Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg Čo mi vadí. Nechcem tu robiť hejty. Pre každého je vhodné niečo iné. Niekto potrebuje veľký kufor, niekto SCH, niekto ťažné atď. Ja sám by som volil auto podľa toho ako by som cestoval. Teraz mám prácu 3km od domu. Ty zas veľa jazdíš.

    Mal som 9r. čmudiaci zdochýňajúci diesel, takže mal som na výber. Benzín/diesel alebo skúsiť elektriku. Áno je to takto obmedzujúce chodiť do SC/BA a čakať v zime na coldgate. Ja iné ako BEV už nechcem. Som ochotný robiť kompromisy 1 AC 2 miesto oblúži cca 20-40 áut, netreba dávať do každej lampy. A keď nebude AC, o 2 roky bude snáď už dom.

    K tomu čo mi vadí. Nechcem dávať za auto viac ako 40 max 50tis. Aj to je pre mňa veľa. Stručne:
    TM3 - nadštandardne veľká degradácia, vampire drain, kúrenie baterky pri rozmrazení bez možn vypnutia, absencia servisu v SR má celkom dosť odrádza
    ID3 - frunk chýba, tým, že je motor vzadu, kufor nejde veľmi do hĺbky, celkovo interiér, tie autobusové opierky. Viac mi vyhovuje konzola ako má Niro/EV6. 100 kw mi príde už málo. Keď je vonku Ioniq5/EV6 - 800V, 200kW+ nabíjanie. Prečo neušetriť 20-30 minút a nie len 10-15 voči nirovi.
    ID4 - celkom favorit. Len spolu s Ioniq5 a EV6 sú to už ťažké autá Radšej by som menšie, efektívnejšie a dojazd 600+. Kvôli diaľniciam.
    Ioniq5 a EV6 -platí čo vyššie, plus ten infotainment je zlý vtip.

    Takto by sa dalo pokračovať. Kompromisy ... Ale viem si predstaviť 2023:
    - že výrobcovia sa budú pretekať a vylepšovať cez OTA spotrebu VMCU a efektivitu BMS/HVAC = reálne vyššie dojazdy
    - nové auto musí vedieť plánovať a spolupracovať s nabkami/online stavom a vedieť spustiť nabíjanie. Nie ako teraz.
    - rád by som videl lane centering ako má openpilot default vo výbave - tj. sledovanie očí / ak nedovolí legislatíva súčasne volant a centruje sktriktne všade aj na neznač cestách.
    - OBC 22kW aspoň za príplatok, V2L 3.6kW+
    - Efektívne 4x4
    - rýchle nabíjanie s možnosťou low/high speed na šetrenie baterky
    Dúfam, že to bude reálne a nebude to zas o kompromisoch
    Naposledy upravené nick81; 17-07-2021, 08:11.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg Som bytovkar a myslim ze aj primerany pocet DC na vhodnych lokaciach v meste riesi vec. Nieje taky problem za hodinu si nabit dojazd na par dni/tyzden niekde popri nakupe/obede/vybavovackach/zabave v OC/supermarkete/urade ...

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 mna by celkom zaujimalo ake neduhy pri akych modeloch si zaznamenal, ktore ti vadia.

    Ono celkovo pokial bytovkar nebude mat AC stlpik na kazdel lampe je mat EV opruz. Stale niekam chodit a nechavat auto nabijat je naprd.

    Cely tento prerod bude trvat este dekadu. Inak povedane treba este ist s masou, mozno nejaky hybrid, plugbin hybdrid a ked sa to cele utrasie prejst s masou na EV. To uz tie muchy nabijacej infrastruktury budu vychytane a ponuka EV aj s cenou niekde inde.

  • nick81
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
    A stane sa čo? Ako vzdy úplne ništ. Tesla či KIA….
    Aspoň sme to skúsili. Minimálne o nás vedia plošne od ľudí po s.amerike/európe, servisov, zastúpení, farbriky.
    Už sa toľko nevozím, tak si budem chodiť v zime na chatu do 90% a to mi vydrží na 1-2 týždne. Nebudem ako dilino každé 4 dni v SC čakať 1.5hod +cesta na 30->70% Už keď nemám 400kWh flat či NEXT-e zadarmo, tak motivácia trápiť sa je 0 takisto ako sa voziť len tak 5000-7000km mesačne.

    mozeg EV6 nabíja rýchlo aj cez coldgate. Ja som sa do toho auta namotal. Ale tá cena ma odmotala.

    Popravde neviem čo by som bral. Každé auto má pre mňa nejaký problém Takže si zatiaľ nechám zatiaľ eNiro. Uvidíme aké modely pribudnú v 2022-2023.

    Pridajte komentár:


  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Jirko stane, kaslem na ich EV 6 a ak si to povie vacsina Niro a Soul ownerov, tak tiez to nie je nic moc. A ak bude coldgate v EV 6 neosetreny tak zbohom KIA, aby to ludia este nevracali. Za EV6 totiz uz chcu dobru palbu.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    A stane sa čo? Ako vzdy úplne ništ. Tesla či KIA….

  • nick81
    odpovedal
    hudino "Ako je na tom ta peticia ohladne predohrevu baterky?"

    Min mesiac sme pri 800 podpisoch kontaktovali zastúpenia Hyundai a Kia ČR a SR + Hyundai Nošovice. ČR sa nám podarilo zohnať vďaka dobrým kontaktom väčšinou priame kontakty na zodpovedných. Niektoré zastúpenia nemali kontakt na Kóreu, tak preposlali požiadavku o level vyššie na Europe, či do Nošovic. Do Nošovíc sme aj priamo. Do kórejskej KIA bolo myslím preposlané. Jedno zastúpenie kolegu odbilo s Winter módom, ale tak som im to potom dopresnil. Tak čakáme čo sa bude diať.

    Ak by ste mali niekto mail kontakt na zastúpenie Hyundai SR pošlite prosím. Web formulár to nedal

    Resp. zvažujeme ešte cez komunitu kontaktovať zahraničné zastúpenia. Predsa len západ/škadinávia má väčšiu váhu ako Slovakia.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    palo47 Skúsil som teraz ráno. Samotné časy takto ráno nie sú nejaké úchvatné. Cca 9 sec trvalo kým sa auto zamklo, tj. apka potvrdila lock. Resp. ako prvé (studený štart) som skúsil teraz ráno prečítať stav vozidla, to trvalo až 15sec, kým apka došrotovala. Opakované idú obe už do cca 8 sekúnd. Ale čo je fajn hlavnú obrazovku spravili neblokovane. Spustíš, nabehne relatívne hneď, klikneš chladiť a neriešiš že si ešte na pozadí 5-10 sec komunikuje s autom. Stará bola príšerná, lebo si musel čakať na stav, zadávať PIN, 2x potvrdzovať chladenie/kúrenie lebo výber teploty, výhrevu. Ta rýchlosť je asi ok. Handshake na server. Server na auto a to musí prebudiť rôzne ecu vypýtať data. A cez server klientovi. Auto má asi LIVE session udržovanu keep alive packetom to nežerie veľa.
    Naposledy upravené nick81; 19-06-2021, 09:25.

  • palo47
    komentoval k 's odpoveď
    Ako má KIA riešenú komunikáciu s vozidlom? Ako dlho trvá potrdenie napr spustenia klimatizácie?

    Zaujíma ma to pre porovnanie s VW (Škoda, Seat) kde zosynchronizovanie vozidla s nastavením parametrov v aplikácii je často značne dlhé a niekedy aj neúspešne.

    Ak je reakcia rýchla tak KIA mudí mať kratšiu periodu nadväzovania spojenia vozidla so serverom, čo sa však musí prejaviť na spotrebe z 12 V baterie. To by všam mohlo robiť problém len pri dlhodom stáni vozidla.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Super apka. Svižná, one click vychladenie auta, overenie cez faceid. Konečne na úrovni.

  • nick81
    odpovedal
    FYI, Nová aplikácia UVO Connect 2021.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_7288.jpg
Videní:	1333
Veľkosť:43,9 KB
ID:	73077

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    odpovedal
    296,5km pri 130km/h, spotreba mu vysla 21,3kWh/100km a ostalo mu tam 1% v baterke.

    Pridajte komentár:


  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ja sadam do spalovaka, uz len ked skutocne nie je moznost ist elektromobilom - hlavne kvoli velkosti ci vahe nakladu.
    Pripadny maly obcasny diskomfort s nabijanim na dlhych trasach bohate vykompenzuje mnozstvo pozitiv jazdy elektromobilom.

  • 1fisker
    odpovedal
    Pri tejto trase BA-ZA je najekologickejší, najekonomickejší a často aj najrýchlejší (pri zápchach) variant vlak.

    Click image for larger version  Name:	image_7274.jpg Views:	110 Size:	139.6 KB ID:	72849

    Pridajte komentár:


  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    No verím, že ten nájazd nebude viac ako 50 tis diaľničných km,
    Časovú úsporu chcem dosiahnúť práve tým, že budem nabíjať cez deň v ZA a v noci v BA. Tým pádom by som sa do 2 hodín mohol zmestiť, čo je už porovnateľné so spalovákom.
    Uvidíme, treba tomu veriť
    Naposledy upravené tommik; 06-06-2021, 20:23.
Pracuje...
X