KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pišta je mi to fakt ľúto, lebo Ťa poznám, keď sme robili spolu testy. Problém vidím v servise, kde Ti majú pomôcť. Často sa stretávam, že servisy nemajú odborníkov na tieto problémy. Za vinu to dávam aj Kórei, ktorá často nekomunikuje, či nevie komunikovať s našim trhom. Mal som do nedávna Sorento z 2014 roku a rôzne autá mali problém a iba dve firemné Sorenta boli bez vynúteného servisu už cez 11 rokov. Vidím problém v prístupe technického oddelenia, kde niekto v rade vždy zlyhá. Ale rovnaký problém bol u Mercedesu s EQC 400 čo zdochlo a nevedeli, ako ďalej. Držím palce Tebe aj všetkým, aby nemuseli zažívať s EV také situácie. Snáď sa to u všetkých polepší
-
Nejakú dekádu riešim chovania AKU nie len v autách. Treba myslieť na to, že vlastnosti AKU sa môžu začať zhoršovať s dôvodu akejkoľvek anomálie v chemickom procese pri nabíjaní či vybíjaní. Väčšie obavy treba mať hlavne s BSM, kde stačí, že začne zlyhávať, či zlyhá balans článku, či skupine a začne meniť parametre a životnosť AKU k horšiemu. Výhoda EV6 je, že prúdy sú polovične, lebo 800V a výkon je prísne regulovaný z vlastnosťou AKU podľa teplôt a reálnej kapacity segmentov ktoré chodia v rozsahu 0,96V (3,20-4,16). Nabíjacia krivka je u tohto modelu nastavená na technické maximum, aby nedošlo k prebitiu čo len jedného zo 192 segmentov s hranicou voltáže do 4,16V. Viac vysvetlím na stretku TANKER 11.5.2024, kde sa teším na všetkých zúčastnených. -
radost citat taketo riadky. kym to auto funguje (a nemusi ist pokazene do servisu) je super. nech sa ti technicke problemy vyhybaju a auto si mozes uzivat na cestach a nie cakat kym sa podari ho opravit. ja osobne uz Kiu asi tazko zopakujem... ich servisne a logisticke procesy su neakceptovatelne... aby auto z necelych 2 rokoch stravilo 4 mesiace (and counting) v servise pri 2 zarucnych opravach je neakceptovateln... pri vybere dalsieho auta prave tato vlastna skusenost zavazi... (a vyzera, ze Kia nema tento typ problemov len s EV, kolega bol bez Sorenta mesiac kvoli deferaku...). skoda ze inak velmi dobre auto zraza k zemi mizerny servis. keby aspon dali adekvatne nahrdadne vozenie, tak by som nepovedal kriveho slova... -
Maros diky za super cisla a hodnotenia. Ja som sa obaval prave, ci neubera citelne z toho buffera, ale vyzera to, ze korea nasla sposob ako vybabrat so zakladnou vlastnostou baterky. Inak si to neviem vysvetlit. -
Moja KIA EV6 AWD GT-Line po 4,5 mesiaci má takmer 34 000 km. Degradácia v battery teste preukázala nemerateľné hodnoty. Keď som v 11/2023 kúpil a spravil test, reálne som dostal z AKU 74,2-74,4 kWh. 30.3.2024 som prehnal cez BMS 74,6 kW ale na 0% som išiel ešte 10 km po diaľnici. Napätie pri 0% na článku pri rýchlosti 85 km/h GPS nekleslo pod 3,20V ani po 10 kilometrovej jazde na diaľnici a po nabití do 100% mali 4,12V všetky moduly jednotne. Tesne pred dotlačením na 100% je na článkoch 4,16V a neustreluje pri 16 kW nabíjaní, čo je ešte 0,2C. Buffer batérie je podľa parametrov bez zmeny, čo dokazujú aj využiteľné napätia článkov pri záťaži do 0,3C. Zaobchádzanie s EV6 je u mňa drsné... Šport mód, odpaly z nuly ma bavia, ako pri Tesle, nabil som viac ako 111 krát na iba na IONITY sieti, kde som minul za toto obdobie 4,5 MWh energie. Rekord IONITY s 230-240 kW nabíjaním som spravil od 29.1-3.22024 za 6 dní na tripe v Nórsku, kde tom naložil baterke 36 krát po sebe extrémne nabíjania. Pre mňa som si vybral najlepšie auto z celého dostupného segmentu elektromobilov = neustále dosahovanie maxima pri nabíjaní vďaka sieti Ionity / Nemecko hop medzi Ionity Dersen-Magdeburg 222 km vzdialenosť pri neustálej 150-190 km/h (priemerka od nabky k nabke čistých 135km/h) Luxus sedadla v alcantara v ktorých sa mi najlepšie sedí s pomedzi BMV/Mercedes/Škoda/Mustang/VW... Spring bolo to najhoršie na čom som sedel 1100 km okolo Slovenska
A zľava na auto cez 10000 € rozhodla. Nevýhoda sú velké späťáky a 20" kolesá, ale na moju jazdu super. Trochu prekáža tvar z predu je KAČICA a zozadu mne vadí celý dizajn svetiel na zmenu smeru, hýbajúce zadné športové krídlo, + 25 kWh v batérií, odomknutie maximálky na 230 km/h. Iba ľutujem, keď sme sa boli teraz vyvetrať v Nemecku, že Kia nevie zapísať do techničáku 18" pneu na GTline! Nabitie s totálnej NULY do 100% je do 43 minút. V praxi nabíjam od 10-20% (aj od 2-5) do 80-85% kedy výkon ide od 125 kW a viac. Na nabíjačke sa zdržím od 7-12 min do max 18-20 min, viac nie je pre mňa prijateľné, keď sa presúvam. Pri nabíjaniach na 350kW stojanoch sa mi ťažko pozerá na konkurenciu, ako všetci zaspali dobu, keď dosahujú polovicu v lepšom prípade 2/3 výkonu. Dovolím si tvrdiť, že k cene auta má tento model najlepšiu batériu, akú sme testovali s pomedzi celej konkurencie. Dole obrázky z IONITY Senec z 0% nabíjanie. Za 18 minút som nabil z 0% do 72%.
Pridajte komentár:
-
Taur tymito svetlami zakaznik usetril. Kedysi Tesla montovala rozne svetla pre rozne trhy, tak ako to robia vsetky fosilne automobilky. V ramci zefektivnenia vyrobneho procesu a znizovania nakladov presli na globalny unifikovany system, co malo za nasledok aj napriek pouzitiu zbytocne drahych PixCell svetlometov lacnejsiu a rychlejsiu vyrobu, zostihlenie dodavatelskeho retazca a v konecnom dosledku benefit pre zakaznika, ktoremu mohla Tesla v poslednych rokov viac krat znizit cenu auta. Take Audi alebo Porsche napriklad ponukaju v USA full-led matrixy uz 2 roky, dokonca ako priplatkovu vybavu (!!!) a vobec nefunguju. Tomuto hovorim odrb na zakaznikovi, ale co ine cakat od VW koncernu. Klamu od Dieselgatu, a furt neprestali. Tesla to ma v zakladnej vybave a zakaznik okrem nizsej ceny nepostrehol vobec nic. Ver, ze pri klasickych automobilkach sa deju nasobne horsie veci 😅 -
To nic nemeni na veci ze v kupnej cene zakaznik ma zauctovany hw ktory nemoze vyuzivat. Mozno je to tak aj pri inych znackach a len sa tp clovek nedozvie.
-
Taur Tesla ma neduhy, ale toto konkretne nie je nedorobok. Tesla je americka znacka, a v USA boli doteraz matrix svetla zakazane. Ciastocne povolene su od jesene 2023. Nakolko Tesla vyraba globalne modely, bol tam sice hardware, ale len kvoli Europe sa im to neoplatilo riesit. Cakali kym sa rozhybe NHTSA. Vsetci vedeli, ze matrixy pridu, cakalo sa len na legislativne odobrenie. -
Taur ale Tesla matrixové svetlá nikdy neinzerovala ani neúčtovala ako iní, čo za to chcú príplatky neviem koľko, to len sa rozšírilo medzi ľudmi, že svetlá sú segmentové, lebo raz prišla LightShow, ktorá kreslila nápis TESLA a teda nikto sa nemôže sťažovať, že až teraz má Matrix, lebo si ich nezaplatil ani mu ich neponúkali -
Taur hej , da sa vseliako na to kukat ale podstatne pre mna , ze TMY som kupil novu o 10-15tis € lacnejsie ako IQ5 - IQ6 a vobec ma to netrapi ci su alebo niesu matrix ale potesili ma
, viem ze na teslach sa ludia stazovali ze male pismenka , ze nevies dobre hlavne pre starsich citat tex a teraz tam nabehla moznost ze "zvacsi pismo" .. dal som a pomohlo
, potesili ma ... Vcera zasa upravili na tablete smerove sipky , ktore boli v zelenom kruhu a nevidel som vlastne co zobrazuju ... dnes su sipky - sipkami a su vacsie a zelene , krasne je vidno smer kam davas smerovku
potesili ma ... v skodovke v enaqu nedostanes v zaklade ani tepelne cerpadlo ... asi tak ....
-
Maco7 Da sa na to nazerat aj tak ze do vcera si nemohol pouzivat nieco co si si pri kupe auta zaplatil lebo vypustili z fabriky nedorobok a OTA aktualizaciami nevylepsuju auto ale len dobiehaju resty a zjednavaju napravu. OTA aktualizacia ti nedomontovala matrixove svetla, len dodatocne spojazdnila tie ktore si tam uz mal ked programatori konecne dobehli monterov hardwaru.
Uhol pohladu.
-
Radka a Martina sledujem dlho , Martin mal pravdu ked povedal , ze aj tak sa po case a skusenostiach s inymi EV autami vrati k Tesle ... Moj pripad je podobny . EV Konu 64+ mam viac ako 5 rokov , ioniq 5 cez dva roky .. a podobne skusenosti zo servisom v BA .... potom som odisiel do servisu TT a tam zasa ze nemaju na to odbornika, treba cakat na odbornika s BA
.... Potom mi servisny technik povie ze som dosiel o mesiac neskor ako bola predpisana kontrola IQ5 a ze mi nevymeni pokazeny dotykovy spinac na kryte od nabijania... da sa mi to otvorit len tlacidlom na klucenke... fasa , nie? ok.... Po 3mesiacoch sledovania youtube videi o Tesle model y RWD a jej vyhodach , tiez som sa pre nu rozhodol , konu som predal , IQ5 este mam ale tiez ho predam .... TMY RWD uz mam doma tyzden a je to uplne ine vozenie ako ostatne EV .. Predvcerom som nemal Matrix svetla , od vcerajsieho OTA updateu mam Metrix
a idu celkom skvelo ... Priestor v TMY uplne top, velky ulozny priestor , to podstatne spotreba !!!! neskotocna !!! IQ5 RWD na dialnici pri 137km/h 30-35kWh/100 , TMY RWD 19-21 kWh/100km .. O naijackach ani nehovorim ake je to pohodlie , mozem sa spolahnut na TMY ze ked ta tam naviguje tak tam ta nabijacka aj bude !!!!!!! Vies ceny dopredu , obsadenost , proste parada ! Uz som si dokupil za par stovak aj S3xy buttons do TMY , a mam pod volantom ako v IQ5 nastavovanie rekuperacie , alebo aj volne plachtenie , ak potrebujem mam tlacidlo na predohrev baterie , mam pred sebou "budiky" kde vidim vsetko aj teplotu baterie .... proste TOP !!! Proste sa mi chce vozit v Tesle a uzivat si to ... "Autopilot" v Tesle nema v danej triede konkurenciu , tam kde mi to kona a IQ5 nevedeli odsoferovat , tam Tesla ide skvelo ! Ano urcite ma aj Tesla svoje "muchy" ale klady zatial vysoko prevysuju moje poziadavky....
Naposledy upravené Maco7; 20-03-2024, 20:30. -
tommik To je dobrá otázka.
Tá kritika Radka aj Petra je na niečo dobrá. Video s Petrom videla snáď celá ČR/SR, má to priamy negatívny dopad na predaje EGMP. Veľa ľudí čo aj uvažovali sa už prestavili na Teslu.
Hyundai/Kia sa bude musieť začať viac snažiť inak proste nebudú mať predaje (kompetentné ev servisy + ceny nabíjania/ionity + aktívne využívanie OTA). A to tu ešte nespomíname ICCU problém a odťahy.
Tiež som písal na zastúpenia ohľadom Ionity / Kia-Hyundai charge cien. Oni ťa odbijú, že čo vlastne chceš. Potom nech sa nečudujú.
Pridajte komentár: