Pôvodne zverejnené od hudino
Pozrieť príspevky
hudino Coldgate.. Normálny EV človek má dom, alebo v dosahu AC stĺpik = rozumej coldgate vôbec nevníma (ako moji eNiro kolegovia v domoch) a keď nejazdí našupu 1000+ km Niro nie je vôbec obmedzujúce. Môj prípad, že mám EV na sídlisku v meste bez AC/DC je dosť atypický. Buď rád, že sú ľudia ako ja, inak by sa o tom vôbec nehovorilo a neboli by do budúcna EV lepšie.
Zrovnajme si Tesla Model 3 SR+ 2021 vs Ioniq 5 72kWh
- 72kWh Ioniq5 Style mám lacnejšie ako Teslu .. Mám Kiu takže -7 až -10% z ceny. A hodne lepší dojazd...
- Nabíjanie je výrazne rýchlejšie ako M3 (pozri krivku). Coldgate tam už nerobí problém.
- V zime nevyhádže X% baterky pri rozmrazovaní auta len na zohrievanie baterky. Pre predstavu Niro na vykúrenie interiéru minie pod 1% (600Wh) a rozmrazujem denne.
- Žiadne vampire drain .. pre predstavu Niro nechám trčať niekde 2 týždne a nezmizne ani 1%
- Servis 25km od domu a v každom väčšom meste v SR aj zahraničí
- Lacnejšie diely, už aj blbá 12V je obyčajná lacná 50eur baterka
- 3.6kW zásuvka pod sedadlami, 40" HUD
- Alebo dám cenu ako SR+ a mám aj W2L, matrixy, a pod..
Nezdá sa mi vôbec, že by SR+ valcovala Ioniq5
"Nevýhody"
- Nemám SCH, ale bez toho viem žiť.
- Infotainment je hnoj - plánovanie neplánuje nabky a zostatkový dojazd. Bez toho som sa tiež naučil žiť. A možno raz bude OTA
- Comma.ai openpilot mi hravo nahradí Tesla Autopilota
Pridajte komentár: