Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Sly
    komentoval k 's odpoveď
    Ďakujem. Mne sa to isté zdalo že som to už niekde čítal, len som si nebol istý či to súviselo s týmto. Idem to pozrieť

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Dakto tu raz spominal nieco ze je to o hodinu posunute neviem ci maju server podla GMT casu alebo co...skus si toto odsledovat alebo pohladat vo vlakne (mozno je to v citigo nie som si isty)

  • Sly
    odpovedal
    Ako sa prosím Vás dá nastaviť aby auto prestalo nabíjať trebárs o 6:00 keď mi končí lacnejší tarif? Túto noc som to vyskúšal cez We Connect, nastavil som miesto nabíjania, od kedy do kedy je lacnejší prúd, čas odjazdu 6:00 ale auto veselo nabíjalo aj o pol 7ej. Je niekde taká možnosť, alebo fakt len časovanie na elektrickej zásuvke? Ďakujem

    Pridajte komentár:


  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Pri e-up bolo už pri jeho vývoji predpokladaná aj elektrická verzia, ktorá prišla už v cca 2013. Koncept e-up je vydarený e-up ziskal aj titul najlepšieho mestkého auta (cca 2010). Nevidím, čo podstatné by sa dalo výrazne zlepšit ak by sa konštruovalo dnes a mala sa zachovať čím nižšia cena. Jedine ešte modernejšie batéria a možmo modernešie spínacie prvky do invertora, DC/DC meniča a nabíjacky a samozrejme 3- fázová AC nabíjacka (11 kW). Teplotný manažment baterie s tepelným čerpadlom a kúrenie s tepelným čerpadlom by sa hodili ale cena by už bola inde. Možno pre chladnejšie oblasti by pomohlo odporové vyhrievanie baterie (coldgate) .Preloženie motora dozadu u tak maleho auta a určeného do mesta by asi nebolo citelnejsím prínosom.
    Naposledy upravené palo47; 14-12-2020, 11:36.

  • BEVirgin
    komentoval k 's odpoveď
    ja na 15kach 165kach dunlop snowproof, ked je len troska vlhko, hned to "trha" cestu ked dam plny "plyn" zo statia. Preto radsej pouzivam eco rezim. Ono do takej 80ky je to fakt super zatah. Resp. pruzne zrychlenie.
    asi najzabavnejsioe disciplina je chytanie oranzovej.
    Kde akykolvek nehybridny ICE potrebuje podradit, natlakovat commonrail, turbo, atd. toto jednoducho vystreli a je to. Je to prvy elektromobil u mna, takze som este len teraz objavil ameriku.
    Ja naopak nevidim ziaden problem v kvalite, dvere maju velmi lubivy zvuk ked sa zatvaraju. Ale tie nove VW s dotykovym ovladanim klimy tiez nemusim. A ked spominas "kopirak". tak co ma povedat taky benz ? Jedna tvar clovek si len vyberie velkost / karoseriu. Uz tie predchadzajuce C/E/S klasse bol dost problem rozlisit ...

  • BEVirgin
    komentoval k 's odpoveď
    pani este k tomu klopkaniu.
    Mne to tiez tak jemne klopka zozadu pri nizkych rychlostiach, a do servisu som bol prave pre to ze to rovnako klopkalo aj spredu - to boli asi tie dosky.
    Mam este podozrenie ci neklopkaju veci na nabijanie v kufri pod dvojitou podlahou.
    No ked sa to prejavuje na viacerych kusoch, asi si na to treba zvyknut
    Po poslednej skusenosti s mojim predajcom (prave ten podvozok), tam radsej budem chodit iba na rocne prehliadky, viac sa dozviem na tomto fore ...

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 Na tu tvoju viziu by bolo najspravodlivejsie keby sa dotovali prejazdene km a nie kupa auta. A dostal by kazdy ci ma nove BEV, ci jazdene ci prerobeny spalovak na BEV. Povedzne 5c za 1km v meste a 3c mimo mesta. Kto jazdi malo (a usetri malo skodlivin) bude mat nalu dotaciu, kto vela po meste tak velku. Dnes prakticky kazde EV je online PC s GPS, tak to nemoze byt problem monitorovat a starsim sa da tiez nainstalovat GPS krabicka.
    A dostal by kazdy dotaciou, tym ze by sa to rozlozilo v rokoch tak by to nemal byt problem financovat. Tych 6mil co vymazli teraz naraz na 685 aut by stacilo na 150-170mil km, pri priemernom najazde 20tis km rocne by to stacilo pre 2700 BEV na tri roky.

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Pre Kylle.
    Ja neviem. Ale francúzi majú/mali dotačny systém založeny na preukazovaní rôznych skutocností ( napr trvalé zamestnanie vo velkom meste, trvalé bydlisko do xx km od mesta a pod) z ktorých by malo byť s veľkou pravdepodobnosťou isté, že sa bude použivať v meste. Samozrejme obísť sa dá všetko.
    Chce to aby zodpovedni úradníci našli v sebe viac invencie a nie ako tí slovenskí, ktorí zvolili veľmi nevhodný spôsob hoci ja som bol v ňom úspešný.

  • kayle
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 prepáč, ale BEV do mesta s dotáciou a mimo bez? A to ako realizovať?
    Keď bývam v meste tak ju dostanem, ale ak v dedine hneď za mestom tak už nie? Pritom to mestské auto môže chodiť 2x do týždňa pár km a to dedinské 5x a do toho mesta.
    Ináč dosť CO2 štúdií (vraj) prestreľuje množstvo CO2 pri výrobe batérií, takže to potom vychádza, že sa to zrovná s ICE pre vyššom nájazde. Reálne dáta sú (vraj) o niečo lepšie.
    Tu https://twitter.com/aukehoekstra sa dajú nájsť niektoré "proti" argumenty.

    A mierny offtopic k EU voľbám. Ako to je problém zástupcov (poslancov)? Dostali hlas, dostali. Od málo ľudí, áno. To je ale problém tých, čo sa nedostavili na voľby. Ak sa nedostavili, tak predpokladám, že ich to nezaujíma ako to dopadne (či vľavo-či vpravo). Ak zaujíma, tak asi mali ísť voliť.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Niekde som tusim cital ze aj tu ele si rafinerky vyrabaju vo vlastnej rezii, ze su sebestacne. Zeby s vyuzitim toho ich prebytku tepla?

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Tieto detaily kolko kWh sa spotrebuje na ťazbu ropy, prepravu, výrobu paliva nie jú podstatné keď sa zoberú do štatistiky
    ABSOLÚTNE CO2 len OSOBNÝCH ICE. Treba tlačiť na pílu tam kde je absolútne množstvo CO2 najväčšie. Ale tam to nie je tak jednofuche ako keď si v Bruseli odhlasujú hviezdne ciele naši europoslanci (ktorých zvolilo cca 20 % voličov v SR- odhad).
    Nie som proti EBV ale s dotáciami len do veľkých miest a trebars v mestách úplne zakázat ICE ale mimo mestkého použitia za plnú cenu.
    Tie EBV autá v mestách majú však jeden háčik. Predpokladájú že každá rodina bude mať dve autá mestke - lacne s dojazdom caca 150 km + moderné nízkoemisné ICE na dlhe, cesty. A ďalší háčik, v meste musi byť dobrá infraštuktura nabijačiek stacili by aj lacne AC ale potom mestké autá s min 11 kW AC nabijackami na palube. Ale nie kazdý bude ochotný mať dve auta - parkovanie. Ale život prinesie v najbližšich 10 rokov ešte asi veľa prekvapení, budeme sa čudovať. Určite to však nebude tak ako si to predstavujú poslanci v Bruseli.
    Naposledy upravené palo47; 11-12-2020, 20:22.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    demo na rafinaciu treba eenrgiu, ale ta nie je len elektricka. Ak mas na mysli uvadzanu hodnotu 1.2 kWh/liter - vraj len 1/4 je tam elektrina, zbytok teplo a rafinerie ho maju viac nez dost

  • demo
    komentoval k 's odpoveď
    Doteraz bol problém, že štúdie nepočítali emisie z ťažby ropy, prepravy ropy a paliva a jej rafinácie. Mimochodom, na rafináciu treba tiež elektrinu a bolo to dosť, niekoľko kWh na liter.

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Pre Jux.
    Chcelo by to preštudovať podrobnejšie celú štúdiu. Sú aj iné štúdie len sa mi ich nechce hľadať. Zatiaľ hovorim staré klasicke: “”Verím len tej štatistike ktorú som sfalšoval sám”.
    Myslím však, že by to malo byť korektné, tak by sa mali rozdiely CO2 emisii EBV / ICE posudzovať absolulne potom násobiť početnosťou ICE a až potom stanoviť % prínosu EBV (100% penetrácia) na celosvetových emisiach. Ak si dobre spomínam tak pre osobne ICE je to % prekvapivo nízke. BEV treba preferovať hlavne vo velkých mestkých aglomeráciach, tam to má skutočne veľký “výtlak”.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 uhlikova stopa ( v celom zivotnom cykle od vyroby po recylkaciu) dizla oproti BEV je na SK uplne tragicka.
    Vid studia belgickej univerzity. Pri takmer 100% vyroby elektriny ako v Polsku je BEV o 25% cistejsi ako dizel. Vypocitaj si o kolko je dizel horsi pri 7% elektriny z uhlia na SK.

    Electric vehicles emit less greenhouse gas (GHG) emissions than diesel engine cars – even when powered by the most carbon intensive electricity, a new…
Pracuje...