KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    cez Slovinsko nejakých 15 km cez Lendavu (na prvom kruhovom za hranicami do ľava mimo diaľnice) a hneď do Chorvátska, kde vo Varaždine hneď diaľnicu

    Waze je v Maďarsku o ničom, mne zabilo pred pár rokmi dve hodiny času kvôli zlej trase, tam sa treba držať cesty 86 až po Rédics na SI hranice

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Z Redics ideš potom rovno cez Slovinsko? Či Lenti a Goričan? Zima - dúfam, že tam ešte vylepšia ten plánovač. Hodilo by zobraziť ako pri Tesla/ABRP, na koľko spomaliť. Stále to ráta so130kmh. Aj keď ideš celú cestu 100-110kmh, cieľ ti píše unknown ak nie sú do cesty zaplánované nabky. Alebo aspoň zobraziť príchod z mínus SoC.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Tiež preferujem Szombathely. Ale ja som to celé prespal. Až dodatočne pozerám, po akých dierach sme to tam išli :-D Hlavne, že bol veľký tablet s Waze :-D

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    A na Szombathely a Redics sa Vám nechcelo ísť ? Je to kratšie aj časovo a parádna cesta dole pod Szombathely mimo dedín. Ja som to absolvoval pred mesiacom na Y LR, tiež bez HU diaľnice, po diaľnici som išiel na severe HR 110 v cez tie tunely a zákruty, ďalej 130 a na Ionity som prišiel so 6%, v BA nabité na 97%. To EV6 je už porovnateľné s Y (teda okrem 100-ky na diaľnici). Pozerám do môjho logu, 347 km na 91%, no zima robí svoje, tiež bolo pod nulou nadránom keď som išiel.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko mas pravdu ze podla smeroviek sa neda na ceste orientovat a treba sledovat predpokladanu trajektoriu vozidla a ak je mozne aj hlavu/oci vodica v aute. Podstatne je tu ale to, ze pouzivanie smerovky by mala byt vec riadena podvedomim a viac menej automaticka (samozrejme ze to tak je mozno u 30% vodicov, zbytok nad tym stale musi premyslat). A taketo podvedome cinnosti funguju iba vtedy ked mozok nie je nuteny pomahat hladanim kde sa tlacidlo smerovky v dany moment nachadza. K predchadzajucemu komentu som postol video na tuto temu.
    Z mojho pohladu je to zmena k horsiemu, vyraduje to v tych par percentach pripadov moznost riesit smerovky podvedome a berie to kapacitu mozgu na vec ktorou by sa v danom momente nemusel zaoberat. Kazde pozretie sa mimo cesty je potencionalne riziko, pri smerovkach sa tato cinnost spaja zo zmenou smeru jazdy, co je tiez potencionalne riziko a kazdy subeh rizik zvysuje moznost nehody. Percenta su to mizive, plus tesla sleduje a reaguje na rizika aj sama, ale aj napriek tomu je to zmena k horsiemu.
    Cielom by malo byt za kazdych okolnosti znizovanie rizika a tu sa podla mojho nazoru zvysuje.
    Aby si si nemyslel ze to beriem "ultrakonzervativne", tak smerovky nepovazujem az za taky problem, pretoze minimalne stale su na relativne vhodnom mieste a stale maju tlacidla. Omnoho horsie je radenie rychlosti iba na dotykovom displayi. Takato zasadna vec musi mat jednoznacne HW tlacidla (preto aj aute fyzicke tlacidla ostali, tak isto aj tlacidlo nuzoveho trojuholnika).
    Cela ta dnesna moda dotykovych displayov pre funkcie ktore su vyuzivane pravidelne pocas jazdy je z mojho pohladu dost velky fail a cesta k zvyseniu nehodovosti.

  • nick.n17
    odpovedal
    Ak si chce niekto pozrieť mapovú projekciu diagnostiky Kia EV6 Awd 20" na ceste do Chorvátska v zime (tam cez HU, späť SLO/AT).

    Som rád za tieto dáta aj keď zima a veľa sa spálilo na kúrenie. Resp. diaľnice sú rýchlostne obmedzené.
    Niro mi napr. neprešlo z Pezinka po Ionity Záhreb. Vždy som musel dobiť niekde pred. Napr. Goričan/Ljubeščica.
    S IQ6 toto bude hračka.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    jeeff Miroslav Rojko moja osobna skusenost pochadza z porovnania ovladania radia (Renault vs Mazda/BMW). Na renaulte viem presne kde sa radio nachadza, stacit tlacidlo "mute" (neviem ako sa to povie po slovensky - pauza/vypnutie zvuku). Na Renaulte sa to da vzdy a za kazdych okolnosti, lebo je to na tom istom mieste. Teraz ma to irituje omnoho viac aj z ineho dovodu, pretoze v aute travim vela casu na rozlicnych telefonickych konferenciach. Na BMW sa da pekne z volantu zamutovat mikrofon (audio mute na volante uz nema) a v pripade potreby ked clovek chce nieco povedat, zase pekne aktivovat. Ale pokial mas natoceny volant viac ako znesies bez zlozenia ruk z volantu, tak sa tato cinnost neda vykonat bez pozretia na volant. Je pravda ze oproti Tesle je na volante omnoho viac tlacidiel a smerovky su na Tesle zvyraznene ale aj tak je to z mojho pohladu zmena k horsiemu.
    Zvyknut sa da na vsetko, problem je ze pri cinnostiach ktore sa maju vykonavat viacmenej podvedome takato zmena moze sposobit kompletne preprogramovanie mozgu a do buducnosti moze vytvorit nechceny problem (tuna riadne pritahujem za vlasy, ale v skutocnosti je taka vec mozna. Pozri si toto video, je to velmi dobry priklad: https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0)

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Miro, ja som od začiatku vravel, že s tým nemám problém. Pre mňa je každé auto fajn tak ako je "namiešané". Aj Tesla to má dobre aj iné. Inak by si tie autá ľudia nekupovali. A tu má navyše výrobca slušný priestor. Navigácia je základ a exity z kruháčov môže s postupom času robiť automaticky podľa zvolenej trasy. To by inak mohlo každé auto Lebo ja napr. dávam signál neskoro (lebo točím 1 rukou) a len bliknem. Brácho (@KENNY) ma za to stále drbe, že to som už ani nemusel dávať.

    Btw, sme v EV6 téme a zas tu máme solídny offtopic

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    jeeff no neviem, či tu budú s Tebou ostatní súhlasiť, síce to auto neriadili ale vedia ako je to zle, nemať páčky

  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Mam tlacidla na smerovky na S od marca, uz som s tym uplne zzity, davam smerovky bez pozerania na volant. Naucilo ma to v kruhaci drzat volant pevne 2 rukami. Ale uz som nauceny aj na to, ze ked ho tocim dole hlavou jednou rukou kde mam kliknut, lebo to je vzdy to iste miesto (na kruhaci ides vzdy len von).

    Nehovoriac o radeni PRND, ten kto vymyslel, ze D sa dava na packe do dola bol fakt debil. Na displeji je to super. Ked presadnem do 3, stlacim brzdu a cakam na autoshift a az potom si uvedomim, ze mam packou zaradit D.

    Je to vyslovene o zvyku.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja ano, a takisto 99% vodicov pri prudkom vyhybacom manevri ani nepomysli na smerovku, lebo budu mat plne ruky volantu, a je uplne jedno ci je na packe, tlacitku alebo by sa ovladala telepaticky. Proste to ide bokom. Realne za tych 25 rokov co mam vodicak si nespominam ani na jednu situaciu, kedy by boli smerovky na tlacitku hrozbou pre mna alebo moje okolie. Bud mas cas blikat, alebo si zachranujes vlastnu rit a nemas cas ani blikat

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    SKolja smerovky trocha preceňuješ a asi preto v tom vidíš problém. Smerovka je len informovanie vodičov okolo ale nie je to smerodajný a spoľahlivý signál. Keby som sa riadil smerovkami ostatných áut, mám každý rok nehodu a možno už tu nie som. Zabudnuté smerovky, zle vyhodené smerovky alebo nevyhodené smerovky,,... to všetko je na cestách ešte bežnejšie ako bežné a že niekto pri náhlom vyhýbacom manévri nedá smerovky, no to nedá poväčšine ani keby mal smerovky napojené neuralinkom na mozog, lebo je rád, že náhlu situáciu vyrieši otočením volantu, nie myslieť na nejaké smerovky.

    Smerovky sú strašne preceňované, ja osobne na hlavnú nevychádzam aj keď vidím, že auto na hlavnej vyhodilo smerovku, neobieham aj keď mi dáva kamión smerovkou signál, že môžem, proste smerovka nie je smerodajná a neustále sa mi potvrdzuje, že sa treba riadiť vektorom pohybu áut, nie smerovkami.

    A prečo to píšem ? Lebo keď aj v nie v 1% ale v 10% prípadov nedám smerovku kvôli tomu, že sa neviem zorientovať v natočení volantu (aj keď ja sosobne som ten pocit nemal), tak sa nič nestane, lebo to bude asi rovnaké percento alebo aj menšie, v akom ani ostatní vodiči nedávajú smerovky.​

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo radenie padlami nie je bezpecnostna prekazka, pretoze auto vie podradit aj bez stlacenia padla (samozrejme pokial ma sport mode ktory drzi zaradeny rychlostny stupen tak nie, ale to uz nie je na bezne jazdenie). Ale ked potrebujes zapnut narychlo smerovku, auto ju za Teba nezapne (napriklad prudky vyhybaci manever v zakrute). Pri prudkom otacani volantu (alebo pri jeho vacsom natoceni) vacsinou radit nepotrebujes, ale smerovky zapinat ano.
    V 99% pripadov to problem nebude, ale v 1% ano.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja otazka zvyku, takisto ako niektore auta maju radenie padlami fixne na stlpiku, a niektore na volante, takze sa otacaju zaroven s nim a vodic straca prehlad kde je ktora strana. A predsa maju obe verzie svojich zastancov a s oboma sa da zit, je to otazka prestavenia mozgu. Aj na baterkace kedysi hovorili, ze to nikam nedojde a neda sa. Ludska historia, aj fyzicka anatomia, je plna pojmov “neda sa”, “nedokaze”, “nemoze”… a predsa to vzdu ide

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko ja som tiez multi display, najvacsi problem vidim, ze zatial som nemal v rukach auto ktore by dovolovalo bezat paralelne 2 navigacie naraz na vstavanych displayoch. A nieco ako evDash je pre mna tiez celkom uzitocny instrument (pokial tieto data nebudu dostupne priamo v aute). Keby sme mali nieco take ako ma Model S, tak by som evDash nepotreboval: https://teslamotorsclub.com/tmc/medi...screen.116495/
    Na kratke trasy to clovek samozrejme nepotrebuje, ale na dlhe je to super.
    A ohladom smeroviek na volante, toto povadzujem za vyslovene nebezpecne a povolil by som to iba na drive by wire autach kde je maximalne natocenie volantu limitovane na 90° do kazdej strany. V pripade ze potrebujes rychlo zapnut smerovku a volant mas v inej polohe ako -30° +30° tak sa bez pozretia na volant smerovka neda zapnut.
Pracuje...