Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Na nemeckom a francuzskom fore pisu ze pravdepodobne 8.11.21 spustia update.kia.com aj pre europu.. uz to vraj aj chvilu slo. Asi to testovali
- Likes 3
-
👉rozbalte text👇 pro interaktivní obsah videaVe videu se dělím o zkušenosti s elektromobilem Kia e-Niro, ktreý jsem měl 4 měsíce k dispozici a ujel jsem s n...
Pridajte komentár:
-
Peterka CEC - nepresnosť rekuperovaním bol iba tip.Vnútorný odpor môže byť. Treba určite spochybňovať. Netvrdím, že je to tak, len mi to vyzerá na tie možnosti. Resp. aj na kombinácie v rôznom zastúpení. Síce sú "veľké" rozdiely CEC/CED ale v rámci auta vyzerajú , že sa pohybujú okolo tých istých percent.
-
Dam Ti moje udaje:
Ioniq 2017, 129638km, CEC: 21150 CED:20430
Myslim, ze ten rozdiel su viac straty na vnutornom odpore baterky ako samovybijanie.
To mi nenapadlo, ze prirastok CEC z rekuperacie velkych vykonov moze byt nepresny. Skusim nejaku jazdu s minimalnou rekuperaciou, ci sa mi tie spotreby trafia. Inak som nechcel spochybovat tvoje merania a obdivujem ta, ze mas chut a cas sa tomu tolko venovat...
-
Pôvodne zverejnené od Peterka Pozrieť príspevkyJe otazne, nakolko presne su tie citace
6% je rozdiel medzi tým čo išlo do baterky a tým čo z nej odišlo. 5% je rozdiel, ak by v čase resetu bolo SOC 0%. Máme tu teda nepresnosť 5-6%
Keď Li-Pol má aj nejaké "samovybíjanie" ..
Údaj z min. roka 10/2020 (pred vyššie spomínaným resetom)
C 10673.3, D 9996.6 (34% soc = 21.8kW) ... 6.5-6.7% po odrátaní tých 21.8kW, čítače išli od 0 z novým autom..
Postrehy- Tých 5-6%, môže byť samovybíjanie baterky alebo nie.. (či väčšina z toho)
- Ak nie, discharged counter môže byť presný, a charged nemusí, predsa len tam idú nárazovo pri brzdení šupy do 170kW, možno to nezachytí úplne presne.
- Meraní kapacity som mal celkovo cca okolo 15. Na to, že BMS má presnosť len 0.1kWh, interne asi oveľa viac. Lebo výsledky osilujú okolo toho istého percentá. Ak by to bolo nepresné, každý test ulietaval do tých 5%.
a to ako sú baterky kapacitou citlivé na teplotu, a vybíjacie prúdy (C), tak dosť presne sedí podľa scenára - či tej baterke nakladám, alebo je chlad.
Pri teste mám už 0 reku, takže pracujem len s discharged čítačom. Charged je ma do 0.1kWh.
Iné autá... ale malé "nájazdy" čítačov. Oscilujú tiež okolo tých čísel.
Kona SR
16944km "cecKwh":1839.9,"cedKwh":1744.8 soc 46 ... rozdiel 5.4%
ID.3 58
6544km cecKwh":1372.154,"cedKwh":1284.583 soc 71.6 ...... rozdiel 6.8%
Naposledy upravené nick81; 19-10-2021, 09:34.
Pridajte komentár:
-
Je otazne, nakolko presne su tie citace nabijania a vybijania. Ioniq po zaparkovani zobrazi priemernu spotrebu za aktualnu jazdu. V Torque z hodnot tych citacov vypocitavam priemernu spotrebu a tie hodnoty sa lisia az o +/- 2kWh/100km. Je to na vzdialenosti 40km, tolko mam z/do prace. V zaciatkoch som sa snazil zistit, v com moze byt problem. Uzavrel som to s tym, ze auto si tie hodnoty "odhaduje".
-
Ja to robím na E- up podobne. Tiež vyčitavam historiu čitačov nabijania a vybijania baterie z BMS (s rozlíšením 1 Wh od uvedenia vozidla do prevádzky) cez OBD.
Samozrejme najlepšie by bolo vybijať stacionárne definovaným prúdom napr. 0,15 C (e-up ma 122 Ah). Ale možnosť vybiť pod 12% kúrením nie je možná. Pod SOC cca 12% sa zapne mód ECO+ ktorý vypne kúrenie. Naviac PTC výhrevná jednotka dostane zabrať a nová nie je lacna. A taktiež sa objaví v historii baterie veľky odber bez najazdených km, čo môže skomplikovať. pripadnú reklamáciu batérie.
Preto ja normálne jazdím podľa možnosti s malou rekuperácoiu ale výslednu SOH určim včítane rekuperacie ( rozdiel čítača nabijania pri 100% a cca 2%) Účinnosť premeny dodanej elektrickej energie na chemicku v baterii je circa 98% a pri nízkej rekuperaccii nevzniká citelná chyba. Naviac meriam pre kontrolu aj dodanú energiu do baterie pri nabíjaní z 2% na 100%. Ešte vyčitavam aj parameter “Disponibilná energia v bateriil” po nabití na 100% . Pre uvedené 3 merody degradácia dosť fluktuuje. Typicky vychadza po 20 mesiacoch od výroby a 12 tis km cca 5%. Robim to cca 2x ročne ale udaje su dosť nekonzistentné. Mám podozrenie, že FW BMS a ďaľšich spolupracujúcich risdiacich jednotiek má chyby.
- Likes 1
-
Miroslav Rojko To nič potom, nevieme kódy. Ale dík za ochotu. Ten can3 vraj vysiela dáta. Príp. ak niekto máte ten adaptér a viete cez konzolu odchytiť pár minútový výstup, spravil by som na to parser.
-
nick81 Nie nemám. Myslel som, že to skúsime s tým, čo si mi dával do Kony. Ak to nejde, tak nič.
- Likes 1
-
Miroslav Rojko Ty máš ten adaptér na CAN3 ? jux kedysi písal "V klasickom OBD konektore tesla nema takmer nic, len zakonne predpisane zalezitosti - SOC za odtial urcite neda vycitat. No SOC a tony dalsich informacii sa daju vycitat z CAN 3 zbernice pomocou adaptera, no treba vyskusat, ci je ta zbernica ziva pri vypnutom aute."
-
nick81 Teslu mozeme vyskusať. Vo stvrtok budem od rana v BA, prid poskusat skatulku EV Dash a par kodov ci precita alebo nie.
-
Pôvodne zverejnené od klikar Pozrieť príspevkynapisat presnejsi postup pri testovani na svojom aute
V snahe dosiahnuť max. presnosť ignorujem 100%. Zaujímajú ma hrany.
Tj. v sekunde keď sa prepne SOC 100->99% odsnímam tie čítače BMS.
Tým, že Niro nemá buffer a jazdiť do 0 je tam samovražda. Povedal som si, že rozsah 0-5% = dám tie isté čísla ako boli v intervale 5-10%.
Tj. ďalšie meranie je v 10->9% SOC a potom dalšie 5->4% SOC. Tak si viem vyskladať celý rozsah 0-100%.
PS: Bol to len taký pokus. Ale keďže sa už podarilo ísť aj reálne do 0%, tak to potvrdilo, že to sedí.
Veľmi dôležité je - žiadne rekuperácie a vybíjanie s nejakým C a nejaká teplota bateky.
Tj. prepínam do neutrálu. Moju trasu BA-cca PB->BA mám už tak zmáknutú, že viem ísť s 0 rekuperáciou (cez N) aj v hustej premávke.
Rýchlosť. pred týždňom som išiel dynamicky 130-137, tiež bez rekuperácií, ale ukazuje sa že 0.5-0.7C prúdy vychádzajú o 1kWh menej.
Takže chodím cca 110-120 a ku koncu menej aby som došiel. Niro má EV screen, kde sa pár krát za sekundu live zobrazuje motor v kW ... Tj. veľmi ľahko viem zamedziť rekuperáciam (v dôsledku terénu a pod.). Tempomatom držím väčšinu času výkon okolo 20kW (0.3C). Tu musím dodať, že posledný test bol rýchlostne, zhodný z prvým, - ja si teda nemeriam nejakú reálnu kapacitu, ale rozdiel voči tej prvej hodnote.
Studená baterka (7-10°C) dá tiež kapacitu o 1kWh dole. Testy v poriadnej zime nemajú zmysel.
2. Garážový test. Kto má garáž môže si nabiť auto na 100%. Odčíta čítače ... kurením a pod vybije za 2-3 dni do ~0%.. a odčíta čítače.
Nemusí riešiť neutrál, rekuperácie a pod.. Ja v paneláku nemám inú možnosť. Preto som si to takto vymyslel.
Garážové testy sme skúsili na 2x niro. Voči 110kmh sú cca o 0.2-0.3 kWh vyššie.
PS: Kúrenie nedávať na full, aby sa palubovka nerozlepila a pod.
1 Bild
- Likes 1
Pridajte komentár:
Pridajte komentár: