Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Elektromobil VW ID.4 je na našom trhu už približne dva roky. Doteraz si zákazníci mohli zvoliť verziu so zadným náhonom, alebo vrcholovú výbavu GTX ako zástu... -
Populárny kompakt od Citroenu - model eC4 dostal väčšieho súrodenca. Nejedná sa však o nový model, ale iba predĺženú verziu s poriadnym "kufrom" a tvarom kar...Pridajte komentár:
-
Taur plne súhlasím s tým čo píšeš a týka sa to vcelku veľkej skupiny ľudí, ale tam nehovoril o iných koľkých ľuďoch. Tam hovoril o sebe. A raz tak a raz onak s tým že mi to prišlo tendenčne podané v prospech EV a neprospech TDI. Podprahovo. A nerozumiem prečo / na čo. To čo píšeš ty tak s tým plne súhlasím, chápem to ale to nebolo obsahom toho videa.Naposledy upravené PistaTT; 01-07-2023, 11:59. -
PistaTT Vyuzivam 100/95%-3/0%. Ale aj keby to bolo len 320km, ked sa vratime k povodnej premise z videa, kolko ludi nenajazdi tyzdenne viac ako 320km aby im teda stacilo nabit raz za tyzden? Vo vacsine statov co som cital maju ludia denny najazd 30-40km, takze aj EV s dojazdom 200-250km by stacilo nabijat raz do tyzdna.
Obchodaci ako ja samozrejme nabehaju viac, tak aj nabijaju castejsie. Ale ani ako obchodak nenabeham v ramci tretieho najvacsieho mesta SK viac ako 40km za den a neraz je to aj do 20. Cize zasa hypoteticky keby som riesil pracovne len hometown, tak mi staci nabit raz za dva tyzdne a to som obchodak!
Samozrejme kedze obieham vychodnu polku SK a chcem byt kazde rano pripraveny na daleku jazdu keby bolo treba, tak nabijam ovela casatejsie nez je nutne. Ale nemusel by som keby som neoptimalizoval vydaje a nenabijal len u vyvoleneho operatora po navrate, ale priebezne u hocijakeho pri parkovani, tak by som ako bytovkar nemusel vyrazat mimo mesta s plnou na cestu.
A v principe nabijanie pri parkovani by sa vlastne ani nemalo pocitat za nabijanie/tankovanie kedze to nieje nijak strateny cas. -
Taur, ak priemerne najazdiš mesačne 3500 km a zároveň priemerne nabíjaš čo 3 dni tak to je priemerne 350 km medzi nabíjaniami. Kde mi v tejto logike uniká pochopenie písaného textu? Ak aj máš EV s reálnym dojazdom 400 km a využívaš ho prevažne v rozmedzí 90 až 10% SoC tak máš pri takomto využívaní na jeden priemerný cyklus 320 km... -
PistaTT Bola to volna debata a ty miesas hrusky s jablkami.
Hrusky: Jednej casti sa vyjadroval o frekvencii nabijania a tam povedal vyslovene ze keby hypoteticky chodil len do roboty a spat tak mu ta bateria vydrzi aj mesiac. A pri tom spusta ludi tu jeho hypotezu aj realne zije. Ziadne vylety, cestovania, sluzobky ...len z/do roboty chodia a vikendy doma travia. Takze pre nich uzitocna informacia.
Jablka: V uplne inej casti povedal ze pre tych co VELA jazdia sa EV prevadzkovo ekonomicky oplati a pri tom spomenul ze na naftu daval 200-300e a na nabijanie iba desiatky e. 250e po 1,50 pri 6L je na 2700km, pri EV tie km pri 15kwh a 0,22 je to 89e. Su to stovky za naftu? Su. Su to desiatky za nabijanie? Su. Tak kde mas zavadzanie?
Preco davas dokopy ze kto vela jazdi staci mu zriedka nabijat? To tam nikde nezaznelo. Pointa bola ze vacsina ludi nejazdi tak vela aby im nestacilo nabijat raz za tyzden (napr. pri tyzdnovom nakupe) a tym padom dokazu aj bytovkari s EV fungovat.
Ja som tiez bytovkar a aj s mojim najazdom 40k dokazem s EV v pohode fungovat iba na verejnych. -
ICE666SVK to vystihol ale uplne presne. Vdaka.
Pista, ty robis z komara somara. Alebo problem tam, kde nie je. My sme vo videu ani nepovedali, ze ta corsa stala 30000. Lebo nestala. Leasinguje ju a je to dvojrocne auto, ktore som mimochodom testoval (ano, konkretna testovacka zpred 2r). Tak co, mam teraz pre teba vypocitat aj amortizaciu a dat tabulku porovnani?
Je to video o technickom nadsencovi, ktory proste presedlal z TDI na male elektro. A o tom, ze sa tak da fungovat aj bez domaceho nabijania. Uviedol priklady ako by to bolo tak, keby jazdil malo. A uviedol aj to, ze jazdi vela. To je vsetko. Mozes spravit svoje video, kde nas zahltis 30 minutami excelov a grafov roznych variant. -
Ročný nájazd 8-10k km je diametrálne inde ako 4k... Sonic tiež nestal 30k predpokladám. A možno ho nepoužíva na presun 5 km z domu do offisu vrámci mesta. Takže ak by si postupoval podobnou logikou ako som to rátal vyššie tak zistíš že tam taxík nemusí byť lepšie riešenie ani z ďaleka. Ten výpočet si môžeš spraviť sám. Ale mojou otázkou nebolo primárne zisťovať motiváciu pre kúpu auta ktoré budem nabíjať raz za mesiac. Moja otázka bola prečo sú čísla uvedené práve také ako boli.
PS. A mladý síce som ale len a pár rokov mladší od teba. V domácnosti máme aktuálne už 3 autá a každé je iné a plní iný účel. Firemné auto na operak čo používam primárne ja a aktuálne je to EV6 najazdi tých 45-50k ročne. Domáce TDI používa primárne žena a ročne spraví 12-15k (nekupoval som ho nové a skôr by bol pre tento nájazd vhodnejší benzín, no ponúka slušných jazdeniek s benzinom v danej vekovej kategórii áut bola v čase kúpy veľmi slabá) a posledný prírastok je 24-ročný Ford s benzínovou V6 a je to taký synov projekt - dáva si ho dokopy, aby mal na čom jazdiť akonáhle bude môcť jazdiť sám po dovŕšení 18ky. Možno z toho spravíme slušnejši young timer. To auto je ekonomicky tak trochu nezmysel, najbližší ešte minimálne rok bude jazdiť minimum, potom bude jazdiť asi stále vcelku málo, ale jeho poslanie je iné. Rozumiem rôznym potrebám a aj možnostiam.Naposledy upravené PistaTT; 30-06-2023, 22:01. -
Asi som divný. Prišlo mi to tendenčne podané tak, že vlastne zatiaľ čo EV stačí nabíjať raz za týždeň a stoji to par desiatok eur, tak tdi znamenalo oveľa vyššie náklady na naftu. Keď take video sleduje niekto kto nemá s EV žiadne skúsenosti, tak si z neho môže odniesť prehnané očakávania. A pýtal som sa na dôvod prečo je to podané tak ako je to vo videu a ten dôvod mi zatiaľ nikto nevysvetlil. Pritom som vnímal že to video má byť akýmsi sumarom reálnych skúsenosti človeka čo má svoje prvé EV a nemá vlastnú nabíjačku. Vidím v ňom pre mňa nepochopiteľné podanie uvedených čísel ale očividne to je proste spôsob akým Milan chce budovať povedomie o EV u širokých más. Potom sa čuduje té že sa nájdu odporcovia alebo hejteri, ktorí sú schopní pritiahnuť za vlasy alebo prekrútiť dáta tak, aby boki proti EV. Obidve strany barikády pritom využívajú tie podobné praktiky. Podľa mňa to nie je najlepšia cesta. Ale mam snahu pochopiť prečo sú veci tak jak sú... Ak má niekto odpoveď na moju pôvodnú otázku, tak si ju rád vypočujem. -
PistaTT Neberies to az moc vazne a chces presne cisla? Vo videu bolo spomenute TDI, lebo to su najvacsi hateri na EVcka a Ondro jedno ma a to teraz po kupe EVcka mu stoji na parkovisku. Aspon podla toho co sa vyjadril vo videu. Z Corsou bol nejake jazdy aj dlhsie, kde nabijal castejsie. A vyskusal aj cestu TN PO a spat ako test. A teraz jazdi hlavne po meste. O cenach za TDI a EVcko sa bavili vseobecne a neslo tam o presne cisla. No a ty hned beries kalkulacku a nevychadza ti to. Milan od neho ziadne presne cisla predca nechcel. A Ondro to spomenul tak vseobecne povedal by som. Takze prifarbovanie a zavadzanie........ Neviem ako si nato prisiel. Neslo predca o test auta ktore robi Milan a tusim ani tam presne sumy za nabijanie nespomina. Podla toho co tu pises som ja majitel 3rocneho spalovacieho auta KIA Stonic 1,2 benzin z rocnym najazdom 8000 az 10000km blbec, ktory ma chodit taxikom, lebo sa to oplati viac? Mne je konfort ked nasadnem do auta co mam na parkovisku urcite lepsi ako sa spoliehat na verejnu dopravu. Ono ani ten taxik nepride hned a treba nan cakat. Na svoje auto cakat nemusim. Auto budem mat ak bude sluzit aj 15 rokov. Som zvyknuty mat auto dlho a je moje vyplatene cash. Aj pri EVcku by som uvazoval o dlhodobom vlastneni auta a ver tomu ludi ako som ja je viac ako dost. Neviem kolko mas rokov asi si mlady podla toho ako uvazujes a je to tvoja vec mna do toho nic. Ale ja mam 46 rokov a uvazujem po starom. Proste kolko ludi tolko chuti. A ja aj tak po meste chodim vela pesi.Naposledy upravené ICE666SVK; 30-06-2023, 21:32. -
Milan, tuto chalan z Trenčína očividne nie je ten prípad. Kúpiť auto s využitím štátnej dotácie (u nás nie sú už dlho) s cieľom ho po čase predať so ziskom je úplne iný príbeh.
Očividne sa ti vôbec nezdá tendenčné tvrdiť, že zatiaľ čo na TDI minie na naftu mesačne 200-300€ tak Corsu mu stačí nabíjať raz za týždeň a mesačný účet je pár desiatok euro. Mne tento prepočet nesedí a pritom by stačilo uviesť reálne porovnateľné čísla.
Náklady na nabíjanie EV pre človeka z paneláku, ktorý nemá možnosť zadarmo nabíjať v práci, vieš stlačiť aktuálne na nejakých možno 22 centov za kWh. Pri nájazde 2000 km mesačne a spotrebe 15 kWh/km sme na 66€. TDI s priemernou spotrebou 6 l/100 km = 120 litrov nafty po zhruba 1,5€ = 180€. Náklady na spotrebu malého šetrného mestského EV voči TDI sú teda zhruba tretina. Easy, férové a pravdivé informácie. Ale 2000 km za mesiac na EV znamená nabíjať minimálne 6x do mesiaca a nie 4x. Pri 3000 km je to 100€ vs. 270€. Ubudlo by s teba keby si namiesto prifarbovania v prospech EV skúsil podávať objektívne informácie? -
Stevo nechces pochopit, ze je kopa ludi, co spravi 4-6000km rocne a auto si kupia. A kludne aj drahe. Susedia maju dve auta. On drahy mercedes, jazdi denne, ona hybrid toyotu za +-30000e. Ma ju treti rok a najazd 18000km. Oplati? Neoplati? proste si ju kupili, lebo.... A take pripady budu aj pri EV.
To ci to je alebo nie je ekonomicke, alebo nejakoho hodnotovo spravne, nemozme sudit.
Iny priklad - zober si tie pol rocne dotačne tesly co sa sem vozia. Ma to ledva par tisic km a predsa do nich ludia investovali kupou desiatky tisic €.
Alebo akekolvek ine el. auto z nemecka, ci inej krajiny kde je ich viac. Zozeniem ti ID.4, ktora za dva roky spravila menej ako 20000km. Preco nechodili radsej taxikom? -
Miro, predražené taxíky sme si tu zrátali už. Kto kúpi auto za 30k aby ho po 5 rokoch predal s 20 tisíc km za hoci aj 25k, tak je to podľa mňa hodne vysoká cena za flexibilitu. K poklesu ceny treba prirátať minimálne poistky. Na nové auto to bude nielen o pzp ale aj havarijná, pripadne GAP. Dajme tomu okolo 1000€.ročne. Takže za tých 5 rokov po 4000 km zaplatíš reálne 10 000€. A teda ešte si netankoval alebo nenabijal.Naposledy upravené PistaTT; 30-06-2023, 20:45. -
Ale on predsa nejazdí 4000 ročne. Na co o tom hovoriť že také auto by nabíjal raz za mesiac ak by ho používal tak málo? To by snáď nikto súdny tak auto nepoužíval. Ja som napísal že nerozumiem prečo tam sú spomínané čísla tak ako sú. Za mňa by stačilo nastaviť to na realitu a hovoriť to proste bez prifarbenia.
A ak tieto moje komentáre považuješ za hejt, tak potom som v tvojich očiach hejter. Môžeš to brať jak hejt alebo konštruktívne pripomienky. S tým však nič neurobím. -
PistaTT Prepac, ale pride mi ze mas problem pozerat a citat s porozumenim. Pisal som ze priemerne vychadza nabijanie kazde tri dni, to znamena ze niekdy 2x za den inokedy raz za tyzden. A ano, nabijam do 90-100% (tiez som rad pripraveny) a vyjazdim kludne aj do 0-1%. Chapem ze ak niekto vyuziva len polovicu kapacity baterie cize aj dojazdu musi nabijat 2x tak casto. Tiez danou za tu psychopohodu vzdy pripravenosti je castejsie nabijanie.
Vo videu on nerobil komparativny test spalovak vs EV. Len spomenul svoje skusenosti s jednym i druhym.
A to ze sa maju porovnavat rovnake kategorie nemas pravdu. Ja prave tym ze som presiel na EV mi staci auto o dve triedy mensie. Male 4m EV mi dava dynamiku a handlink ICE 5m kravy s V8 benzin ktorej som sa mohol zbavit. Mal som vzdy dva ICE auta, male do 4m po meste a velke 5m V6/V8 na mimo. Teraz mi staci jedno 4m EV sikovne v meste a zaroven dynamicke (ako V8) a sediace na ceste vdaka nizkemu tazisku (ako 3x2m razvor velkeho ICE) mimo.
Co mi chyba tak 4x4 a pneupodvozok, ale to poriesim pri nasledujucom EV.
Pridajte komentár: