Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Ako povedali drzat charitativne chademo pre 700 potencionalnych SK zakaznikov z ktorych vacsina sa nikdy nepride nabit (lebo s tymi starymi autami s malymi bateriami jazdia len okolo komina lebo niesu masochiisti aby krizovali europu/SK s nabijanim kazdych 80km) je neefektivne.

    V zahranici/Rakusku su dalej s poctom EV kedze SK je na chvoste, tak zrejme aj tych aut s chademo tam bude z minulosti viac ako 7% a tak sa im oplati drzat tie konektory. Keby tam mali tak mizernu vytazenost chadema a nopak rady na CCS ako u nas tak ich tiez zrejme odpisu. Nerob si o nich altruisticke iluzie ze im ide o vznesene poslanie vyhoviet vsetkym. Je to aj pre nich business.

    Si povies ze je lepsie (pre teba) ked tych 1500eur zaplatia oni za konektor navyse na nabijacke nez si mas platit ty adapter k svojmu autu malej hodnoty. Lenze ked to vynasobis x100 lokalitami tak je to pre nich 1,5mil Eur a za to moze byt spusta dalsich nabiek co uvita 93% zakaznikov s CCS ovela viac.

    Miznuce AC ma stvu tiez kedze viem nabijat 22kw. Ale chapem ze DC je pre nich priorita tam kde je obratkovost/frmol. A uprimne PHEV by sa mali nabijat len na AC stlpikoch, lebo ked musim zizat ako zabera miesto pred DC nabkou s tlaci tam cez AC tazke 3kw za hodinu tak ma zuby bolia. To radsej sa budem zdielane pri dvoch CCS nabijat 30-40kw nez cumiet na ten PHEV ako tam 3h trci. Mimochodom ZSE chademo/AC vymenili za 2xCCS aj pri McD v BB kde zvyknem nabijat a zdiela sa tam necelych 60kw. Dnes nastastie EQV po chvilke odislo tak mi to stuplo z 28kw na 49kw chvalabohu.

    Ja rozumiem aj tvojmu pohladu na chademo, ale obavam sa ze je to marny boj. Tych aut bude len ubudat. A mozno nebude na skodu ze vdaka ich absencii si dovezu EV s takym konektorom len ti co ho budu nabijat len doma alebo na ACstlpikoch pre behanie okolo komina a nie naivky co si myslia ze kupia lacne EV zo zapadu a potom zistia ze dlhe cesty priskokovou metodou im nevonaju a budu sirit ake su EV totalny nezmysel.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    ty si reagoval na mna a este si tvrdil, ze tu snad nehovorim pravdu. tak ano, mam potrebu zareagovat na teba.
    ak sa bavime o cene bez pausalov - Lidl cez chargepoint ma sice rovnaku cenovku pre DC ako ejoin akurat ma niekolko drobnych nevyhod ktore som tu vsetky uz spomenul a opakovat sa nemienim. cez roamingy ZS a GW bez pausalu je DC Lidl prehnane drahe a to je proste pravda. cez DCS je cena rozumnejsia ale zdaleka sa nevies dostat na ceny ktore dokazes mat s pausalom u niekoho ineho - proste taka moznost neexistuje. a teraz mi este raz zopakuj v com presne nemam pravdu.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT ak reaguješ na mňa, tak zbytočne, ja nereagujem na Teba, vyjadril som svoje pozorovanie, že Lidl má najlepšie ceny DC nabíjania z vlastnej skúsenosti, keďže na Lidl občas nabíjam. A vracanie zábezpeky trvá aj podľa vydavateľa karty, nie je to zakaždým alebo spravidla záležitosť dlhšia. Keď Lidl nasadí svoju aplikáciu ako v Čechách, kde odpadne zábezpeka (ktorú niektorí považujú za veľkú prekážku), tak bude najvýhodnejší bez výhrad.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    zase raz si ohybas videnie sveta tak aby vyhovoval tvojmu tvrdeniu. nikde som nenapisal, ze hodnotim ceny bez pausalov... a tiez som naznacil ze pri direct nakupe nie je najvacsi problem prave cena...
    ale ked uz mas take silne tvrdenie, tak ti to rovno vratim - ejoin aj bez pausalu za tu cenu (39c) a navyse bez toho aby ti blokoval nejaky obnos na kreditke niekolko dni a zaroven bez obmedzenia na minimalnu vysku platby a dokonca za taku cenu aj pri vykonnejsich stojanoch.
    Naposledy upravené PistaTT; 20-02-2024, 09:43.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Video som nevidel ale vyjadrim sa k Lidl. Lidl ma v sucasnosti najvyhodnejsie ceny DC nabijania bez pausalu, takze ak niekto tvrdi opak, nehovori pravdu.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    tazko povedat co ich k tomu vedie, kedze so ZSE Flat by mohli mat DC za 22c v ramci balika a potom za 29c. a to cele vratane ultrarychleho nabijania...
    ze by jazdili tak malo, ze sa im flat pausal neoplati? to mi nevychadza...

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Tie Lidl ceny nebudú asi až tak zlé keď tam dokonca nabíjajú aj bolťáci vyhodení z pred Avionu. S 5€ paušálom na Hyundai karte nabíjajú za 0,37 DC, resp. 0,22 AC. Ja tam s 30€ paušálom od GW nabíjam za 0,39 DC. Na 0,22 AC sa v priemere nedostanem ani náhodou. Bohužiaľ v jednom z krajských miest, medzi ktorými pendlujem Lidl nemá absolútne nič čiže mne Lidl nabíjanie nerieši.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    ZSE Drive cca 60 lokalit (nie pocet stojanov, obvykle je to vsak 1 stojan v lokalite) s CHAdeMOm...
    Lidl asi 80... no tie ich ceny... direct nakup cez chargepoint je tortura, ceny cez roamingy su zas prehnane (s vynimkou DCS, tam Lidl vychadza rozumnejsie aj ked ani zdaleka sa neda povazovat za lacne nabijanie)
    Naposledy upravené PistaTT; 19-02-2024, 22:21.

  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa ono to je cele politicka objednavka. EU sa rozhodla ze ide znizovat pocet umrti na cestach a vybrala si tento smer. Otazka je kde je hranica medzi spolocenskym prinosom, slobodou a otravovanim ludi. Vdzy to bude kontroverzne, pretoze kazdy zachraneny zivot sa pocita ale zaroven je milion ludi obmedzovanych.
    Ja nerozumiem tomu ze politicky tu nie je ziadna reflexia a nediskutuje sa o tom kde by mala byt hranica, ale stale sa ide po tom aby sme dosiahli stanoveny (mozno nerealny) ciel. Podobne sa deje aj u exhalatov.
    Pritom zomiera kopec ludi na ine veci. Priklad na nasledky fajcenia je to 700000 ludi rocne a v doprave 22600 (stav 2020). Pritom voci fajceniu sa zdaleka nebojuje tak agresivne (keby cigarety pipali pri kazdom potiahnuti, tiez by to asi nikdo nefajcil).
    Predstav si co sa stane ak sa v buducnosti EU zvysi plosne maximalna povolena rychlost. kto bude updatovat vsetky tie vyrobene auta?

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Už sme mimo temy ale nedá mi to - prijímaním takýchto obmedzení (nechcem písať nezmyslov) si EU komisia pod sebou akurát tak pili konár.
    Lebo keď to extrapolujem tak to ozaj smeruje k tomu, že doma poviem scheisse (dosad si ľubovoľne sprosté slovo) a mikrovlnka vypľuje bloček s pokutou.
    Potom sa čudujú, že voľby vyhrávajú antisystémové strany 🤦🏻

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Taur sucastou legislativy je aj povinnost vyrobcov reportovat kolko casu auta jazdia cez limit a ci sa signalizacia podiela na znizeni rychlosti alebo to uzivatelia ignoruju (presne pre tento dovod sa preslo z cisto vizualnej vystrahy aj na akusticku, lebo na vizualnu vystrahu reagovali vodici v menej ako 20% pripadov) takze ked to vyrobcovia nastavia zle, EU prida dalsi system.
    Ako som pisal, najvacsi problem je v tom, ze auta ukazuju podstatne nizsiu rychlost ako je skutocnost a dochadza k masivnemu navyseniu upozorneni aj ked v skutocnosti vodic rychlost neprekrocil.
    Za mna by stacilo aby rychlost indikovana na pristrojovom stite zodpovedala skutocnosti. V dnesnej dobe to uz nemoze byt problem a auta by mali vediet reagovat aj na zmenu tlaku v pneu a aktualnu rychlost spocitat presne.
    milan84 na youtube taketo prispevky davat nechcem, bol by z toho iba zbytocny boj za/proti EU legislative. Moj nazor je taky ze ked ludia chcu nieco zmenit, nie je problem sa zapojit do legislativneho procesu EU priamo, alebo cez zvolenych zastupcov.
    Ja nevidim v problem ze tieto upozornenia existuju, ale uzivatel by mal moznot si nastavit to co chce (za cenu toho ze plne zodpoveda za nasledy z toho plynuce). Problem ale je ze zatial vacsina automobilov nevie identifikovat sofera a preto pri kazdom novom nastartovani sa nastavenia zrusia. V pripade ze sofer je identifikovany (pomocou kluca, zosnimania tvare, odtlacku prsta, ...) nie je problem mat tieto nastavenia permanentne uchovane.
    Taur tvoj priklad z tempomatom nie je relevantny, lebo sucastou tej istej legislaty je aj adaptivne udrziavanie rychlosti a nudzove brzdenie, cize auto sa postara o to aby si rychlost na tempomate neprekrocil (samozrejme upozornenie dostanes ked si budes tempomat zapinat na rychlost vacsiu ako povolenu).

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja no tym, ze tie znacky to robia zhodne a detaily su len v moznostiach vypnutia a hlasitosti prejavu, tak to nebude asi take easy aby to vrnelo do pedalu alebo robilo ine veci.
    kludne napis na YT, debata tam frci ako pod prispevkami s vakcinaciou
Pracuje...