektrickych kilometrov.
P.S.: ak sa zaujimas o detaily elektrickeho pohonu, doporucujem nick81 vyvyjany EVDash https://github.com/nickn17/evDash Sam pouzivam a plna spokojnostNaposledy upravené SKolja; 12-09-2021, 10:30. -
Pozdravujem vsetkych, toto je moj prvy prispevok, nakolko som vcera kupil novy "stary" Ioniq, tak sa musim pochvalit. Este ho sice nemam, je na centralnom sklade a pride 17. alebo 20.9, ale uz som dal zalohu. Cena bola 26900 (v Autopolise na Racianskej), vybava electric plus a metaliza, auto je samozrejme nove, ma 10km. Cize povodna cennikova cena (41580) klesla na 26900 a tomu som uz nemohol odolat... Nedavno bol jeden kus za 29990 v Komarne, uz vtedy som to zvazoval, teraz som sa uz definitivne rozhodol. Farbu budem mat Electric Shadow, bola tam este v tej istej cene Fluidic a o cca 6000 drahsia krasna sito modra. Ale pravdaze 6000 za farbu nedam 🙂Vraj je to tym, ze na niektore VIN sa davaju zlavy. Keby niekto chcel podrobnosti k tej kupe, tak napiste... Uvedomujem si, ze Ioniq uz nie je najmodernejsi a ma nizky dojazd, ale na moje pouzitie to bude stacit. A 26900 vs. novy Ioniq 5 je predsa len velky cenovy rozdiel. Ostava mi vyriesit Wallbox, je to pre mna trochu spanielska dedina. Ma podla vas zmysel prejst zo ZSE do Magny? Auto by som nabijal v noci. DikPridajte komentár:
-
Toto auto by si zasluzilo update na skateboard platformu a potom by to bol zase sampion.
Hadam sa korejci poucia a vyrobia nasledovnika na novej Ioniq platforme. Pokial sa tak stane a Elon umozni pristup k SC sieti, tak to urcite bude jedno z najlepsich aut na trhu...Pridajte komentár:
Pridajte komentár: