
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
hudino Práveže nie je s čím hodnotiť. Máme tu nástroj čo funguje na celej MEB aj HMC platforme a netestujeme tým nič okrem 1.5x eNiro. Vieme tam pridať Teslu a tiež nikto nič. Ľudia sú asi spokojní, keď im scan my tesla, či battery life vypočíta 6-10%. Začínam pomaly rezignovať. :-)
-
mozeg hej, velkost buffera je dana rozdielom napatia V_max_nominal (podla specifikacii) oproti napatiu pri 100% V_100%. Aktualne V_max_actual by ukazalo degradaciu, ale to by BMS muselo povolit nabitie nad hranicu V_100%. Pokial V_max_actual neklesne pod hodnotu V_100%, tak sa za normalnych okolnosti neda detekovat. Vyrobca urcite ma modifikovany BMS pre merania na vybijacom pristroji, ale toto pravdepodobne nie jemozne urobit s bateriou zapojenou v aute.
-
SKolja Aha tak. Ako píšem, len dokumentujem svoje auto na základe vydaných kWh v rozsahu 0..100%. Nič viac, ak bude chcieť dostupná kapacita padať, nech si padá. Je to môj prvý elektro a keď ho budem mať do 160-200-či viac km, aspoň budem dosť info pre výber ďalšieho. Inak
EDIT: Aleš prislúbil, že spraví garážový staticky test jeho 2021 Nira, som zvedavý ako sa to tam pohne po roku.
Je škoda, že sa takto nemerajú pravidelne aj ID.3/4, Enyaq, Ioniq5 a pod. Mali by sme celkom slušné info do porovnania rôznych technológií.Naposledy upravené nick81; 18-10-2021, 08:51.
-
Miroslav Rojko SOH údaj mám stále 100%. Súhlasím s tým zakrývaním - môže byť, ale aj keď hýbeš s voltami a už nesedia watty/Wh. Preto od začiatku meriam vydané kWh z baterky v rozsahu 0..100% SOC. To mňa ako laika zaujíma. Koľko kWh mám na jazdu. Nie nejaké bufre, volty a pod. "elektromery" v kWh na BMS neokašleš. S tým ak by hýbali. 1. by to bolo ťažké a 2. by to hneď vyskočilo v iných výpočtoch.
Zas o nič nejde. Ja si tu nepotrebujem ho.... aká super je baterka. Meriam len pokles pre svoju info, a publikujem tie dáta pre tých čo to zaujíma. Keď už sú tie testy tak drahé, nech to nemám len pre seba.
Logicky staré Tesly S, mali po x rokoch a 200-250tis pár percent. Tak to ide len v tej istej línií. Akurát Niro nemá 6-7 rokov, 120kW SCH nabíjanie. Atď.
-
nick81 voltaz ktoru odmerias je vzdy rovnaka, pretoze pokial ubuda z buffera nad touto votazou tak nic neuvidis. Zacne sa to prejavovat az v momente ked sa cely horny buffer spotrebuje. Na zmeranie ubytku z buffera by si potreboval prestavit BMS aby ti povolil nabijat nad nastavenu hranicu 100%. Inak treba cakat az do momentu ked sa spotrebuje cely buffer. Nebojim sa ze eNiro s 200000km spadne pod 90% nominalnej kapacity.
-
Môj známy predával Ioniq so 122000 km a vtedy dal kontrolovať baterku a seris mu dal papier, že 98%. A to bola bez kvapalinového manažmentu, len vzduchom.
Volty sú v hodnotách, aké posiela do CAN zbernice riadiaca jednotka batérie. Otázka je, že ak chce BMS zakrývať degradáciu, prečo to nerobiť už úpravou Voltov ? Veď aj na napätie môžu byť naviazané iné výpočty iných riadiacich jednotiek v aute. Druhá vec je, že krivka napätia je pri vyššom napätí relatívne plochá.
Zoberme taký elektrobicykel alebo elektrokolobežku, kde nie je tak sofistikovaná BMS. Pri vysokom odbere kľudne ukazuje skokovo menej % v batérii a pri poklese sa to napraví. V autách tento jav nie je pozorovateľný a teda BMS musí používať nejaké priemerovanie v čase - ako je ten čas dlhý ?
Myslím, že je veľa možností ako zakryť degradáciu a síce cez diagnostiku ideš ďalej ako na displej auta, ale je to len o level hlbšie a degradácia môže byť skrývaná ešte hlbšie. Nemeriaš články priamo voltmetrom na katóde a anóde - čítaš sprostredkované hodnoty.
-
Miroslav Rojko Len volty na krajoch sú zhodné. Tam by hýbanie s bufferom vyskočilo nie? Ako meriam ďalej, zaujima ma to, kedy to povolí...
-
Samozrejme je to ukrajovanie z buffera - tak to bolo už od prvého Ioniq v 2016 ale ide o to, že ten buffer je tak veľký, že je z čoho ukrajovať, kdežto pri iných autách moc nie je z čoho a dojazd sa znižuje. Kórejci nemajú zázračnú technológiu bateriek, ktorá by nepodliehala degradácii podobne ako pri iných EV.
Tak ako VW napíše celkovú kapacitu napr. 82kWh a použiteľnú 77 kWh a aj tá použiteľná je ešte o 6 - 7% väčšia ako v skutočnosti užívateľovi ukazuje (obhajci začnú hovoriť že môže sa ísť pod 0% aj 20-30 km a auto nevypne - ale koľkí užívatelia to reálne majú odvahu robiť), tak kórejec proste pridá na celkovej kapacite (ktorú neuvádza verejne), aby užívateľ niekoľko desiatok tisíc km mal stále rovnaký dojazd.