PistaTT
Akú máš dlhodobú spotrebu teraz v zime s RWD? Tá naša AWD je nejaká rozožratá, po 5000 km má priemer 27 kWh. Auto bolo zapožičané aj majiteľovi i3ky, a ten sa tiež sťažoval na vysokú spotrebu a nízky dojazd do 270 km.
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
nick81 ty ides coraz dalej s tym tvojim expedicnym autom
Pista, neviem ci Arval bude ochotny platit taku vec. Tam sa dotahuju zakaznici aj za olejovy filter k oleju
Mozno ti to v Malackach spravia aj lacnejsie, neviem. Na tom ich aute to robili prvykrat. Ak sa ozves, ze ides na zaklade videa, mozno bude iny pristup.
-
PistaTT Hej je to len bonus, ale potom aspoň budeš mať pocit, že auto má všetko ako má mať (teda ešte plánovanie trás, ukazovanie zostatkov). Raz pôjdeš v zime dlhšiu trasu a oceníš to. Ja som zvedavý o týždeň. Fínsko má mať vtedy -5 až -17C, pobaltie sú max 90 a FI len 80kmh, 2-prúdovky 100ky. To budú iné coldgaty
, ešte ten vadný článok v tých teplotách dosť zrazí dojazd.
-
PistaTT Vyzerá to ok, nevidím tam žiadnu chybu. Asi to už niekto opravil. -
Miroslav Rojko To ste išli Nové mesto - okresky - Brno - Praha? Veď to dá hravo v tomto setupe aj Niro. PistaTT má RWD a to má identické spotreby Kona/Niro, akurát je tam 75kWh na jazdu. Dojazd to má ako M3 LR, ak sa nelieta 150 a nemá tam predný motor. Ale to NMnV by prišiel tak s 29% ako to LR. Toto porovnávanie je úplne od veci. Hlavne, keď on sa musel trepať do BA po kolegov a ísť celý čas po diaľniciach. -
ja som skusal teraz od BA na Brno a zastavka na Ionity a smerom na nabijacku mi dalo spravne, len z nabijacky na Brno zle.
treba skusat v apke, lebo webova livemapa nevie pracovat s nastaveniami dialnicnych znamok (a teda nepouzije ziadne dialnice vyzadujuce nalepku. t.j. u nas, v CR, Rakusku, Madarsku... je to fail.
da sa to ciastocne fixnut s vyuzitim specialneho URL parametra a vtedy aj webova livemapa vie navigovat rozumne https://www.waze.com/sk/live-map?rp_subscription=* -
Tak je to sice auto na operak, ale v Kii na Panonskej mame historicky dobre vztahy, tak verim, ze to nejako zvladnu spravit a ak to stoji nejaky poplatok, tak si ho z Arvalu dokazu zafinancovat. Len som nevedel, ako co najpresnejsie definovat poziadavku, aby to pobrali.
Hej, to s tym nemotornym spustanim som pochopil s Milanovho videa. Pre mna je to funkcia ktoru pouzijem tak mozno 2x mesacne, nie je to teda az taka priorita... -
PistaTT Waze to Ionity Ladná netrafí ani v smere na Prahu, ani od Prahy, akoby ten nadjazd na čerpačkami bol nejako zle definovaný. A stále chce ísť kilometre naviac na ďalší nadjazd a točiť sa. Dík vopred za fix. -
Update BMS na predohrev aku. Stojí cca 50-60 eur. Infotainment si aktualizuješ sám, ale chodilo nám to aj so starým 2021-12. Ak by ti tvrdili, že také nie je, obráť sa na Kia Malacky. Od nich mal Milan EV6 na test a oni to vedia nahrať. Hlavne pozor na to nemotorné spúšťanie - treba vybrať nabíjačku cez POI / nabíjacie stanice, alebo zadať adresu, následne hľadať v okolí cieľa vybrať nabku. Tu som to rozpísal viac https://www.mojelektromobil.sk/porov...na-800km-blog/, resp. je tam link na Milanové video, ak si nevidel.Naposledy upravené nick81; 03-02-2023, 22:15. -
Prosím radu. Čo presne mám od servisu pýtať aby mi dali nový soft obsahujúci funkciu predohrevu?Pridajte komentár:
-
Vdaka. vo Waze to necham opravit, aby to bolo optimalne -
Nebudem sa vyjadrovat na tovju adresu, lebo by som sa musel znizit na uroven, ktorou bezne pohrdam.
Rozpravky? Ty si vyberas z faktov len to co ti vyhovuje. Nabuduce ked budes porovnavat 320 km trasu tak prosim rovno zacni s 379 km (a mozno ti to vyjde a mozno aj nie, kedze nepojdes rovnakym jazdnym stylom. Kde som JA napisal ze EV6 priamo konkuruje TM3? To TY si tu zacal s porovnanim zrovna s TM3 a oznacil EV6, ze by ju snad niekto mal vnimat za "lepsiu" konkurenciu. EV6 samozrejme v niektorych ohladoch Tesle konkuruje, no blizsie ma k TMY ako TM3.
Normalne sa ti snazim vysvetlit preco som vybral auto ake som vybral, bolo to po dokladnom zvazeni a zial TM3 ani TMY sa do uzsieho vyberu nedostali hlavne z financnych dovodov. bodka. netvrdil som nikdy ani len raz, ze by tieto auta neboli dobre. vo viacerych ohladoch maju stale naskok pred aktualnou ponukou BEV inych vyrobcov. Ferovo to priznavam, nemam s tym problem a to, ze som ochotny verejne poukazat na nedostatky jak mojej EV6, tak inych aut, tak som sa v TVOJEJ HLAVE dostal do skatulky "Tesla hejter". Toto je vsak o tebe a nie o mne. A uprimne je mi jedno, co si o mne myslis alebo nemyslis. Vadi mi len ze mi opakovane vkladas do ust vety, ktore som nikdy nepovedal ani nenapisal. Ale uz to asi prestanem riesit, lebo s tebou konstruktivna debata proste neexistuje.
Teraz k tym rozpravkam. Porovnavat cestu v noci, kedy su cesty prazdne, takmer bez premavky a este sa tvarit, ze jazda po okreskach je pre BEV prakticky menej vyhodna v porovnani s cestou cez den (BA v zacinajucej spicke, Brno v rannej spicke, dialnice plne) je scestne. uz len pri tomto fakte su tie dve jazdy absolutne neporovnatelne. Tvrdit, ze v noci sa kamiony v CZ na dialnici predbiehaju castejsie ako cez den je absolutny nezmysel. Aj skolak vie, ze cesta v noci je v porovnani s cestou cez den ovela plynulejsia. To ze som cestou tam nabijal 2x som oznacil za svoju chybu, je to moja prva zima s BEV a proste som optimizmus prepiskol. Nema to nic s autom samotnym. Tiez predpokladam, ze si do Prahy nesiel navstivit len nabijacku na Nupakoch ale pokracoval dalej, takze sa mozeme bavit o tom ako dlho ti trvala cesta do ciela a nie po nabijacku. Pritom mas v rukach auto, ktore je minimalne papierovo jasnym favoritom co sa tyka dojazdu aj spotreby a ma predohrev baterky.
Ty sam si tu zacinal porovnavat neporovnatelne a (podla mna naschval) si odignoroval viacero faktov, ktore som v povodnom prispevku uviedol (napr. to ze som nesiel z BA ale z TT). Pri mojej snahe o aspon ake take zrealnenie porovnania nazves moj prispevok "rozpravkami"
Definitivne lamem nad tebou palicu.Ostatni nech si spravia obraz sami. Je to tu cierne na bielom.Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 21:30. -
Na konci parkoviska sa treba držať vpravo a je tam jednosmerka, ktorá ťa dostane na ten nadjazd. Len navigácie sú z toho mimo.
Na google maps to vidno. Za posledný mesiac som tam bol 6x
https://www.google.com/maps/place/69...9!4d16.8723119
Naposledy upravené nick81; 03-02-2023, 20:46. -
PistaTT nepíš tu rozprávky, EV6 nemôže nikdy konkurovať Tesle 3 už kvôli tomu, že je to iný typ karosérie okrem všetkého ostatného
Len som chcel uviesť porovnanie ale niekto proste nerád počuje a je jedno, že splátky leasingu sú na TMY drahšie, lebo TMY je podľa Teba na nič, lebo nemá CarPlay, takže či by boli také alebo onaké, aj tak by si si kúpil určite Kiu EV6, lebo je to pre Teba najlepšie auto a čím dlhšie v ňom cestuješ, tým viac sa môžeš kochať na CarPlay, nie ? Takže vlastne je dobre, že Ti auto umožní sedieť v ňom dlhšie ako treba na inýých. A to je dobre, ja som spokojný, ty si spokojný a výrobcovia áut sú tiež spokojní, lebo predali aj to aj to.
Okreskami neušetríš kWh, lebo síce ak chce človek aby sa mu moc neznížila priemerná rýchlosť, tak má rapídne viac zrýchľovaní a brzdení a samozrejme rekuperácia je stratová, takže vždy je to horšie ako ísť konštantne po diaľnici. A keby som sa flákal aby som ušetril SOC, zasa to trvá dlhšie.
Večer som si v mobilnej apke nastavil, že chcem o 2:30 vyraziť. Budík som mal o 2:00 a po vychystaní o 2:30 som vyrazil s autom na 100% nabitým. O 5:19 mám zahájenie nabíjania na Ionity Nupaky, čo je asi 3 minúty po dorazení do Prahy na križovatku, kde začína pražský okruh. Auto pri mojom štýle predpobvedalo SOC v Prahe 16%, tak som ešte viac pridal aby som prišiel so 6%. Na moje prekvapenie, v noci som sa pomaly dvadsaťkrát stretol s pomaly obiehaúcimi kamiónmi, čo je viac ako cez deň, keby nezdržovali, tak ešte nejakých 5 - 10 minút vylepším čas, lebo aj na okreskách po Brno sa zle v zákrutách obieha. Ani náhodou efektivitu sedanu, ktorý je vyslovene určený na rýchle diaľničné presuny, nedobehne crossover a pritom som išiel len 140km/h po diaľnici s častým čakaním na obiehajúce kamióny. Tak si predstavujem cestu do Prahy, nie dvakrát hľadať nabíjačku a cestovať o hodinu dlhšie.
Naspäť som išiel len 130 km/h, lebo na jednej trojke šoférovala manželka, ja som išiel na ročníku 2022 s už 82kWh batériou. Na Nupakoch sme obe dobili do 97% a keďže sme išli súčasne, tak s dal pomerne dobre porovnať aj rozdiel - 2022 prišla z Prahy so zostatkom 29% v baterke (po 326 km), 2021 s 20%. Takže diaľničnou rýchlosťou z Prahy do Brna a potom z Brna 120 km/h tak 110 a dediny 70 km/h, prišla Tesla so zostatkom ešte 29% baterky. Z Prahy je to samozrejme "dole kopcom", takže spotreba je nižšia ako do Prahy ale to pre každé auto.
Pridajte komentár: