KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Akurát sme to s Marošom spomínali. Že pri Niro sme závideli iným autám lineárne krivky. Terraz na skokové nedáme dopustiť. Nastavili to super.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    nabijani bolo viac, cely vylet bol vyse 1800 km. cestou tam som dal 3x Ionity (ale nefotil som si to).
    pred odjazdom 150 kW EnBW (tiez som nefotil nic) som siel do 100%
    a potom tri nabijania cestou naspat (EnBW + 2x Ionity)

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT OK, nepochopil som ze su to 2 screenshoty z toho isteho nabijania, z textu som implicitne ocakaval viac nabijani.
    nick.n17 tie skoky su brutalne, tiez to mohli trocha zjemnit. U mna sa to chova uplne inac a skoky mam iba ked zasiahne nabijacka...

  • PistaTT
    odpovedal
    dalsia vec, ktoru som si vsimol. po dlhom tripe vysokymi rychlostami (hlavne cestou do Nemecka som to rubal... a konecne vyskusal maximalku auta (192 podla auta, 190 podla GPS) mi dlhodoba spotreba skocila vyrazne vyssie, co len preukazuje ze tomu co auto zobrazuje sa neda verit ani trochu...


    nejaka random fotka z juna:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	626
Veľkosť:872,9 KB
ID:	97181

    fotka niekde pocas cesty z nemecka:​
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	710
Veľkosť:467,3 KB
ID:	97179
    fotka po prijazde domov:​
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	614
Veľkosť:415,2 KB
ID:	97180

    aby tie dve posledne cisla sedeli, musela by byt priemerna spotreba na tych 705 km asi108 kWh/100 km...
    ak porovnam cisla z juna a tie posledne, tak by to bola priemerka za 15000 km na urovni vyse 32 kWh/100 km.

    myslim, ze tymto sa definitivne preukazuje, ze ta dlhodoba priemerna spotreba vobec nepocita s celou porciou kilometrov ktore uvadza ale len s nejakym ovela kratsim obdobim...

    Pridajte komentár:


  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Začal si za "studena" v coldgate 2 stupňa (15-20°C).
    Výkon v prvej fáze krivky (do cca 53%) okolo 120-130kW je teplota aku 15 - 20°C, 180-200kW 20-25°C, od 25°C ide plný 230-245kW.
    Na fázu 2 (53-73% SoC) treba mať min 35°C = 200kW... Tu vidno, že to nestihlo. A bolo tam len okolo 150kW.
    Ak začneš takto na studeno, je veľká šanca, že je pri 83% pod 45°C a preto máš 159kW.

    Všetko vyzerá ok. Okrem tej šikmej čiary medzi 20- 45%. eGmp je skokové. Toto som ešte nevidel
    Ale možno to moderuje nejako tá nabíjačka.
    Naposledy upravené nick.n17; 15-10-2024, 14:17.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    nabeh bol bez predohrevu (ani som ho neskusal, lebo som si naplanoval prvy stint na 300 km) pritom bol vcelku ok, zacalo to na nejakych 115 kW a pomaly stupalo k nejakym 230 kW
    a siel som ho po vymotani sa z kolon "eko" tempom 120 - 130 km/h tak aby som na tuto nabijacku prisiel s minimalnou rezervou.

    obidva obrazky su z EnBW z jedneho nabijania, len aby bolo vidno ako rychlo som sa dostal k tomu dropu...

    na EnBW som nabijal aj pred samotnou cestou - na 150 kW nabijacke, rovnako tam bol prepad presne pri 80% SoC...

    Ionity ma uplne inu krivku (len ju nemam ako vizualizovat) po vystupani k maximu po zohriati klesne niekam ku 120 ale zase vie vystupat na nejakych 180-200)

    druhy stint (po Nupaky) bol uz len slabych 230 km, takze to som siel nemecku dialnicu 155 a cesku 140-150
    treti stint (po Ladnu) bol dalsich 230 km, takze vcelku fajn tempo sa dalo ist...
    Naposledy upravené PistaTT; 15-10-2024, 14:31.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Pomaly nabeh vyzera ako zahrievanie baterie. Ten zlom moze byt termalny management stojanu/kabla kde stojan nie je dimenzovany na dlhodobe dodavanie max. vykonu.
    Obe tie krivky vyzeraju velmi podobne, takze nepredpokladam ze pokles je sposobeny load balancingom medzi stojanmi, ale naozaj tepelnou ochranu nabijacky.

  • PistaTT
    odpovedal
    Na vylete do nemeckeho Mannheimu ma zaujalo ze mam vyrazne inu nabijaciu krivku na EnBW oproti Ionity... na EnBW 300 kW som jednak nedosiahol spickovy vykon taky vysoky ako na Ionity, zaroven nabijalo o poznanie pomalsie a pri 80 % SoC sa nabijanie na asi 2-3 min spomalilo na cca 7 kW...

    zopar obrazkov. EbNW zo 6% na 92% za 34 minut
    na 80% SoC som sa dostal po 22 minutach, potom prisiel prepad vykonu.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	620
Veľkosť:565,3 KB
ID:	97173
    ​​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	705
Veľkosť:476,1 KB
ID:	97170


    oproti tomu Ionity, nabijanie zo 4% na 94% za 30 minut
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	611
Veľkosť:342,0 KB
ID:	97171Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	617
Veľkosť:295,0 KB
ID:	97172

    ja som teda dost lama, takze otazka - nabijacia krivka ako aj maximalny vykon zalezi nielen od auta ale aj od nabijacky samotnej?​​

    Pridajte komentár:


  • electri5
    komentoval k 's odpoveď
    velka vdaka, vyborny sumar

  • nick.n17
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od electri5
    postrehol si nieco nove, ake novinky z update-u?
    Whats new..
    • ISA / SLA pípanie sa dá vypnúť podržaním mute, resp. hlasovo 1 príkazom. Ale EV6 nemá ISA. To sa týka I6, na ktorý update stále nie je.
    • Všetky ostatné novinky z Whats new sa týkajú ccNc infotainmentu
    Takže v podstate nič

    Pred vydaním aktualizácie zmenili v cloude logiku plánovača - funguje aj pre starú verziu. Ak si išiel so starým diaľku mapoval na horné nastavené percento. Vo výsledku ta nútil nabíjať na trase napr. už pri 40-50%.. čo samozrejme bola kravina (2 násobné časy nabíjania a zbytočne časté nabíjania).

    Už to otočili a plánuje sa ako má (na spodné percentá). Akurát... medzizástavky nabíja pri 20% SoC. Čo je napr. na mňa moc vysoko. Spodné % sa nedá zmeniť vôbec, horné limitom nabíjania. Ale je to konečne aspoň použiteľné. Aj keď bude to chcieť ešte update a mapovať to na 0-10%.

    Nespomenuté vo whats new...

    1. Zmena ktorá sa týka EV6 je plánovač. Už zobrazí pre všetky zástavky rovno v náhľade aj typ a obsadenosť. Starý to zobrazil len do tabuľky.
    Upratali konečne ten nezmyselný workflow - dal si hľadať trasu niekam veľmi ďaleko.. Hláška nevychádza mi to, chcete rozplánovať nabíjačky áno nie..
    Teraz to už rovno rozplánuje podľa checkboxu nad odporúčaná ... Ušetrí sa dosť času. Namiesto 2 requestov je 1...

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:621,8 KB ID:	96756

    2. Preštýlovali trochu nastavenie klimatizácie

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:378,6 KB ID:	96757

    3. Jarný update čo sa nedostal do EÚ mal nejaké performance vylepšenia.
    Malo by to byť trochu svižnejšie. Ale neviem potvrdiť.​
    Naposledy upravené nick.n17; 30-08-2024, 21:42.

    Pridajte komentár:


  • electri5
    komentoval k 's odpoveď
    ahoj, postrehol si nieco nove, ake novinky z update-u?

  • dango
    odpovedal
    8.8. vydala KIA novy software update

    Pridajte komentár:


  • palec
    komentoval k 's odpoveď
    Tak nakoniec pomohol až reset celeho infotainment-u. Vedla ovladacu hlasitosti/teploty je resetovacie tlacidlo, treba stlacit kym displej nezhasne a potom sa to hned rozbehlo. https://www.youtube.com/watch?v=F6EXEN6ihAE
    Naposledy upravené palec; 16-08-2024, 14:24.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Funguje. V infotainment nastaveniach nájdi Kia connect a resetni to.

  • cetan
    komentoval k 's odpoveď
    resetni infotainment .. obcas strati mobilne pripojenie a potom je offline
    pripadne prever ci nieje nastaveny v "offline mode"
Pracuje...