KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Virtualne porovnanie tej istej trasy pre eNiro - Kia EV6 RWD LR- M3 2022 LR.
    Nemam premium ABRP, takze parametre aut nemozem menit.

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ja som pisal o smere Praha -> NM. Niro 2018-2022 to neda .

  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! podla mojho skromneho odhadu (ja mam sice RWD) ale ak ide o 5000 km jazd v zime, hlavne po dialniciach s priemerkami 140+ a s vyuzitim predohrevu pri potrebe nabijania na UFC (a hlavne startovania so studenou aku) tak kludne to aj moze byt realne.

    Pre porovnanie ja mam podla app za posledny mesiac celkovo 1441 km z toho cca 450 km dialnicnym tempom BA-ZV (povedzme 130km/h) a priemerka 23,58 kWh/100km. Ci sa tej app da verit je otazne.

    Este doplnim celkovu priemerku som v lete tiez malo okolo 18,8 a teraz to je uz 20,5 (po 12.500 km).

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Ci budem spoko sa ukáže. Doteraz som kiu nemal. Ale máme tam dobré vzťahy historicky. Som zvedavý.

  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT presne tak, update BMS kvoli predohrevu baterie. Mam od decembra a pouzil som 2x zatial, ale idem na dlhsiu cestu do IT o 2 tyzdne tak mozno otestujem riadne (hlavne ako odhadnuta spotreba/dojazdove percenta z free ABRP sedia pri zapnutom predohreve)... Inak v ramci toho je aj update infotainmentu. Ja som skoncil na Tuhovskej a platil som nieco cez 57 EUR. Sice to malo trvat tusim 40 min, ale cakal som o hodinu a pol viac, zakaznicky pristup / celkovy dojem nic moc. Ak si spoko s Panonskou zisti si (a prever 3x) ci to uz robili, ja mam auto odtial ale zaprisahal som sa ze sa tam uz neukazem. Chcel som tazne, bol som v casovej tiesni a tahali ma akurat za nos. Kazdy tu spomina Malacky, ale ja som bol spokojny uz v Lamaci. Ako v jedinom servise v BA uz pred polrokom mali x nahodenych taznych a aj s update-om BMS boli v obraze skor ako na Tuhovskej/Panonskej (napokon som siel na Tuhovsku neskor - z log. dovodov)
    Naposledy upravené MasterBlaster; 04-02-2023, 11:59.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up!
    Uprimna odpoved je - ze neviem. Na udaje v mobilnej apke sa spolahnut neda (ako som pisal vyssie) - ta mi za posledny mesiac ukazuje 3600 km a priemerku 20,07.
    Cluster v aute co sa tyka dlhodobej priemerky tak ta stupla za zimu z "letnych" 18,4 (od 1.6. kedy som auto zacal jazdit do cca 20800 km, kedy som prezuval na zimne 16. novembra) na aktualnych 19,3 (29 500 km)
    kratkodobe priemerky medzi nabijaniami mam zvacsa v rozmedzi 20 az 23, obcas 25 (ak je gro jazdenia povedzme nejaka dialnicna otocka do NR sviznym tempom). Moj odhad je teda zhruba 22 priemerne za tych 2,5 mesiaca a cca 8700 km. (jazdim sviznejsie a teda bezne tempo okresky 105-115, kvazidialnica ±130, ozajstna dialnica 145+)

    Relativne malo vsak jazdim ozastnu dialnicu.
    Ten usek kvazidialnice (TT-)SC-BA sa kvoli riziku pokuty neoplati jazdit nad 140, (v podstate optimalne by bolo jazdit ho do 130, no nie vzdy sa podari). .

    S BEV som si navyse zvykol jazdit tento usek az od Blatneho, samozrejme v zavislosti od miesta zaciatku trasy. Trasa po starej ceste TT-Blatne-D1 vychadza zvacsa zhruba o kilometer az pat kratsia a tym, ze okresky idem 110-115, tak casovo minimalne porovnatelne pri nizsej spotrebe oproti D1 130 km/h na useku TT-SC. Toto som s TDI nerobieval

    Chcel som len uviest co najviac relevantnych detailov, lebo moje jazdenie sa neda priamo porovnat s niekym kto povedzme dochadza TT-NR voci mojmu dochadzaniu TT-BA. Pritom dochadzanie tvori mozno polovicu mojho najazdu.
    Naposledy upravené PistaTT; 04-02-2023, 14:31.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Úplne by tam stačilo option, že odpojiť predok úplne a nepripájať. Mimo nejakých zasnežených ciest a prietrží to vôbec nechýba.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Máš pravdu, v zime to nedá bez nabitia v smere Nove mesto - Praha. V opačnom píše príchod s 9%.

    Ale PistaTT EV6 RWD má o 3-5% lepšie čísla zostatku ako TM3 LR 2022 na 18" aero. Oproti TMY LR 2022 12-15% lepšie.
    Ale samozrejme EV6 je to len zadokolka a M3 nie je crossover.

    V princípe eGMP RWD nie je vôbec zlé, dojazd/spotreba aj nabíjanie je veľmi slušné. Už len prísť na zahadu toho AWD ako to tam zlepšiť. Lebo AWD sa občas zíde.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Moze byt kludne aj zle softwarove odladenie. Prve AWD Tesly boli tiez katastrofalne oproti RWD. Par OTA updatov to vyriesilo, ale tiez to trvalo. Ak maju ale zle porieseny HW, ako napriklad tie zbytocne konverzie na prednom motore, tak tam uz len zatat zuby 😬

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Toto zmeriame pri teste pod diagnostikou ako moc sa predok pripája v rôznych režimoch. A ako to vplýva na spotrebu.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Na tejto EV6ke boli 19 palcové kolesá.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    AWD Kia trpí asi rovnakým neduhom ako AWD Ioniq - že použili 400V predný motor a teda všetka energia na pohon aj na rekuperáciu sa konvertuje. Ako uviedol Hyundai v tlačovej správe, výmena predního motora za 800V ušetrí na celkovej spotrebe 5%. Keďže asi zadný motor je prioritný a predný sa spúšťa len pri potrebe, musia tie straty robiť dosť veľa, keď na celkovej priemernej to urobí 5%.

    Kia tiež dáva väčšie kolesá na AWD verzie ? To môže byť ďalší faktor ale neviem, či dáva. To asi vie E-Up! povedať ...

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 podľa ABRP s default nastaveniami potrebuje eNiro 110% baterky na túto trasu (chce 25% nabíjať a príde s 15% zostatkom) a TM3 2022 podľa ABRP bez nabíjania zostane 23%, takže myslím, že eNiro by to nezvládlo pri povolených rýchlostiach, takže by to asi nezvládlo pri výraznom neobmedzovaní rýchlosti

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Samozrejme, že sa dá, k tomu je tá KIA primárne určená. Nápiš, kedy by ti to vyhovalo a zistím, či je v tom termíne voľná.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! Dá sa od vás to AWD v rámci dňa/resp. na deň započičať? Zalogoval by som to cez evdash na úsekoch vo všetkých režimoch. (eco/norma/...). Vedeli by sme rozdiely v. spotrebe medzi režimami a aj o čo sú jednotlivé horšie od RWD. Na RWD mám najazdených s diagnostikou 5-6 tis km, už mám tie spotreby v oku. Samozrejme za požičanie by som si riadne zaplatil.
Pracuje...