Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Takym najazdom prides o zaruku na bateriu za 1 a pol roka, celkom masaker. Rad by som videl cenu pri naslednom predaji po 4 rokoch ked to bude mat 360.000km 🤔

    Ako pri vsetkom eko-citeni a odporu voci spalovakom by som asi volil podobne ako mozeg . A vzhladom na taky brutalny najazd urcite diesel. Mozes ist 140kmh na tempomate bez ohladu na teplotu, vietor alebo dazd, bez spoliehania sa na funkcnost nabijacky v destinacii atd atd. Najst nejaky stredne vybaveny “jahres Wagen” za dobru cenu. Cenovo ta to za tie 4 roky vyjde podobne ked budes pocitat rozdiel v nakupnej cene voci BEV. A casovo usetris, to mas neobnovitelny zdroj. Rocne usetris minimalne 4 dni, za 4 roky to mas 2 tyzdne zivota. Raz budes spominat

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Pavol Ďakujem, budem rád.

  • Roman-ba
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg : Osobne by som sa nebál takej degradácie batérie. Ja mám teraz 83 tis. km a degradáciu niekde okolo 0.8 % (Kona 64kW) . Na dojazde nepozorujem zatiaľ žiadny úbytok. Ak by aj najazdil cca 90 tis. km ročne napr po piatich rokoch nebude úbytok kapacity viac ako 7-8 % čo urobí na dojazde možno 40 km. Čiže Žilinu bude točiť stále v pohode. Otázne je, či to auto ešte bude mať a hlavne v akom stave bude zvyšok auta (hlavne podvozkové časti a nápravy.)

  • Pavol
    komentoval k 's odpoveď
    Táto trasa je jazdená veľmi často. Pokiaľ pôjdem ja, tak nabijem v Žiline na 90% na SC Greenway Dubeň a vynulujem počítadlá. V Blave urobím foto pri Avione. Pri ceste z Blavy nabijem na 90% na GW Avion a zdokumentujem v Žiline na SC GW Dubeň. Výsledky tu postnem. Mohla by sa z toho zrodiť porovnávacia tabuľka EV pre diaľničné použitie. Je to cca 192km, čo je môj bežný nabíjací cyklus.

  • Priusák
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg Tak sa mi práve zrútil svet . Ak je to teda ako píšeš, potom jedine ozaj čo najväčšia batéria a možno znížiť rýchlosť na 110 a dosiahnuť tak povezme 70% vybitie. Každopádne vždy vyrážať so 100% kdyby něco.
    Momentálne jazdím EV a nerád by som sa vracal späť len kvôli tomu, že človek potrebuje jazdiť diaľnice.

    Miroslav Rojko vďaka za tip, zvážim ale vyzerá dobre. Prípadne dohodneme cez tlf.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Kona mierne jazdená napr. tu
    https://www.autobazar.sk/23216088/hy...-electric-150/

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    No, Ja ak by som mal parkrat do tyzdna chodit BA ZA na otocku, povedzme 3-4x, tak si kupim hybrid, pluginhybrid alebo usporny diesel. Trasa o ktorej hovoris vie spapat aj 80-90% baterky na jednu cestu pri 130km/h. To je povedzme 6400km mesacne, takze za rok spolu s behanim okolo aj 90k km, ak zoberiem pocet cyklov tak za dva roky uz nedas ani trasu jednym smerom-urcite nie v zime. 300 cyklov rocne spravi svoje. Pritom treba pripocitat tak 15x sa ti auto nenabije lebo error pri AC nabijani. Preco by sisi toto robil. Za mna odpoved jasna treba ine auto ako elektriku. Ale ak niet pomoci ber co najvacsiu baterku a najrychlejsie nabijanie.
    Naposledy upravené mozeg; 05-06-2021, 22:22.

  • jurajsun
    odpovedal
    Mam eNiro Silver v zime to viem kompenzovať predohrevom interiéru keď je auto pripojené k nabíjačke otázka je či máš takúto možnosť, tým pádom je rozdiel medzi autom s TC minimálny. ( pokiaľ nie si často mimo nabíjačky napr. na sluzobke kde si auto nevieš nechať cez noc na nabíjačke)

    Pridajte komentár:


  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Áno, Niro Gold by bolo bez TC.
    Konu ako trebárs predvádzačku alebo ľahkú jazdenku je s 11kW umenie nájsť.
    Ako novú ešte teoreticky tú pred FL ale tá po FL, to sme už na cene spomínaného ID.3, ktoré by síce bolo bez TC oproti Kone no s 13 kWh navyše, čo si myslím, že TC v zime plnohodnotne vynahradí. Alebo je podľa vás reálne minúť z jednej "nádrže" o 13 kWh viac pri aute bez TC oproti s TC? Teda len na kúrenie?
    Čiže ak by sa objavila Kona pred FL s 11kW (nie dovoz) určite by som zvážil.
    Každopádne ďakujem za tipy a budem rád za ďalšie. Predsa len na stole "leží" 40 k€ tak snáď bude z čoho vyberať, nemyslím si, že mám uletené požiadavky.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Ako pise Pavol, aj Kona tam spada a bude mat na tej dialnici o chlp lepsiu spotrebu.
    U Nira Gold nema tepelne cerpadlo, ak si dobre pamatam. V zime by to pri dlhsich presunoch mohlo pomoct. Zvaz to.

  • Pavol
    komentoval k 's odpoveď
    Podmienkam vyhovuje napríklad aj moja Kona. Vrelo odporúčam, podelím sa so skúsenosťami...

  • tommik
    odpovedal
    Zdravím všetkých.
    Možno mi budete vedieť poradiť. Zvažujem ísť do predvádzačky eNira 64kWh MY 2020 Gold.
    Bude sa jazdiť trasa D1 ráno BA>ZA a večer zasa späť ZA>BA. Takto pár krát do týždňa. Chcel by som to celoročne robiť bez nutnosti zastavovať kvôli nabíjaniu.
    Výhodou je, že v noci aj cez deň v ZA mám prístup k 3x16A zásuvke. Preto práve auto s 11 kW onboard nabkou.
    Mimo tohto režimu viac menej len okresky cez víkendy, možno nejaký letný trip do 1000km, v zime skôr nie.
    Tiež by som sa chcel pokiaľ to bude čo i len trocha možné vyhnúť DC nabíjaniu čím sledujem predĺženie životnosti batérie. Ako to tu ale čítam tak DC eNiru moc neubližuje, tak neviem.

    Otázka je či je eNiro vhodné na takýto režim, resp. poraďte niečo. Strop je cena ID.3 77 kWh do ktorého by som šiel len ak by sa nič iné nenašlo.
    Jo a v EV svete sa pohybujem od doby kedy najrozšírenejšou DC nabkou u nás bolo DBT čo ale neznamená, že som mal možnosť vlastniť/dlhodobo jazdiť všetky u nás dostupné BEV, preto si rád nechám poradiť.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Odpoveď z Kia "Spustenie zákazníckeho programu Kia Charge na Slovensku je plánovaný na august 2021. Do programu sa ako zákazník budete mať možnosť zaradiť prostredníctvom Vášho dílera Kia."

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg 67,5kW je zas iba o tom ako to niekto rata. Chcelo by to odmerat ID3 pri 0 a 100% aka bude voltaz na clanok. Napr. 100% uz mam. Udaj cca 4.16 maju pri 100%. niro 4.12/4.14, cize 100% beru rovnako a ID ti este povie ze hore je 4-5kWh buffer.. Cakam este na udaj pri 0%.
    Len z tohto pohladu ID3 62kW .. realne na jazdu 52-55? a voltaze clankov su rovnake ako Niro 64, kde je realne na jazdu 66.3 pri novom. Podla tejto logiky je potom Niro 75kW a nie 67.5.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Apos Od prvých testov, čo som začal robiť pred rokom až doteraz je 100% stále 4.12 až 4.14V na článkoch a pri vybitých na 0% je 3.38V (nerátam ten 1 vadný, ktorý je na tom horšie. Tj. s buffrom sa nič nerobí.

    Coldgate je ochrana - ok, ale Niro neobmedzuje rekuperácie na ľadovej baterke vôbec a včera som išiel zo 100% z kopca, ani tam to nijako neobmedzuje. Tu ako prakticky jediné auto s aktívnym menežmentom, ktoré na to úplne kašle.

    Ako píše mozeg - Tesla - nabíjacie prúdy, takisto aj vybíjacie (silné motory). Asi to náhle zohrievanie stoviek kilo na 40-50C nerobí dobre. Možno chémiu ma SKinnovation lepšiu (tesla tam má prísady, kvôli tomu zohrievaniu), alebo pravidelne SW obmedzujú . Ťažko povedať. Necítim sa expert ani na eniro, a iné auta nemám veľmi ako merať. Berme to teda s rezervou. Musí prejsť ešte pár rokov :-)
Pracuje...
X