400V vs 800V system

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • dango
    odpovedal
    Kym vy sa tu chalani dotahujete, co je asi lepsie a zbytocnejsie (a samozrejme, ze na vasich nazoroch nezalezi ), tak v Trnave existujuca prevodovkova ZF zacne s novou fabrikou META vyrabat 800V elektromotory a 11/22KW palubne nabijacky pre odberatelov BMW, VW, STELLANTIS.

    Takze skor, ci neskor aj tak budeme vsetci jazdit na 800vkach

    Spoločnosti META SYSTEM Slovakia a ZF Slovakia pripravujú v Trnave veľké investície. Kým prvá menovaná spoločnosť je nováčikom, koncern ZF pôsobí v našom meste vyše 30 rokov a zamestnáva viac ako 1…

    Vďaka projektu by mohlo vzniknúť 494 nových pracovných miest. V Trnave sa budú vyrábať palubné nabíjačky pre elektromobily. Investícia spoločnosti Meta System Slovakia by mala presiahnuť 126 mil. eur. Zároveň

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa problem tohoto fora je ze je tu minimum prispievatelov ktory tu dodavaju obsah. A ked niekdo nieco prinosne napise tak je tu hned kopec ludi z opacnym nazorom.
    Pokial namiesto pridavania obsahu sa tu budu pridavat iba komentare, tak to lepsie nebude.
    Diskusie su vzdy prinosne, aj ked tebe sa to zda ako z blazninca. Cielom diskusie je bud si vymenit nazory, alebo hladat nejake riesenie/prienik nazorov. Pokial nebudeme diskutovat na otvorenych forach tak sa nic nezmeni. Uzavrete facebookove/X-kove skupiny su nanic, lebo po prejaveni odlisneho nazoru skupina jednotlivca z inym nazorom bud uzemni, alebo rovno vyluci.
    Podstatne je argumentovat faktami a vlastnymi skusenostami a vypocut si aj nazor druhej strany.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Pani nehnevajte sa mna, ale táto diskuzia je ako z blázinca. Toto fórum je už komplet o ničom.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo prosim ta, ja nemam prehlad, osobne ta (zrejme) nepoznam. Ty jazdis na com?
    Lubosa poznam osobne a z jeho ciest, rozpravania, sposobu pouzivania auta jemu to 800V fakt sadlo a dava mu to usporu casu a najvacsi zmysel.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 zbytocna debata s tebou… v kazdom jednom komentari podsuvas invektivy a osobne utoky, vymyslas si veci, ktore nikto netvrdi. Ze ta to bavi stale…

    Daj meno toho udajneho “ultras” z nas, kto si zela krach EU automobiliek. Nemusis to obkecavat, staci meno. Myslim, ze kazdy sudny clovek vie, aky by mal krach co i len jednej vacsej EU automobilky dopad na hospodarstvo celej Unie.

    Este vcera si tu pisal “Dufam, ze mozem mat svoj nazor. Nevnucujem ti to.” Len preto, aby si na druhy den mne povedal, ze ked mam svoj nazor, tak je to take slovenske. Nie, nevnucuj mi svoje nazory, ani ma nesud ako Slovaka. To, ze ty vyuzijes potencial aktualne nastaveneho 800V je super. Tesim sa s tebou. Ja som povedal svoj nazor, tak ho respektuj, a nesnaz sa mi vnucovat panelakovu mentalitu a nalepkovat ma slovenskym archetypom, len preto, ze nieco nepotrebujem. Ano nepotrebujem. Co neznamena, ze v tom nevidim v nejakom case potencial a snazim sa to za kazdu cenu zadupat do zeme. Dakujem. A stale cakam na meno toho cloveka, co si zela krach EU automobiliek.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo "NEVIDIM PRINOS 800V TECHNOLOGIE NA AKTUALNOM PORTFOLIU"...

    Nie je to treba lebo "ja to nepotrebujem". Taký slovenský prístup. Si zaseknutý na dome/AC/dojazde a svojom profile trás.

    Ja vidím aj na aktuálnom. Šetrí mi to spústu času. Hocijakí viac rozlietaný človek, alebo EV menej posvätení ten rozdiel vidí. Len nezačni, ale ty si špeci prípad.. Na sídliskách máme už dosť EV, ľudia majú rôzny typ prác. Pre časť ľudí je to prínos.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Nenechaj sa zmýliť... Ja len krátko. Fandím veľmi Tesle. Inak by som nebol pozrieť Teslu Berlín. Za prístup, veľa vecí má absolútne top a bezkonkurečných. A takisto Číne, kórei, VW group, stellantisu atď. Každý vie ukázať druhým, že vie niečo lepšie. A posúva ich vpred.

    Tá vaša nenávisť ako si poniektorí "ultras" želáte krach EÚ automobiliek je smiešna. Ja sa Tesle ani nikomu za nič neposmievam. Všetko majú na vývoji, alebo ready.

    A som rád, že VW aj Kórea dostavajú zrkadlo od Tesly a pod ako sa má robiť servis, EV veci. Lebo v niečom trochu dosť ušli z cesty. Určite si neželám nikoho krach. Pri koryte je dosť miesta, doležité je to globálne posúvať vpred.

    A tam patrí veľká vďaka všetkým výrobcom automobilov a ich dodávateľom. HOWK

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 ty mas chronicky problem chapat pisany text. Z tvojich odpovedi mam pocit, ze tam stale niekde vidis Teslu, automaticky zapinas mod krvavych oci a ides si svoje, a upravujes odpovede druhych podla svojej logiky. 400V nie je nic “moje”, a takisto nemam potrebu pisat 400V je dead pre long range.

    Zopakujem ti este raz co som napisal, a pre istotu to dam aj do mnou nenavideneho Capsu lebo si uplne nechapavy a slepy. AKTUALNE NEVIDIM PRINOS 800V TECHNOLOGIE NA AKTUALNOM PORTFOLIU PONUKANYCH AUT. PRINOS PRE DRVIVU VACSINU VODICOV JE MARGINALNY, CI UZ JE TO VYLADENIM AUTA, HUSTOTOU ZASTAVBY UFC ALEBO CENOU. Az sa niektora automobilka konecne rozhybe, a ponukne 800V system s perfektnym planovacom pre masove pouzitie, zmenim nazor a verejne tu zatlieskam. Kludne mi take auto ukaz, ja som ho este nevidel. Uz som pisal vyssie, ze 800V ma podla mna zjavny prinos, ZA PREDPOKLADU, ze je aj zbytok auta na to pripraveny a odladeny. To, ze je Cina na vrchole, za tym si stale stojim. Tymi 3 rocnymi autami co sa sypali kym Cina zacinala myslis ten 800V z Taycanu, ktory bol tal odflaknuty, ze mal problem nabijat na 400V stanici? A ako ukrajovali z baterie a tutlali to pred zakaznikmi? Fakt spicka produkcia, vlastne typicky VW pristup - klamat a zatlkat Alebo HMC, co pociatocne coldgatovali, rapidgatovali a doteraz ti nevedia naplanovat normalnu cestu? A na efektivnu cestu potrebujes externe planovanie? Este pred nedavnom si tu daval prispevok, ako vybiehas do auta pred panelakom na spustenie predohrevu baterie. Luxusne. Hej vydali to von pred Cinanmi, ale co z toho, ze to je nepodarok. Aj ja ti upeciem kolac skor ako profi kuchar, staci mi ho vybrat skor z truby 😉 a potom ho budem za chodu dorabat dalsie 2 roky cukrovymi zaplatami. A pri skor upecenych kolacoch ti rovno poviem, ze ti uz ani tie zaplaty nedam, lebo si bol taky debil, ze si mi veril a kupil odo mna jeden z prvych kusov mnou vyhypovanych aut. Tutofka 🤌 ci uz snad doriesili tie prve Ioniqy 5 co predavali za plnu sumu? Nemienim sa tu dalej zapajat do zbytocnej debaty, zopakujem len to, co tvrdim od zaciatku. 800V ma zmysel a je to buducnost, ale ta buducnost este stale neprisla, a zakaznik dokaze momentalne cestovat porovnatelne komfortne aj so 400V. Čus…

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Keď už spomínaš Zeekr 001. Pôvodný model (2021) je "váš" 400V a má 10-80 nabité za 30 min. Inovovaný model s 580kW je už 800V architektúra a 10...80 nabité za 11.5 min. Potrebuješ snáď lepšiu odpoveď na Mirov thread "Nemyslím si, a nielen ja, že 800V je výhra. ".
    Ako mohli spraviť taký fail, a nevypočuli si Mirov a "nie len jeho" názor.

    A namiesto toho aby si napísal "Je to asi tak... 400V je dead pre long range" ...tak si tu začneš leštíť s Čínou. Áno áno sú na vrchole... Keď Porsche/Audi/Hyundai/Kia/ a ďalší sú už roky v tomto trende v produkcií. A už začali faceliftovať 800V

    Trochu ti uchádza, že 400V Zeekr prišiel na trh, keď kórea začala sypať 800V 18 min. Prešli už dlhé 3 roky Čoskoro aj oni dajú inovovanú 800V. Už je to na ceste, ako aj Tesla s M3 na 800V.

    Trend je jasný kam to ide. Líder nie je len Čína ale aj EÚ automobilky a HMC. Všetci to ťahajú vpred. Btw 900V od NIO je tiež "800V" architektúra. Je to len o tom ako výrovcovi vyjdu články.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja ja to furt hovorim, ze Cinan bude mat vzdy na vrch. Tieto zabomysie vojny 400V vs 800V im musia byt na smiech. Aj Zeekr teraz ohlasil 520kW nabijanie, a Cinania priamo spolupracuju s vyrobcami baterii ked su tam vsetci pokope. Zatial co my si tu pomeriavame cez OBD smiesne vykony do 250kW a tvarime sa, ake mame revolucne technologie lebo ja nabijem o 10 minut rychlejsie ako ty,... 🙈 och… esteze existuje internet, kde mozme badat a zapisovat merania 😅 a pritom sa z dialky ruti rozbehnuty valec, ktory si nikto nevsima.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 Treba to nechat. Ja viem porovnat oba pristupy, 5 rokov som nabijal 99,99% doma na AC stary Ioniq a casy nabijania som az tak neriesil (iked na tu dobu mal Ioniq 28kWh expresne DC nabijanie) a teraz zase nabijam uz rok 100% na DC UFC nabijackach(posledny mesiac 70% DC fast charger a 30% AC vo firme).
    Momentalne mame uz vo firemnom fleete cez 20 elektromobilov.
    Musel som vyrobit manual pre kolegov ako spravne nabijat, lebo sa vsetci cudovali preco musia travit cas na nabijackach a auta im nabijaju pomaly.
    Vo firme mame iba BMW, ale uz vsetky typy modelov. Na porovnanie mam par susedov EV6/TMY/TM3/Zoe/Smart #2/eTwingo plus kolegov s TMX a TMS.
    Vsetci by privitali rychlejsie nabijanie (aj ten z EV6 ktoremu to nabija za 20min :-) a nestazuju sa len Ti co nabijaju doma...
    Pokial clovek pouziva auto denne a musi 2-3x do tyzdna pokampovat na nabijacke tak ho zrychlenie nabijania zacne celkom zaujimat.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Kľudne sa to môže aj celé odmazať. Diskusia o ničom ak sa vyjadrujú ľudia, zo starej "školy", ktorý si aj tak vždy nabijú doma a sú už nejako zvyknutí. Mne to rýchlo nabíjanie vyhovuje. Viac voľnosti, úspora času a je to viac ako za starých čias s ICE. A kľudne uvítam aj ďalšie zrýchlenia času o 30-50%. Keď sú nabíjačky plné, takéto autá navyše rýchlo uvoľnia stojany pre druhých.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    admin mozno by tieto diskusie bolo vhodne presunut do samostatnej temy 800V vs 400V
    P.S.: Kde sa dvaja biju, treti vitazi: https://www.nio.com/et9?&noredirect= (pride na trh buduci rok)

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja no len co ked ani vyrobca nie je konzistentny v ponukanych pneu. Je bezne, ze ma 2 dodavatelov v pripade vypadku. Aj napriklad v Bjornovej tabulke TM3P ma standardne vacsie kolesa ako TM3 LR, a predsa dala lepsi cas. Detto Ioniq6 RWD ma mensie gumy. To znamena, ze v tom teste sa udiali aj ine okolnosti. A potom co so zimnym testom? Zimaky si vacsinou kupuje kazdy sam. Pneumatiky medzi vyrobcami maju podla samotnych automobiliek aj vyrobcov gum podiel zhruba 2-7% na spotrebe. To sa ti vie pri trasach cez 1000km uz niekedy prejavit. Babka k babce… v opacnom pripade ti to bude stale lietat v nejakych odchylkach. Celkovo tie testy davaju len priblizny obraz, nie je to ziadne pismo svate, ako sa tu poniektori chvalia, kolko maju namerane a nachodene. Kazda jedna jazda je jedinecna a nezopakovatelna. Urobis 10 testov, nikdy nebudes mat rovnaky vysledok. Preto mam za to, ze tych 30-40 minut je uplne ok. V realnom svete to nikdy nepostrehnes popri inych rozptyleniach. Zivot ti na tej pol hodinke visiet nebude, a dovolenka takisto 😉

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    ak Ťa niečo otravuje, stačí nereagovať, ja to tak robím

    ak by som niekde takýto test videl, že Ioniq 6 800V vyhral nad 400V Tesla 3, tak áno, dal by som ho sem a vybavené, potvrdené a netreba pochybovať o vyjdreniach ako tých 800V prekonáva 400V pri cestovaní

    tak sa tú výhodu 800V v praxi zatiaľ nedozvieme, uzavreté
Pracuje...