Volkswagen e-up!

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Pre Taur.: bez vady 0,2 l oleja /1000 km - menej ako na začiatku" To zartujes? To neje vada? Ci Fiat je dvojtakt motor z kosacky, ze miesa olej s benzinom?

    Ty sa asi živíš kosenim trávnikov keď si najazdil na predpotopnej dvojtaktnej kosačke 1000 km a že vieš koľko oleja žerie.

    Spotreba oleja už dnes nie je dôležité kritétium,na prvom mieste je spotreba paliva a tú sa snažia znížiť volnejšimi, tenšimi, menším počtov piestnych krúžkov a podobnými “ fintami”. A samozrejme to má dôsledky. Takže asi nie konštrukčná chyba.

    Ak by si chcel reklamovat na VW 2 TDI spotrebu oleja 1 l na 2000 km tak ťa vypoklonkujú že je to v norme. A na začiatku pripúšťaju v manuále aj hodne vyššiu spotrebu.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Fiatacky Fire 1,4 16V zral olej vzdy a kazdemu. 8v verzie nezrali nic. Konstrukcne mal zjavne nejaky problem. Ale da sa s tym zit. Samozrejme vobec mi to nechyba a uz vobec mi nevadi, ze nemusim niekam dolievat olej

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    ToMiLeaf Ja si drobne, zvlast netechnucke vady nevsimam, ale olej som musel dolievat medzi pravidelnymi intervalmi oleja naposledy pri 30r starej Skode 105, ktora navyse sla na 2,5 valca. Som nevedel ze moderne Fiaty su na tej istej urovni dnes.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Mal som 2,8l 6valec pasat benzin, ten zral 0,4 l/1000km, a mam viac ako 20 rocny chrysler voyager 3,3l 6 valec benzin - ten nezerie takmer ziaden olej.

  • ToMiLeaf
    komentoval k 's odpoveď
    Taur A presne o tom to je. Dakomu auto za rok zožerie 2 litre oleja a je s ním nadmieru spokojný a dakomu raz začas v aute niečo vrzne a už bude vyplakávať po všetkých možných fóre že aký šunt to kúpil

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 "bez vady 0,2 l oleja /1000 km - menej ako na začiatku" To zartujes? To neje vada? Ci Fiat je dvojtakt motor z kosacky, ze miesa olej s benzinom?

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Je to zámer. Je to aj popísané v manuále.

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    To ma nenapadlo, bezpečne a jednoduché. (len či je to zámer?) Možno problém s naloženim na odťahový vôz.
    Inak som priaznivec Fiatu. Pred týždnom so predal 4- tý v poradí. Stilo 1,4 150 tis km 14 rokov. Pôvodný výfuk, ramená tyče riadenia tlmiče, len 2x tyčky stabilizátora a predne pružiny. Motoricky bez vady 0,2 l oleja /1000 km - menej ako na začiatku, emisná OK. Ani žiadna korozia na karoserii hoci 14 rokov vonku. Len 2x zapaľovacia cievka - ale to bola Denso (zas ten Faraday).
    Aj mi za ním polo lúto ale dotácia.
    Naposledy upravené palo47; 28-04-2020, 20:08.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Vieš ako to vyriešil Fiat? Auto nemá oko na ťahanie a aj keď si zoženieš oko zo spalovaku nemáš ho kam zasroubovat. Držiak nárazníku kam sa normálne montuje je z plastu.

  • palo47
    odpovedal
    Ešte z iného súdka.

    Poznáte niekto prípady samovoľneho požiaru e-up/ citygo spôsobené novými bateriami, ktoré sa začali montovať v 2019 (LG Chem e63)? Po Europe sa ich už predalo hodne.

    Ja parkujem len jednotky metrov od mojeho bungalovu (sendvičový drevodom obloženy 10 cm polystyrénom) Nechcem si ani vo sne predstavovať ako by dopadol dom a možno aj jeho obyvatelia ak by došlo k požiaru batérie.

    Mám si hľadať iné parkovanie? Potom ale problém s nabíjanim a vandalizmom.

    Pridajte komentár:


  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    So špičkami to nie že môže byť ale je pravda. To vedel už Faraday.
    Len to mal VW (Škoda to vôbec v návode nespomína) nejak inak rieśit nie takými nejasne definovanými informaciami stratenými v navode medzi desiatkami opakovanych upozornení a varovaní. A napríklad aj ako Fiat ale nalepiť výstražné nálepky napr. k oku na ťahanie v kufri.
    Alebo napr HW, tak že napr pripojí k motoru pri volnobehu špirálu vykurovania ktora beží tiež na HV. To ale bola starosť konštrukterov VW. (Nie je to triviálne sa s tým vysporiadať, pokiaľ indukovaný prúd nemá kam tiecť, tak rastie napätie až kým niečo nepovolí)

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    S tými napäťovými špičkami to môže byt pravda. Keď odpojis pohonný agregát od batérie ktorá odoberie energiu generovanú sústavou kolesa - prevodovka - elektromotor - AC/DC menič tak sa ľahko môže stať že napätie na výstupe z meniča prekročí maximálnu hodnotu a dôjde k deštrukcii výkonových prvkov.
    Inak aj Fiat zakazuje akékoľvek vlečenie vozidla pokial nie je nadvihnutá hnacia náprava.

  • palo47
    odpovedal
    Ešte k jazde na neutrál podrobne diskutovanou vo vlákne o Citygo.
    Znova som si podrobne prečital návod k e-up (so sebazaprením kvôli obrovskej neprehľadnosti a nepresnostiam).

    str 91. “Nikdy nenechávate vozidlo pohybovať sa na jazdnom stupni N , najmä ak nie je vozidlo pripravené na jazdu”

    str 166. “ Odťahovanie ...... Ak je motor vypnutý, prevodovka je pri vysokých rýchlostiach a veľkých vzdialenostiach nedostaočne mazaná:
    - Maximálna prípustná rýchlosť ťahania predstavuje 50 km/h
    - Maximálna prípustná vzdialenosť vlečenia predstavuje 50 km

    str 167. “Ťahané vozidlo vzadu.....
    .
    .
    - Zvoľte jazdný stupeň N
    V núdzových situáciach však výlučne rýchlosťou chôdze do maximálne 100 m sa môže vozidlo odťahovať alebo posúvať na vlastných 4 kolesách, kým nie je možné vozidlo odviezť pomocou odťahovacieho vozidla.

    ZÁVER!
    pokiaľ ste v záruke, tak NEUTRÁL NIKDY NEPOUŽÍVAJTE.

    Neutrál je podľa mňa len pre odťah podľa str 167 a páka je vlastne zdedená zo starých VW DSG automatických prevodoviek. Kto rád “plachtí” stači ak si vypne rekuperaciu, vtedy je skutočná rekuperácia cirka 0,4 kW čo je brzdenie úplne zanedbateľné voči odporu vzduchu napr pri 80 km/h.

    Vo vlákne Citygo sa k tejto téme spomína údajný prípad prerazenia výkonových prvkov riadenia motora prepätím, ktoré spôsobilo okamzité zablokovanie motora a teda aj kolies a cely motor vytrhlo z uloženia. Len cena vykonovej elektroniky (zrejme sa neopravuje) je cca 5.000 Eur.

    Pozn.
    Ak skutočne VW vie o realnom nebezpečí prerazenia vykonových prvkov riadenia motora s naslednou deštrukciou motora po púhom zaradení NEUTRÁLU, tak je to na odobratie homologácie. Ale možno si VW necháva len zadné vrátka aby nemusel uznať záruku a aby mohli akcionári VW dostať čo najvyššie dividendy.
    Naposledy upravené palo47; 29-04-2020, 07:46.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Trosku nechapem zdovodnenie ukoncenia kvoli pandemii. Podla clanku isiel cely vytazok z prenajmu na dobrocinne ucely takze o ziskovost alebo stratovost tam nikdy neslo. Nakolko je partnerom priamo Volkswagen Slovakia tak predpokladam ze sa neplati ani leasing a auta su poskytnute priamo Volkswagenom bezodplatne v ramci charity a marketingu. A ked auto 2 mesiace stoji tak nevyraba ziadne priame naklady. Jedine co ubuda je cas z poistneho obdobia a nejake mzdy. Ludia sa vsak daju prepustit bez ukoncenia celeho projektu a v septembri sa zase k tomu vratit. Ale mozno mi nieco unika a nie je to take ciernobiele. Pride mi to vsak ako oportunizmus - niekto chcel s tym uz skor seknut a teraz sa naskytla vhodna vyhovorka / prilezitost ktora neposkodi reputaciu ziadnej zaangazovanej strany. Zly zly virus

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    jo. to iste napadlo ako prve aj mna.
    Skoda toho projektu. Tych aut bolo vidno kade tade v meste, vela ludi vdaka nim malo moznost skusit EV.
    tato pliaga vo svete nam este vela vrasok na cele sposobi...
Pracuje...