Kde je tam osobna urazka alebo utok ? Su to otazky, nad ktorymi ked sa zamysli Milan, mozno nebude nazyvat fanatikmi pouzivatelov najuspesnej EV znacky sveta, beznktorejnby nemohol testovat ani jeho oblubene znacky, lebo by EV nerobili.
Ano, som tak spokojny, ze aj napriek vyraznej strate chcem mat neustale ten najnovsi model. A to je pripad vacsiny - kupuju bud novsiu alebo iny model Tesly a svoju prenechavaju dalsim zacinajucim elektromobilistom. Keby nebolo inzeratov, vela ludi by sa pre Teslu nerozhodla, lebo na novu nemaju - ako aj pri inych autach.
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
A už to začína, prichádzajú osobné útoky a urážky
Miro keď sú majitelia natoľko spokojní s Teslou, prečo sú inzertné portály plné týchto elektromobilov a nie sú to len dovozy zo zahraničia. A predávajú sa zväčša 1 - 2 ročné vozidlá. Nepredávaš náhodou aj ty svoju Teslu? Prečo ak si nadmieru spokojný? -
milan84 Uviedol svoj nazor: Ja sa naopak trochu hrozim tej fanatickej vernosti a oddanosti Tesle. Znacke, ktora Slovakov uz minimalne 5 rokov taha za nos, ze tu bude predajna alebo servis. Znacka, ktora priemerne 3-4 roky meska s uvedenim predstaveneho modelu do seriovej vyroby. Len, to sme uz pri argumentoch, ktore teslaci nevidia.
Trh ukaze, vsetko sa vysperkuje casom. Ale treba to vidiet trochu viac realisticky a uvedomit sa, ze casy a ludia sa menia.
Naozaj Milan su to fanatici ? Co ak Ti nieco unika ? Poznas vela ludi osobne v Tvojom okruhu znamych, ktori maju Teslu. Niektori museli aj podstupit navstevu servisu v zahranici a kazdy jeden musel Teslu kupit zo zahranicia (ci uz niekomu zaplatil za vybavenie ale sam). Aj napriek tomu Teslu maju a nepredali ju a nepresli naspat k beznym znackam. Ked sa zamyslis, su to vsetko ludia, co si nevedia spocitat svoj cas a peniaze ? Nie su niektori z nich aj uspesnejsi ako Ty ci uz po podnikatelskej alebo aj medialnej stranke ? Naozaj to hodis len na fanatizmus ? Nenapadne Ta, ze asi im Tesla dava vacsiu pridanu hodnotu k svojim vyrobkom aj za cenu komplikovanejsieho nakupu a servisu ako Tvoje VW a Kia, ktore podla pozorovani Tvojich prispevkov preferujes ? Nemoze to byt aj trocha inak ?
Tiez chodis so svojim Nissanom do autorizovaneho servisu alebo Ti vedia vacsinu veci vymenit aj u Tvojho byvaleho zamestnavatela ? Co ak aj na Tesle netreba na vacsinu mechanickych veci po zaruke chodit do autorizaku ? To su vsetko otazky pre Teba. -
milan84 je dobre pripominat, ze tu Tesla nema zastupenie ale co sa tyka porovnania Kia a Tesly, za rok a pol co jazdim na Teslach, by som napr. Kiou alebo Hyundai bol v servise uz trikrat po 15000km a prave po vymene chladiacej kvapaliny po 45000 km a to by bolo aspon u Hyundai 140+180+140+300€=760€, u Kia mozno menej a zabite tri dni a to v pripade, ze by som nic ine len povinne prehliadky nemusel riesit. Na Tesle som este v servise nebol. Takze usetrenych nemale peniaze a cas. A normohodina v Tesle ma zatial nezaujima, lebo je v zaruke a ked bude po zaruke, mame aj na SK neznackovy servis na bezne veci, resp. na vymenu kabinoveho filtra je navod rovno v Tesle manuali ako si ho sam vymenit alebo uznbude predana. Aj Kia Ti povie ako si sam vymenit filter alebo Ti povedia pridite, lebo Vam musime orazit servisnu knizku ? -
Diskusia sa tu začala uberať iným smerom ako bolo pôvodne zamýšľané, vrátim sa späť k samotnej EV6ke.
Všimol som si zopár detailov na tom aute a majitelia možno budú vedieť viac:
V tejto verzii sú len klasické mechanické kľučky bez automatického vyklápania. Neviem, či je to len môj prípad, nedokázal som si zvyknúť na toto ovládanie v porovnaní s klasickými kľučkami. Keď bolo auto znečistené aby som otvoril dvere všetky nečistoty na kľučke som vždy prstami zotrel. Mal som aj kuriózne prípady, kedy spolucestujúci pred nastupovaním krátku chvíľu maturovali ako otvoriť dvere. Možno by bolo rozumnejšie použiť klasické kľučky z iného modelu KIA, neverím, že tento typ má zásadný prínos na aerodynamiku a lepší dojazd.
Pri rozjazde vozidla vo všetkých režimoch pôsobil akceleračný pedál dosť oneskorene. Vždy tam bola krátka doba kým začala KIA akcelerovať, pri iných EV som sa s tým nestretol.
Svetlá tejto verzie boli len klasické LED, ich výkon bol priemerný, priplatiť si za MATRIX svetlá by možno malo zmysel, chcelo by to porovnať.
Prístrojový panel pred vodičom by mohol niektoré údaje zobrazovať prehľadnejšie, vonkajšia teplota je zobrazovaná príliš malým písmom. V palubnom PC chýba možnosť dvoch denných počítadiel, našiel som tam len celkovú spotrebu a spotrebu od posledného nabíjania. Po každom vypnutí zapaľovania sa resetuje nastavený stupeň rekuperácie, rovnako vyhrievanie sedadiel prípadne volantu.
Ovládanie ventilácie a audia je dosť špecifické a často sa stávalo, že miesto hlasitosti som pridával teploty keďže sa používa jeden otočný ovládač na obe operácie. Zaujímavo sa správala samotná ventilácia, pri nastavení na AUTO, teplote 21 C sa často rosilo čelné sklo aj pri zapnutom AC. Dosť často som musel aktivovať ventiláciu čelného skla, ktorá je dosť hlasitá. Možno by pomohlo vyhrievanie čelného skla, s takýmto javom som sa pri inom EV nestretol.
Pre krátkosť času sa mi nepodarilo lepšie spriateliť s navigáciou. Pri plánovaní ohrevu aku sa mi nikdy nepodarilo hneď v prvom kroku zadať konkrétnu nabíjaciu stanicu, vždy som najprv musel vyhľadať miesto kam pôjdem a následne hľadať nabíjacie stanice v okolí cieľa. Navigácia dosť dlho prepočítava trasu a zopár krát sa mi stalo, že cely infotainment bol spomalený.
Neviem ako vo vyšších stupňoch výbavy, ale v tejto verzii vnútorné plasty (prahy, stredová konzola, dvere) pôsobili dosť lacno a už po mesiaci bolo vidieť škrabance hlavne v oblasti prahov od nastupovania. Keď to porovnám s Citroenom e-C4 pôsobili dosť lacno rovnako ako nepraktické plastové obloženie batožinového priestoru.
Pridajte komentár:
-
EV_Future Mne v <> v decembri uctovali pri Zoe 43e/h bez DPH, na spalovaky co som nasiel ceny na webe maju normohodinu 38e, tak to nieje ani nahodou dvojnasobok. Ale asi kazda znacka to ma inak ...
Mna zatial dve garancky stali 58e a 72e s DPH z toho robil cca 30e pelovy filter v oboch pripadoch a to je vsetko co ma zatial stal servis za 64tkm. To mi pride clekom v pohode. 0,8 normohodiny pocitali. Spalovak by stal viac, kedze tych i ked trosku lacnejsich normohodin sa uctuje viac (minimalne 1,5-2h ak sa dobre pamatam). -
Dovolim si reagovať na jeden výrok E-Upa.
A to že keby nebolo spalovakov tak by neboli EV.
Ono je to ale presne naopak! Keby pred 100 rokmi nenašli v Texase ropu a nenastal boom spaľovacích motorov, ktoré poslali EV na dlhé roky do zabudnutia, tak dnes mame batérie v autach s tým dojazdom 1000 km a nikdo by nechápal, prečo by auto malo smrdieť.
Ale to je bohužiaľ už história…. -
EV_Future opatrne s tymi vyjadreniami "navzdy". Staci par pruserov a o rok mozes rozpravat inak.
Hadzes vsetkych do jedneho vreca. Si daleko od pravdy. Sam mam mnohe kontakty a pracovne vztahy s ludmi, co su veduci predaja, pripadne radovy predajca/covia. O EV su presvedceni a praveze sa trochu premahaju, resp. snazia sa to vyvazit, lebo stale predavaju hlavne spalovaky. Ak mas inu skusenost, tak taku predajnu/servis vynechaj a spytaj sa. Mozno ti z tych beznych znaciek viem poradit aj ja normalny pristup.
V BA su sice predrazene ceny na EV - ano, neferovo. Ale s vynimkou CR ma vsade tesla este vyssie NH na ich auta. Takze za rovnaky ukon tam zapaltis v globale podobne. A ked zajdes do mensich miest, tak su ceny beznych znaciek doslova este ludove na dnesne pomery.
Ja sa naopak trochu hrozim tej fanatickej vernosti a oddanosti Tesle. Znacke, ktora Slovakov uz minimalne 5 rokov taha za nos, ze tu bude predajna alebo servis. Znacka, ktora priemerne 3-4 roky meska s uvedenim predstaveneho modelu do seriovej vyroby. Len, to sme uz pri argumentoch, ktore teslaci nevidia.
Trh ukaze, vsetko sa vysperkuje casom. Ale treba to vidiet trochu viac realisticky a uvedomit sa, ze casy a ludia sa menia. -
hoci uz davno mam svoj nazor nemenny, toto vlakno ma v nom len opat a este viac utvrdilo... A to, ze uz nikdy nekupim auto od legacy automobiliek a ostanem velmi dlho, mozno aj navzdy pri Tesle. Lebo zmyslanie ludi pracujucich v dinosaurich automobilkach je uplne spiatocnicke a odpudzujuce a uplne sa hrozim predstave, ze na takych ludi budem niekedy musiet znova natrafit pri navstevach servisu. Pamatam si ake to bolo prist pred niekolkymi rokmi do predajne Kia a dopytovat sa na elektromobil. Urcite kazdy vie, co mam na mysli. Dnes uz spravanie predajcov/servisakov je navonok ine (lebo to maju prikazane zhora), ale stale je vidno, ze sa musia velmi silno premahat, aby posobili ak uz nie pozitivne, tak aspon neutralne voci elektromobilistom. A to uz vobec nespominam "politiku" - ako napr. predrazene sadzobniky servisnych ukonov pri EV (2-nasobne oproti spalovakom, hoci na tych autach nemaju ani co kontrolovat). -
Miro, ak chceš vidieť spalovak, co dava v zime 1000 na nádrž tak môj predošlý služobný superb sportline sedan tdi 140 kW 4x4 dsg r. 2018
Na ukážku logbook (evidencia tankovaní) z minulej zimy
ImageFast is a rocket fast free image hosting service. Upload image anonymously, Upload images to albums, Direct image links, BBCode and HTML thumbnails. No registration required.
1000 km na nádrž úplne bežne. Najviac som spravil 1250 km na 1 nádrž a to som bol stále nad papierovou spotrebou. Ale ja zas nepatrím k tým čo jazdia príliš na spotrebu. Štýlom ako tuto Milan robí testy by s tým superbom dal 1300 km hravo a potom s nulou ešte ďalšiu stovku.
Súhlasím s názorom že dnešné BEV nemusia splniť požiadavky každému. Ale to sa časom posúva a mení.Naposledy upravené PistaTT; 25-01-2023, 23:27. -
Ze to porovnanie BMw i4 spominas, lebo to mi vystupuje z podvedomia vzdy ked vidim Tvoj odkaz na nejaky dalsi clanok - zhrnuli Ti to viaceri tam - previest sa na i4 a porovnavat ho s inym autom (Tesla) bez jej znalosti, podla nejakych niekde uvedenych udajov, ved to bolo smiesne. Ked je porovnanie, treba na to dve auta, nie jedno.
Mercedesy a BMW boli mojimi oblubenymi autami pred EV, niekolko som ich vlastnil a C220-ka da 1000 km na jednu nadrz presne takym stylom ako Ti da EV6 o 100 km viac ako uvadzas - pri uspornej jazde okolo 100 - 110 km/h. Takze dobre ze si uviedol to 1000km auto, lebo je to tak ako som napisal - letny setrny dojazd spalovaka vs zimny dialnicny dojazd elektromobilu - o nicom. -
Miroslav
Ne zábavne sledovať, ako pri strate argumentov prichádzaš s paranoidnymi názormi. Keď som porovnával BMW i4 s TM3 obviňoval si ma, že som zaplatený BMW. Teraz prichádzaš s nejakým FB, priznám sa, že ani neviem čo to je. Ťažké s tebou komunikovať, keď pri strate argumentov začneš takto útočiť, diskusia nedáva zmysel.
Predstáv si za rovnaké peniaze ako EV6 máme 1,5 ročný MB C220 CDI ktorý zvládne 1000 km na jednu nádrž, ale určite si opäť vymýšľam 😂 -
Miroslav
Začínam sa baviť na tvojom paranoidnou zmýšľaní. Keď som porovnával i4 s TM3 obviňoval si ma, že som zaplatený BMW. Teraz tu zas vykazuješ nejaké FB diskusie, vymyslené príhody a podobne. No možno je to naopak a možno píšeš vlastne o sebe, vpodstate ma to ani nezaujíma. Keď nemáš argument začneš si vymýšľať, taká diskusia nemá pre mňa zmysel.
No neuveríš za rovnaké peniaze ako EV6 máme 1,5 ročný MB 220 CDI, ktorý zvládne 1000 km na jednu nádrž 😏 -
E-Up! asi zabudol, ze toto nie je diskusia na Facebookunpod nejakym clankom, kde treba click-bait, lebo tak nejako mi ta jeho argumentacia pripada. Vymsli nejakeho frflosa a uznto ide …
Uz tie hluposti o spalovaku, ktory treba raz za tyzden natankovat. EV denne urobia 200km, co je 1000 km za pat dni ale spalovak staci raz za tyzden natankovat na 1000 km. A samozrejme spalovak jazdi 140 km/h rovnako ako po dialnici - lebo ved na EV6 isli rovnako ako su zvyknuti so spalovakom.
Chcel by som vidiet ten spalovak, ktory rovnako v zime a este pri rozjadoch a cast po meste urobi 1000km na jednu nadrz. Zvysena spotreba v dosledku vyssej rychlosti, hustejsieho vzduchu v zime je rovnako aj na spalovaku, takze akyze to spalovak narychlo pre dalsiu argumentaciu vymyslis aby to zapadalo do tejto diskusie ako je EV nepouzitelne pre busy managerov u dealera-stealera ?
Pridajte komentár: