KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • jurajsun
    komentoval k 's odpoveď
    Držím palce týchto krabičiek mam doma 4 od rôznych výrobcov, problém je GPS signál a zobrazovanie na infotaimente v aplikácii waze (google mapy funguju ako tak bez zpozdenia). Celkový problém je že tato krabička cez waze zobrazuje spozdenie GPS signálu, v spolupráci s Spotify, alebo Apple music pri prehravaní hudby je to o hubu a spozdenie je vysoke (ako keby nestíhal BT modul) pod androidom aj pod IOSom, bohužial doteraz nevyriešená chyba, keď to dáš priamo na kábel tak máš spozdenie polohy cca. 1 s , s touto krabičkou aj 15-25s. IOS - výrobca Car2play nová aj strašia verzia a noname z Alzy , na Android mam AAWireles a ešte jedne špeci počin od Carlink verzia 4.0 s Sim slotom a slotom na SD kartu, kde dokáže pripojiť Android aj IOS fon, bohužial seká to na infotaimente aj v EV6 aj Ioniq 5 aj Ioniq 6, zaujimave že na znameho 6 rocnej oktavke to šlape ok, mam podzrenie že korejci umelo sw blokuju tieto krabičky ako aj bezdrôtové spojenie na urovni sw protokolov , preto tie krabičky blbnu. Další neduh je že aj keď oželieš nepresnú GPS pozíciu, tak sa ti ta krabička začne reštartovať do max. 10 min, znova sa pripojí tak 2x až 4x a potom sa kusne celý infotaiment. tot osobne skúsenosti počas nadejí a investicíí rádovo okolo 700 eciek do týchto zazračných krabičiek (v aute Suzuki Vitara polovičke tieto krabičky fungujú bez jedineho problému).
    Naposledy upravené jurajsun; 21-03-2023, 21:39.

  • PistaTT
    odpovedal
    Zvažujem (už dlhšie) wireless carplay a našiel som toto. https://www.ottocast.com/products/u2-air
    s kupónom OTOCAR30 cenovka $70 za wireless carplay adaptér... lákavá ponuka. Amazon reviews sú vcelku v pohode.

    Edit. Tak objednané, s kupónov ABANDON zľava ešte o 5€ lepšia. Cena teda slabých 62€. Už len čakať. https://youtu.be/qVTwDil7o28?t=456
    Očakávania sú nastavené vysoko
    Naposledy upravené PistaTT; 22-03-2023, 08:54.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Aj časť 2. Iný prípravok na vyberanie. https://youtu.be/qhoPCBtxO14?t=358

  • SKolja
    odpovedal
    Celkom pekna rozborka baterie

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Fyzika ... Ak chces vybrat 100 kWh musis vlozit 106-107kWh. Nejedna sa o straty nabijania, ale fyzikalne vlastnosti LiPol aku. Tych 6% medzi prijem/vydaj je teda minimum a neda sa nijako zmazat :-/ Robil som uz x merani na MEB, Niro, EGMP, pod 6% na urovni aku to nikdy neislo.

    Merali sme 2 nove EV6 s 2 tis a 10 tis km. Kapacita 100-0 nie je 77.4 ale len cca 74.5kWh. Nie teda pre 60% 46,4, ale max.44,7. Potom spodne percenta su mensie ako horne. Teda je rozdiel medzi 0...60 a 40..100%. Neda sa to preto takto lako prepocitavat.

    A tiez auto si pri okreskach dost narekuperuje. Priklad BA-ZA-BA (64 kWh, narekuperovalo sa +11kWh). Toto si malo ludi uvedomuje ze so 64kWh sa stane 75), samozrejme pri dialnici je to 1/15-25.

    Vyhodou DC je ze usmerni stanica, neplatis teda straty pri usmernovani. Platis chladenie kabla a jednosmerna energia ide priamo do aku. V ramci rezie auta - zohrievanie/chladenie aku. Tu vieme, ze egmp stale veselo chladi LTR, takze na tom kureni su to slusne cisla. Preto si mal do Prahy vyssie cisla. LTR ak by opravili, slusna cast tych strat by isla dole.

  • PistaTT
    odpovedal
    Dnes som si povedal, že skúsim nejako odhadom porovnať údaje o nabíjaní z DC nabíjačky voči SoC a vychádza mi strata zhruba 4%. Nabíjal som z 28% na 88% a podla nabíjačky som odobral trochu nad 48 kWh. 60 % z kapacity 77,4 kWh = 46,4 kWh.

    Keď zoberiem tú poslednú cestu do a z Prahy a Ionity, tak tam som nabíjal z 3% na 87% a stojan uvádzal 70,7 kWh a cestou späť zo 6% na 91% a bolo to 72,5 kWh. Teda straty na úrovni asi 9-10%. Ale to bolo chladnejšie o dosť.

    Pridajte komentár:


  • Rafo
    odpovedal
    Ak by mal niekto zaujem kupil som ev6 a dal som z toho dole pneumatiky Kumho 19...a dal micheliny universal..nejazdene u predajcu prezute...cena 380 vsetky😉

    Pridajte komentár:


  • nick81
    odpovedal
    Cez vikend sme mali pozicanu EV6 AWD na seriu testov cez diagnostiku. Musim spracovat data z diagnostiky, ale zatial subjektivne:

    Co sme robili usek Caradice - Budca a spat.
    V smere tam, eco 27.4, normal 27.0, sport 21.8, snow mode 23.0
    V smere spat vsetko okolo 27-27.5, akurat snow tam mal najviac 29.0
    To eco bolo este v 11-7 C vonkajsie, ostatne okolo 5-1C
    Bol velmi silny protivietor pri ceste spat z juhozapadu.

    Prednu napravu eco nezapojil na dialnici ani raz, okrem rozbehu do 10-20kmh. Vyzera akoby ju zapajalo skor pri nizsich teplotach. Rano sme robili kolecko okresky okolo karpat a tam aj pri eco zapajalo casto.

    Strasne vela tam zerie to kurenie (pri -1 az 3) a casto okolo 1.6-2kw a vobec clovek nema pocit ze by bolo dnu nejake extra teplo. To iste rano pri rozbehu z pk.. 2-2.5 trvalo pomerne dlho, potom na chvilu padlo a vratilo sa 1.5-1.9 .. to boli 1-3 stupne. Az ked isla teplota nad 7C tak len tych 0.4kW. Tu by som skusil upgradnut infotainment. Je tam stary z aprila na novom aute prihlasenom v januari 23 :-(. Chyba tam decembrovy update, treba asi rucne, lebo ota nic o novsej verzii nepise.

    Okolo karpat sme od Trstina vypli uplne kurenie. Prechod hrebena Trstin - Jablonica, 11.5kWh/100 v sport mode Popod karpatami od zahoria po Pernek 16-17 .. 20 - pri dynamickej jazde, stale sport. Pernek - Pezinska Baba (na kopec) 40kWh/100. Cely usek - Pernek - Baba - Pezinok 20kWh, celkom dobre to zrekuperovalo teda aj kopec. Vsetko bez kurenia.

    Predbezny zaver - urcite poriesit to kurenie. Oni sa v infotainmente cely rok motaju s HVAC, kazdu chvilu to pokazia/fixuju. Ale neda sa vylucit, ze to HW nie je uplne idealne v tomto modelovom rade, alebo pri AIR pouzivaju horsie veci. Sila inak ze stare Niro20 Platinum je s cislami HVAC uplne inde. Ked si vezmem napr 50kmh obec, tak EV6 1.8kW kurenie * 2 (lebo prepocet na 100km/h), to je hned plus 3.6kWh/100km. Kym napr. niro je pod polovicnymi hodnotami.

    A pri vyssich rychlostiach, tam zas robi svoje vaha. 2.1T, oproti 1.9 RWD. Vsimol som si ze maska AIR nema napr ziadne prechody vzduchu na kolesa, neviem ako je toto dolezite na aerodynamiku. Ale napr moje niro premium to ma. Otazka je ako je auto aerodynamicky odflaknute AIR vs napr GTline.

    Skoda inak, ze sa Kia viac nevyhrala s tym Eco modom. Nejako tu nedava zmysel. Miroslav Rojko Ten 400V predok vobec nevadi.
    Inak velky rozdiel aj v interiery - vybava, kvalita materialov a ploch. AIR vs EARTH. Ale aj voci staremu Niro Platinum tu chyba dost veci (zadne radary, ambient light, viac klavirneho laku namiesto toho "lacneho" plastu).

    Robili sme aj battery test. V aute je 100-0 k dispo cca 74.5kWh (10 tis km ODO). Test s EV6 RWD Earth (2tis km odo) nameral tie iste hodnoty, aj kilometrovy dojazd podobny vid https://www.youtube.com/watch?v=t8NuqGeNF0o

    Cize je asi jedno ci RWD/AWD. Spracujem diagnostiky a aj pozriem viac dat zo starych RWD.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ev6.jpg Videní:	0 Veľkosť:100,4 KB ID:	90168
    Naposledy upravené nick81; 06-03-2023, 09:13.

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Ďakujem za tip. Musim pozriet či mám decembrový update ešte niekde odložený alebo ho stiahnem zajtra znova.

  • yesper
    komentoval k 's odpoveď
    este nemam, ale malo by to vyzerat presne takto. Winter mode by mal nahradit Battery Conditioning mode. Neviem co je na tom pravdy, ale v servise mi bolo povedane, ze po updatnuti BMS je nutne znova preinstalovat sw infotainmentu, aj ked uz mate poslednu verziu. Skusil by som zacat tam.

  • nick81
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od PistaTT
    Pridám fotku do príspevku vyššie
    Hmm, teraz mam okno. Preliezol som z testu Niro23 vs EV6 vsetky fotky. Ale nasiel som len Niro23, foto nizsie. To ako mas ty Winter mode mam v Niro20, a tam je predohrev zabity..
    Ioniq5/EV6-kari co mate predohrev, viete to checknut u vas?

    PistaTT SW infotainmentu mas posledny z decembra? Prip ten si este updatni cez kluc.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	552
Veľkosť:586,5 KB
ID:	89943

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    V ev nastaveniach mám Winter mode. Nie battery pre conditioning. Pridám fotku do príspevku vyššie

    Mal som to vypnuté a predohrev sa nezapol ani raz pri rôznych pokusoch. Tak som to zapol, no stále nič.
    Naposledy upravené PistaTT; 21-02-2023, 20:34.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Podmienok je tam viac. To ti nikto presne nepovie, len ev technik má ku tomu presné info. Skús príp popýtať v servise, alebo cez zastúpenie kia na presné podmienky na spustenie predohrevu. Čo som videl a nemal som vidieť Pamätám si, že SoC musí byť myslím nad 29%, aku pod 20C. Len tých podmienok tam bolo viac, toto také naj... Inak tých 29% mi príde dosť veľa.

    V infotainmente by si nemal mať kvačku zimný režim, ale niečo ako prekondicionovanie batérie (tak to malo aj nové Niro, aj EV6 ktorú mal Milan na test). Predohrev sa nám aktivoval 40-60km pred nabkou. Nabíjali sme len na UFC. Čo bolo dôležité, nezadať len Budča v navigácií, ale vybrať cez POI / EV nabíjačky. Ale toto myslím vieš.

    V EV spotrebe / battery care uvidíš okolo 4.4 kW odber, tak to je ono.

  • PistaTT
    odpovedal
    Vie niekto povedať aké všetky podmienky by mali byť splnené pre spustenie predohrevu?
    Okrem toho, že cieľom má byť rýchla DC nabíjačka zvolená cez vyhľadávanie v kategórii nabíjačky neviem aké ďalšie podmienky treba.
    Napadá ma:
    - úroveň SoC v nejakom rozmedzí,
    - zapnutý Winter režim v nastaveniach (musí byť?),
    - nejaká minimálna vzdialenosť k cieľu (nabíjačke)?
    - aktuálna teplota batérie (tú nezistím, takže nejaká maximálna vonkajšia teplota?),
    - musí to byť DC nabíjačka s nejakým vyšším výkonom alebo je to jedno a stačí, že je DC?
    - niečo ďalšie?
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	49052301-45DC-4E4A-9FDE-383BD7A0599F.jpg
Videní:	779
Veľkosť:60,7 KB
ID:	89941
    Naposledy upravené PistaTT; 21-02-2023, 20:20.

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Áno, tak som to pochopil a tým pádom vyhľadávanie cez category search.
Pracuje...