400V vs 800V system

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Vzdávam to. Nemá zmysel pokračovať v tejto debate. Rýpať a mudrovať od klávesnice je easy. Na reálne porovnanie aj tak nepôjdete.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 to, ze nabijaju rychlo nikto nespochybnuje. Ta debata bola o tom, ze to rychle nabijanie nevedia v realnom svete pretavit do hmatatelnej vyhody pre bezneho vodica. Mas auto co rychlo nabija, ale pri testoch na dlhe trasy je vo finale pomalsie ako starsie modely s pomalsim nabijanim. Niekde je potom chyba. Ja osobne Lubosovi vycitam akurat jeho vyjadrenia, ktorym nemoze verit ani on. eGMP dosiahlo zly cas, lebo nezapli predohrev… eGMP da na 1000km dole TM3 s rozdielom 1 hodiny atd… tak nech si nabuduce ten vodic predohrev zapne, a nech sa podeli o ten hodinovy debakel no. Lebo stale o tom niekto hovori a nikdy nam to neukaze 🤷‍♂️

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo kde sa umiestnuju a neumiestnuju EGMP auta? Ake statistiky coho pozeras? Korejci maju realne najrychlejsie nabijania, to je proste fakt. 18 minut nema nikto so 400V. Blizia sa k tomu, ale nemaju a potrebuju mat SOC co najnizsie, co pri korejcoch neplati.
    Uz sa tu velakrat omielalo, ze Tesla sa sice stale zlepsuje, ale vieme podmienky pre ich 250kW. Takmer nula v baterke a stojany len SuC v3 a vyssie. A ked sa bavime o Ionity, je ten rozdiel vacsi.
    Preto nerozumiem, co tu stale Lubosovi vycitate.
    Nehovoriac o uzase hodnotnych meraniach kapacity, ktore robi. Aj tam je korea najlepsia, ked akoby defacto nedegradovala. Kolko inych aut ma identicke kapacity po pol roku, roku a viac?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 niekedy ti nerozumiem, ale ok. Nezastavam sa Tesly, ani nikoho nepresviedcam aby si kupil Teslu. Kazdy si kupi to, co mu sedi. Narazam na to, ze tu vychvalujes 800V, ake je to neprekonatelne, ale nikto to v teste zatial nedokazal, a na prvych prieckach vo vsetkych testoch sa umiestnuje kadeco, len nie eGMP. A nemusi to byt ani Tesla, su tam aj Cinania, ktori dokonca tiez predbehli Teslu. A tvoj argument je ten, ze testeri nezapli ohrev baterie. Ako keby ho na inych autach zapinali 🤨 proste si ides svoje, a vlastne vsetci pouzivaju eGMP nespravne a preto sa umiestnuje tam kde sa umiestnuje. Neviem kto tu je fanatik teraz 🙈

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    chlapi ja to nechápem. KENNY sa ponúkne že urobí nejakú odbornejšiu prezentáciu o 800V systéme. Keď ho chválil tak tam priamo napísal že PRE NEHO si zvolil najlepšie vozidlo. Nikomu nič nevnucuje. A tu sa spustí taký hejt... teším sa no novú TMY, ale asi si dám za sklo...velkým "NIE SOM JEDEN Z NICH"

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Veď si jazdi na čom chceš. Nehádam sa, že pre bežného používateľa je lepšia Tesla voľba. Ioniq6 ušetrí voči TM3 hodinu na 1000km. Čo vy keď chodíte niekam pár krát za rok je úplne jedno.

    A ja si dám EDIT: Nezaujima ťa to že sa nezapne je ok. Je to ešte nedotiahnuté. Plánovač ktorý mapuje stanice od 30 do 90% je dosť nanič. Možno o 1-2 updaty už pôjde ok Ale rovnako aj Tesla si predsa prešla nejakým vývojom. Keď si vezmeš M3 18/19 vs dnešná M3H je o kus inde... To isté VW/Škoda, kým spravili konečne poriadne infotainment a začali si robiť svoje motory a osvojili si viac AKU. Takisto Stellantis .... kým sa dopracoval ku STLA. Volvo takisto optimalizovalo pohon. Aťd..

    Tu normálne nemôže mať nikto radosť so svojho auta pokiaľ to nie je Tesla :-) Zas Maroš má za 5 mes. 33 tis km. V Teslách sa najazdil dosť Tak snáď si vie už auto zhodnotiť aj sám a vybrať si pre seba to naj.
    Naposledy upravené nick.n17; 02-04-2024, 18:00.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 ale to ma ako zakaznika absolutne nezaujima, ze nieco nezapli. Ako zakaznik chcem sadnut do auta a ist, mat fungujuci produkt “z krabice”. Ci ako maju ludia robit testy? Napichat auto diagnostikou a pridavnymi jednotkami, nakodovat prikazy, planovace, a toto ocakavat potom od beznych ludi, ze si budu cez nejake OBD srandy zapinat nepristupne funkcie? Dako sa v tvojich argumentoch stracam. Aktualny stav je taky, ze rozmiestnenie nabijaciek a efektivita maju stale vacsi podiel na rychlosti cestovania, ako rychlost nabijania. Ak mi 800V system usetri na rovnakej trase 1 hodiny casu, hovoril by som inac. Ale sam vies, ze sa pri beznom pouziti hybeme v rozdieloch nizkych desiatkach minut, ak vobec, ci uz v prospech jedneho ci druheho. Ty ako panelakista to vidis mozno inac, ale ty nie si zdaleka bezny uzivatel a si v mensine, zial. Momentalny stav je taky, ze vacsina BEV parkuje pri rodinnom dome.

    Edit: resp. inac, v tych testoch zapinaju na Teslach predohrev? Nie. Simuluju bezne pouzivanie. Uzivatel zada ciel, a auto urobi zvysok a dostane ho tam. A z nejakeho dovodu je stale to stare auto rychlejsie. Cim neobhajujem spiatocnictvo, som za pokrok. Ale za taky, ktory sa prejavi. By som cakal, ze vdaka tomu famoznemu 14min nabijaniu vytru Korejci vsetkym autam v teste kocura. Ale nevidim vysledky. Mozno som si nieco nevsimol, a takisto tych dalsich x testerov co maju statisice sledovatelov. Fakt netusim?
    Naposledy upravené Wilo; 02-04-2024, 17:19.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Ja by som len chcel narovinu dodat, ze 11.5 je pre mojich divakov a priatelov, kam Lubos s Marosom rozhodne patria. A mnohi dalsi z tohto fora tiez.
    Dakujem za pochopenie.

  • KENNY
    komentoval k 's odpoveď
    Miro, s Tebou tu diskutovať a zložito Ti objasňovať, prečo pri 800V technológií je kopec vecí inak je zbytočný SPAM vo fóre. Na rozdiel od priemeru znalých, kde možno patríš aj Ty bez urážky je rozdiel medzi spisovateľmi na fóre a reálna skúsenosť z elektroáut, výroba fotovoltaiky, zákazkových blokov k UPS, či špeci AKU na elektrobajky s vysokým výkonom. Nepovažujem sa experta, ale som elektrotechnik, robím opravy, merania x-rokov a študujem s dobou technológie, ktoré reálne riešim v praxi. Vysvetľovať štruktúry elektród, vlastnosti BMS a ich chovanie IN/OUT PWR atď. dám moje skúsenosti tým, čo majú o to skutočne záujem pochopiť a riešiť. Tebe Miro je to na nič, nezaujímajú Ťa tieto veci, iba máš potrebu o tom niečo písať. Zraz 11.5.2024 nie je iba, aby sme nahádzali elektromobily na parkovisko, ale riešili konštruktívne veci a vymieňali si osobné skúsenosti. Tam je vidieť, kto je iba vodič - spisovateľ, alebo riešiteľ, tvorca či nadšenec...

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko No buď servisy nevedia spraviť poriadne update na predohrev. A druhá vec, že treba nabky vybrať ako POI. Zadanie názvu nestačí. Takže celé tie testy sú oničom. Ale porovnávať Ioniq5 s TM3 aj tak nemá zmysel. Ioniq 5 strašne žerie.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Nie je to len tým. Aj 800V tomu prispieva. Aku je kratší čas vo vysokých teplotách. Nechápeš to? Pozeraj sa na to prosím komplexne.

    Aké kurvítko je DCDC? 400V medzi bežnými nabkami roky nie sú. Aj staré 50kW ABB majú output do 920V.

    Aby sa hambili za predný motor, ktorý sa ako pri tesle prakticky väčšinou do akcie nezapája . Pri kórei je navyše odpojený spojkou. Fakt tragédia.
    Tesla ťahá roky peniaze za FSD od ľudí, ktorý je aj v roku 2024 polotovar a každý rok im stále sľubuje že už to bude. Trochu sebareflexie Miro.
    Aj Hyundai aj Tesla majú svoje záujmy.

    Každé to auto má svoje pre aj proti. Tesla je pre mnohých dnes lepšia voľba, viď kvôli prístupu servisu a infotainementu. A to môže byť 800V systém hocijako efektívny. Ak je nah... plánovač, drahé Ionity/iné málo kto s tým vie pracovať.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 bohužiaľ ho pri testoch nemohli zapnúť, lebo ho Hyundai do prvej eGMP vpodobe Ioniq5 láskavo nezapracoval a neskôr sa zistilo, že aj bez predohrevu má Ioniq5 "rapidgate" ako starý Leaf a pri viacnásobnom nabíjaní sa prehrieva a znižuje výkon, v zime pri chladnej baterke tiež nabíja pomaly. Takže neoslnili prvým modelom eGMP. Potom pridali vo facelifte, kde zvýšili kapacitu baterky na 77kWh, ďalší chladič a mohli cez aktualizáciu za poplatok nahrať software, kde sa aktivoval predohrev. Áno, ani na druhý pokus nemali predohrev a autá museli do servisu na platenú aktualizáciu.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Nikto od teba testy nečaká, padol od Tvojho brata nejaký argument a zaujímal som sa, ako vpláva 800V na menšiu degradáciu článkov, keďže to spomenul.

    Chcel som si prečítať argument, ako 800V pomáha zníženiu degradácie baterky a nakoniec si napísal, že je to článkami, nie tým. Tým sa zázračné odhalenie nejakej ďalšej výhody (okrem nabíjacích strát na 400V nabíjačkách a kurvítka na pokazenie navyše v podobe DC-DC) nekonalo a to je všetko, netreba zúfať a navážať sa na 2-3 minúty 250kW.

    Aj prvé dva roky výroby 800V u Hyundai bolo veľkým skokom vpred - predný motor nechali 400V, aby mohli každé pridanie plynu a rekuperovanie hore-dole konvertovať a vyrábať 5% stratu z 800V systému ostatných interných komponentov. A keď to dali do normálu, hneď hlásili ako vylepšili a zvýšili efektivitu o 5%, nie aby sa hanbili, že to neurobili poriadne na začiatku, keď sa pýšili 800V.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Obstarožmé vehikle.. Hej, keď v testoch nezapli na egmp ani predohrev :-D

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    To si mám kúpiť 400V SK Inno čo u nás ešte nie je. Robiť drahé testy a dať ti info lebo "ťa" zaujíma? Takto si to predstavuješ?

    Tebe fakt stačí, že vidíš 250kW na až 2-3 min na dvoch miestach V3 v celej SR?
    Len sry, ja mám 3/4 všetkých nabíjaní na 200kW+ nabkách. Uvítam výkon 200kW+ aj dlhšie len ako na fotku (12-14 min).

    Super, keď sa tu ku 400/800V vyjadrujú len ľudia čo s tou druhou možnosťou nemajú žiadne skúsenosti a jazdia väčšinou len "okolo" domu. Áno vy 800V nepotrebujete, keď si viete pred cestou nabiť a jazdíte väčšinou v dojazde auta.
Pracuje...