No predpokladam ze sa dopyt po elektroautach ustalil (kazdym dnom sa zvacsuje ponuka) a servisy uz konecne maju zaskolenych ludi.
Ale stale sa to da zlepsovat. Dufam ze na druhy pokus to konecne vyriesia...
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Mne to celé pripadá ako tu .. https://youtu.be/0TwdVqfUgaI?si=0zhIAQCFgDrPfdvo&t=861
Proste I5 a EV6 je prvé eGMP. Pán tu spomína ako je I6 je vylepšené eGMP. Že sa vedia cez OTA aj jednotky updatovať. Auto to síce vie, ale nemyslím si, že to robia. Inak vidím to aj na bratom EV6. Vyrobené jar 2023 a mnoho vecí tam má zastaralých ako prvé verzie. Nemá napr. na 5 sec podržanie autohol čistenie kotúčov, tie custom drive režimy a pod. Ale hádam by neboli taký blbý a nedávali by ti tisíce eurovú jednotku, ktorá by vzápätí odišla. Skôr to vyzerá, že sa v tom ICCU stále motajú. Mne sa vybila nová 12V Varta. DCDC sa proste vykašlalo na dobíjanie. Pritom pred ICCU updatom v lete pri zvýšenom odbere na 12V aj každú 1.5 hodinu dobíjalo. -
Kia servis (Panónska) oproti minulému roku dava termíny ako z inej galaxie.
Diagnostiku servis spravil na druhý deň (auto som tam nechal presunúť v pondelok poobede po dohode s Arvalom, keďže v TT dali termín diagnostiky až na 20.2). A viem, že to bola skôr náhoda, že mali voľnú dielňu hneď na druhý deň, no
Ešte budú niečo na aute overovať zajtra, no vyzerá to opäť na odidenu ICCU. Termín (predpokladaný) dodania novej ICCU je 6 dní od objednania (v apríli to boki 3 týždne odhad a mesiac reaita).
Ešte bude treba processing nejaký, keďže je to drahý diel.. no optimisticky by sa mohlo zdať ze by sa oprava mohla podariť tak do 2 až 3 týždňov (oproti 53 dňom minulý rok).
A v hlave mi vŕta, či je to opäť proste náhoda alebo ma moje auto nejaký iný problém, ktorý proste časom odpali ICCU. -
Vyborny argument, ze tvoje auta sa este nepokazili, takze Tesly sa nekazia... Myslim, ze na internetoch najdes aj ine tvrdenia a dokonca informacie o zalobach zakaznikov, ktore vsak fanusik bude povazovat skor za nejake zakerne sprisahanie...
Ja vsak nebudem trvrdit ze Kia, VW alebo BMW (atd.) auta sa nekazia. kazde auto sa moze pokazit, aj ICE aj BEV. na internetoch pritom najdes hlavne feedback od ludi, ktorym sa auto pokaizlo. na forach malokto bude pisat, ze "mam auto vyse 6 rokov a okrem bezneho servisu som s nim nemal ziadne problemy a nikdy ma nenechalo v stychu" (co napr. u mna bola sukromna dvojkova oktavka 1.9 TDI pocas prvych 300 000 km, potom uz zacala pytat trochu servis, lebo sa nejake diely proste opotrebovali a potrebovali vymenu...). Pritom je mi jasne, ze absolutna vacsina aut je na tom podobne - nekazia sa nijako zasadne. s firemnymi autami ktore striedam po 4 rokoch a slabych 200 000 km som tiez nemaval poruchy - chodilo to do servisu len na pravidlene ukony alebo na opravy poistnych udalosti... Touto tvojou logikou by som mal mat retoriku, ze korejci robia nekvalitne auta a treba kupovat koncern (a pritom je to zjavna blbost a kedze vo firemnej flotile mame vyse stovky aut, rotuju v 4-rocnom cykle, a tak na vcelku solidnej vzorke vidno ze sa poruchy nevyhybaju ani koncernu, ani nemeckej premii, ani korejcom, su len rozne kusy aut - stastnejsie a menej stastne).
To, ze teraz EV6 zlyhala 2-hy krat, je neprijemne. Prvy krat si clovek povie, ze je to nahoda, sanca mozno 1 ku 100 az 1 ku 1000, tazko odhadnut. Nejako prezije aj vcelku tragicky dlho trvajuci servis Kia, no druhy krat to mrzi o to viac, ze 99% EV6 takuto poruchu nebude mat pravdepodobne nikdy... Aspon viem ze mam smolny kus, ktory urcite nebudem chciet odkupit po skonceni doby najmu.
A to ze je to firemne auto na operak a mrzi ma to menej (ako pri sukromnom aute) je dane hlavne tym, ze nemam prakticky ziadnu starost aj v pripade takejto poruchy. jeden telefonat a mam zorganizovany odtah aj nahradnu mobilitu na najblizsich 5 dni. pocas nich snad stihnem vybavit s Kia servisom zakladnu diagnostiku a dlhodobu nahradnu mobilitu od nich. Vo finale to opravi Kia v ramci zaruky.
Mozno moje subjektivne vnimanie oproti sukromnemu autu je len v tom, ze pre skuromne auta si platim len PZP (a v nom zakladny bailk asistencnych sluzieb). Ak by som si mal ako sukromna osoba kupit akekolvek nove auto, tak by som [pri dnenych cenach urcite siel do havarijnej poistky, GAP a poriadnych asistencnych sluzieb - a vo finale by bol efekt rovnaky ako pri tom firemnom... Mne vsak pride luto vyhodit za sukromne auto tolko penazi co tie auta stoja a preto som uz davno nekupil sukromne auto nove ale siel do jazdenky. Ked pozries statistiky predaja novych aut, tak firemnych je prevaha oproti sukromnym... pri "drachych" BEV je pomer firemnych voci sukromnym este vyraznejsi. Takze ano, "vacsina z nas" pri kupe sukromneho auta vybera cez svoju penazenku... preto si vacsina slovakov kupi jazdeny spalovak a nie novy elektromobil...
Po minulorocnej skusenosti aspon viem, ze mam Kiu tlacit do nahradneho auta za kazdu cenu (minule som bol benevolentny, lebo dali vcelku optimisticky termin opravy), aby som neskoncil zas s Leonom na 6 tyzdnov... -
Nekopem, len vyjadrujem pocudovanie.Len si kopni. hodnotit produkt podla jedneho kusu... Tesly sa asi nekazia LOL. Keby je to uskromne auto, tak by ma to asi stvalo vyrazne viac, ale takto...
Podla jedneho kusa nehodnotim, neriesene zavady su uz u Korejcov verejne prepierane a servisy sa k tomu ani nevedia postavit.
Ano, Tesly sa nekazia, aspon moje su bez jedineho zavahania uz dva a pol roka a pomaly 100000 km. Ked sa niecoho vyrobi vyse miliona kusov rocne, je uz predpoklad, ze ma chyby vychytane, hlavne ked sa vsetko riesi operativne niekolkokrat do roka a nie len s faceliftom raz za par rokov a updaty vsetkych jednotiek chodia na partyzdennej baze.
Zaujimava myslienka ohladom firemneho - takze firemne moze byt poruchove a nevadi to, nestve to. Vacsina z nas si auto vybera cez svoju penazenku, takze tych faktorov zohladnuje viac.
Pridajte komentár:
-
Miroslav Rojko Vidíš to moc tragicky.
- Problém s čerpadlom na motore - sú zatiaľ 2 známe prípady z ČR/SR. Je len otázka času, kedy bude update VMCU, aby sa to netvárilo že je všetko ok
- ICCU je jediný tŕň. Tam to treba vyfixovať a hlavne si dávať pozor na podmienky kedy sa 12V nedobíja. Resp. kondíciu 12V. Potom je to v pohode
Inak tomu autu nič nie je
Maroš má za 3 mes EV6 22 tis km a mal 1x zombie (vyriešené za 2 minúty). Inak absolútne bez problémov. Ja s I6 som od leta už 39395 km a okrem zle vykompilovaneho update tiež ok. Ale to bola chyba LG a moja hlúposť, že som potvrdil prepísanie tej istej verzie rovnakou.
Jedine ku čomu môžeš mať reálne výhrady, že nevedia updatnúť ECU jednotky cez OTA a zvolávačky treba chodiť do servisu. Ale to mimo Tesly má takmer každá automobilka. -
Verzie zistíš cez OBD2, keď sa pripojíš s apkou carscanner. V menu je ECU identifiers. Hento čo som poslal je len ICCU jednotka. Ak zaklikneš všetky (cca 53 ks), cca 5-10 min to skenuje, výstup si dáš share, poslať si na email. Ak mi pošleš celý log (formát čo príde na email viem dať do comparera), viem ti to porovnať s 2 rôznymi EV6, čo mám logy. Či aj ostatné sú aktuálne.
Posledné dni sa dostali ku mne info, že ICCU pri vypnutom aute dobíja len keď je SoC trakcie nad xx %. Potom sú tam podmienky ako nesmie byť otvorený kufor ani kapota. To XX v jednom prípade je 35%, v druhom 20%. Nemal si nízke SoC? SoC veľkého aku si mal dostatočné?
Druhá vec - kondícia 12V aku. Po nejakých 3-4 vybitiach bol môj 12V na vyhadzov. Vôbec nedržal kapacitu. Ak bola naň záťaž a nebol zopnutý DCDC išlo to rapídne dole. A vyzerá, že ak je napätie pod cca 10V tak sa DCDC ani nezopne (ale to by si ani nedal DRIVE). Tu je celkom usefull pripojiť na 12V za 20eur Battery monitor BM2. A ten zaznamenáva nepretržite graf napätia. Podľa toho sa dá zistiť čo sa s 12V deje. -
Len si kopni. hodnotit produkt podla jedneho kusu... Tesly sa asi nekazia LOL. Keby je to uskromne auto, tak by ma to asi stvalo vyrazne viac, ale takto...
Kazodpadne - stalo sa mi to rano asi 3 km od domu (tzn. nic nemohlo byt prehriate), na rozdiel od posledneho razu mi auto neslo do nudzoveho razimu a domov som prisiel normalnou rychlostou (naposledy sa auto suplo do nudzaku a dovolo mi ist len 40kou).
Z domu som zobral TDI a siel po svojom, reku ked sa auto na niekolko hodin vypne, tak si to mozno rozmysli... Nestalo sa tak
Prva fotka je z rana po 8 AM, druha poobede po 5 PM, kedy alert naskocil hned po "nastartovani" a po kratkom pohnuti nasledoval rovno ten dalsi "stop when safe"
Zajtra budem riesit lizingovku a skusim s nimi dohodnut pickup/odtah EV6 u mna doma a zaroven pristavenie nahradneho vozidla bud v priebehu nedele alebo na pondelok rano.
Predpokladam, ze to odvezu do najblizsieho Kia servisu (Trnava, Nitrianska), ale ved uvidime.
nick.n17tieto cisla dielov a verzie viem najst cez infotainment alebo potrebujem pripojit diagnostiku?
kazdopadne ak tam bola zvolavacka v oktobri, tak auto bolo na servise 60 000 km 14. novembra a tam mi riesili aj aktualizaciu predohrevu a pri kazdej navsteve servisu kontroluju dostupne aktualizacie pre moje auto, tak v chybajucom update by problem nemal byt.
Ak je to opatovne ICCU, tak je mozne, ze zlyhanie ICCU je v mojom aute iba nasledkom nejakej inej vady. prvy krat bol problem pri najazdenych cca 37300 km, teraz je to pri 69400 km (prakticky 2-nasoobok). Najprv sa vsak musi auto dostat do servisu na diagnostiku. Dovtedy su akekolvek teorie len spekulaciami. (mohlo by to byt ICCU, poistky, 12V, softver...).Naposledy upravené PistaTT; 10-02-2024, 21:32.Pridajte komentár:
-
PistaTT Uff :-/
Verziu ICCU si si cez carscanner náhodou nepozeral? Žeby vymenili jednotku a nedali nový sw?
Toto sú verzie ICCU z EV6 po ICCU zvolávačke v októbri:
OnBoard Charger (Hybrid/EV)
SW Boot ver.: NEICCU51
SW ver.: NE1A037
ECU serial number: ..........
ECU part. num.: 364011XFB0
Idents string: NE1A037
Manufacturer spare part number: 364011XFB0
Manufacturer ECU software number: ECV1E3-IES12R000
ECU manufacturing date (ASCII): #
System supplier ECU hardware version: 364011XFB0
ECU manufacturing date (HEX): 20230418
Ioniq5/6 majú ešte iný issue. To čo mal Petr z CZ, že mu odpojilo zadný motor. Tak tu aha na RWD ostal stáť s Ioniq5 - vadné čerpadlo na chladenie motora a hláška "korytnačka". Či aj tvoj problém nebude nakoniec mať súvis s niečím iným?
V každom prípade... zbytočné faily. -
Smutne, kam to dospelo. Naozaj to bol omyl a nedostatok konkurencie, ked ma clovek v pamati skvele korejske elektromobily spred 4 az 7 rokov dozadu ?
Pridajte komentár: