400V vs 800V system
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Miroslav Rojko Vidíš to, že dá s tebou aj normálne. Neurážaj sa, len hrám tvoju hru. To že ty si robíš p...u z druhých je ok. Nemáme sa ďalej o čom baviť. -
Miroslav Rojko Tvoj návrh nepríjímam. Viem o tom rekorde a nemám ho vôbec potrebu prekonávať.
Čo sa ti na tom nezdá. Na vhodný úsek v DE s musím presunúť zo SVK. To je hneď +2x 500-600 km.
A ideš unlimit ... Tam je spotreba iná. Ako skúsený evčkár by si mohol mať lepší prehľad.
Choď otravovať už niekoho iného. -
nick.n17 prepáč, ako sa ja priživujem na komunite ? dlhé roky sa každému snažím pomáhať, nemám žiadne komerčné aktivity spojené s elektromobilitou alebo predajom produktov pre ňu a som nadšenec do EV, ako sa ja priživujem na komunite ?
tie Tvoje urážky už nemajú konca, naozaj aj s bratom neviete viesť slušnú diskusiu o téme ale len urážať protidiskutujúceho -
nick.n17 prepáč, prečo Ti ja mám platiť Tvoje koníčky ? Ja som Ti navrhol test ako každý iný, koľkých robíš ročne niekoľko. Prečo by som Ti to mal platiť ja ? Ja som Ti dal námet na ďalší test, ktorý môžeš urobiť namiesto iného, na ktorom by si si nabíjanie aj tak platil.
A myslím, že 500€ je prehnané, keď len zoberiem že by som použil hodinový flat od ZSE, tak 14 x 25€ = 350€, to je bez DPH, ktorú si odrátaváš, pod 300€.
A čo tak osloviť sponzora - Hyundai, oslov importéra, milan84 má s nimi dobrý vzťah, možno by to stálo za celosvetové video o rekorde a posúdia to ako pre nich prínosné. -
Wilo k takemu istemu zaveru som dosiel aj ja. Akurat nesuhlasim s tvojim navrhom ze auta by mali mat na test rovnake kolesa. Mali by mat kolesa od vyrobcu v standartnom rozmere nafukane na hodnoty doporucene vyrobcom. Zaroven by som chcel podotknut ze zlepsenie o 30 min v statistike kde referencny model ma 1h rozdiel, je 50% zlepsenie.
Inak sme celkom zladeny -
Miroslav Rojko No však veď to zaplať, spravím ti test. Alebo choď ty so svojím autom a potom pôjdem ja. Čo na tom nechápeš? Veď trochu sa obetuj pre komunitu, keď si chceš dokazovať tvrdenia. Nepriživuj sa stále. -
Ale ide o tvrdenie, že 800V je lepších ako 400V, ďalšia 400V Tesla by dokázala čo ?
A čo tam po článkoch od Panasonic, veď ide o 800V, nie 400V Teslu a Ioniq6 má predsa najlepšie články od SK Innovation, nie nejaké šmejdové LG, čo idú do Tesiel so starou 400V architektúrou.
Máš pravdu, pomýil som si označenie V2 a V3 (lebo teraz je aktuálne V4), išli po V3. Ale V3 predsa dáva nad 200kW Teslám len na pár minút na rozdiel od pekne rozloženej krivky u Ioniq 6, ktorá dáva 200kW pomaly do 80%. -
Miroslav Rojko Tak šup. Ukáž že tvoja najnovšia Tesla vie konkurovať staršej.
Nevadí ti, že klameš? Behalli po V3 250kW, nie pomalých V2.
A tá "starinka" má najlepšie aku, aké mali Tesly ever. US Panasonic a čas dobitia 24/25 min. :-D
Choď prvý. Ak dáš aspoň 2500 za 24, potom pôjdem ja. -
SKolja ako by si to mal interpretovat. No uplne normalne, mas tam poradie aut s nameranymi casmi. S tym, ze kazde z tych aut je v niecom neaktualne. TM3 bol starsi model, i4 aj I6 mali starsi soft, ktory bol nahraty pri uvedeni na trh. Poradie reflektuje vysledky namerane v danom case. Mimochodom, o teplotnych pasmach uz takisto video mal, a vplyv na zaverecny vysledok bol mensi ako by si niekto mohol mysliet 😉 keby chceme robit naozaj relevantny test, vsetky testovane auta by mali mat aj rovnako velke kolesa s identickym obutim a opotrebenim pneu, rovnaku vahu posadky atd atd atd. To sa ti vsak nikdy nepodari, takze odchylky tam budu vzdy. Rozdiel 30-40 minut pri takej trase realne nic neznamena, je to cislo, ktore hovori o tom, ze dane auta su velmi vyrovnane, a pri opakovanom teste sa to moze kludne vymenit. Faktor nahody a vonkajsich vplyvov. 1000km do 10 hodin su vsetko vyborne vysledky a plne pouzitelne pre kohokolvek.
PS: ja nepopieram vyznam 800V technologie, len hovorim, ze na to, aby bola spravne vyuzita a priniesla benefit, ktory bezny zakaznik aj naozaj pociti, musi byt zladena so zbytkom auta. Co je aktualne problem. A potvrdil to aj Lubos.Naposledy upravené Wilo; 03-04-2024, 10:12. -
Wilo ok, beriem. Ale potom mi vysvetli ako mam interpretovat nasledujucu tabulku z 1000km Bjornhovho testu:
1 Nissan X-Trail e-Power e-4orce 08:35 2°C (Fossil reference test)
2 Nio ES8 100 kWh 09:00 22°C
3 Mercedes EQS 450+ 09:05 19°C
4 Tesla Model S LR Palladium 09:05 -2°C
5 Tesla Model S Plaid 09:10 5°C
6 Tesla Model 3 Performance 09:15 24°C
7 BMW i4 eDrive40 09:20 18°C
8 Nio ET7 100 kWh 09:20 -4°C
9 Tesla Model 3 LR 82 kWh 09:20 20°C
10 Hyundai Ioniq 6 RW 09:30 7°c
Vylucime NIO, lebo to meral z vymenou baterie namiesto nabijania.
Vidim EQS/TMS, potom TM3/BMW i4 (TM3 merane v idealnom teplotnom pasme) a hned za tym Ioniq 6 v nizkych teplotach (merany z povodnym SW z coldgatom).
Ked porovnam moje i4 a Lubosov Ioniq 6, tak ti garantujem ze tu hodinu na mna na 1000km bez problemov da (a to aj v pripade ze si kolegom vymenim moj model z mensou bateriou za vacsi).
Tak prosim ta porad mi ako to cele interpretovat. Z mojej strany vychadza len jedine: 800V technologia ak je spravne pouzita ma zasadny vyznam pri priblizeni dialkoveho cestovania komfortu jazdy spalovacim autom.
P.S.: postnute znova, pretoze povodny prispevok bol v zlom vlakne diskusie -
A kolečko Ceradice - BB, tam je jasné, že ak tam pôjde Highland alebo Tesla 3 ročník 2022,2023, tak vyhrá. Keď sa jedná o spotrebu, tak vyhrá Tesla 3.
Ako som pochopil z diskusie vyššie, Ioniq 6 môže vyhrať len keď tam bude veľa rýchlonabíjaní na Ionity, kde veľkú spotrebu pri macximálnej rýchlosti dobehne rýchlejším nabíjaním vďaka 800V.
Testy medzi Tesla 3 vs Ioniq 6 v rovnakých podmienkach - autá išli súčasne, je plný Youtube, tam hádam netreba objavovať ameriku. -
SKolja ale veď netreba mať tie isté podmienky, môže si vybrať tie najlepšie podmienky podľa predpovede počasia a vybrať úsek, kde má Ionity, ide o to, či prekoná tento rekord na starej Tesle Performance (najväčšia spotreba z Tesiel Model 3) na pomalých V2 Superchargeroch so svojimi 800V v chladnejších podmienkach. -
Miroslav Rojko pekne, ale toto je cisto synteticky test ktory je nezopakovatelny. Pokial chces porovnavat, tak musis jedine za rovnakych podmienok. Cize obidve auta na rovnakej trase v rovnaky cas, idealne vedla seba, pripadne za sebou a prehadzovat poradie v presne stanoveny interval (10-15 min).
Lubos uz 2x pozyval na porovnavaci test v nasich podmienkach, ale nikto z TM3/TMY sa zatial nedostavil.
Zatial nam chyba nabijaci hub kde by sa to dalo uskutocnit tak aby sme vedeli odmerat po odjazdeni presnu spotrebu (dobit vsetky auta po teste naspat na rovnaku uroven SOC ako pri starte). Ale je to celkom dobry napad na test po stretavke na Caradiciach. Dame si koliecko Caradice-BB a spat a zmeriame nasledne nabitie (kWh a cas) na startovaciu uroven. Potom si to mezes vynasobit a extrapolovat na hociaku vzdialenost -
Miroslav Rojko Žiadny záver. Si jednoducho rypák odkedy ťa tu poznám, vyťahuješ si veci ako sa ti hodia.
Nie neťahá ma to prekonať. 500 eur na nabíjanie nezaplatíš. -
Testoval som niekoľko krát TM3 a viem veľmi dobre, že za I6 bude zaostávať na diaľnici (kde sa ide 130 km/h priemer, ako chodia všetci) aj na okreske pri normálne jazde 90tkou. Vedia to všetci a ostatok radšej nechce vedieť. Viem to, lebo som nejaké kilometre už na nich najazdil a zozbieral dáta z oboch (MT3, I6, EV6, Eniaq...) Pozrime si test štyroch I6 v rôznych variantoch na YT s názvom "Veľké porovnanie spotreby. Štyri rôzne verzie IONIQ 6 na ceste do Košíc a bez nabíjania?" Robilo sa to pred 5 mesiacmi pri plných rýchlostiach. Preto prosím všetkých, čo tu rozprávajú bez urážky informácie, ktoré nemajú, ako podložiť. Do teraz som nevidel nikoho kto s TM3, TMY, Mach-e, Eniaq... dal BA -KE pri full speed túto trasu, lebo to technicky asi nevychádza. Ani EV6 na 20" kolesách a 77kWh AKU to nikdy nedá ! Lebo viem. Lebo jazdím a pritom zbieram hodnoty meraní z aut, čo viem dosť dobre monitorovať a vyhodnocovať. Dal som sem materiál, ktorý preukazuje skutočnosti, ktoré som osobne reálne spravil. Snažím sa tu dávať veci, aby sa druhý dozvedeli niečo, čo reálne existuje a funguje na nejakých princípoch, čo možno pomôže veľkej skupine aj okolo Vás. Ale to prebiehajú virtuálne boje o pravdu jednotlivcov často bez materiálu, ktorým by tu vôbec niečo preukázali. Ak sa chce tu niekto porovnávať, tak vystúp do reality z tohto četu a ukáž sa... teda ukáž, čo vie tvoja kára medzi druhými