Mal som 9r. čmudiaci zdochýňajúci diesel, takže mal som na výber. Benzín/diesel alebo skúsiť elektriku. Áno je to takto obmedzujúce chodiť do SC/BA a čakať v zime na coldgate. Ja iné ako BEV už nechcem. Som ochotný robiť kompromisy

K tomu čo mi vadí. Nechcem dávať za auto viac ako 40 max 50tis. Aj to je pre mňa veľa. Stručne:
TM3 - nadštandardne veľká degradácia, vampire drain, kúrenie baterky pri rozmrazení bez možn vypnutia, absencia servisu v SR má celkom dosť odrádza
ID3 - frunk chýba, tým, že je motor vzadu, kufor nejde veľmi do hĺbky, celkovo interiér, tie autobusové opierky. Viac mi vyhovuje konzola ako má Niro/EV6. 100 kw mi príde už málo. Keď je vonku Ioniq5/EV6 - 800V, 200kW+ nabíjanie. Prečo neušetriť 20-30 minút a nie len 10-15 voči nirovi.
ID4 - celkom favorit. Len spolu s Ioniq5 a EV6 sú to už ťažké autá Radšej by som menšie, efektívnejšie a dojazd 600+. Kvôli diaľniciam.
Ioniq5 a EV6 -platí čo vyššie, plus ten infotainment je zlý vtip.
Takto by sa dalo pokračovať. Kompromisy ... Ale viem si predstaviť 2023:
- že výrobcovia sa budú pretekať a vylepšovať cez OTA spotrebu VMCU a efektivitu BMS/HVAC = reálne vyššie dojazdy
- nové auto musí vedieť plánovať a spolupracovať s nabkami/online stavom a vedieť spustiť nabíjanie. Nie ako teraz.
- rád by som videl lane centering ako má openpilot default vo výbave - tj. sledovanie očí / ak nedovolí legislatíva súčasne volant a centruje sktriktne všade aj na neznač cestách.
- OBC 22kW aspoň za príplatok, V2L 3.6kW+
- Efektívne 4x4
- rýchle nabíjanie s možnosťou low/high speed na šetrenie baterky
Dúfam, že to bude reálne a nebude to zas o kompromisoch

Pridajte komentár: