400V vs 800V system
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
SKolja toto je velmi dobry argument, a myslim, ze aj klucovy v celej teme. Vzdy je to o peniazoch. Tesla je jeden z mala vyrobcov, co je na EV ziskovy a ma marze na takej urovni, ze dokazu zabezpecit prezitie spolocnosti. Vacsina klasickych vyrobcov je na vyrobe EV stratova alebo na nule (s vynimkou Volva), co znamena, ze prerod na cisto elektrickeho vyrobcu by neprezili. Hyundai ma hrubu marzu na kazdom kuse tesne pod 1%, cista marza je potom uz uplna tragedia. T.j. kazde predane EV je dotovane desiatkami kusov inych smradochov, co musia predat, inac by to museli zabalit. O neexistujucej marzi predajcov uz ani nehovorim, ti predavaju EV za trest, co asi aj vysvetluje tie biedne predaje. Proste tlacia to, co im vynasa, Tucsony. Cisto teoreticky by Tesla mohla zlepsit chladenie a hodit tam sialenu krivku nabijania, ale akcionari by to asi zadupali, a firma by z tak nizkej marze asi neprezila dlhodobo. Preto to sekaju kde sa da. Dinosauri si mozu zjavne dovolit predimenzovat niektore veci, lebo to vykompenzuju inde. Mozno aj preto sa vsetci tak zlakli toho zakazu vyroby spalovakov, lebo by prisli o dojne kravy, a s cisto EV portfoliom by neprezili. Jedine keby brutalne okresali techniku, nech im to marzovo sedi. Ale potom by vyzerali pri tej Tesle ako furiky. Pre zakaznika je to dobra situacia, tazi z tejto cenovej vojny bez toho, aby musel nieco obetovat. V zasade dostava top technologie. Na oplatku za to, ze tym nepriamo podporuje predaj ropakov. Ironia celej tejto eko-doby, kupte si odo mna 100 ropakov aby som Vam mohol hodit jednu elektricku, a budem sa tvarit ako priekopnik 🤷♂️😁 -
@jeeff ja si myslim ze to je vsekto prisposobene kapacite termalneho mamagementu (chladenie) daneho auta. Ten musi byt dostatocne dimenzovany aby pokryl naroky na chladenie pri nabijani aj s nejaku rezervou. Silnejsie chladenie potrebuje silnejsi kompresor, vacsi objem chladiaceho media, vacsi vymennik a silnejsie ventilatory. Toto vsetko su komponenty ktore pridavaju k hmotnosti a velkosti auta. Takze sa zoberie nejaky kompromis, ktory sa implementuje. Bateria ma clanky z definovanym maximalnym a nominalnym nabijacim prudom, takze pokial by boli dobre chladene, teoreticky by nabijacia krivka mala byt plocha az niekde blizko k 90%SoC. -
jeeff To s tým 800V CT je zvláštne, že to tak moc padá. Či tam nebude problém kvôli cylindrickým článkom. Od nejakých 70% eGMP valí do článkov max napätie 4.12-4.16V. Kvôli viacerým cylindrickým na segment BMS musia možno kvôli bezpečnosti držať nižšie napätia. V príp. napr. 1 vadného by ľahko hrozilo prebitie/zničenie cez 4.2V. Pri nižšom počte pouch sa to predsa len lepšie stráži.
Ku tomu 400V vs 800. 400V veľmi pod 22-25min nepôjde dať. Je blbosť aby to ťahali na 800-1000A. To už začne auto svietiť :-)
800V na časoch 18-20 min len začína (pri 330-350A). Pri 500-600A to zlezie na 12-13min.
V každom prípade som zvedavý či sa Tesle pri 800V CT podarí nejako upratať. Aspoň tú čas krivky v strede. -
Taketo nabijania som mal naposledy na IONITY, tam krivka zacina na 205kW a spicku ma na 215kW, preto to moze byt o par minut viac ako na 250kW Superchargeri. Zial nemam v TeslaMate zalogovane ziadne nabijanie na neobmedzenom 250kW Superchargeri kde by som prisiel s nizkym SOC, ty ked si testoval v TN tak mi zrovna nelogoval.
Ale chcel som tym povedat to, ze si nemyslim, ze to je otazka 400V vs 800V, teoreticky by ta moja Tesla mohla ist 200kW aj do 70% ale nejde. Moze to byt aj kvoli chemii baterii atd. Detto ked testovali CyberTruck na eJoin, tiez krivka nedrzala a rychlo padala. Tesla to tak proste ma, mozno oni vedia preco. -
-
jeeff ja mam na dome 50A hlavny istic. Ako Taur pise, pri 22kW mas mensie straty. Je kopec AC nabijaciek ktore maju moznost nabijat s 22kW, ci uz priamo na port alebo zdielany medzi 2 porty. Presne pre toto uvazujem na dome v buducnosti o smart AC 2x11kW nabijacke so zdielanym vykonom.
Zaroven si mozes vybrat ked niekde ides nabijat na public AC ci chces nabijat na 11kW pomalsie, alebo 22kW rychlejsie.
Velke EV budu zachvilu atakovat 100kWh baterie (a ked pridu solid state baterie tak aj viac)Naposledy upravené SKolja; 12-04-2024, 15:34. -
jeeff Mozno nevidis lebo nemas skusenost alebo potrebu.
Ale ocenis 2x rychlejsie AC nabijanie:
Ak potrebujes nabit niekde v oblasti bez DC, este je ich stale dost.
Ak prides k nefunkcnej DC, alebo nerozchodis DC.
Ak si bytovkar a nabijes sa tak dostatocne pocas parkovania za 0,5-3h pri nakupoch, kulture, fitku, sporte, uradoch ... a nemusis stracat cas chodenim na DC. Aj ked mas DC moznost pri parkovani tak vlastne neusetris cas lebo nemozes odbehnut z kina ci fitka odpojit a preparkovat auto a musis tak stratit cas pri nabke.
To iste pri dialkovych cestach kde v cieli stravis 1-3h parkovanim nez sa vydas na cestu spat nemusis cestou tak stracat cas chodenim na DC alebo sa na nej zdrzis menej ked si vyrazil so SOC 70%+.
Na to vsetko (a iste aj dalsie uplatnenia by sa nasli) je AC22kw ideal, 7-11kw je malo.
A vraj pri AC cim vyssi vykon tym mensie straty, takze aj doma by mozno malo zmysel nabijat 16-22kw namiesto celu noc 7-11kw.
A nezabudaj ze verejne AC je typicky o dost lacnejsie ako UFC.
A mysli na to ze so znizovanim cien a zvysovanim hustoty sa baterie budu zvacsovat a 100-150kwh bateriu s 11kw by si nabijal 11-16h, takze by si ju nenabil ani ceznoc. -
Moj nazor je opacny, nevidim ziaden zmysel 22kW nabijacky. Pri 11kW sa auto aj so 100kW bateriou nabije v pohode pocas noci. Cize sidliskove nabijanie, kde nechavam aj tak auto celu noc by nic neriesilo. Naviac bezny dom ma 25A istic, kedze su v dome aj dalsie spotrebice si rad, ked spolahlivo mozes ponechat nabijanie tymi 11kW.
Jedina situacia co ma napada je nabijanie ked pridem z prace o 17:00 dam na 22kW a povedzme o 22:00 to mozem ist preparkovat. Ale neverim, ze by to ludia robili, nechaju to tam proste do rana.
Pri 22kW mas hribsi kabel, dvoj nasobnu rezervovanu kapacitu, istice. Pre tych par % ludi, ktory by to vyuzili sa to podla mna neoplati. Radsej na sidlisku k desiatim 11kW stlpikom dat jednu starsiu 50kW DC zobratu niekde z EU fondov z dialnice, kde sa medzi tym rozumne vymenila za 300kW stanicu. -
Presne 800V s 22kW palubnou AC nabijackou by bolo najidealnejsie a bral by som hned. Dufam ze Neue Klasse BMW uz budu na 800V platforme.
11kW AC by malo mat kazde auto ako zaklad, problem je ze niektore krajiny stale nepouzivaju 3-fazove pripojky. 22kW za priplatok je OK, kto moze tomu to pomoze zvysit ucinnost nabijania. -
OBC 22kw by mal byt standart, uz nechcem menej. Aspon za priplatok ktory by som urcite doplatil.
OBC 22kw a husta siet AC stlpikov po parkoviskach by riesila vacsinu nabijania aj pre bytovkarov a netrebalo by tolko DC nabiek mimo tahov.
Skvely zaskok pri poruche DC.
Mohlo by aj zlepsit vytazenost DC, ak niekto potrebuje dobit nad 80% tak to moze dotuknut na AC ak klesne rychlost k 22kw a uvolnit DC/UFC dalsiemu, ako to robim ja.
A naopak kym cakam na volne DC celkom slusne dobijem, aj zahrejem nabijanim bat, pripadne sa odlepim od nizkeho SOC a DC potom ide full.
Proste vela vyhod a vyuzitia. Hlavne v OC urcite namiesto jednej UFC400kw lepsie tu kapacitu zdielat na 30-40 AC. -
Zase ti Cinania, nakoniec ovladnu este ak kompletny dodavatelsky retazec oboch pych nemeckeho autopriemysluniekto spominal krach, toto vyzera skor na pomale a systematicke prebratie.
Mna skor zaujalo, ze sa znova pocita s 22kW AC nabijackami. Po pociatocnej euforii to dako postupne vymizlo a vsade sa usalasila 11kW. Zjavne mozme ocakavat postupne znovu zavedenie, minimalne ako priplatkovu vybavu.
Pridajte komentár: