Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • PeHo
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od PeHo
    Ahojte mam e-up 2020. Mam 2 otazky k optimalnemu pouzivania baterie.
    1. Podla vsetkeho aby som predlzil zivotnost baterie tak by mala byt pracovat v rozmedzi 20-80% no predpokladam ze clanky sa do-balansovane iba pri 100% nabiti.. Tak potrebujem definovat "raz za cas" nabit na 100%.
    2. Je v poriadku stale nabijat 230Vx10A t.j.2300W kedze je to iba 0,0625C vzhladom na kapacitu bat a pod 0,1C nieje bohvie co nabijat.Lepsie by ju bolo nabijat wallboxom resp 5 kolikom 2x 16A t.j. 7200W cca 0,2C alebo 2x10A cca 4600W teda cca 0,125C. Vas nazor?

    Dakujem
    3. Este ma napadla otazka k rekuperacii a zivotnosti baterie. Cisto teoreticky by ju najrozumnejsie bolo nepouzivat vobec (mod 3 a B mod absolutne) kedze hodnota udajne podla palubneho pc sa moze dostat kamsi k 100kWh co je okolo 3C, je fakt ze sa jedna o kratkodobo ale aj tak je to privela?

    Dakujem za odpovede

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    po prejdeni 500km od novoty

  • denial
    komentoval k 's odpoveď
    co znamena "500km" clanky ?

  • palo47
    odpovedal
    Len pre ilustráciu ako na tom sú nové (500 km) članky LG Chem e63 v e-up 2020 a aký efektívny je použitý balancer.

    Včera som overoval chovanie až k 0 km dojazdu. Pre 0 km dojazd (Uo=3,34 V; Tbat 11 deg C) je maximalna diferencia medzi člankami 9 mV. Pre cca 75% nabitie (Uo=3,97 V) je max diferencia 4 mV. Ide o konfiguraciu 2P 84S 64 Ah článkov.

    Prekvapivý bol udávaný dojazd vo We Connect po nabití na 100 % (2,3 kW), až 336 km a po oddychu 1 deň až 340 km (údaj výrobcu cca 260 km).. Skontroloval som to s údajom čistych kWh ktore sa pri nabíjani dodali do baterie. Bolo dodané 33,4 kWh tj asi o 4% viac ako je deklarovana využiteľná enegia 32,3 kWh. Keď predpokláme, že rozdiel medzi dodanou a užitočnou energiou je daná len joulovými stratami na vnútornom odpore aku (čo je len môj odhad), tak pri nabíjaní výkonom 2.3 kW , tj cca 7A vznikne na vnútornom odpore HV aku cca 0.07 ohm za 16 hodín len cca 0.055 kWh tepla. Potom to vyzerá na dobrú zhodu. Mohla by to byť jednoduchá metóda ako orientačne zistiť relativne SoH a hlavne jeho zmenu v čase.

    Údaj by mal byť presný, lebo je vyčítaný z MBS a mal by byť očistený od prípadnej spotreby vypnutého vozidla pretože čitač energie vytečenej z HV aku je pred a po nabíjaní nezmenený. Takže vyzerá to tak, že súčasné nové članky majú skutočne o 4 % vyššiu kapacitu. Ale prípadná reklamacia po 8. rokoch sa určite bude vzťahovať na nominálnu kapacitu 32.3 kWh.
    Naposledy upravené palo47; 17-05-2020, 10:33.

    Pridajte komentár:


  • PeHo
    odpovedal
    Ahojte mam e-up 2020. Mam 2 otazky k optimalnemu pouzivania baterie.
    1. Podla vsetkeho aby som predlzil zivotnost baterie tak by mala byt pracovat v rozmedzi 20-80% no predpokladam ze clanky sa do-balansovane iba pri 100% nabiti.. Tak potrebujem definovat "raz za cas" nabit na 100%.
    2. Je v poriadku stale nabijat 230Vx10A t.j.2300W kedze je to iba 0,0625C vzhladom na kapacitu bat a pod 0,1C nieje bohvie co nabijat.Lepsie by ju bolo nabijat wallboxom resp 5 kolikom 2x 16A t.j. 7200W cca 0,2C alebo 2x10A cca 4600W teda cca 0,125C. Vas nazor?

    Dakujem

    Pridajte komentár:


  • Ivo Redaj
    odpovedal
    Ahojte,
    Dávam vám do pozornosti video ohľadom nabíjania VW e-up a Škoda Citigoe. Vo videu je konkrétne moje auto a jeho možnosti nabíjania v domácich podmienkach. Ak by mal niekto záujem o bližšie informácie, tak vám dám kontakt na človeka, ktorý sa tomu venuje a vysvetlí vám podrobnosti.

    Pridajte komentár:


  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Dosť ma upokojila česká štatistika kde oficialne zaevidovali doposial len 2 požiare elektrovozilel. Jedno bol nejaký experimentalny model a druhý bol starší hybrid s dorobenym pohonom na propan butan. Takže žiadne modernejšie baterkové vozidlo.

  • ivan32
    komentoval k 's odpoveď
    Tak to máš ešte dobré. Nech ti odpovedia tý čo parkujú v garáži priamo v dome.

  • Marcel Pavlík
    komentoval k 's odpoveď
    neverte všetkému, čo napíšu. je veľa povier čo sa tradujú už to storočie ... že sa neštartuje roztiahnutím, že sa nestojí so zaradeným stupňom bez zatiahnutej brzdy, že sa nesmie ťahať, že - ...
    ja som auto štartoval kľukou, roztláčaním (vymontovaný štartér), bez vody v okruhu, na rastliný olej i metanol, trichlór, ... a jediná vec, ktorá mohla skutočne poškodiť motor/príslušenstvo a nepísali o nej bolo odpojiť štartovaciu batériu pri bežiacom motore treba aspoň mažť zapnuté svetlá.
    a k "N" na BEV - v starých diskusiách je veľa tých príspevkov, kde sa polemizuje či sa rekuperácia "oplatí", či radšej neplachtiť.
    zatiaľ nik z diskutujúcich zástancov plachtenia nevaroval, lebo ...

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Zrovna tak by som to nenazval ale na tom som sa v podstate ucil jazdit Ja zastavam nazor: tazko na cvicisku, lahko na bojisku

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Catchcash Aha ty si veteranista. Ja som jazdil Trabant ked bol moderny , tak som to mal pohodlne.

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Taur to som jazdil tak 15r dozadu cca a ziadne take mixy nemali na pumpach vtedy A diesel mi tiez olej nezerie jedine ze by mali rezervu vsetci ako hovoris

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 Tak naftak som nikdy nemal toz neviem posudit. U benzinov som nikdy nedolieval, ale menil som olej vzdy po predpisanych km 10,15,30t km, tak mozno mali vyrobcovia rezrevu na zranie. Ale nikdy som nemal taliana. Francuza raz, raz korejca a zvysok takmer vsetko japoncov a par nemcov.

    Catchcash To so kedy mal ten Wart ze si miesal olej? Ked som jazdil Trabyho, tak na pumpach bol MIX, netrbalo miesat

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Ja taký štastlivec nie som. Mal som 7 benziniakov a u všetkých spotreba oleja medzi 0,2 az 0,4 l/1000 km. A to včítane Toyoty 1,4.

    Ale mozno keby Ty si urobil priemer včitane Wartburga, tak by ti nejaká podobná spotreba vyšla.

    Ale pokial stači olejej dolievať s intervalom 5000 km tak ma to absolutne netrápi a dokonca to trošku občerství olejovú náplň.
    Ale ak niekto vymení auto z nulovou spotrebou oleja a nové bude mať 0,2 l, tak pokial nema snímač hladiny oleja, tak môže mať problem. Mňa ale nič neprekvapí ani spotreba oleja u e-up.
    Naposledy upravené palo47; 29-04-2020, 08:31.

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Ja teda neviem ale olej som nedolieval nikdy...mozno som mal iba stastie Teda iba vtedy ked som ho miesal vo Wartburgu do benzinu
Pracuje...