400V vs 800V system

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    bol by to WORLD RECORD , ja viem, nebudeš prvý slovenský EV rekordér, prvý rekord vytvoril menovec Ľuboš tu : https://www.hybrid.cz/svetovy-rekord...-jedno-nabiti/ ale to bolo veľa rokov a toto by bol rekord z opačnej strany, maximálnou rýchlosťou

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Len som sem napísal záver Vašej dlhej diskusie, ale priznaj, neťahá Ťa urobi takýto test ? Ľuboš, veď nebuď vsťahovačný, v dobrom som to navrhol, je to len o pár hodín viac ako ste robili naposledy. Chce to nájsť úsek diaľnici s Ionity a neobmedzenou rýchlosťou na dostatočnej dĺžke a na ňom potom pobehať nejaké tie kolečká. Nedal som Ti ani trocha chrobáka do hlavy ?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja nie, nedostavas argument, ze Tesla je najlepsia. Lebo nie je. Dostavas argument taky, ze v aktualnej faze vyvoja je uplne jedno ci mas 400V alebo 800V, lebo tie rozdiely su zanedbatelne. Pri regionalnom presune mas jednotky minut, pri dlhsich cezhranicnych trasach par 10 minut. To vobec nezodpoveda tomu marketingovemu hypu co z toho vyrobcovia tlacia. To, ze je to neschopnostou softwarovych inzinierov je irrelevantne, mali na to uz vyse 7 rokov. Ak to nevedia nakodovat, nech si kupia od niekoho licenciu na hotovy a fungujuci produkt. Easy. Celkovo, aj 800V je len prestupna stanica. Cinania riesia uz >1000V. Kde sa to cele zastavi nevie aktualne nikto. Rychlost nabijania je samozrejme dolezita, ale odobne som za tie roky zistil, ze na rychlost cestovania je nabijanie az niekde na X-tom mieste. Najvacsi vplyv ma stale rozmiestnenie nabijacich stanic a ich obsadenie. Pocasie. Bezna premavka a zapchy. Aj dlhu trasu na dovolenku zvladnem absolvovat s jednym, max dvoma nabijaniami, co ma v kontexte vsetkych ostatnych faktorov zanedbatelnu vahu. Samozrejme, pokrok treba, ale treba sa na to pozerat racionalne a nemysliet si, ze 800V zazracne vsetko vyriesi.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Zas vytrhávaš z kontextu

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Fanatik je ten čo neuznáva názor druhých. Rád odporučím iné autá. Neviažem sa na kóreu.

    Áno, je to špecifický test. Ale TM3 je jedno z najefektívnejších áut. Prezentuje sa tu roky ako líder. Snáď to nebude problém.
    120 na diaľnici nejazdím

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Wilo vytiahol po náročnej diskusii od Ľuboša scenár, kedy je podľa neho 800V lepších ako 400V - 170km/h po nemeckej diaľnici. A ja som si zmyslel, že aj na to máme už nejaký test urobený so staršou Teslou 3, tak potom keďže Ľuboš a Maroš sú asi najväčší testeri a jazdci od nás, čo tak urobiť oponentský test s Ioniq 6 ? Ste dvaja, ktorí majú asi najväčšiu vôľu a výdrž to uskutočniť, na striedačku po 8 hodinách spánku a jazdenia by sa to dalo zrealizovať, čo vy nato ? Dokážte sebe aj celému svetu, že 800V má navrch pri tomto špecifickom scenári nemeckej diaľnice s neobmedzenou rýchlosťou ?

    Tím elektromobilových nadšencov z Česka sa opäť postaral o svetový rekord v počte najazdených elektrických kilometrov za 24 hodín. 

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    KENNY takže Tvoje argumenty diskusie sú, že ja som spisovateľ a nezaujíma ma to, aj keď som sa to pýtal

    áno, to je už argument, prečo je 800V lepších na články, resp. žiadny argument ale napádanie diskutujúceho, z diskusie si urobil AD HOMINEM

    keby som, to nechcel vedieť (a o tom toto fórum bolo, o výmene nových poznatkov), tak sa nepýtam ale s takouto formou neargumentácie si sa zaradil tam, kde som nemyslel, že patríš

    možno Ťa trocha ospravedlňuje, že máš auto 5 mesiacov a ako malé dieťa si spoznal niečo výnimočné a teraz sa z toho vyťešuješ a až za nejaký ďalší čas začneš objavovať svet a zistíš, že si bol v bubline a možno sú ľudia, ktorí to objavili pred Tebou

    môžem sa len pousmiať nad Tvojím hodnotením mojich skúseností, keďže som si tým Tvojíím bádaním nového auta prešiel pred siedmimi rokmi, keď som mal prvý elektromobil, hraním sa s diagnostikou a čítaním marketingových materiálov ako je práve to moje EV výnimočné alebo pred deviatimi rokmi, kedy som mal prvé tri fotovoltaické elektrárne alebo pred dvanástimi, keď som si skladal prvé elektrobicykle, možno som poskladal viac domových batérií pr seba a známych ako Ty, ale to nevieš, nepoznáš ma a o to viac ma udivuje Tvoje hodnotenie mojej osoby, čo by som si ja voči Tebe nedovolil aj preto, že Ťa tiež nepoznám

    na druhú stranu, keď sem argumenty nenapíšeš, aspoň Ti ich nikto nemôže vyvrátiť (možno by sa tu niekto našiel čo to číta a rozumie tomu, nie ja), lepšie je ich povedať na parkovisku pár ľuďom, je to väčšia šanca, že ich nikto nebude vedieť posúdiť a potvrdiť alebo vyvrátiť

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Maros a Lubos sa tu snazia odprezentovat dost velke realne skusenosti z 800V technologiou a ja k tomu pridavam moj vlastny nazor z toho co realne vidim (zatial vsetko 400V vcitane Tesiel) a ako odpoved tu dostavame ze 400V Tesla je najlepsia. Clanok ktory to hodil Miro ako podporu jeho tvrdenia v podstate jeho tvrdenie nepodporuje a ty tu riesis ze v skutocnosti je uzivatelsky zazitok v Tesle lepsi.
    Takze ano Tesla je lepsia pretoze to je auto urobene pre ludi co sa nechcu o nic starat. Tesla za nich vyberie co v aute chcu, a kde budu nabijat a nepotrebuju pouzivat ziadne externe informacie a logiku. Vyhrava na celej ciare v uzivatelskom komforte a preto ju aj ludom co nemaju ziadne technicke vzdelanie doporucujem.
    Ale pokial uzivatel elektromobilu nie je schopny pochopit ze akumulator potrebuje na optimalne nabijanie predohrev a nedokaze ho zapnut, tak potom nemoze ocakavat ze auto bude nabijat rychlo. Je fail automobilky ze nevedia pochopit ze navigovanie po nabijackach a tepelny management baterie su zaklad dobrej funkcnosti elektromobilu. Na toto tu stale poukazujeme a snazime sa aby sa dane informacie dostali k co najvacsiemu mnozstvu uzivatelov aby neboli nemilo prekvapeni.
    V 800V je velky potencial na skratenie casov nabijania, len treba na tom este zapracovat, Potencial v 400V technologii tymto smerom uz moc nevidim.
    Ak maju elektromobily nahradit spalovacie auta, tak argument rychleho nabijania je hadam najdolezitejsi.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 samozrejme, ze mozes, tak ako ma pravo na svoj nazor ktokolvek iny bez toho, aby ste ho nazyvali Tesla fanatikom. Ono to funguje obojstranne 😉 test si samozrejme rad pozriem, ale znova sa bavime o specifickych podmienkach, ktore bezny obcan nikdy neabsolvuje (dlhodoba jazda >170km/h napriklad). Takze na zaklade tych info co si dal uz teraz ocakavam vysledok taky, ze pre Nemca co rad chodi rychlo ma vyznam 800V, a bezny vodic co si chodi doma svojich 130 nespozoruje rozdiel. Nemas za co 😉 V konecnom dosledku rozhoduju zakaznici. Test a trasa sa da vzdy navrhnut tak, aby sa dosiahol nejaky konkretny vysledok, je jedno v koho prospech. Ci pojdes pomaly ako v Norsku, alebo nadstandardne rychlo v Nemecku. Aktualna situacia je taka, ze vacsina vodicov (aj na spalovakoch) chodi v priemere tych 120km/h, nech uz maju na to akykolvek dovod (strach, vek, spotreba/financie,…). A na zaklade toho je samozrejme, ze kazdy potrebuje ine auto, ale nastastie mame moznost vyberu.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Ale veď to som tu už písal O korejskom 800V, tak kým nepoužiješ ABRP, alebo neplánuješ ručne tak ten interný plánovač ti nezíska čas ani na diaľke voči 400V (ak porovnáme autá s pod.efektivitou I6 vs M3). Update na plánovač je čerstvý, je to len otázka 1-2 updatov. Podobne ako to bolo pri MEB.

    V Nemecku na diaľnici (1400km test) na 1000km získa I6 cca tu hodinu. Obe pôjdu 170 kmh a viac a tam ťa už to nabíjanie M3 nepustí. V Nórsku na 1000km nezíska Ioniq6 samozrejme nič extra. Dúfam, že môžem mať svoj názor. Nevnucujem ti to. Vyzerá, že sa podarí tento test zrealizovať. Tak potom uvidíš aj na "papieri".

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 to nepopieram. Ak je system ako celok dobre odladeny, tak tam zaiste su benefity. Ale ja vychadzam z toho, co je k dispozicii teraz, nie niekedy v buducnosti. Aktualny stav je taky, ze ti co maju 800V maju zle odladene ine veci (podla tvojich vlastnych slov), takze v realnom pouziti bezneho uzivatela tam ziadny benefit nie je, nakolko uz len taka banalnost ako neefektivne fungujuci planovac cesty zabija vyhody 800V (pre bezneho cloveka). Ked to niekedy doladia, velmi rad tu verejne zmenim svoj nazor a pochvalim to. Zatial je to nemastne neslane.

    milan84 ale bavime sa o priamom porovnani. Zbytocne tam pojde niekto s TMS alebo TMY, ked to vobec nie su porovnatelne auta s I6, a to ani vekovo, co je vo svete technologii primarne kriterium. TM3 Highland je aktualne jediny konkurent. To, ze ma Lubos namerane stovky hodnot je pekne. Ale on zacal so sebavedomim vyhlasenim, ze I6 nadeli TM3 1 hodinu na 1000km. Take vyhlasenia sa patri aj dokazat, inac je to ciste teoretizovanie. Permanentne odbiehate od povodnej premisy, na ktoru sa snazim ukazat. A nechapem preco nedate priamu odpoved a data, a stale sa tocite dokola a zahmlievate, spekulujete. Alebo na rovinu povedzte, ze to bol brept, ktory je nicim nepodlozeny. A bude koniec zbytocnej hadke. Neviem co je na tom take tazke 🤷‍♂️

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Stále odchádzame od témy. Či má zmysel 800V. Ja som len napísal, že tam vidím rozdiel v komforte komplexne (nejaký ušetrený čas, menej sa zahrieva aku ako celok, tichší hvac, vyzerá že aj na pokles kapacity to nemá extra vplyv...). Samozrejme iné 800V môžu mať tie parametre inak. Tiež som nezjedol múdrosť sveta.

    EDIT: Neničenie auta plne rešpektujem. Tie testy sú len zábavka.
    Na D1 sa robili len porovnania spotrieb, tam bolo vidno displej Kórei aj Tesly neukazuje reálnu celkovú spotrebu.
    A tie diaľkové v DE sú drahé na jednotlivca (200-300 eur). Ja osobne tam Teslu nepotrebujem mať. V istom setupe eGMP odmaže nabíjania a je na úrovni ICE. Nedajú sa tam získať s EV už výrazne lepšie čísla.
    Naposledy upravené nick.n17; 03-04-2024, 07:34.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo neviem, preco ta tvoja ironia. Lubos tu snad pred kazdym testom pozyval a volal aj inych majitelov. Zdaleka nie leh M3 HL. Ak sa nemylim, RAZ sa mu prihlasil niekto so starym Skom, neviem ci mal este niekedy inu spolocnost, mozno nejake BMW.
    Na tomto fore nemenovany majitel trojky dal vyhlasenia, ze si nebude "nicit" auto len tak pre nic. Takze pre mna maju Lubosove slova vypovednu hodnotu, lebo ma kopu nameranych hodnot a ostatne hejty su len spekulacie a spochybnovanie ako to uz na internete byva.
    800V je trend minimalne pri drahsich autach, tiez si myslim, ze na to postupne nabehnu velke mena.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Počkaj si kým Tesla prejde s 3/Y na 800V, sám si to zhodnotíš neskôr.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 pockaj ake porovnanie? Ty nemas svoje tvrdenia zalozene na porovnani? To bola doteraz vsetko len neoverena teoria od klavesnice, ktoru si nikdy nepotvrdil? Dako som zil v predstave, ze ked nieco tvrdis, mal by si to vediet aj dokazat. Moja vina za chybny usudok. Konecne som pochopil, ze treba najprv nadhodit premisu, a dokazne bremeno potom hodit na druhych. Idem hned setrit na tretie auto, aby som ho mohol poskytnut na porovnavaci test. Hlboko sa ospravedlnujem, ze nemam v garazi ziadny model na priame porovnanie s I6. Vlastne sa ospravedlnujem za vsetkych tunajsich majitelov TM3 HL LR, ze ti neposkytli auto v parametroch vhodnych na priame porovnanie. Neviem co sa to deje s ludmi… asi sa vsetci spoliehaju na to, ze nam stacia doterajsie zahranicne testy a porovnania, a pritom nikto neprilozi ruku k dalsiemu domacemu testu. Skoda no, lenivi su ale dost slov, idem setri
Pracuje...