Caute pani. Trochu cudna diskuzia sa tu rozbehla o psychickom zdravi casti obyvatelstva Slovenska.
Ja mam Tesly dve, najstaršiu uz 6 rokov a poviem vam, ze by som nemenil. Preco?
Lebo ked citam ponosy na ine znacky od ich majitelov (hlavne na pomale nabijanie) a občasne trapenie na nabijackach tak si hovorim, ze to nepotrebujem.
ANO - musim chodit na servis na zahranicia, najcastejsie do Viedne ktora stoji za ... Ale to sa tyka mojej starej TMS vyrobenje v roku 2016.
Novsia TM3 z roku 2019 este v servise nebola.
ALE - sadnem do auta, zadam ciel a idem. Auto si samo vyrata kam mam ist nabíjať, VZDY opakujem VZDY sedi vypocitany dojazd na SOC% s max. chybou +-2% bez ohladu na pocasie.
ANO - ako som uz na tomto fore povedal dalsiu (novsiu) Teslu nekupim dokial tu nebude servis, ale to je moj osobny bojkot.
A propo - vsimli ste si ze tu takmer nikto z Teslakov nepise o chybach a problemoch? To nebude len "fanatismom". Fanatici uz davno Tesly maju, teraz uz kupuju "normalni" ludia.
Presiel som k Tesle po XX rokoch u Audi. Ja by som aj kupil e-trona ale dodacia lehota rok, zerie to aj travu pri ceste (a este aj tepelne cerpadlo vyhodia z Q4) tak zatial stale cakam na nejaky ten "naskok vdaka technike", ktory sa nie a nie dostavit.
Wilo - 110% percentny suhlas!
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-01-2023, 10:12. -
neviem ci sa bavime iba o elektre ale mne sa celne sklo nezahmlieva (na 10 rocnej dieslovej i30) ak tak len na zaciatku a tam sa pusti automatika a do par sekund je to prec a potom uz nic. Kuri normalne na pasazierov
Takze asi netreba generalizovat (ak si teda nehovoril iba o elektro v tom pripade povazujte moj koment za bezpredmenty)
-
Zahmlievanie skla bude nejaka vrodena vada Korejcov, s tymto bojuju od pociatku. Bude nejako zle navrhnuta cirkulacia vzduchu alebo co. Na ziadnom inom aute som to nepocitoval tak ako na Hyundai. Pri 4 pasazieroch isiel v zime ohrev celneho skla realne kazdych 5 minut. Ak to bolo na automatike, tak mal celne sklo zapnute nonstop, a pasazierom zima, lebo vsetko teplo islo na odrosenie. Vzdy sa muselo vypnut ADS ci ako sa to vola aby sa dalo obist automaticke odrosovanie, kvoli teplotnemu komfortu. Opotrebenie sedaciek vnimam rovnako. Velmi zly vyber materialu 😔 -
milan84 to zasa zobral z iného konca: "Miro nechapem tvoju (ako to uz u teba byva) urazlivo-ironicku poznamku o medialne a podnikatelsky uspesnejsich
Ja fakt nechapem, co to s tym ma mat spolocne, ci ma niekto na auto za 100000 ked rozoberame spravanie sa ludi jednotlivych znaciek?"
vysvetlil som to E-up ale znova, na tom nie je mojej reakcii nič urážlivé, skúsil si sa zamyslieť nad tými otázkami ? to Ťa naozaj napadlo len toto ?
nejde o to, čo niekto má alebo nemá na Teslu, aj keď v dnešnej dobe je to skôr kto má alebo nemá na Hyundai i5 alebo Kia EV6 alebo VW ID.4 alebo aj Enyaq, ktoré sú vo všetkých stupňoch výbavy drahšie ako Tesla s danými parametrami alebo ako dokážeš nazývať ľudí okolo seba fanatikmi len pre to, že si zatiaľ nemal empirickú skúsenosť s dlhodobým vlastnením auta tejto značky
napíšem to na inom príklade, ja budem nazývať niekoho, to je hlupák alebo fanatik že má tepelné čerpadlo, lebo je jediný tu u nás na "najlepšej a najprogresívnejšej" dedine a tu všetci kúrime drevom a je to najlepšie alebo plynom bez starosti ? nie, začnem sa o to zaujímať a zisťujem si veci, prečo sa tak rozhodol a prídem na informácie, ktoré mi unikali ale nepredpokladám rovno, že je fanatik alebo nesvojprávny preto, že ja nemám tie informácie a skúsenosti ako on
len sa Ti snažím vysvetliť Tvoj postoj, nazvať urážlivo fanatikmi ľudí, ktorých poznáš (a máme aj spoločných známych s Teslami, ktorí fanatici určite nie sú) len preto, že možno nemáš s Teslou priamu a dlhodobejšiu skúsenosť ako oni
s takýmto prístupom by si kedysi neprišiel ani k svojmu smerovaniu na elektromobily, lebo by si elektromobilistov nazýval fanatikmi ale proste si sa o to začal zaujímať a zistil si, že to vyhovuje aj Tebe a je na tom niečo, aj keď v čase keď si si kupoval svoj prvý elektromobil pred touto modernou mediálnou masírkou, boli elektromobilisti ešte viac braní ako fanatici a hlupáci, ktorí kúpili blbosť, ktorá sa im rozpadne a nebudú mať kde nabíjať a baterka sa hneď po záruke musí vyhodiť ... ako sa na takéto tvrdenia pozeráš teraz ? -
milan84 zas netreba hadzat vsetkych Teslakov do jedneho vreca. Mna sameho Tesla irituje vo viacerych smeroch, a nebojim sa o tom s kymkolvek hovorit ak sa ma opyta. Ako si spravne poznamenal, ziadne auto nie je dokonale. Neexistuje take. A obcas sa popravde cudujem vyrobcom, lebo niekedy naozaj chyba tak tak malicko, ale odflaknu jednoduchu vec, ktora na konci dna kazi dojem z celku. Ja sa to snazim brat pragmaticky, a z celeho baliku mi stale vysla Tesla, lebo aj napriek nedostatkom (a ze ich ma pozehnane) mi to auto ako celok stale najviac vyhovuje. Nebudem Teslu fanaticky obhajovat. Auto ma chyby, a Elon mam pocit ze je kazdym rokom vacsi retard, ale to bola vacsina geniov. A velakrat som rozmyslal nad bojkotom kvoli jeho spravaniu a vyhlaseniam. Ale nestoji mi to za to. A uprimne poviem, ze VW Group by bol u mna na druhom mieste, aj napriek jeho nedostatkom a preslapom. S Koreou som si uzil svoje, a uz som to spominal aj inde, a nedotknem sa ich aut uz ani 5m palicou. A voci Stellantisu a Fordu som tak nejak historicky zaujaty. Takze za mna vyber uplne jasny 😁 -
áno Milan, vždy je to mix všetkého možného pre a proti a aj keď mám výhrady voči niektorým veciam, proti AP viac, tak Tesla mi zatiaľ vyhovuje veľmi aj vďaka svojmu výkonu (áno nebudem klamať je príjemné byť na ceste rýchlejší ako 99% áut a obiehať bezpečnejšie) a aj cenovo (štvorkolku s takým výkonom a takou spotrebou a dojazdom som nenašiel a ešte navyše za tak dobrú cenu)
aj AP som trocha poriešil a kúpil som Model 3 s EAP (Enhanced Autopilot), tým mi odpadá neustále zapínanie Autopilota na diaľnici pri opustení pruhu, čo mi najviac vadilo a auto samo s potvrdením smerovkou dokáže obiehať pomalšie autá (mierne pridať a priblížiť sa ešte v pravom pruhu), automatické parkovanie je zasa bonus v meste a ovládanie mimo auta mobilom je tiež pekná sranda, hlavne keď o tom ľudia nevedia a zakričím, "ježiš uteká mi auto"
sledujem aj iné značky, niektoré menej, niektoré viac, priznávam že veľa Teslákov sa uspokojí že majú najdokonalejšie auto a nezaujímajú sa o iné, či nepriniesli niečo viac ale na druhej strane ani iné značky neohovárajú ako je to zvykom tu, za každú cenu kopnúť do Tesly ale aj pri tomto mojom pozorovaní a skúšaní iných značiek nehodlám zatiaľ prejsť naspäť inam
áno viem, môže sa mi auto začať kaziť a budem písať inak ale zatiaľ to nenastalo a podľa skúseností iných majiteľov aj medzi značkovými servismi Tesla je rozdiel a mám už nejaké tipy, kde by som šiel, keby som musel, aby som nebol v tom scenári nespokojnosti
veľa robia aj automatické updaty (OTA), kedy je stále niečo nové a doladenejšie, čo u iných nevidím
Tesla nie je o peniazoch, kto na to má, Tesla je o tom, kto si to vie spočítať a váži si svoj čas, veď teraz sú ceny Tesiel a aj čakacie doby výrazne priaznivejšie ako bežných značiek, čo segment EV používajú len na zníženie flotilových emisií a vyrábajú pätinu alebo desatinu elektrických áut ročne ako Tesla -
milan84 väčšina Kia a Hyundai elektromobilov má 15000km interval, lebo eNiro a Kona a Ioniq sú zastúpené v oveľa väčšom počte ako nové EV6 a I5, u ktorých posunuli interval na SK o 30000 km (možno aj vďaka Tebe a iným novinárom, ktorí upozorňujú na ich prehnané vydieranie zákazníkov za účelom živenia servisov) ale skoro v celej Európe je to stále 15000km a v USA dokonca 7500 míľ, čo je ešte výrazne menej ale aj nové modely zasa odstránili navigačné dáta po troch rokoch z bezplatných updatov, takže na tom niečo dobehnú na vyťahovaní peňazí
áno, s VW máš pravdu, sám som bol milo prekvapený, keď mi to majitelia hovorili, že v servise overovali a je to tak - bez obmedzenia kilometrov na prvé dva roky. Pri Citigo to je tiež prvé dva roky ale potom už každý rok mi niečo hovorili ale neviem, lebo Citigo som predal, či je to celkovo u koncernu alebo len na konkrétnom modele. Bohužiaľ nevidím to na dlhodobejšie, takéto skvelé podmienky, lebo šéf VW, ktorý mal veľkúmotiváciu v Tesle, bol odstránený a nahradený šéfom menej nakloneným EV, takže to zasa pôjde smerom "compliance car" ako predtým - budú robiť koľko dokážu vyrobiť bez vplyvu na predaj spaľovákov, či už materiálovými a dodávateľskými možnosťami alebo aj parazitovanáím na priamych predajoch a tým následným živením prebujnelej a zhýčkanej siete dealerov a servisov. -
E-Up! velmi dobry ten postreh a prave preto ja nazyvam velku cast majitelov tesiel fanatikmi. Pri ziadnom inom elektromobile nezazijes taku "oddanost" a neomylnost na ich auta.Vsetci vedia, ze ziadne z EV nie je dokonale, vela ludi si robi srandu zo svojho auta. Ale...Teslaci nie. Tam nesmies kritizovat
To je proste fakt.Cirkev Elonova, sekta....to som nevymyslel ja, to ma svoj dovod, preco to ludia tak vnimaju. Ked sa s kymkolvek bavim o EV a vybere, tak okrem uz presvedcenych na Teslu ja vacsina reakcii: "teslu nie, to su blazni". Nechcem hodit Mira do tohto vreca, lebo je pravda, ze si presiel vsetkymi moznymi autami. Ak mu terajsie vyhovuje, nech sa tesi. Ale prave od neho by som cakal, ze pochopi prave preto, ze tie auta pozna, ze tie ruzove Muskove okuliare nie su realne.
Miroslav Rojko aj ty si uznal, ze tesla AP je horsi ako u inych znaciek. Pridaj k tomu klasike auto-discipliny a pochopis nazor inych. Aktualne ste bez parkovacich senzorov pri novych autach a sw nahrada pre kameru neexistuje. Ale...viem, ze sa u vas najdu ludia co to neoblomne obhajuju, ake je to vyborne, ako to takto ma byt, ze to skvelo funguje. To iste so svetlami, absencia matrix, nepouzitelne prepinanie dialkovych.
Tesla je super, vies ze pred dvoma rokmi to bol moj sen, ale velka cast majitelov, ten "kotol" ktory nevidi okolo seba mi celu teslu do velkej miery znechucuje. A urcite by som ju do vyberu zahrnul aj teraz, pretoze ma extremne vela silnych stranok. Ale musel by som odfiltrovat ten balast, o ktorom tu pisem a vyberat s cistou hlavou.
Miro nechapem tvoju (ako to uz u teba byva) urazlivo-ironicku poznamku o medialne a podnikatelsky uspesnejsich
Ja fakt nechapem, co to s tym ma mat spolocne, ci ma niekto na auto za 100000 ked rozoberame spravanie sa ludi jednotlivych znaciek?
Naposledy upravené milan84; 26-01-2023, 08:32. -
Miroslav Rojko iny pohlad: uz sa tu pise vseobecne klasicke automobilky. Kia/Hyunai ma interval 30000km u nas (15 je iba v CR,asi tam papaju banany). S Skoda/VW by si tiez este v servise nebol, lebo 2r/bez obmedzenia km. Ked po 2r zbehnes do servisu kusok od BA, mas to za velmi fajn peniaz. -
Jiri GrandPa doplním že vynález elektrického štartéra mal podobný účinok na prvé elektromobily. -
Dobré postrehy, rýchle mlženie čelného skla pri plnom obsadení auta 4 ľuďmi za sychravého počasia sa deje občas aj mne.
Svetlá sú poslabšie a mám obavu, že ani tie matrixy nebudú pri tomto modely špičkové.
Navigáciu nemám potrebu používať, keďže môžem použiť carplay.
Budíky u mňa zobrazujú 3 spotreby - od štartu, od nabíjania a celkovú.
Materiálov interiér asi nedosahuje úroveň VW áut strednej triedy, na druhej strane sú dôležité miesta zvládnuté fajn aby boli príjemné na dotyk alebo používanie. Po necelých 30k badať na sedadle vodiča známky používania. Toto mi príde vcelku skoro -
Musíš ale uznať, že majitelia elektromobilov KIA alebo VW svoju oddanosť a náklonnosť k značke neprejavujú tak intenzívne ako majitelia elektromobilov Tesla.
Každý si úspech predstavuje inak, pre niekoho je to otázka peňazí a sociálneho statusu, niekomu stačí, že je vo svojej práci najlepší. Ako to vidíš ty? Kto tu tvrdí, že názory mladých sú neomylné a bezchybné? -
Nazvat niekoho fanatikom je aleno nie je urazka ? Ked niekoho nazvem Tesla priaznivcom, je to take neutralne. Ked niekoho nazvem fanatikom, evokuje to vo mne ako keby ten clovek nebol v poriadku. Zamysliet sa, ze niekto uspesnejsi ako ja ma taku a taku vec, tak asi na nej nieco bude, nie je pre mna nijaka urazka. Vzdy sa najde niekto uspesnejsi ako ja alebo ty alebo niekto iny, alebo snad Vy mladsi zijete v osobnej bubline, ze vsetko robite najlepsie a aj Vase nazory su neomylne ? -
Odvolávanie sa na úspešnejších podnikatelov alebo mediálne známejších ľudí určite nie je urážka 😁
A neplatilo doteraz, že čím novšia Tesla tým lepšie? Pri aktuálnom znižovaní cien nových Tesiel bude predaj jazdených TM3 a TMY dosť stratový, veľkú istotu a dôveru to majiteľom asi neprinesie.
Pridajte komentár: