Wilo
Ten motor vo výkonnejšej verzii sa montuje aj do O4, tá by už priestorovo mala vyhovovať rodine. A áno tých 5,9 je na diaľnici s naloženým autom. Neviem ako to bolo so spotrebou 1,4 TSI, 1,5 TSI je dosť blízko TDI.
Trasu PP-TT som s e-C4 jazdil za 15,5 kWh na diaľnici som však nešiel rýchlejšie ako 110 km/h. Rovnakú trasu s 1,5 TSI jazdím za 5 l avšak na diaľnici jazdím 130 km/h.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
E-Up! ale Golfom asi nesiel na dovolenku s celou rodinou, kedze tu spominal cakanie s malymi detmi 😉 ten udaj je plne nalozeny alebo klasika novinarsky test s 1 vodicom a kabelkou? VW zjavne urobil podla tych cisiel nejaky pokrok co sa efektivity tyka, ale zase, pochybujem, ze isiel uplne predpisovo taku dialku. Proste udaju 5.9L/100km na dlhej trase s plne nalozenym autom s celou rodinou a batozinou neuverim. Zas budme realisti. -
Bývate v bytovke, či na sídlisku a snívate o rezidenčnom nabíjaní pre váš elektromobil? Nabíjanie z pouličného osvetlenia, alebo dobitie 10 áut za noc z bežn... -
dango len taka otazka zo zaujimavosti, ktoremu benzinaku pocitas spotrebu 5.9L pri dialnicnom cestovani? To je hodnota palubaku ci realna? Co sme mali koncernovu 1.4TFSI (125k) tak s tym mal krpaty a lahky 3.9 metrovy 1280kg vaziaci mestsky hatchback spotrebu 6.1L na okreske pri 100km/h s velmi vlaznou nohou. Na dialnici sa to pri 130kmh pod 7 nedostalo, a to bol jeden z tych uspornejsich motorov vo VAG portfoliu, s nizkymi emisiami a v kompaktnej kasni. Bavime sa tu teraz o nejakej 1.2HTP alebo 0.9 trojvalci v trojdverovom trpajzlikovi? 🤨 ani na starej atmosferickej 1.6 z talianskej produkcie som sa na dialnici nedostal pod 7 litrov. -
Taur - samozrejme, ak by som nemal na vyber. Tentoraz som mal na vyber a z dovodu najrychlejsieho presunu som zvolil benzin. A spatne, ked som si poratal naklady, tak som nebol od EV nakladov daleko.
Je jasne, ze pre 20 ani 50 eur sa neoplati handrkovat, ked tam clovek necha za porciu cevapov 15e a este ostane hladny... -
dango Nema kazdy doma vozovy park s vyberom vsetkych druhov pohonov. Ja som sa uz vsetkych spalovakov zbavil, tak je pre mna dobre info ze sa po EU da za menej alebo nanajvys rovnako ako s ICE.
PS: Mimochodom Ionity zlacnelo v Nemecku, Francuzku a Norsku o 10c, tak horsa tam cestovat. -
V tvojom vypocte by som zmenil ze prve nabijanie mas za 0,19c/KWh s GW pausalom popripade ked nabijas doma a to ti vystaci na prvych 300km takze elektro auto bude lacnejsie. Nie kazdy chodi 790km dole na split. ja to mam z BA na Krk 550km takze len jedno nabijanie 30min staci popripade na 50tke nabijacke 1h a idem sa najest a aj detom to prospeje ze nesedia tak dlho v aute. Pozeram ze posledny raz ma cesta stala 0,19c/KWh * 70KWh + 0,39c/KWh * 38KWh do 30e a to sa neviem s akym dieslom by si sa dostal na tuto cenu nie to este s SUV. Samozrejme neratam ze vies mat zadarmo nabijanie ako na SVK tak aj v HR... Za mna sa da s mensimi obmedzeniami aj s malymi detmi cestovat do HR na elektro aute -
Len na doplnenie mojho komentara: 750km * 16kwh * 0.39 (GW pausal max pre 50kW ELENY) = 46.8 ; 750km * 5.9l (BA95) * 1.46 = 64.6
Pokial nemas GW pausal tak si na inych (vyssich cislach), duplom ak sa nabija na ELENe za ich ceny. A s dieslom by to bolo opat na inych cislach (tam by vysla celkova priemerna spotreba kludne aj 4.9l , cize celkova cena za naftu 50e (1.36 v tom case v HR za liter) )
No a v neposlednom rade tie nutene prestavky (casovo v zavislosti od auta). Lebo ked uvidis na 50tke stojane visiet Enyaq, tak z toho bude minimalne 1.5h prestavka.
Preferencie sa samozrejme menia podla zlozenia posadky. S 2r dietatom je vsak logicke odmietnut cestovat o 2h dlhsie. Zaverom recnicka otazka. Ma nejaky zmysel ist do HR s EV, ked je to casovo dlhsie a miniamlne tak drahe, ako s ropakom? -
milan84 Ja tomu rozumiem aj si to viem v hlave doratat. Ale ked propagujes emobilitu cez popularne videa ktore ma vidiet co najviac ludi tak by bolo fajn davat info podla vacsiny ludi a nie pre tych 5-10%? obyvatelstva v domoch s FVE.Sumar kolko by stalo cez ciste verejne, s domacim start/navrat a s FVE by bol pekny a bola by zjavna vyhoda tvojej konstalacie, ale divak by nemohol mat dojem ze ked nema dom s FVE tak EV nieje prenho. Ale to len moj nazor no ty si reziser ty si boh.
-
Taur pozri, to video bol moj priklad, moje naklady s testovacim autom. Ked pojde nick81 s jeho Nirom, ci inym autom, zasa bude mat ine cisla, lebo si to inak naplanuje, nakombinuje viacero poskytovatelov atd. A aj tak kludne mozne, ze to bude mat lacnejsie aj ked je tiez v bytovke. Ani na ten BUZZ a vacsinu inych 60000+ elektromobilov nema vacsina obyvatelov. Napriek tomu treba ukazat tento uhol pohladu a mat to ako motivaciu, ze sa to tak da. -
milan84 Chapem uhol pohladu ze nemozes ratat vseobecne start s nulou. Co my 50% obyvatelstva v bytovkach? Ci chces tvrdit ze EV pre nas niesu? Ok ja by som vedel nabit pred dovcou zadara na Kaufe, ale su mesta co nemaju Kauf ci ine zdrama nabky. A tiez zatial zdaleka nie vsetky domy maju FVE.
Tak vseobecne propagovat ze s EV "tankovanie" pred startom a po navrate netreba ratat nieje korektne. Nabijanie EV z FVE kvazi zdarma je zatial bonus dostupny pre malu mensinu obyvatelstva. -
hudino ved v poriadku, je to tvoj nazor. Ja som realne zaplatil tych 123€ ci na kolko mi to GW napocital. FVE mam dva roky, splatena by mala byt o cca 5-7. Cena, ktoru som zaplatil za cestovanie - PHM (lebo este myto atd) je cena uvedena vo videu. A spalovak sa moze hnevat kolko chce, proste jeho startovna ciara bude vzdy ina.Teda nebola by, keby som siel nabijat plnu na Ionity po 0,79. Snad okrem vyhry auta s plnou nadrzouvtedy je na rovnakom vychodiskovom bode.
Pridajte komentár: