KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď
    Joj, sorac, misleading slovo som zvolil, myslel som tym ze “dost dobre prisposobujuci sa nerovnostiam”- obvzlast u nizsich vybav ako Air/Earth (skutocny air/active suspension ma len GT-cko). Tu problem ja (ani kopec inych majitelov ci novinarov) teda nevidim… nikdy som nejazdil s lepsim podvozkom..

    Bonusovy kredit som ja minuly rok uz nemal resp. mi ho kvoli uz dost vysokej fleetovej zlave uz nedali…(hoci som mal narok na 500 evry tusim)

    Pozor na tie zahranicne ceny cez Kia Charge, na inych ako Ionity som to napr. v IT slusne “prepalil” - pri cenach >0,8€/1kWh za 75kW+ nabkach sa oplati radsej prist na nabku vybity a dobit cez ZSE roaming ak je to mozne (25€ fixne)…usetri ti to aj 10-ky eur

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    EV6 nemá adaptívny. KiaCharge, ak budeš využívať častejšie, je lepšie si platiť ten 4 eur paušál, máš potom výhodnejšie ceny, resp. v SR ti ešte odpadá 0.5 eur aktivačný. Pre zahraničie doporučujem platiť ionity balíky (ten max je 13eur/mes, ale máš potom za 0.29e/kWh). Mimo ionity si treba pozerať dobre ceny, niektorí operátori majú aj napr 50 eur/hod. Vtedy je lepšie použiť napr ZSE roaming 25e/hod.

  • palec
    odpovedal
    Ďakujem pekne! EV6 má adaptívny podvozok?? Kartu skúsim na nejakej UFC nabíjačke na slovensku, ten 200€ bonusový kredit mám niekde v appke vidieť?

    Pridajte komentár:


  • MasterBlaster
    odpovedal
    Vela stastnych km prajem! Podvozok sa podda - predpokladam ze ho mas adaptivny ako ja.
    Ja mam Kia charge kartu tiez, ale vyuzil som ju minimalne. Doma spustam nabijania cez app (ZSE, GW) a v zahranici na Ionity chargeroch mi tiez pride Kia Charge appka pohodlnejsia - ak je signal. Inak kartu mozes pouzit v podstate takmer vsade kde aj appku - ak ma podporovana nabijacka citacku RFID (co drviva vacsina ma). To ci je nabka podporovana zistis prave cez appku. Ale pri 400.000+ nabiek je sanca velka
    Ked nabijes o niekolko dni sa ti cena nabijania objavi v appke a raz mesacne (presny den moze kolisat aj o tyzden) sa ti vsetko aj s pausalom (ak nejaky mas) strhne z uctu (v transakcii budes mat “Digital Charging Solutions”)…
    Naposledy upravené MasterBlaster; 13-04-2023, 15:06.

    Pridajte komentár:


  • palec
    odpovedal
    Pozdravujem, od 5.4 som hrdý majiteľ EV6 EARTH LR 2WD. Čakal som na ňu krátkych 11 mesiacov . Je to môj úplne prvý elektromobil a zatiaľ veľká spokojnosť (aj keď podvozok by mohol byť o chlp komfortnejší). Viete mi prosím ozrejmiť ako presne funguje Kia Charge karta (funguje aj v zahraničí)? Zaregistrovaný už som, ale ešte som ju nepoužil. Vďaka ​

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od nick81
    Je tam teda rozdiel do max 10%
    myslim, ze ten rozdiel bude vacsi, hoci si netrufnem odhadnut kolko z neho ma na svedomi pocasie. (nemozem anilen porovnavat podmienky, lebo pri prvom teste som nebol. nam trochu viac fukalo len niekde okolo Bytce)

    Fyzikalne vsak spotreba nerastie linearne s rychlostou, ale myslim ze zhruba kvadraticky. Tzn. ze zvysenim rychlosti o 10%, spotreba bude vyssia o zhruba 21% (pri zachovani vsetkych ostatnych podmienok - co samozrejme v praxi nie je dobre mozne. no gro rozdielu spravi rychlost samotna, takze od tych ostatnych podmienok budeme pre jednoduchost abstrahovat)
    A prave preto je vyznamny rozdiel v spotrebe pri dialnicnych rychlostiach, zatial co v meste alebo na okreskach nie su rozdiely az take velke.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    odpovedal
    Tu je vyrenderovaná diagnostika EV6 AWD AIR 100-0.5%, čo sme robili začiatkom marca.

    Odkladám si sem poznámky:

    Keď si vezmeme Pištovu EV6 RWD vs toto AWD z NR firmy po 30 minútach jazdy:

    RWD EARTH vs AWD AIR
    Vonkajšia teplota 10 vs 6 stupňov.
    Po 30 min vybili 11.4kWh vs 12.2kWh
    Prešli 61 km vs 56 km. Tj. v prepočte na hodinu 122 km/h vs 112km/h
    Priemerka od štartu po tento moment 18.7kWh vs 21.8kWh/100km
    Jediné čo viem povedať na obhajobu AWD, že ten piatok-sobota 3.3-4.3 dosť fučalo.


    Celý test 100-do 0.5%: Obe skončili s vonkajšou 9 stupňov.

    2:56 vs 3.13h
    73.9kWh vs 73.9kWh (obe 0.0 rekuperacia)
    342 vs 338km
    21.6 vs 21.9 kWh/100km
    Priemerka za celú trasu 116,6 vs 105,1km/h - vopred upozorňujem battery test sa nerobí na rýchlosť, cieľom je len prísť s 0 a bez reku. A tým, že sú eliminované akékoľvek rekuperácie, tak to neporovnávajte s tým čo jazdíte. :-D


    Je tam teda rozdiel do max 10%, ale ako som písal to AWD malo vtedy rozhodne horšie veterné podmienky.

    Snáď sa podarí ešte nejaké AWD dostať na porovnanie. Doplníme potom do skladačky.

    Pridajte komentár:


  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT podla mna triafas dobre s tymi okolitymi podmienkami (zima, vlhkost prip. vietor). Z mojich skusenosti ja na RWD s podchadenou bateriou (3-5°C), zapnutym kurenim a chladnou okolitou teplotou pocas jazdy kym si aku nezohrejes na najblizsej UFC nie je sanca ze ta min. °C bat. modulu prekroci 10°C v rozumnom case (take boli moje skusenosti z poslednej dlhej cesty koncom februara). Si dokonca myslim, ze ma mozno vyznam na zaciatku aspon v navigacii zadat nejaky rozumny dummy ciel na DC aby aku predohrialo aspon nad tych 10 lebo inak ako neustalym rekuperovanim a zrychlovanim ju na dialnici nezahrejes (skusal som ist aj 150 dlhsie a nic). Bol som z toho trochu sklamany, lebo sa tu pisalo niekde, ze rychla jazda zohrieva bateriu.. no zjavne zavisi od teploty aku, inicialnej vnutornej teploty kabiny aj vonkajsej (este som neskusal predohriat aspon kabinu pred cestou, mozno vtedy bude efektivnejsie zohrievat tu bateriu aj pri jazde - to ale az dalsiu zimu).

    nick81 ja sa rad prihlasim na ten AWD/RWD konkurentny test (zatial som ti nie PM, lebo ma skolila viroza a cakam na Godota...) za RWD cast (mam 19 kolesa, vybava Earth + oba packy, sw updatnuty). Tusim ak som dobre videl niekto sa ti aj nedavno ponukol na AWD na FB Vidim to ale az po sviatkoch..
    Naposledy upravené MasterBlaster; 31-03-2023, 17:21.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Taur ja som si vsimol pokles teploty v kabine az niekde za TT, mozno okolo Voderadov.
    neviem ci bolo v kabine 24-25 alebo 21 ako bola nastavena klima, nemal som to cim odmerat,
    no na datach z diagnostiky vidno urcity trend, aj ked ako pise Nick asi to nie su presne cisla (ja netusim vobec).
    nemyslim, ze by ma auto nechalo zmrznut, no same ubralo na kureni. (pri tom NMnV som na chvilku vypol klimu uplne, ci to spravi rozdiel v odhade dojazdu, bolo to o1 km, takze som to naspat zapol do auto rezimu ako bol pocas celej jazdy).

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT To AWD bolo v základnej verzií AIR. Ty máš dvojité skla s fóliou, tam bolo len obyčajné jedno sklo. Úniky teda boli v AWD väčšie. Kto vie na čom všetkom sa tam šetrilo. Len v kvalite interiéru/odhlučnení je slušný rozdiel. To som inak písal, že sa mi to tam nezdá. Kúrenie tam žralo strašne dosť veľa. Išli sme okolo karpát pri 0C a v pohode okolo 1.6-2.0kW to tam lietalo. A to bolo po 30-40 min jazdy, kedy to muselo byť už vykúrené. Keď bolo 5-8C a viac, už boli tie čísla fajn. Neviem či sa na AIR tak šetrilo, alebo tam len neboli updaty a tá regulácia bola na H - bol tam starý infotainment z leta.

    A potom tie merania Čaradice - Budča - Čaradice, kde šport mód bol najefektívnejší, tiež je to divné. Hlavne, keď predok je len 400V. Neoptimalizované ECO/NORMAL? Tažko povedať.

    Keď idem v RWD mám total feeling ako v Nire - rovnaké spotreby, pritom je to ťažšie auto, väčšie pneu. A samozrejme prejde výrazne ďalej.

    Ale, aby sa na AWD nekydalo. Prešlo do Žiliny S Niro battery test som mal max. v Bytča a to som sa tiež dosť vliekol, aby som prišiel. Takže dojazd to s tým +8kWh má stále lepší aj v móde Šport/AWD.

    A ešte čo bol vtedy rozdiel. Zanášame auto hneď po teste, žralo to tých 28.. Hovorím bráchovi, to AWD nechcem, určite mi stačí RWD. Vrátili sme. Vezmem Niro a z NR do PK diaľnica 26kWh/100 Faktor, ktorý bol vtedy rozhodujúci bol aj veľmi silný bočný vietor.

    Chcelo by to mať na ten test 2 autá vedľa seba... Rovnaké podmienky. Upgradnuté SW, ideálne aj rovnaké výbavy.
    Suma sumárum AWD teda nezavrhujem (aj keď to 99 času netreba). RWD eGMP je super, že má snow mode. Kiež by také malo Niro, ušetrilo by to nejaké trápenia

    PS: Musím spracovať z AWD už tie videa. Je tam materiál na 2 videá (testy režimov/spotrieb, a battery test).
    Naposledy upravené nick81; 31-03-2023, 15:49.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Rozmyslam, co sposobuje pri takomto jazdeni rozdiel medzi AWD a RWD - v tomto teste 100 - 0 presli v podstate zhodnu vzdialenost, pricom RWD malo priemernu rychlost asi 120 km/h a AWD cca 107 km/h.

    AWD je tazsie o 105 kg (podla datasheetov), no nezda sa mi, ze by toto malo byt jedinym alebo hlavnym faktorom.
    tak trochu predpokladam, ze pri takomto jazdnom style by pohon prednych kolies nemalo dovod pripajat, takze by tam spotreba predneho elektromotoru nemalo zohrat prakticky ziadny vplyv.
    ze by to teda bolo len tou vonkajsou teplotou? (RWD malo lepsie podmienky s teplotou okolo 10°C, AWD teploty okolo 0°C) - ale feedback od majitelov AWD vravi o dialnicnych spotrebach nad 25 kWh/100 km, co zas nesedi so skusenostami s RWD). v com je teda pes zakopany?

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Taur Vôbec by som sa nedržal tej hodnoty z diagnostiky. Ja mám napr. v zime 22.5 a v diagnostike na tripoch je zapisane 26C. To čidlo nie je na optimálnom mieste HVAC treba brať z pohľadu regulátora. V celej kabíne je aj tak teplotný gradient. Vzadu pri oknách chladnejšie, kufor najchl. Pri podlahe zime, hore teplo. Pri výduchoch najteplejšie. Ak máš mať efektívny HVAC, musí prísun tepla rozložiť tak, aby bolo všade fajn.
    Ale zaroveň ti nesmie zožrať baterku... Agresívna regulácia má zbytočne veľkú spotrebu.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT A preco nebola cely cas v aute teplota 21C ked bola taka nastavena? V Kia az pod SOC 25% zacne klima fungovat spravne tak ako ma???
    O 4C icely cas na taplota je dost fail podla mna.

    A ak odhliadnem od toho, tak obmedzovat uzivatela na teplotnom komforte uz pri 25% SOC je kus prehnane. 25% je kolko este? 125km ktore ma clovek "mrznut"?

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT Niro pod 5% vypne úplne kúrenie, točí sa len ventilátor.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    inak vidno, ze auto si same znizilo vykon klimy/kurenia pri nizkom SOC. ja som si to uvedomil az niekde za TT, ze je v aute chladnejsie. No na videu to pekne vidno, ze pod 25% SOC postupne zacala klesat teplota interieru z 24-25°C az na nejakych 21°C (nastavenie klimy bolo cely cas na 21°C)
    Naposledy upravené PistaTT; 31-03-2023, 08:45.
Pracuje...