Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Nedalo mi a hľadám hľadám na nete nejaký relevantný údaj o stratách interných nabíjačiek EV a väčšina článkov hovorí o priemernej efektivite 94%. Takže určite tam vstupuje do hry elektronika auta nejakou mierou a tiež niečo (maximálne 100 - 200W v špičke) môže byť pri vyšších prúdoch a horúcom počasí na slnku chladenie nabíjačky. Ale pri Citigo som nejaké chladenie nepočul, nabíjam v tichej garáži, takže tam asi nie. Skôr Leaf v lete pri nabíjaní 27,5A (čo je maximum čo Leaf 2 pobral), keď bol pred garážou na slnku, začal jemne pískať - asi tam trocha chladilo, ale možno to bol len sprievodný jav nabíjania takkto vysokým AC prúdom, to neviem. Lebo keď som nabíjal 10A, Leaf bol tichý.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    blik,blik. Uz som ta konecne pochopil

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ano Jirko, ale to sú jednotky %. palo47 nameral stratu 28,8% pri nabíjaní 7kW a to určite nie je ohmov zákon ani nič iné, to musí byť nejaký termo manažment auta, možno zabudnutý predohrev ale nie strata internej nabíjačky

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Miro zabudas na jednu vec a to je narastajuca strata na vodicoch pri zvysujucom sa prude (Ohmov zakon)
    Ak ma vodic napr. odpor 0.2 Ohmu, mas stratu napatia na nom pri 10 A =2V a pri 30A je to 6 voltov.
    T.j. zhruba 0.9% pri 10A a 2.6% pri 30A (ak uvazujeme standardne napatie 230V).
    Vsetko zavisi od prierezu vodicov, ako vieme cim vacsi prierez, tym mensi odpor a teda mensie straty iduce na zohriatie kabla.
    Takze moze sa stat, podla dlzky privodneho kabla pred ktorym merias spotrebu, ze tie straty v kabli pri vysokom prude su take velke, ze ani ten kratsi cas nabijania to nevykompenzuje.(teoreticky)
    Urcite existuje zlaty stred, ale ten bude pri kazdom nabijacom mieste a aute iny.

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    milan84 Reagujem na Tvoju vetu: "ak pohladas v diskusii electrodad pri "teste" Leafu 62, najdes tam nazor (relativne podrobne opisany), ze neplati cim vyssi AC prud, tym nizsie straty."

    Prosím všimni si môj príspevok nad tým, všade uvádzam % straty. Samozrejme nominálne straty pri väčšom prúde - 7 kW sú väčšie ako pri menšom, ake tu hovoríme o strate v % z tohto prúdu, lebo iné porovnanie nemá význam.

    Ak nabíjam 7kW a strata je 10%, tak strata je 700W.
    Ak nabíjam 2,3 kW a strata je 15%, tak strata je 350W.

    Áno, nominálna strata je vyššia pri nabíjaní 7kW - celých 700W a to je dvojnásobok ako 350W pri nabíjaní 2,3 kW ale percentuálne je to menšia strata a to je podstatné.

    A o týchto dvoch veciach ste sa tam potili aj v diskusii na youtube, jeden o voze, druhý o koze. Niekto dokonca do strát nabíjačky išiel zarátavať vyhrievanie batérie, je to spotreba ale závislá na vonkajšom prostredí, určite sa to nedá považovať za straty internej nabíjačky.

    Logicky keď má auto určitý fixný odber napr. 200W na elektroniku vždy - či nabíja vyšším alebo nižším prúdom, tak % strata musí byť pri menšom prúde vyššia.

    Pridajte komentár:


  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Elli má samozrejme štandardne aj mód 7,4 kW 1x 32 A. Istou drobnou "nepríjemnosťou" je, že je potrebné pre prechod z módu 11 kW 3x 16 A do módu 7,4 kW 1x32 A "zhodiť" v rozvádzači ističe fáz L2 a L3 (zrejme Elli si automaticky prestaví max limit.na L1 na 32 A keď zistí na L2 a L3 nulové napätie)

    V mojej inštalácii to nepripadá do úvahy 1x 32 A lebo som zámerne dimenzoval prívodný kábel len na 3x 16 A inak by som mal veľké problémy pri zaťahovaní kábla cez vnútorné priestory drevopanelov (aj 3x 16 A bola fuška) , neakceptoval som žiadne káblové lišty po vrchu stien.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko ak pohladas v diskusii electrodad pri "teste" Leafu 62, najdes tam nazor (relativne podrobne opisany), ze neplati cim vyssi AC prud, tym nizsie straty.
    Dalsi cerstvy pripad, ioniq v rodine prisiel domov so SOC 4. Zapojil na 230 cez merak a po prepocitani pri nabiti doplna to vychadza len cca 4 percenta.
    Tie straty su podla mna velmi premenlive, nie uplne jasne zmeratelne ked kazde auto a kazda situacia prinasa nove a nove (ine) parametre, zistenia.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    minimálne tých 16A je obmedzujúcich, lebo ešte veľa áut má jednofázovú nabíjačku a keď príde niekto na návštevu a chce nabiť, aj keď máš dvojfázovú nabíjačku v aute, on nemusí mať, s tým súvisí dynamické riadenie výkonu (v domoch sú ističe 25A väčšinou) atď, proste za menšiu cenu ako originál hlúpy wallbox si mohol mať niečo, čoho výhody uvidíš možno o nejaký čas, kúpiš staršie jednofázové EV žene alebo Ti začne vyhadzovať istič lebo zapneš väčší spotrebič - je veľa dôvodov, ktoré a môžu vyskytnúť

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Je to tak, wallbox Elli je pre bežného uživateľa, ale tým som aj ja.

    Nič z toho čo uvádza Miroslav Rojko ako výhodu by som nemal šancu využiť nič . Ja ani monitorig odberu v Elli nevyužijem -32 A hlavný istič.Je na každom aby si vybral to čo pokladá za vhodne v jeho pripade a na čo si odborne trúfa. A ja som preferoval dizajn.
    Chcel som len informovať o pomerne zaujímavej novej možnosti pre bežných uživateľov.
    (Nutnosť mat inštáciu s prúdovými chráničmi platí pre novostavby už roky aj v SK ale v Elli basic je dosť miesta na jeho doplnenie v prípade starej stavby)

    Inak v základné riešenie wallbox je z hľadiska silovej časti trivialna vec, výkon cezeň len prechadza. Z hľadiska riadenia treba len ošetriť signály PP a CP čo sa dá rôznym spôsobom.
    Cena komponentov Elli silovej a riadiacej časti je odhadom do 80 €. Ostatné je draha ( ale kvalitná) mechanika a samozrejme marže minimalne 3 členov v distibučnom reťazci.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    vždy sú % straty menšie pri väčšom prúde, takže určite pri nabíjaní z wallboxu 7kW budú % straty menšie ako pri kábli 2,3kW - to je fakt, tých 91% môže byť okolo pravdy

    druhý fakt je, že ak sa samotný wallbox nerozžiaril od tepla a teda nespotreboval 5,3kWh energie na svoj ohrev, tak tá energia išla do auta

    takže buď si zle meral (či už merač energie alebo obd) alebo sa v aute nielen nabíjalo ale aj kúrilo (či v baterke alebo interiéri) ale stojím si za tým, že účinnosť internej nabíjačky 71,2% je hlúposť

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    S tou hlúposťou by som bol opatrnejší, treba počkať hoci to tak na prvý pohlad vyzerá.
    Nikde sa neuvádza, že by mal e-up nejakú formu vyhrievania baterie. Teplota baterie na začiatku nabijania bola 2.3/1,6 (max/min) a na konci po 3,5 hodine 8,5/7,1 deg C a nameraná energia, ktorá sa nedostala na svorky HV baterie bola 5,3 kWh. Špecifické teplo baterie neviem ale odhadujem, že cca 3 kWh by malo zohriať bateriu viac. (Predpoklad účinnosti samotnej AC nabijačky pri 7 kW cca 91%]
    Teplota chladiacej kvaliny na konci nabíjania bola 38 deg C.

    Nabudúce skúsim monitorovať aj iné odbery, musí však byť zapnuté zapalovanie.
    Uvidíme,

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Podľa parametrov na elli.eco - wallbox je len 16A a nemá ochranu na striedavý prúd, len jednosmerný DC v porovnani s wallboxom na MojElektromobil a navyše nemá displej, ktorý často využívam nielen na informáciu akým prúdom zrovna nabíjam ale aj zobrazuje neustále celkovú spotrebu domu na jednotlivých fázach. A to nehovorím o tom najpodstatnejšom - režime kedy nabíja čisto z prebytkov fotovoltaiky.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 22-12-2020, 14:18.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ta účinnosť 84% môže byt pravda, takze tá zázračná 95% alebo 97% účinnosť nie je reálna ?

    K tým 72% zasa treba napísať, že je to hlúposť, účinnosť z wallboxu bude vyššia ako cez mobilný konektor. Auto energiu spotrebovalo na niečo iné ak ju naozaj prijalo. Aj keď Citigo nemá kompletný teplotný manažment batérie, neznamená to že batériu nezohrieva. Netreba zamienať teplotný manažment len s chladením, polovica je ohrev a ten veľa aút bez chladenia má.

  • Pisi69
    komentoval k 's odpoveď
    Ahoj, mě časování na noční proud také nefugovalo (na staré verzi app, na nové jsem nezoušel), ale osobně nepotřebuji jelikož zasuvku/y na nabijení mam pod stykačem HDO tak že sepnutí je řízené.

    Ale abych nemusel hlídat procenta nabití (vím že 8h nizkého tarifu se stihne nabít cca 55%) tak jsem v appce nastavil jen čas připravení na 5:55 a 70-80% na každý den.

    Jinak jsem také řešil zda wallbox nebo jen zasuvku, a i po přispěvcích zde na foru, jsem do garáže nechal udělat jen zasuvkovou rozvodnici s 2*230V a 1*400V 16A s proudovým chráničem typ B (AC i DC unik). Jednu 230 a 400 mám napojeno na HDO stykač (s možností ručního přepnutí/zapnutí i přes den (ve vysokém tarifu)). + v garáži jsem ponechal originál nabíjecí kabel 230V 10A.

    Do auta jsem koupil přenosný 11kW "wallbox" https://inchanet.cz/produkt/adapter-...nosny-wallbox/ a vozím jen menekes kabel a redukci 230V na 400V 5kolík..

    Myslím že toto je univerzální řešení se kterým sebou člověk vozí minimum kabelů a nabije všude kde jen elektřina.

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Ešte jedna smutná správa.
    Prvé meranie účinnosti AC nabíjačky e-up pri 7 kW nabíjaní z wallboxu pri cca 2 deg C (odstáte auto) je len 71,2 %.
    (nabíjanie z SoC 33,9 na 100 %; verifikovaný merač spotreby; odčítanie energie dotečenej do batérie cez OBD -HV battery history- kWh charging)
    Nechce sa mi veriť, že je to tak. Merač spotreby je trvale v rozvádzači, takže merať budem pri každom nabíjaní, uvidím či sa to potvrdí.

    Nabíjanie z 2,3 kW zásuvkovej nabíjačky dalo účinnosť citeľne vyššiu, cca 84%.(cca polovičné straty)
Pracuje...