S novým 2021 prejdeš, a s 2 r. už nie pri tej rýchlosti.
hudino Coldgate.. Normálny EV človek má dom, alebo v dosahu AC stĺpik = rozumej coldgate vôbec nevníma (ako moji eNiro kolegovia v domoch) a keď nejazdí našupu 1000+ km Niro nie je vôbec obmedzujúce. Môj prípad, že mám EV na sídlisku v meste bez AC/DC je dosť atypický. Buď rád, že sú ľudia ako ja, inak by sa o tom vôbec nehovorilo a neboli by do budúcna EV lepšie.
Zrovnajme si Tesla Model 3 SR+ 2021 vs Ioniq 5 72kWh
- 72kWh Ioniq5 Style mám lacnejšie ako Teslu .. Mám Kiu takže -7 až -10% z ceny. A hodne lepší dojazd...
- Nabíjanie je výrazne rýchlejšie ako M3 (pozri krivku). Coldgate tam už nerobí problém.
- V zime nevyhádže X% baterky pri rozmrazovaní auta len na zohrievanie baterky. Pre predstavu Niro na vykúrenie interiéru minie pod 1% (600Wh) a rozmrazujem denne.
- Žiadne vampire drain .. pre predstavu Niro nechám trčať niekde 2 týždne a nezmizne ani 1%
- Servis 25km od domu a v každom väčšom meste v SR aj zahraničí
- Lacnejšie diely, už aj blbá 12V je obyčajná lacná 50eur baterka
- 3.6kW zásuvka pod sedadlami, 40" HUD
- Alebo dám cenu ako SR+ a mám aj W2L, matrixy, a pod..
Nezdá sa mi vôbec, že by SR+ valcovala Ioniq5
"Nevýhody"
- Nemám SCH, ale bez toho viem žiť.
- Infotainment je hnoj - plánovanie neplánuje nabky a zostatkový dojazd. Bez toho som sa tiež naučil žiť. A možno raz bude OTA
- Comma.ai openpilot mi hravo nahradí Tesla Autopilota
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
nick81, ja som prave hovoril o modely 2021 kde teda BA a BB s 90% SOC prejdes. Kazdopadne ano servis to chapem. Ja žijem v ČR, takže toto ma netrápi. Inak chlapi ako sa oteplilo tak svoje coldgatkace chvalite. Počkam si na Vaše príspevky v zime. V zime ste ma totiž presvedčili že žiadna KIA. Ja nemienim na aute za 40 tis. stanovat v zime na nabijacke a pucit tam 22 kW
-
nick81 ja robim BA-HE, v lete to sa da s jednym 45min nabijanim alebo davam dve kratsie zastavky. Ale samozrejme ak idem z domu na 100% nabity. Napr. v Piatok som siel z 90% z BA, stali sme v ZA a nabijali a zaroven sa najedli potom uz veselo do HE aj s 60km rezervou. Startovali sme o 17:30 a dosli o 00:05 takze 6,5 hodiny. Celkovo 489km.
V Nedelu to vsak bolo uz naprd, odchazdali sme zo Z. Siravy nabiti len na 59% ledva som sa doplazil (110Km/h) do LM. Tam sme boli 45min (50kW nabijacka) a nasledne este sme dotlacali na budci aby som mal na druhy den aspon 80km rezervu na vozenie do skolok a do prace.
Odchadzali sme 15.30 a prisli do BA 23:00. To bolo 7,5 hodiny. A to len preto pretoze od Piatka do Nedele som sa nestihol nabit z klasickej 240V zasuvky a ejoin DC nabijacka v HE mi nebrala kartu a ani iny sposob spustenia nabijania. Celkovo 540km. SPOTREBA: 15,7kWh.
Zo spalovakom som tu istu cestu BA-HE robil za 5 hodin a ktomu 10-15min zastavka. Takto je to o dost viac.Naposledy upravené mozeg; 20-07-2021, 09:00. -
hudino musim suhlasit s nick81 a milan84. Degradacia baterie vyzera zatial byt dost znacna (v porovnani s ostatnou konkurenciou okrem Leafu). Dalsi problem je ze na Slovensku Tesla nema zastupenie ani servis, plus siet SCH je na zaplakanie.
V inej europskej krajine (napriklad v Rakusku) uz sa da o Tesle uvazovat (pre mna MY) a vyhody SCH siete mozu byt zasadny faktor pri kupe. -
Sry, ale mňa to neoslovuje. Tá degradácia M3 je nenormálna. Dojazd SR+ 2019 v zime na diaľnici tiež nič moc. Neprejdeš s 90% SOC v 130kmh+ z BA do BB. Načo mi je také auto, ktoré medzi SCH musím natláčať do 100% SOC. + absencia servisu. Ioniq5 je jednoznačne lepšia voľba za tu cenu.Pridajte komentár:
-
hudino ja som sa prave vratil z tyzdnovej dovolenky na eNiro 64kWh. A prave aj na zaklade mojich poznatkov u mna subjektivne prave M3 SR+ dost klesla v mojich ociach pri pomere cena/dojazd.
Ak niekto nie je fanusik technologie, tesly, nepotrebuje velmi rychle nabijanie tak eNiro mu posluzi lepsie a zajde s nim dalej pri beznej jazde.
Pripravujem k tomu samozrejme aj video, aby som ponukol fakty.
Pridajte komentár: