Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Vsade (web, cennik, apka ...) a aj v tom tvojom videu ta opravil ze za UFC povazuju a uctuju od 50+kw cize aj 60kw i ked priemer. Pozri si svoje video.
    A tvrdis mi ze ked prides do McD-BB s autom schopnym nabijat 200+kw, tak nebudes 60min nabijat plnym vykonom tej nabky 60kw resp. aspon priemerom 50,1kw? A zaplatis sadzbu akoby si nabijal na 300kw.
    Ze uctuju priemer je chvalihodne a samozrejme skvele pre auta so slabsim nabijnaim, ale nemali by tu UFC hranicu dvihnut aspon na 80, ci 100kw?
    Osobne mi to zatial nevadi kedze s mojim vykonom DCmax46kw aj na 400kw zaplatim vzdy len DC tarif . len mi to pride smiesne ze 60kw je uz UFC.
    Ja 0-100% robim priemer 39kw pri mojom max 46kw, tak predpokladam ze pri 20-80% priemer 50kw dosiahne vacsina modernych EV na tej 60kw. Ak budu vsetky DC50tky menit tymto stylom na UFC60tky tak mi to pride trochu kuleha.
    Naposledy upravené Taur; 11-11-2023, 00:33.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    zse niekde nazyva 60kW ako UFC?
    AC miznu, to je fakt a tiez ich za to kritizujem. Aspon GW nechava na Deltach zastrcku pre vlastny kabel ako nudzovku.
    Cenovo ti zse uctuje podla priemerneho nabijacieho vykonu, nie podla oznacenia krabice.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Nuz na tej spominanej McD BB zrusili Chademo aj AC konektor a zdvihli z 50 na 60kw cim z toho podla nich spravili UFC co skratilo cas nabijania na 60min bez parkpoplatku a samozrejme mozu si uctovat UFC tarifu, To uz mi je teda UFC vykon tych 60kw, to sa fakt oplati priplatit 35% za tych +10kw.vykonu. Niesom presvedceny zeby toto bolo nutne, zeby bola ta stanica brutalne pretazena. Kolkokrat som tam prisiel mohol som nabijat a ked tak skor bol obsadeny AC konektor nez CCS. Ale mozno v primetime obeda/vecere to hodinku inak vyzera.

    Ale fajn informacie vo videu.

  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od milan84
    @SKolja
    Nerozumiem ti co pises o servisnom menu a zobrazenia hodnot o desiatky percent. Fakt nechapem.
    To bol len taky dodatok na temu spotreba podla PP, tyka sa ale spalovakov. Niektore automobilky maju nastavitelny opravny koeficient spotreby ktory sa da menit a tym padom sa meni spotreba ukazovana palubnym pocitacom
    Pozri napriklad:

    Hi all! So I've been trying to find a solution to this problem for a while, but without much luck I thought I might turn the question over to the


    Ohladom presnosti palubnych pocitacov, sa tym zaoberal uz aj nemecky ADAC:
    Der Verbrauch laut Bordcomputer ist oft sehr ungenau, wie die ADAC Autotests aufdecken. Nur etwa ein Viertel aller Modelle zeigt exakte Werte an.


    V podstate idu na to spravne. Najvacsie odchylky merani ukazuju elektromobily. Dovod je jednoduchy a to su hlavne straty pocas nabijania.
    Z logiky veci clovek potrebuje vediet realnu spotrebu (t.j. kolko energie potrebuje na prejdenie urcitej vzdialenosti) a to je udaj ktory ti dava nabijacka pri nabijani. Vyrobcovia ale hraju zo zakaznikom hru a zobrazuju len kolko energie sa zoberie z akumulatora (a niektory iba tu cast ktora sa pouzije na pohon) a zakaznik sa potom cuduje ze mu to nejako nevychadza.
    Brania sa tym ze pri rozlicnych typoch nabijania su straty rozlicne. Podla mna by sa mala udavat hodnota spotreby pri AC nabijani maximalnym vykonom. To ze pri DC bude celkova spotreba nizsia a pri AC nizsim vykonom vyssia je normalne (takisto pri spalovakoch a udava spotreba pri pouziti predpisaneho druhu paliva, ked sa pouzije palivo z nizsim/vyssim oktanovym cislom, tiez sa zmeni spotreba).

    Je na tebe aku metodiku zvolis, ale bolo by treba udavat tuto realnu spotrebu aj pri testovani a nespoliehat sa na udaje vypocitane PP, kde je velka pravdepodobnost ze si vyrobca ukazuje jemu najprijatelnejsiu hodnotu. Inak sa dostavame do bodu kde su "recenzie do hlbky" plne nejakych cisel, ktore nakoniec aj tak nemaju ziadnu vypovednu hodnotu. Nepotrebujeme vediet normovanu spotrebu, ale spotrebu pri rovnakom sposobe pouzivania.
    A za toto by som vyrobcov v kazdom videu pranieroval. Zakaznik chce vediet kolko ho jazdenie bude stat a straty pocas nabijania musi zaplatit. Zaroven by sa tym zvysil tlak na to aby sa optimalizovali straty pocas nabijania a to uz ci na strane vyrobcu (efektivnejsie menice a management spotreby pocas nabijania) alebo zakaznika (nabijanie najucinnejsou metodou).

    Moje BMW uchovava obe hodnoty (energia potrebna na dobitie a energia uschovana v akumulatore). Pri poslednom porovnavani sme brali udaj z PP lebo som este nevedel ako data z BMW dostat von, teraz uz som mudrejsi a viem si ich vytiahnut a aj @nick.n17​ si v evDash vie tieto udaje doratat.
    Takuto presnost ale zase netreba, kludne staci zobrat data z nabijacky a vydelit poctom prejdenych km. Nic viac a nic menej. A porovnat z udajom o spotrebe z PP.
    Potom mozeme robit nejake fundovane zavery. Inak diskutujeme o nicom.

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    @SKolja
    Takto: Toyota vyhlasila jedno aj druhe. Aj, ze to ukazovalo-prepocitavalo spotrebu do plusu o xy percent. Teraz by to MALO zodpovedat realite. Tiez vsak tento sw mal mierne znizit spotrebu.
    Minulu zimu som mal 36 a viac pri nulovych teplotach a ustalenej 130. Teraz v lahko jesennych teplotach to bolo 10kWh menej. Kolko z toho spravila nizsia spotreba realne, kolko spravnejsi vypocet a kolko teple pocasie fakt nemam ako overit. Budem mat este Lexus v decembri, len neviem ci uz bude s tymto novym sw, alebo nie.
    Nepoznam ziadneho majitela tohto auta. Ved realne to v BA maju tak dvaja taxikari a to bude aj vsetko.
    Nerozumiem ti co pises o servisnom menu a zobrazenia hodnot o desiatky percent. Fakt nechapem.
    Spotrebu meriam vzdy podla PP. Cislo strat DC nevieme presne, je niekde od 2-7, u niektorych mozno viac. Resp. zdroje a uzivatelia sa nezhodnu. To je velka nepresnost pre nejake presne vypocty. Pozri si auta od EGMP. Prve km Lubos zistil, ze ukazuje citelne viac, az potom sa to zastabilizuje.
    Keby som rovnake auto meral o mesiac skor-neskor, tak mam zas o nieco ine cislo, hoc s malym rozdielom.

    @tommik
    Auto si jednoducho pri ako tak zohriatej baterii a pripojeni pri vyssom SOC potiahne vyssie kW, resp. posunie ten pad. Robi to aby nabitie do 80 bolo +-rovnake. Keby zacalo vzdy pri polovici na tom super nizkom vykone, tak to nema sancu dobehnut, kedze tie prve minuty od nuly pomahaju vela nadbehnut.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Náhodou ten rozdiel vo výkone nabíjania pri 50% SoC sa nepodarilo nejak technicky zdôvodniť?

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 toto video mi nasadilo do hlavy viacej otaznikov ako odpovedi. Nechcem tuto diskusiu otvarat pod youtube videom, lebo asi vacsina ludi to nepochopi.
    Vo videu hovoris ze Toyota prehlasila ze v predchadazjucom modeli pocitali spotrebu zle a opravili algoritmus.
    Nasledne vo videu hovoris ze sa SW updatom zmenila spotreba.
    Tak aka je pravda?
    Zmenila sa naozaj spotreba? Pri svojich recenziach nerobis krizovu kontrolu spotreby ktoru reportuju auta na display? Ved je to uplne jednoduche, kazda nabijacka ti da vo vyuctovani dodane kWh, straty na DC su minimalne, km si hadam zapisujes pri prebrani a odovzdani auta. Dostavas este detailnejsie data od prevadzkovatelov nabijacich stanic. Dopocitat realnu spotrebu trva asi 30 sec. (Toto iste som sa pytal svojho casu Rasta Chvalu a odpisal mi ze nie, oni to nerobia, len odcitaju cisla z displaya auta. Pritom viem o minimalne 3 znackach aut, kde sa da v servisnom menu zmenit zobrazovana hodnota o desiatky percent kazdym smerom).
    Ak Toyota v predchadzajucej verzii zle pocitala spotrebu, tak by to hadam niekoho riadne udrelo do oci, keby pisalo spotrebu cez 30kWh/100km a v reale by to bolo pod 20. Ved po tyzdni jazdenia si to musi predsa kazdy vsimnut, ved to je rozdiel viac ako 30% kapacity baterie.
    Nevies najs majitela zo starym SW, aby to uviedlo na pravu mieru?
    Vo videu hovoris o analyzach a detailnyvh informaciach a tuto temu si nejako presiel bez vysvetlenia. Neviem co si o tom mam mysliet.

  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    To je ako s polskymi potravinami alebo nabytkom. Poliaci vedia vyrobit luxusny produkt, ale takisto aj absolutnu smejd, ked dostanu objednavku od slovenskeho retazca, kde rozhoduje akurat cena

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    OK, vdaka. Zaujimave postrehy. Myslel som, ze po tolkom case je uz Berlin minimalne na tej istej urovni.
    Tak vidis, potvrdzujes moje slova, ze ked su nastavene nejake veci, tak auto odtial nie je ziadny problem. Treba len pouzit normalne materialy a mat nejaku uroven.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    nemajú asi takú vstupno-výstupnú kontrolu, je to ako kedysi s americkými, napríklad v poslednej mi zabudli niečo vo dverách, čo mi tam teraz stále hrkoce, asi šróbik ale nechcem to sám vyberať ak to od niekiaľ vypadlo, predtým v jednej som mal problém so zadným kufrom, nebol dobre nastavený a skoro akoby "strielal" zámok, taký divný zvuk ako keď je niečo našponované, predtým som mal štyri čínske postupne v priebehu kvartálov a nikdy som nič podobné nemal, všetko sedelo, všetko pevne držalo

    nedávam to za vinu materiálom, aj keď tá jarná berlínska, bolo treba viacej trieskať dverami, boli nejaké tvrdé tesnenia ale skôr Tí robotníci v Berlíne nemajú takú úroveň, takže nie je to kritika parametrov, materiálov, skôr tej práce a výstupnej kontroly a nikdy som nič také nepostrehol pri niekoľkých čínskych kusoch či už 3 alebo Y

    tým, že človek auto mení každých pár mesiacov a možno aj častejšie, tak vnímam aj detaily, ktoré si zákazník s jedným autom nemá šancu uvedomiť, na druhú stranu sú teraz v poslednej z Berlína trošku lepšie odhlučnené (alebo tichšie) motory, nepočuť tak motory ako na jarných čínskych keď idem bez rádia a len si užívam ticho ale to možno už aj čínske ale nedajú sa už v Európe kúpiť, takže to už nebudeme vedieť ako išla ďalej Čína

    veď ani tie vylepšenia Y RWD v Európe ešte neurobili, čo Číňania už majú (o 1s lepšie zrýchlenie, podsvietenie,...)

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    offtopic, ale Miro bud konkretnejsi. V com vidis nedostatky nemeckeho spracovania Y voci Cine?

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Keď spomínaš Teslu, je čínska výroba poznať pozitívne. Berlínska Y, na ktorej jazdím teraz, má ešte muchy oproti čínskym Y, ktoré som mal na jar.

    A keď teda konkrétne o Volve, jeho značka Polestar (aj XC40 má zhodnú Polestar 2 techniku) sa v Číne robí už dlhšie a auto je to fest pekne urobené po všetkých stránkach a po tohtoročnej oprave efektivity aj na zváženie.

    A inak - EX30 ako Volvo prehlásilo, sa bude robiť aj v starej Volvo továrni v Belgicku, myslím, že Genf, ktorá robila a robí malé autá S40/V50 kedysi, už vtedy pravoverní Volvisti neuznávali hocičo pod S80/V90, lebo že sa to nerobí vo Švédsku (len ako prežívali keď bol majiteľom Ford, tie fordie motory a fordie podvozky).

    Preto do hodnotenia podľa globalizácie by som sa nepúšťal, sú lepšie urobené autá a horšie - lacnejšie urobené autá, aj Stellantis sa nemá čím chváliť a je to v Európe vyrábané, to ovládanie infotainmentu (ak sa tak dajú nazvať tie displeje v aute) myslím, že od MG ďaleko neutieklo v použiteľnosti.

    MG možno začne používať Android ako Volvo a bude to podobné. Kričí z toho skôr východ (nie Čína), to je skôr presnejši, ako keď človek sadne aj do niektorých japoncov, je to ako o dve desaťročia dozadu aj použitými materiálmi.

    A o vnútornom a vonkajšom dizajne - ak môže byť čínsky DongFeng prelepený logom Dacie v určitých obdobiach pomaly najpredávanejší EV v Európe, zákazníci presadajúci zo starých šrotov evidentne rozdiely medzi východom a západom nevnímajú až tak výrazne a MG môže byť predajný hit, teda aj bude.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 01-11-2023, 10:47.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    usla ti pointa. Na MG cinsku vyrobu, spracovanie a vyvoj, resp. hlavne slovo vidno v celom interieri a v podstate aj na dizajne exterieru. EX30 je spracovanim, materialmi, dizajnom a celkovym dojmom to iste, ako ocakavame u inych modelov Volva. Jednoducho tam vyrobu v Cine necitit. Asi podobne ako TM3, ktora sa tam vyraba ale nie je to nijako negativne poznat.
Pracuje...