Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

400V vs 800V system

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    head Hej má Toyota BZ4X v nejakom rozsahu napríklad.

  • head
    komentoval k 's odpoveď
    V tomto suhlasim s Taurom. Naschval nabijat pomalsie ako umoznuje auto je sebecke a zbytocne to blokuje nabijacku na dlhsie ako treba. Btw. DC sa da obmedzit autom?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Taur to nie je sebecke. Nemozem predsa ja za to, ze vyrobca mojho auta nastavil nabijanie tak, ze to tlaci 300kW, a ze nikto nebol schopny postavit vedla toho UFC aj pomalsiu nabijacku pre potreby ostatnych ucastnikov cestnej premavky 🤷‍♂️ mile rad by som vyuzil 100kW stoji, keby tam taky existoval, ale prevadzkovatel bol sebec, a nepostavil.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Je rozdiel nabijat na maxime moznosti starsieho EV a zamerne nastavenim sebecky nabijat pomaly pre svoj osobny komfort bez ohladu na ostatnych.
    S pribudajucim poctom EV osamotene UFC nabijacky budu nezmysel. Tie podla teba financne neefektivne risenia zas podla mna jedne davaju zmysel v buducnosti.
    Ale ak tebe vyhovuje ze budes pri UFC cakat 1+h kym sa nabije Spring/Citigo svojimi max 30kw tak nech sa paci.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Ja ti nič nevnucujem. Ak máš skúsenosti s 800V načo píšeš, že by si mal počas obeda ísť niečo odpájať. Je to ako keď niekto z ICE sveta píše o EV.
    Držme sa témy postu - 4x800V testu. Ak tu bude ďalší offtopic zmažem post.
    Naposledy upravené nick.n17; 21-09-2024, 12:56.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Taur a aky je rozdiel, ked na ten Hub pride auto s 800V a volitelnym vykonom, a starsie auto so 400V. Ten s nastavitelnym 800V to blokuje, ale ten so 400V nie? Teraz sa hrame na nejake privilegia? Nabijacie miesto si vyberam podla infrastruktury, t.j. chcem si tam nakupit alebo sa najest. Nehladam podla vykonu, ale podla svojich osobnych preferencii a komfortu. Ked pri mojej oblubenej lokalite je len 350kW nabijacka, a jediny pomalsi variant je AC box, tak sa tam proste pichnem bez ohladu na to, co si kto mysli. A od tej 350kW by som musel ist odpajat, to neobidem. Az budu k dispozicii huby, kde bude na vyber siroke spektrum nabijaciek od 50 do 600kW, nemam problem. Ale ten stav tu nemame. Preto nastavitelne 800V dava zmysel. A najma je to lahko implementovatelne softwarovo, co je urcite lacnejsie riesenie, ako rozsirovanie hubov pre kazdu prilezitost a scenar. Robite financne nelogicke navrhy, do ktorych nikto sudny nepojde.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 ale ja som nereagoval na teba, reagoval som na uplne iny komentar ohladne nabijacej krivky od SKolja. Ty si sa tam len pripojil a zacal zas tlacit 800V dogmu, aj ked ten komentar o tom vobec nebol. Skusenosti s 800V mam, aj ked od konkurencie. A zdoraznujem to uz po X-ty krat, ano, kazdy nech si KUPI CO JEMU VYHOVUJE. Opakovane tu hovorim, ze mne je 800V k nicomu, ale chapem, ked to niekto vie vyuzit, len ty sa ma stale snazis presvedcit o opaku. Nechapem preco. Proste nepotrebujem 800V, bodka. A respektujem ludi, ktori to vedia vyuzit. Nic viac, nic menej. Kto chce rychlo nabijat, kludne si priplatte. Co je tvoja pointa?

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Taur Presne tak. Hľadanie problémov, kde nie sú. Väčinou sú pomalšie v takých lokalitách, určite nechodím nič odpájať.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo "ak sa bude dat obmedzit/nastavit vykon nabijania" rozumenjsie by bolo mat na vyber na lokalite rozne vykonne nabky aby si neblokoval 600kw nabku svojim na pomalo nastavenym nabijjanim v aute.
    Alebo HUBy s volitelnym zdielenym vykonom. Ze sa pripojim a navolim si aky min/max vykon pozadujem podla moznosti mojho auta a zemeru sa zdrzat na lokalite.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Neviem ako už reagovať. Dám post Nabíjací súboj 4x 800V. A sme zas pri osobných názoroch a ne-skúsenostiach s 800V. Kydania na koncerny, ceny...
    Ak máš auto iba len na odpis a M3/Y matchne požiadavky prečo nie. Len to nie je prípad všetkých. A nie každý chce nutne nové auto.

    Ako mne je to jedno. Každý nech si jazdí na čom chce. Stále hovorim, že každý typ auta má čo ponúknuť a je z čoho vyberať.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 to je v poriadku, si zakaznik, riesis len produkt. Tak to ma nastavena vacsina ludi, nic ti nevycitam. 800V je fajn, pre toho, kto to vie pouzit. Ja to nepotrebujem, lebo nabijam doma zo solaru. Raz-dva krat do roka mam cestu do 1000km, co dam na jedno, max 2 nabitia. A vzdy to spajame s obedom, uz od cias co sme chodili na diesli. Ten obed nam trva 35-40 minut, takze neriesim, ci nabijem za 10, 15, 20 alebo 30 minut. Rychlejsie nabitie by znamenalo, ze sa musim z restiky trepat uprostred jedla k autu na preparkovanie, a nasledne sa zas vratit k jedlu. Nonsens. Ty to mas inac, je to, znova, v poriadku. Preto je fajn, ze mame na vyber a kazdy si to vie usit svojim potrebam. Nemam nic proti 800V, ak sa bude dat obmedzit/nastavit vykon nabijania tak, aby som si vedel vybrat, ze teraz sa ponahlam, laduj, alebo papam a zvolni. Som s tym uplne v pohode. Skor mi filozoficky vadi ten chronicky odpor klasickych automobiliek voci EV, a ze sa vsetko deje len vdaka “pozehnaniu” ropakov. Mal som posledne jeden rozhovor s vyssie postavenym clovekom v Autopolise, a pre nich je kazde nove EV peklo. Ale asi to beriem prilis do hlbky, povrchny pristup by mi asi zarucil kludnejsiu mysel. Ja idem cisto na cenu, auto je uzitkovy tovar a I5/I6 mi tu nedavaju zmysel, priplatit 15tis€ kvoli rychlejsiemu nabijaniu, ktore osobne nedokazem vyuzit je pre mna strata, to jazdim 10 rokov gratis na SCH. Ak to niekomu vsak pomoze, ma moznost kupit si. A hej, skor ako zas vytiahnes, ze som Teslak, uz som kupil do rodiny zene aj koncern. Lebo Tesla ani Korea nemala konfekcnu velkost podla zelania manzelky. Zivot je taky 😁

  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 a teraz sa vraciame znova k prvemu mojmu komentaru. Lietam RC Heli, mam 6S aj 12S stroj, lietal som zavodne RC koptery, zacinalo sa na 3S dnes je vsetko 6S a mne je plne jasne preco.

    Ale co bola moja pointa uplne v prvom prispevku je to, ze aj ta moja S by mohla teoreticky nabijat nad 200kW aj pri 60%, predsa kable by to zniesli, ale asi je problem niekde inde, ked to nerobi.

    Bud teda chladenie baterky, alebo tie NMC co pouziva taky prud proste nezvladaju (lebo maju menej kobaltu/ine zlozenie - asi lacnejsie).

    Cize MOJ NAZOR je, ze pri Tesle by 800V system bez inych zmien nezvysil nabijaci vykon, lebo ani dnes to nie je limitom. Nabijacia krivka je podstatne menej plocha ako pri koncerne/korei.

    A ano, eviduje vyjadrenie Elona, alebo niekoho z Tesly k 800V systemu, kde povedali, ze to nie je technicky problem, ale ze to zvysuje cenu. Nehovoriac o sieti superchargerov. Cize tu plati to co napisal Wilo - ak chceme mat marze, tak musime niekde setrit.

    Ja som si isty, ze aj Tesla raz prejde na 800V system, vidime to uz v CyberTruck, v rozhovode s Munro ukazovali AC nabijacku a ten V2L system co tam maju a to vyzeralo mega dobre, ale zjavne cena dnes je vysoka a preto to zatial nie je v Tesla tema.

    Ja vidim Teslu rovnako ako Apple vs Android. Tesla ma odladenych niekolko modelov, tie funguju podla ich predstav, okrem farby/velkosti/vykonu si nic nevies vybrat. Aktualizacie ti bezia dlhe roky aj po skonceni zaruky, dostavas nove funkcie ktore neexistovali pri kupe vozidla. Idelane byt v Tesla eko systeme - WallCharger, Supercharger, Solar Roof. Potom mas vsetko plne integrovane a automatizovane.

    A potom tu mas Samsungy, Xiaomi a neviem co, kde si vsetko vies nastavit, uz 3 roky ponukaju sklatelne telefony atd.

    Rozdiel Tesla VS Apple je v tom, ze Tesla sa snazi ist dole s cenou a skutocne spravit aj lacne vozidlo, toto Apple nikdy nechcel, oni vzdy chceli byt premiovy.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Neriešim či sú s EV koncernu v zisku/skrachujú, alebo nie. Vôbec mi nevadí aj keď Ioniq6 bude v SR len 20ks. Aspoň nemám "tuctovku".
    Auto funguje super, ostatné ma netrápi.

    Ku téme... Stále si to interpretuješ divno. 800V je vhodné pre každého. Dáva to väčšiu voľnosť a odpadá plánovanie. Nie nabíjačiek, ale času. Viac sa približuje komfort ku jazdeniu so spaľovákom. Pochopíš, keď budeš mať 800V.

    To je ako by som majiteľa M3 presviedčal, že efektivita dojazd M3 je blbosť. No, nie je. Popierať to bude len ten čo na nikdy M3 nejazdil. Ale aj tu máš pripady, keďy je efektivita M3 irelevantná.

    Obe majú význam, aby EV prirodzene boli stále čo najefektívnejšie a najrýchlejšie nabili. Je to evolúcia.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 nikde som nepovedal, ze si Tesla nepresla peklom. Koniec koncov, tiez by asi neprezila, keby nebolo emisnych povoleniek. Velke mnozstvo karoserii je fajn, ale je to slepa cesta. Automobilky urobili tu chybu pri spalovakoch, naliali tam brutalne peniaze, len preto, aby to portfolio po par rokoch zas zosekali, lebo zistili, ze ludia nechcu tolko modelov. V konecnom dosledku to vzdy zostane pri 5-6 klucovych variantoch a vsetko ostatne bude balast, ktory odumrie. Predajna statistika nepusti. Hej VW ma Buzz… ktory sa predava tak brutalne, ze to nikto nechce. To iste EQS atd. Vyvoj ide smerom zefektivnovania vyrobneho procesu a uzsej, zato lepsej, ponuky. Preco zosekali v BMW tretinu portfolia? Lebo to bolo stratove. Detto Mercedes, Ford. A budu dalsi. S nastupom EV sa nic nezmeni, ked to nefungovalo s ropakmi, nebude to ani s baterkami.

    To, ci marze stabilizuju je dobra otazka. Preco to napriklad Hyundai doteraz neurobil? Vyraba EV uz takmer dekadu, a tie predaje teda ziadny zazrak nie su. To je cas, za ktory to stihla vypilovat aj Tesla ako start-up, a nie automobilovy gigant s obrovskou dodavatelskou sietou. Technika je uplne v poriadku, ale dako chybaju zakaznici. Ono vyrabat skvele auto so stratou / bez zisku nie je umenie. To je taky komunisticky typ podnikania. Umenie je vyrobit to tak, aby to davalo zmysel aj po financnej stranke. Potom musis sekat, a zrazu to nevyzera tak ruzovo. Ak si niekedy sedel v EQS a potom si sadol do S-Class/GLS tak zistis, ze to EV je proste cista prasaren a podvod na zakaznikovi Mercedesu. Ani neviem, ako to vobec mozu nazvat premiou. A tak to auto vlastne aj skonci. Hyundai sa tvari cool, lebo cisla su ake su, a ropaky to zahoja. A diler ta vo vlastnom zaujme radsej odradi, lebo to EV je pre neho len zataz, ako financna tak aj byrokraticka. Ale tiez uz zacinaju setrit. Preco nemaju tie mensie modely 800V? Lebo im to uz nevychadza. A pritom maju vsetko co treba doma. A davalo by to absolutny zmysel, aspon podla tvojich predchadzajucich vyjadreni, ze pre “bytovkara” je 800V klucove. A to je presne to, co by si trh mozno ziadal, mestke auto, ktore ukaze, ze aj bez rodinneho domu sa netreba bat a nabijanie nebude otrava a strata casu. A predsa ukazali ludom prostrednik. Lebo im to je uplne jedno ako sa to bude predavat. Tucsony idu, je nove Santa Fe, tam sa tocia prachy. Ak to niekto mysli s EV uprimne, tak uz asi aj nastal ten cas na optimalizaciu marzi. Ale mne to pride tak, ze im je to sumafuk, kym ropa taha, tak su spokojni, EV bude vzdy na vedlajsej kolaji, nech sa ti to budu snazit obkecat akokolvek 😉

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Nejako si zabudol, že Tesla bola tiež dlhé roky na začiatku v strate a prerábala... Naozaj si myslíš, že marže EV u koncernov nezastabilizujú?
    Kedysi boli medzi Teslami a inými EV priepastne rozdiely. Nebolo o čom, Tesla mala výrazne navrch.
    Len dnes sme už v dobe, kedy konkurencia ponúka mnohé veci porovnateľné, nejakú časť majú aj lepšie.
    Myslím, že nech si niekto vyberie hocijaké nové auto (Teslu, VW..), vyberie si dobre. Je to jedno.

    Netreba zabúdať ani na portfólio. Koncerny ponúkajú už slušný zoznam...
    - VW ID3,4,5,7,Buzz, na ceste elektrický Transporter aj Caravelle
    - KIA EV6/6GT/9/EV3, ide EV4, celá rada dodáviek PBV/PV5.
    Na mnohé tie typy karosérií Tesla nebude mať odpoveď. Mať nastavený vývoj/linky na také spektrum modelov EV marži nepomáha.

    Rešpektujem, že si niekto kúpi Teslu a vyhovuje mu.
    Len napr. ja nechcem prísť o tých 5 radarov, 8 ultrazvukov, prednú kameru, V2L, HUD, 800V. Aj to, že oba motory permanent+spojka vpredu mi vyhovuje (aj keď je to drahšie). Napr. v SNOW idú trvalo oba, ak by tam bol indukčný je to neefektívne. Vyhovujú mi rekuperačné páčky tak ako sú. Možnosť si voliť trochu veci v interiéri ako chcem. To sú všetko veci, čo stoja výrobu viac peňazí = menšia marža...

    V momente keď bude chcieť Tesla držať krok s ostatnými. Tj. prechod na 800V, CAN-FD, V2L, široká ponuka modelov karosérií bude zas mať problém s maržami Tesla. Ťiež to bude musieť ustáť.
Pracuje...
X