KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    milan84
    EV je určite budúcnosť, v tom sa určite zhodneme. Skúsenosti, ktoré som za 3 roky používaní EV získal ma však stále utvrdzujú v tom, že je to ešte veľmi dlhá cesta aby sa stali plnohodnotnou náhradou ICE pre všetkých.

    Miroslav
    To tvoje argumentovanie je z môjho pohľadu komické, pretože vedľa firmy máme hneď čerpaciu stanicu a ak by sme rovnako KIA EV6 na štarte začínali s ICE rovnako (plná nádrž) tak tú Žilinu otočíme 3x bez potreby tankovania. Chápem, že väčšina ľudí takto nejazdí, ale tí, ktorí tak robia nebudú chcieť ustúpiť zo svojich požiadaviek a EV je pre nich v tomto obmedzujúce či sa nám to páči, alebo nie.

    Nebyť smradľavých spalovákov nemal by si tu elektromobily Keď nebudú zarábať na ICE, budú na EV, trh si cestu nájde, ale veď ty si myslím podnikateľ mal by si to lepšie poznať ako je to s tými nekresťanskými cenami Úprimne je mi to absolútne jedno, takže ma to netrápi.

    Taur
    Práveže na nejaké domáce jazdy by mu tá KIA EV6 vyhovovalo, na jazdy do 100 - 150 km je to vpohode, ale ako pracovné auto to má veľa obmedzení, takže EV nezatracuje, len je jednoducho nepoužiteľné.

    Keďže sa tu zišlo mnoho odborníkov na EV, mám ďalší reálny príklad zo života s EV:

    Zamestnávateľ poskytol svojim pracovníkom možnosť využívať služobné EV na cestu do práce. Využívajú elektromobil s letným dojazdom 320 km, zimným 250 km. Denne najazdia 200 km s tým, že vozidlo nabíjajú len v práci. Situácia sa však zmenila a pôvodné EV bude nahradené novým, ktoré má však menší dojazd, konkrétne 280 km v lete a cca 220 v zime, takže bez nabíjania to nepôjde. Nabíjanie popri ceste je časovo komplikované a v mieste bydliska (bytovka) nie je žiadna možnosť nabíjania, resp. iba denne stráviť cca 15 min v nákupnom centre z dôvodu nabíjania. Druhá možnosť je voľba ICE, ktoré stačí natankovať raz týždenne. Aké sú podľa vás argumenty pre použitie EV? Podotýkam, že cena za palivo, alebo energiu v tomto prípade nehrá úlohu.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Ze treba s BEV zatial (kym nebude dojazd 1200km a nabijanie tohto dojazdu do 5min) fungovat inak ako s ICE je prosty fakt. Kto sa nedokaze, alebo nieje ochotny prisposobit ani o piad, tak ho nemoze pouzivat.
    Samrtfon ked chcem pouzivat a vysuzivat jeho moznosti/vyhody/prednosti musel som sa tiez mu prisposobit. Musel som si co to okolo apiek nastudovat , musim ho castejsie nabijat, nemozem ho pohadzovat atd. ako stare dobre tlacidlove mobili. Poznam ludi co zostali pri tlacitkovych a s nimi doziju.
    Musime akceptovat ze aj taki ludia su.
    Tento jeho kolega aspon dal EV sancu, aspon skusil. Su ludia co EV odmietaju aj bez toho.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    MasterBlaster Vies ze to ani nieje kvoli spotrebe. Proste citim sa tak v pohode, ked som obleceny. Doma v izbe mam teraz 20-21C co je uz u mna na trenky/trricko. Pri 24C by to uz bolo na nudistu. A pri soferovani v takom teple by som zaspaval, po najedeni a zotmeni urcite. Tak 18-19C je pre mna bezpecna teplota. Sestra si v ICE tiez tak nastavuje. Asi niesme teplomilna rodina. Pre emobilitu je to rozhodne plus.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Nam starym harcovnikom, co niektori na 28kWh baterkach brazdili 1000km cesty k moru alebo ini na Leafoch s 24kWh baterkami robili 5-ciferne kilometre, je tazke vysvetlovat’, ako niekto na Kia EV6 s 77kWh bateriou a 250kW nabijanim neprejde z Nitry do Ziliny a naspat bez velkeho nekomfortu a problemov a zanevretia na EV. Hlavne ked je 10-krat tolko nabijaciek, x-aplikacii a vsade vykukuju videa a clanky o EV s radami ako efektivne zit s EV.

    Proste elementarna snaha sa o nieco nove trocha zaujimat tam chybala. A absencia uvazovania je dana za vinu EV. Keby isiel spalovakom a niekde je pumpa s jednym stojanom a caka sa preto trikrattolko, nehladal by volnejsiu pumpu s viacej stojanmi ? Nie, zacal by vylevom ako su spalovaky nezmyselne a nabduce chce ist lietadlom - samozrejme sluzobnym, lebo svoje peniaze do toho neda. Keby mal dat svoje peniaze, vsetko ma prestudovane vratane cennikov nabijaciek od A po Z a po dialnici ide pomaly za kamionom.

    Je to ako ked nemam rad pecienku a aj keby mi ju pripravil michelinsky kuchar, tak mi nebude chutnat.

    Ale aj na Vas ludi, co ziju z predaja a servisu tych smradlavich spalovakov, pride za tieto hejty “na psa mraz”. Predaj spalovakov bude kazdorocne o dvojciferne cislo klesat a ludia so starsimi budu kaslat na nekrestanske sadzby tych Vasich servisov.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    S tym ze EV nieje vhodne pre ludi s hektickym zivotnym stylom ktory "nemaju cas ani sa vycurat" sa da len suhlasit. Kedysi som aj ja tak fungoval a som rad ze BEV mi toto uz "nedovoli". Nabijanie su vlastne planovane prestavky/oddych v praci. Ale daju sa aj vyuzit pre pracu nad ktoru si treba sadnut, najst si cas.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! ano, musi zmenit navyk. Ved ale o tom tu vsetci stale hovorime. Neznamena to ale teraz stat sa z milovnika burgrov vegetarian. Iba sa pri kupe auta spytat, venovat dva vecery nejakym clankom/foram aby pochopil, ze cas na nabitie ma pouzit napr. namiesto sedenia v kancli, ked tam uz doleti tou 140kou.
    O planovani mozem hovorit pribehy pri mojom aute. Pri EV6 je to vsetko s prsom v nose. Vcera po 80km trase som nabijal. Pocas 20min som si vytiahol notebook. Vybavil mail, telefonat, jednu rychlu objednavku v eshope. Nic som nestihol ani zjest a auto som uz mal nabite. Bavime sa o rocniku 2014 a malej baterii.Keby som to nespravil v aute, caka ma to po prijazde na stretnutie, resp. vecer doma.
    Ak by som siel s rodinou, tak deti su unudene, usedene, vyzaduju pohyb. Po 2-3h cloveku vyhladne, takze opat sa to da spojit a nepocitujem to ako obmedzujuce. To, ze stale treba chodit nabijat a cakat pri aute je len prezentacia dnesnych facebook odbornikov. Nic s realitou. Keby to tak bolo, nemas pocit, ze by sa vacsina majitelov vracala ku spalovaku plny sklamani z toho, co si mysleli o EV ?

    Netusil som kde a ako pracujes este popri techboxe.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    milan84
    Uvediem ťa do obrazu, aby si to lepšie pochopil. Pracujem v autorizovanom servise, ktorý má s elektromobilmi spoločné asi toľko, že v rámci predaja ponúka jeden elektromobil. Prevádzkujeme aj prenájom vozidiel, vrámci ktorej bude slúžiť aj spomínaná KIA, takže toľko ku skúsenostiam s elektromobilitou vrámci našej firmy. To, že sa tomu venujem ja je len možno akési hobby.

    Paradoxne pravdu máš aj ty, ale zároveň aj môj kolega. Ako skúsený elektromobilista by si KIU EV6 takto nevyužíval rovnako ako ja. Skús sa však na to pozrieť očami človeka, ktoré dlhé roky jazdí ICE ročne veľkú porciu kilometrov a zo dňa na deň presadne do EV a chce ho používať rovnakým spôsobom. Určite mi dáš za pravdu, žebjednoducho musí zmeniť svoje návyky, pretože jazda s EV je rozdielna v porovnaní s ICE

    Súhlasim, že za určitých podmienok dokáže KIA EV6 spaľovák nahradiť, nie však plnohodnotne. Stačí cesta dlhšia ako 250 km v zime po diaľnici a cesta sa v porovnaní s ICE predĺži. Alebo si myslíš, že to tak nie je?

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    MasterBlaster tak ma ešte napadá že nejaký rozdiel môžu spraviť pneumatiky aj ich správne nahustenie. Ja mám na zimu Dunlop WinterSport 5 SUV 235/55 R19

    V apke mi za dnešok v sumáre kilometre sedia. Aj jednotlivé jazdy co sa týka času a vzdialenosti sú ok. Či to ráta korektne spotrebu povedať neviem.
    Naposledy upravené PistaTT; 25-01-2023, 18:21.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! Prepac, ale suhlasim s Mirom. Toto bolo o zlom planovani, nerozmyslani. Auto ako EV6 patri k autam, ktore dokazu spalovak pri jazdach po Slovensku nahradit.
    Trochu skoda, ak to je tvoj kolega (a teda ak sa venuje motorizmu, elektromobilom tiez), ze nema nejake zakladnejsie znalosti.
    Ked vidim, ze mi ide spoteba hore a v cieli bude problem, tak naco to rubem 140kmh?
    Ked viem, ze mam kapacitu 70+kWh a auto je schopne nabijat 240kW, tak naco mam nejake ocakavania od stareho 50kW stojanu?

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT
    Chybou auta to určite nebolo, KIA EV6 je aká je. Človek jazdiaci s ICE zvyknutý na trojnásobný dojazd v porovnaní s EV sa buď prispôsobí EV a začne plánovať trasy, alebo zostane pri komforte, ktroý mu ponúka ICE. Niekto jednoducho nemá čas rozmýšľať nad plánovaním a hľadať nabíjaciu stanicu. Jednoducho pri dlhších presunoch po diaľniciach bude ICE vždy v časovej výhode bez rozdielu tried.

    Nejdem tu hejtovať EV, nezatváram si však oči pred realitou. A tých príkladov kedy je EV v nevýhode tu môžem z bežného života pridať viac, o to však v tejto diskusii nejde.

    Každopádne naša firemná KIA EV6 AWD v zimných podmienkach na diaľnici dosahuje dojazd okolo 250 km, či je to veľa alebo málo nech každý posúdi sám.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Tu si to logicky odporuje
    Pôvodne zverejnené od E-Up!
     Keďže stretnutie skončilo po niekoľkých desiatkach minút muselo čakalo sa na nabitie akumulátora. Niekoho by napadlo využiť UFC v OC Dubeň alebo v Metre, ale človek neznalý pomerov nemá čas na hľadanie nabíjacích staníc čomu rozumiem.​
    Tak buď pár desiatok minút čakal a počas čakania má človek čas (premýšľať, hľadať, opýtať sa skúsenejších) alebo nečakal a teda nemal čas. Skôr to vidím na neznalosť. Ja som do momentu rozhodnutia o EV6 bol prakticky EV panic. Vedel som že také autá existujú a že sa asi nepoužívajú identicky ako TDI. Aby som mohol byť s EV spokojný, musel som pochopiť aspoň základy. Hlavne ak sa rozhodnem zobrať auto po 2 týždňoch do Prahy, čo bol môj prípad, tak nebudem riskovať že mi to nevyjde a zhrniem do plánovania aj prípadnú zastávku na Ionity (Pavov) a podla situácie tam drobnú cik pauzu spravím. A tak aj bolo. Keby len sadnem do auta a potom 50 km pred Prahou začnem s 10% SoC riešiť kde blízko po ceste je aká nabíjačka a či k nej dôjdem, tak to asi nie je chyba auta.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav
    Je to tvoj uhol pohľadu a keďže nepoznáš detaily nesúhlasím s tebou a to píšem ako zástanca elektromobilov.
    Keď má stretnutie v NM v lokalite, ktorá je vzdialená od spomínaných nabíjacích staníc chceš mi povedať, že má zachádzať a čakať na nabíjanie?
    Na diaľnici jazdí štýlom asi ako 80 % vodičov. rýchlosť + 10 - 15 km/h a keďže sa stará o rozsiahly vozový park viem, že k firemným autám sa správa možno lepšie ako k vlastným, keďže ho živia.

    tommik
    Kamarát ma to asi najlepší názor a po 3 rokoch s elektromobilmi s ním súhlasím. Elektromobil je pre človeka, ktorý sa neponáhľa

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Takýmto ľuďom dať do ruky akurát tak trojvalcovú Fabiu a ak tak ho poslať na školenie z time manažmentu.
    Na EV musí človek mentálne dorásť.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    To nie je problém auta ale šoféra. Napríklad v Novom Meste sú 4 rýchlonabíjačky, kde sa mohol dobiť pri prvej schôdzke alebo mohol po diaľnici ísť o 10 km/h pomalšie. Je to len o prístupe a tom, že to bolo služobné auto, ktoré treba poriadne duriť a nič nešetriť. Keby si ten kolega mal sám platiť údržbu auta, pneumatiky, nabíjanie, išiel by úplne inak. Vlastne by ani nemusel sám platiť ale nebol by typický zamestnanec v štýle "z firemného krv netečie". A ďalší príklad spríávania zamestnenancov, čo nemal zaplatené školenie a niekto mu nenatlačil do hlavy, tak žiadna snaha si o tom niečo prečítať lebo sa zaujímať.

  • E-Up!
    odpovedal
    Pridám kratší príbeh pre pobavenie spojený s KIA EV6, ktorú som tu prezentoval.

    Vozidlo, ktoré bolo súčasťou mojich článkov KIA EV6 AIR AWD LR sme do firmy obdržali približne v druhej polovici decembra 2022. Kolega, ktorému bolo toto vozidlo pridelené po prvých kilometroch jazdy bol z okamžitého výkonu nadšený, keďže predtým s elektromobilmi mal minimálnu skúsenosť. Po prvom nabití vozidla do 100 % hlásilo optimistický dojazd 430 km. Postupne s pribúdajúcimi kilometrami a častými jazdami po diaľnici sa postupne dojazd skrátil na reálnych 250 km. Aj napriek polovičnému dojazdu ako uvádza výrobca stále panovalo nadšenie z auta.

    Pohár trpezlivosti pretiekol približne po mesiaci užívania vozidla. V rámci jedného dňa bolo potrebné realizovať pracovnú cestu o celkovej vzdialenosti približne 430 kilometrov. KIA štartovala z Nitry s akumulátorom nabitým na 100 %. Na diaľnici sa udržiavala maximálna rýchlosť v rámci limitov a prvá zastávka bola v Novom Meste nad Váhom. Z dôvodu časovej vyťaženosti a nedostupnosti nabíjacej stanice v blízkosti miesta stretnutia sa bez nabíjania pokračovalo do Žiliny. Do Žiliny sa KIA doplazila s pár percentami zostávajúcimi v akumulátore a keďže bolo naplánované stretnutie u miestneho predajcu KIA nabíjalo sa na 50 kW stanici GreenWay Tesco. Keďže stretnutie skončilo po niekoľkých desiatkach minút muselo čakalo sa na nabitie akumulátora. Niekoho by napadlo využiť UFC v OC Dubeň alebo v Metre, ale človek neznalý pomerov nemá čas na hľadanie nabíjacích staníc čomu rozumiem.
    Cesta späť do Nitry predčasne skončila pred Piešťanmi, keďže diaľničná spotreba výrazne znižovala kapacitu akumulátora. Znížením rýchlosti na okresných cestách sa KIA EV6 doplazila späť do Nitry.

    Je zrejmé, že skúsenejší elektromobilista by využil UFC či už v Žiline alebo vo Veľkých Bierovciach. Touto úsmevnou príhodou som chcel len poukázať na fakt, že elektromobil stále nedokáže plnohodnotne nahradiť ICE. Človek, ktorý má presne rozvrhnutý svoj pracovný čas sa bude ťažko prispôsobovať plánovaniu a hľadaniu nabíjacích staníc. Veľmi tomu nepomáha ani diaľničná spotreba, ktorá sa teraz drží na hodnote 32 kWh.

    Keď si kolega preberal KIU EV6 tipoval som, že s elektromobilom vydrží max. 2 týždne, nakoniec prekvapil a vydržal mesiac a vracia sa späť k ICE
    Naposledy upravené E-Up!; 25-01-2023, 16:17.

    Pridajte komentár:

Pracuje...