KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Otočku na Ionity Ladna (nepoznám lokalitu, no zdá sa, že z nabíjačky sa nedá vrátiť na ten nadjazd aby sa človek dostal hneď na D2 smer Brno a tým pádom +8 km zachádzať) som veru nezvazoval a zároveň mojim cieľom nebolo nabíjať v Prahe, lebo na to tam proste nebol priestor (míting, presun na obed, presun na ďalší míting v inej lokalite) a preto som pôvodne plánoval len 2x nabíjanie na Pavove čo by mi vyšlo nebyť toho prehnaneho optimizmu. Pri jazde 130 by to vyšlo s prehľadom a aj o pár minút kratším nabíjaním pre obe zastavenia. -
Lebo si pri tom kopnutí do konkurencie úplne opomenul fakt, že som pred výjazdov z BA už prešiel 50 km. Ak by toto nebola podmienka tak s ev6 prídem v obdobnom čase. Navyše na okreskach síce stratíš trošku času, no výrazne ušetríš SoC.
A keď už sa bavíme o konkurovani si ev6 voči tmy, tak som len uviedol dôvod, ktorý mne osobne zabránil voziť si riť v tmy. -
PistaTT neviem čo zasa vypisuješ, normálne som si porovnal čas, ktorý uvádzaš s mojím časom a vyšlo mi, že si išiel o hodinu dlhšie, pritom ja som išiel rovnako 320 km z NM do Prahy ale s tým rozdielom, že prvých 100 km po Slavkov pri Brne je to bez dialnice a teda keby diaľnica, trvalo by to ešte menej.
Išiel som pri mínusových teplotách a na Tesle 3 LongRange s menšou batériou.
Ako súvisí čas jazdy s operákmi a inými hlúposťami, čo píšeš ? Myslím, že čas jazdy nijako nesúvisí alebo leasingovka ide pred Tebou s majákom a rozháňa Ti vietor aby EV6 mala menší odpor vzduchu ? Porovnateľne dlho trvať určite nemohla, lebo to záleží od šoféra a auta a obidvoje bolo v tomto prípade na mojej strane
-
Hoši.. Buďte radi za Tesly aj EV6 (egmp)... obe sú slušné stroje s dobrým dojazdom/nabíjaním. Kiež by s nimi aj ostatná konkurencia v tej cene vedela lepšie držať krok (hlavne v mrazoch). Porovnávať EV6 s TM3 je úplne mimo. Keď už tak s TMY, ale tam to v nabíjaní aspoň pred rokom nebola žiadna výhra 10-80% za 36 min.
Na PistaTT trase chýbal len predohrev a zbytočné trápenie s tými 50kW. Tie čísla vyzerali hneď inak. -
Som cakal, co sa z toho vykluje...
Cesta BA - Praha 320 km by s EV6 mohla trvat aj porovnatelne dlho ako s TM3/TMY, nakolko ak by slo prave o takuto dlhu cestu (a obe auta su na zaciatku plne nabite), tak ani TM3/TMY a ani EV6 netreba nabijat pocas takto dlhej cesty. Zalezi vsak od elementu medzi sedackou a volantom (viem si predstavit, ze pri troche snahy by mi ani TM3/TMY nemusela dojst az do Prahy a nabijal by som po ceste
)
Samozrejme prave niekde nad 300 km sa asi bude lamat, lebo predovsetkym TM3 ma (predpokladam a tak som pocul) o dost lepsiu spotrebu, vyrazne vacsi realny dojazd pri LR baterke a hlavne este o kus lepsiu aerodynamiku, takze by prave pri sviznejsej jazde mala vyraznejsie navrch oproti EV6.
Myslim, ze toto nikto nespochybnoval (ak ano, tak mi skus prosim pripomenut).
Dalsia vec je kto ma ake naroky na auto a ktore auta ako tie poziadavky naplnaju. Ak by bolo mojou prioritou casto jazdit dlhe trasy, tak si vozim prdel v TDI a nekecam ti na tomto fore do tvojho videnia vesmiru... Lebo kalkulacia najomneho na operak TMY v novembri 2021 mohla byt odhadom tak o 30+% viac ako EV6/Superb/Passat. Tolko k tomu ako bola Tesla konkurencieschopna v case ked som vyberal EV6. Vcelku by ma zaujimalo kolko by dnes vychadzala kalkulacia TMY na 30k km rocne / 4 roky so vsetkymi sluzbami.
Mozno ti to v predoslych diskusiach uniklo, ale EV6 som objednal po dokladom zvazeni mojich potrieb a bolo to kompromisne rozhodnutie. Pritom som nevyberla EV6 vs TMY ale EV6 vs TDI
V uplne pohode by som ta potom mohol challengovat ako na obycajnom (a celkovo lacnejsom) Superbe dojdem bez zastavovania z BA niekam do Hamburgu lebo Bukuresti. a ze to teda bude o 2 hodiny skor ako nejaka TMS. Kto chce, ten si to spravne porovnanie vie najst. Rovnako ako si to spravil ty. -
rátané s dodatočnou záťažou 200 kg (+3 pasažiery), sezónne počasie, 1% degradácia bat. -
Takže nabudúce keď pôjdeš už s predohrevom (ktorý ti ušetrí tých 15 min na Ionity) tak schválne skús porovnať či to vyjde pri dodržaní diaľničných 130 takto:Skusim co najpresnejsie popisat dnesnu otocku do Prahy. Nemam este novy soft s predohrevom baterky. Ten budem riesit pri 30k servise na buduci tyzden.
Trasa: TT-BA-Stupava-Velke Mezirici-Pavov-Praha(+po meste nieco)-Pavov-Stupava-BA (do TT pojdem o chvilu) - 749 km.
V prvom rade som to prehnal s optimizmom a teda aj nasadenym vysokym dialnicnym tempom (tempomat 150) a cestou do Prahy som to na Pavov nechcel risknut s nulovym dojazdom (chybalo 20+ km), takze som oproti povodnemu planu zastavil na kratke dobitie vo Velkom Mezirici, kde som na 50 kW EON nabke doplnil zhruba 10 kWh. Moja chyba a tym padom poucenie do buducna, ze toto bol privelky optimizmus za takehoto pocasia.
Nabijanie cestou tam Ionity, teplota tesne pod nulou - prijazd s 3%, zacalo nabijat 70 kW,
zhruba po 8 minutach a 15% vykon stupol na cca 125 kW,
11 minut/23% vykon atakuje 200 kW,
15 min/35% vykon 230-233 kW,
20 min/58% pokles na cca 130 kW,
23 min/65% zvysenie na cca 179 kW,
27 min/79 % pokles na cca 110 kW,
30 min/85% pokles na cca 70 kW.
Nabijanie som ukoncil po 32 minutach a 87% s odberom 70,73 kWh. priemerna rychlost nabijania 3->87% teda asi 132 kW
Nabijanie cestou naspat Ionity, teplota okolo nuly - prijazd so 6%, zacalo nabijat 70 kW
zhruba po 8 minutach a 16% vykon stupol na 125 kW,
15 minut/32% vykon atakuje 200 kW,
16 min/38% vykon 233-241 kW,
20 min/58% pokles na cca 130 kW,
24 min/67% zvysenie na cca 160 kW,
33 min/88% pokles na cca 50 kW.a postupne klasal az pod 40 kW pri 91% a 36 min
Nabijanie teda 36 minut az do 91% s odberom 72,50 kWh, priemerna rychlost nabijania 6->91% teda asi 121 kW
1 Bild -
Ďakujem za info, takže cesta 320 km trvá o hodinu dlhšie ako na Tesla 3 LR. To mi až tak na úrovni "lepšej" konkurencie nepripadá. -
Miroslav Rojko vysvetlim ten screenshot, je to tam:
5:53-6:28 = 35 min = 48 km = TT - BA.
6:28-6:41 = 13 min = v kancli kavicka + vyzdvihnut prveho kolegu
6:41-8:32 = 1 hod a 51 min = 186 km = BA - Stupava (vyzdvihnut druheho kolegu) - V. Mezirici (nudzove nabijanie)
8:32-8:45 = 13 min = kratke nabijanie DC 50 kW EON V. Mezirici
8:45-9:07 = 22 min = 37 km = V. Mezirici - D1 odpocivadlo Pavov
9:07-9:41 = 34 min = nabijanie na Ionity
9:41-10:49 = 1 hod a 8 min = 123 km = Pavov - Praha (Smichov)
takze z Ruzinova po zaciatok Prahy (odbocku na Okruh) by som povedal 6:41 - cca 10:30 (3 hod a 50 min priblizne) cca 325 km vratane vyzdvihnutia kolegu v Stupave a dvoch nabijani.
Z domu som vyrazal s asi 90 % SoC (poucenie, ze som to mal natlacit do 100 %, no bol som proste optimista)
Ak by som vyrazal nabity z BA, tak to jedno kratke nabijanie by nebolo potrebne, takze by sa usetrila zachadzka z dialnice do V. Mezirici aj 13 minut nabijania.
cesta naspat:
15:43 - 16:50 = 1 hod a 7 min = 119 km = Praha centrum (Vinohrady) - D1 odpocivadlo Pavov
16:50 - 17:27 = 37 min = nabijanie na Ionity
17:27 - 19:40 = 2 hod a 13 min (s upchatou D1 pred Brnom) = 220 km = Pavov - Stupava - Bratislava (Ruzinov)
19:40 - 19:47 = 7 minut drobne zastavenie v kancli
19:47 - 20:01 = 14 minut = 10 km = presun Ruzinov - Raca
Z centra Prahy do Ruzinova 15:43 - 19:40 = 3 hod a 57 min a 339 km (vratane asi polhodinovej kolony pred Brnom, vylozenia kolegu v Stupave a jedneho nabijania)
S TDI som zvykol robiť BA - Praha odbočka na okruh pod 3 hodiny, ak teda neboli komplikácie na ceste.Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 14:50. -
PistaTT neviem ci som cital dost s porozumenim ale nenasiel som zakladny udaj, kolko trvala cesta na Kia ev6 z BA do Prahy. Chcel som vychadzat z tych screenshotov ale tam je nabehanych len nieco cez 200 km a Praha je z BA 300 km. Takze vyrazil si 5:53 a 10:49 si bol este len na Pavov a potom este hodina do Prahy ? Kedy si dorazil do Prahy, napr. na zaciatok (ako sa rozdeluje dialnica na vonkajsi okruh) ? -
Každopádne spotreba mi pri tomto spôsobe jazdy a v tomto počasí prišla úplne v poriadku. Zaroven oproti tomu co tu bola testovana EV6 AWD, resp. co aj niektori ini spominali, ze pri 130ke maju spotrebu okolo 30, tak u mna sa potvrdilo, ze taku spotrebu nemam ani pri rychlejsej jazde. pritom v aute 3 ludia.
Tiez som nevedel co mam ocakavat od rychlosti nabijania, vzhladom na to co ukazoval Milan v teste, kde mu EV6 nabijala o dost pomalsie.Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 14:12. -
Čiže aj bez predohrevu je to ešte v norme, na úrovni "lepšej" konkurencie. V číslach 70kW si mal aku medzi 5-15C. Tu vidno, že ani tá 150tka ti nepomohla a LTR žiaľ nezmyselne aj tak vyhadzuje teplo z baterky. Už by to mohli fixnúť. 125kW je teplota 15-20C.
Ak chodíš diaľkové trasy častejšie, kúp si pár eurový OBD2 adaptér a používaj ABRP. Premium je vhodné v tom, že pracuje s realtime počasím a obsadením stojanov, ale aj free poslúži. Prepoj si to s autom. Potom presne na percentá uvidíš s koľko prídeš a nestane sa ti ten problém so zlým odhadom. -
Vidno že apka v mobile to ráta zle, lebo dokopy som síce dnes Nabil čosi vyše 150 kWh, no reálne som do BA prišiel s asi 26% SoC. Takže tam chýba v spotrebe hádam 50 kWh a tým pádom mi vychádza reálna priemerná spotreba tak 27 kWh na 100 km. Na čísla v apke teda nie je spolah. Auto cestou tam ukazovalo priemerky do 30 a cestou naspäť asi 22-23. Takže to bolo vcelku ok. -
Skusim co najpresnejsie popisat dnesnu otocku do Prahy. Nemam este novy soft s predohrevom baterky. Ten budem riesit pri 30k servise na buduci tyzden.
Trasa: TT-BA-Stupava-Velke Mezirici-Pavov-Praha(+po meste nieco)-Pavov-Stupava-BA (do TT pojdem o chvilu) - 749 km.
V prvom rade som to prehnal s optimizmom a teda aj nasadenym vysokym dialnicnym tempom (tempomat 150) a cestou do Prahy som to na Pavov nechcel risknut s nulovym dojazdom (chybalo 20+ km), takze som oproti povodnemu planu zastavil na kratke dobitie vo Velkom Mezirici, kde som na 50 kW EON nabke doplnil zhruba 10 kWh. Moja chyba a tym padom poucenie do buducna, ze toto bol privelky optimizmus za takehoto pocasia.
Nabijanie cestou tam Ionity, teplota tesne pod nulou - prijazd s 3%, zacalo nabijat 70 kW,
zhruba po 8 minutach a 15% vykon stupol na cca 125 kW,
11 minut/23% vykon atakuje 200 kW,
15 min/35% vykon 230-233 kW,
20 min/58% pokles na cca 130 kW,
23 min/65% zvysenie na cca 179 kW,
27 min/79 % pokles na cca 110 kW,
30 min/85% pokles na cca 70 kW.
Nabijanie som ukoncil po 32 minutach a 87% s odberom 70,73 kWh. priemerna rychlost nabijania 3->87% teda asi 132 kW
Nabijanie cestou naspat Ionity, teplota okolo nuly - prijazd so 6%, zacalo nabijat 70 kW
zhruba po 8 minutach a 16% vykon stupol na 125 kW,
15 minut/32% vykon atakuje 200 kW,
16 min/38% vykon 233-241 kW,
20 min/58% pokles na cca 130 kW,
24 min/67% zvysenie na cca 160 kW,
33 min/88% pokles na cca 50 kW.a postupne klasal az pod 40 kW pri 91% a 36 min
Nabijanie teda 36 minut az do 91% s odberom 72,50 kWh, priemerna rychlost nabijania 6->91% teda asi 121 kW
Naposledy upravené PistaTT; 02-02-2023, 22:52.Pridajte komentár:
Pridajte komentár: