
400V vs 800V system
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Zbytocny flejm zas. Je uplne jedno ci je auto 400V alebo 800V. Ked niekto robi novu platformu, oplati sa ist do 800V. Pri vyuziti uz existujucej (napr. Tesla), nedava prechod na 800V zmysel. Naklady by prevysili aktualne pozitiva. A najma niektori uz tlacia von 1000V, bohvie kde sa to zastavi. V realnom svete su tie rozdiely uplne zanedbatelne, a je to fakt len evolucia, nic revolucne. Pri dialkovych testoch nevidim ziadnu dominanciu 800V aut, stale sa na prvych prieckach umiestnuju “obstarozne” Muskove vehikle, takze ide skor o celkove vyladenie a kombinaciu viacerych faktorov, stastie na dobre rozmiestnenie spravnych UFC na konkretnej trase atd. Ale pocitame tu par 10 minut na 1000km trasach, myslim, ze to prezije uplne kazdy bez frflania -
Takze to nie je architekturou 800V ale kvalitou clankov od SK Inno ? Lebo debata zacala ako 800V pomaha aj mensej degradacii a prezradene to bude 11.5. Preto ma zaujimalo, akym zazrakom pomaha.
Nikto sa tu nehada, ci 800V alebo 400V, len som chcel vediet aky to ma vplyv na zivotnost clankov.
Je mi jedno aku architekturu ma auto, parametre ako rychlost nabijania rozhoduju a tie vedia dosiahnut vyrobcovia nezavisle na 400/800V. -
Miroslav Rojko Tu nejde ani tak o 400 alebo 800. Za mňa SK innovation majú lepšie články ako konkurencia. Nie je to len o chémií 811, ale aj kvalite elektród. Takisto skoková krivka, nadmerné podchladzovanie aku, neobmedzovanie rekuperácií pri studenej. Robia veci inak, na prvý pohľad ako sa nemá ale celkom im to vychádza. To sa potvrdilo už pri eNirovi a prvé dáta eGMP po stovkách 200kW+ nabíjaniach takisto.
A už s tým obhajovaním 400V prestante. Každý výrobca má už 800V.. Aj bežní hráči ako Stellantis STLA má aj 800V.
Tesla Cybertruck je tiež 800V. NIO, Polestar takisto ide na 800V. Situácia je úplne iná ako pred pár rokmi.
Ja uznávam, že je stále kopec SCH V2 (410V). A až V3 podporuje 1000V. Takisto, ak ide fabrika na plné gule a navyšuje výrobu. Meniť na 800V by bola teraz kravina. Ale je to len otázka času, kedy budú aj M3/Y na 800V.
Takže choďte si predsviedčať výrobcov, že 400V je najAk by v 800V nebol prínos, výrobcovia by do toho tak neišli.
-
Nick81, spominas vplyv na buffre a teda nizsiu degradaciu, mozes nam ozrejmit, aky vplyv ma 800V architektura na bezne bateriove NMC clanky s rovnakym napätím a možnosťami nabíjania ako v iných 400V modeloch ? Samotny posledný článok je rovnaký, čo ho tak šetrí pri 800V ? -
Akurát, že od toho článku prešli 3 roky a len Hyundai/Kia vyrobili státisíce eGMP. Ostatní výrobcovia takisto idú trh na 800V s drahšími modelmi. Tiež by som mohol tvrdiť, že hádzať na inlet aku 625A na 400V arch tiež nie je safe. Ale osobne v tom nevidím problém. Každý výrobca si to vyladil po svojom.
Kto vie využiť eGMP na maximum vidí tam prínos. Silná skoková krivka (ktorej sme sa pred eGMP vysmievali), rýchlo nabité, navyše chladenie je úplne ticho voči iným autám, vplyv tých výkonov na degradáciu/buffre bezkonkurenčný. Ja si neviem predstaviť už ďalšie auto na 400V.
Problém je, že bežný používateľ to nevyužije. Je to hlavne na väčšie ďiaľky. Plánovač v Hyundai/Kia nechodí stále na doraz, je nutné použiť aspoň ABRP. Veľa ľudí ani nevie nastaviť navigáciu, aby išiel predohrev. Áno pre takúto osobu je to viac menej úplne jedno ak nie aj horšie. -
Zaujimavy clanok, precital som si ho cely. Co som zachytil, tak negativa 800V technologie su hlavne v bezpecnosti (vacsia nachylnost k prierazom, vytvaranie el. oblukov pri odtrhoch na kratke vzialenosti) a v momentalnom nedostatku kondenzatorov.
Ziadne zasadne "game changer" veci tam nie su (ani v pozitivnom a ani v negativnom vyzname).
800V ale riesi momentalne hlavny nedostatok elektromobilov a to je rychlost nabijania.
A na zaver clanku je celkom charakterizujuca veta:
"All told, increasing pack voltage from 350 V to 800 V will likely prove to be more of an evolutionary step forward, rather than a revolutionary one, but it does seem like a logical progression overall"
Tak neviem, mozno ty vies nieco viac co sa tam nepise, ale podla mna ked sa prejde na baterie z pevnym elektrolytom a vyvinu sa lepsie stykace a kondenzatory na pouzitie v automotive, tak sa vacsina tych negativ (okrem vyssej nebezpecnosti z dovodu vacsieho napatia) odstrani. -
Nemyslím si, a nielen ja, že 800V je výhra. Tak ako je výhoda v menšom prúde a tenších kábloch, tak je tam niekoľko iných a možno podstatnejších výziev, ktoré oproti 400V treba riešiť a môžu byť nebezpečné. Nie všetko je čierno-biele a netreba sa nachytať marketingom.In 2020, Porsche delivered just over 20,000 units of its luxury Taycan EV—the first vehicle from a major automaker to sport an 800 V (nominal) battery, which is more than double the voltage of its competitors (and firmly into light-rail and switchyard locomotive territory, actually). It appears that many other EVs will soon follow in... Read more »Pridajte komentár:
Pridajte komentár: