KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Koľko kW si vezme vykurovanie kabíny počas nabíjania pri takýchto teplotách? Asi nikto nebude 33 min mrznúť v aute čakaním na nabíjanie? -
Dnes som nabíjal na novej ZSE nabíjačke v Rači.
Pri -2°C trvalo zohriať baterku vyše 20 minút pri výkone okolo 50 kW a potom aj tak nabíjal výkonom len cca 100 - 135 kW (max výkon uvádza zse drive apka 150 kW, no tento som nedoaiahol).
Po 30 min som zo stojanu odobral cca 38 kWh, takže priemerný výkon len na úrovni 75 kW...
Predohrev smerom na túto novú nabíjačku neaktivujem, lebo v zabudovanej navigácií proste nie je... aj tak by som toho jazdou v meste vela nanahrial...
Nabíjanie 34% na 80% trvalo 33 min.
Po 37 min som mal 87% a výkon už klesol pod 50 kW -
Ved o tom pisem, v Tesle je to OK, lebo sice volenie je na displayi ale fyzicke tlacidla ostali zachovane (oni dobre vedia preco) aj ked su sice schovane aby nerusili, ale su. A to som sa tu snazil neuspesne vysvetlit.Na mojej S a predpokladam aj na 3 su aj senzoricke tlacidla P R N D dole pod nabijackami na telefon, tie funguju vzdy aj ked nejde displej, len su standardne zhasnute. Ale mali by sa rozsvietit, ked tam podrzis prst. Ale ja som ich zatial nikdy nepouzil, displej mi vyhovuje.
Co sa tyka N za jazdy tak to netusim, nikdy som N nepouzival, viem rekuperovat nastavenim plynoveho pedalu a neplachtim. Ale asi ked swipnes z lava do prava a vysunie sa volic smeru, tak tam mozno N niekde bude. Alebo teda pouzijes tie senzoricke ako spominam hore.Pridajte komentár:
-
Kali tento odo mna si asi prehliadol: "tak ako to spravila Tesla je to OK. Auto si navoli samo, pripadne uzivatel na displayi ale tlacitka musia zostat" -
Ono to je logické, keď ti to vadí tak si to nekúpiš. V novom TM3 a TMS som sa ešte neviezol, ale ako píšem vyššie mám skúsenosti z ovládania na volante menej dôležitých veci a vadilo mi to. Keď bude možnosť tak si to vyskúšam a poreferujem... -
SKolja - "radenie na displeji je OK ale co ak sa pokazi displej?"
jeeff - "existuju aj fyzicke tlacidla na radenie"
SKolja - "displej sa zvykne kazit, ved preco inak by tam Tesla nechala fyzicke tlacidla?"
Namiesto toho, ze by ste prisli k zaveru, ze volic radenia na displeji je v poriadku (kedze (ne)redundacia bola jedina vyhrada), tak diskusia sa zmenila na mozne poruchy displeja. -
Komentár len upozorňuje na skutočnosť, že pri uvádzaní počtu porúch treba zohľadňovať aj veľkosť - početnosť vzorky, z akej to pramení.
Zopakujem ale, že najviac vadí radenie na displeji a smerovky na volante ľuďom, ktorí sa v tom aute neviezli a nemajú ho.
Toľko k tomu.
Tieto zbytočné debaty o niečom chýbajúcom sa viedli, keď prišla 3 bez prístrojového panelu s ovládaním všetkého na displeji pred 6 rokmi. A odvtedy ? Je problém nájsť výrobcu, ktorý by nemal v strede auta veľký displej a väčšinu vecí ovládaných cezeň. Dokonca aj Volvo známe asi najviac tlačítkami v aute prešlo na tento štýl. VW v ID modeloch detto, síce nedokonalá ale veľká snaha okopírovať Teslu, ešte aj zrušili štartovacie tlačítko. A ostatné automobilky (kritici) tiež sa "inšpirujú" neustále. Za dva, tri roky sa na to budeš pozerať zasa inak.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 13-12-2023, 17:46. -
Miroslav Rojko ano je to rozdiel a preto som ti dal na vyber 2 rozlicne vyhladavania, obidva davaju dostatocne mnozstvo odkazov, na rozbity displey je len polovica toho co na zamrznuty, ale aj tak dost. Neviem aku ulohu hra v tomto pocet vyrobenych elektromobilov, zamrzaju displaye aj na inych autach, ale kedze na nich ziadne zasadne veci netreba ovladat, tak tak porucha nema ziaden vplyv na ovladanie vozidla. Preto aj u Tesly nechali tlacidla na ovladanie prevodovky stale v aute. Ak si si nevsimol, tak ja kritizujem dost aj BMW a ine znacky, nemam s tym problem, ked si myslim ze nieco je zle tak to aj poviem. Ale na temu smerovky a radenie zatial na BMW/Hyundai (to su elektromobily co dlhodobo jazdim, ked sa chceme bavit len o elektromobiloch) nemam co povedat. Na BMW uz mam dost velky list negativnych veci, bol ciastocne popisany pod Milanovym videom iX1 na youtube pokial ta to zaujima.
posledna veta: "pri vyrobených niekoľko miliónoch áut sú aj poruchy, to sa samozrejme BMW ani iným značkám nestáva tak často, keďže EV vyrobili už toľko ako Tesla za jeden mesiac" je argument hodny prvej triedy zakladnej skoly a nie diskusie na takomto portali. Tesla je z mojho pohladu jeden z najlepsich elektromobilov (nezalezi ktory model) ale tuna si myslim riadne ustrelili. Ked sa ukaze ze pristup Tesly je v tomto ta spravna cesta, tak sa ti za 10 rokov pridem ospravedlnit osobne aj z basou piva/vina. -
je rozdiel vadný displej a rozdiel je zaseknutý infotainment, čo za 2O sekúnd reštartu podržaním dvoch koliesok na volante je vyriešené
pri vyrobených niekoľko miliónoch áut sú aj porucgy, to sa samozrejme BMW ani iným značkám nestáva tak často, keďže EV vyrobili už toľko ako Tesla za jeden mesiac.
-
Miroslav Rojko daj si do google tieto 2 vyhladavania "tesla touch screen unresponsive" a "tesla touch screen damaged" je tam toho dost. Jedna z prvych odpovedi je priamo z manualu Tesly doporucujuca restart multimedialneho systemu. Moze sa stat. Ked to je taka vynimocna situacia, vysvetli mi preco Tesla stale nehala v aute zalozne tlacidla na ovladanie prevodovky?
O tom Mercedese som toho moc nenasiel, pokial odpadla rucka volica, tak by to mozno vyriesil obycajny srobovak (alebo 2 ak treba stlacit zaroven odblokovaci pin). -
Na mojej S a predpokladam aj na 3 su aj senzoricke tlacidla P R N D dole pod nabijackami na telefon, tie funguju vzdy aj ked nejde displej, len su standardne zhasnute. Ale mali by sa rozsvietit, ked tam podrzis prst. Ale ja som ich zatial nikdy nepouzil, displej mi vyhovuje.
Co sa tyka N za jazdy tak to netusim, nikdy som N nepouzival, viem rekuperovat nastavenim plynoveho pedalu a neplachtim. Ale asi ked swipnes z lava do prava a vysunie sa volic smeru, tak tam mozno N niekde bude. Alebo teda pouzijes tie senzoricke ako spominam hore. -
SKolja a čo urobíš, keď si utrhneš páčku radenia ? Na Mercedesoch sa to stávalo, mali nejakú inú možnosť ako zaradiť alebo to bolo na odťah ? Ako často je v Tesle pokazená dotyková vrstva ? -
jeeff tak ako to spravila Tesla je to OK. Auto si navoli samo, pripadne uzivatel na displayi ale tlacitka musia zostat. Rozbity/nalomeny display a nefunkcna dotykova vrstva su celkom normalne veci, co budes robit potom bez tlacidiel? -
Suhlasim ze na smerovky packa. Hlavne kvoli kruhacom ktorych pribuda neurekom. Inak budu ludia na nich menit pruhy bez smerovky alebo sa vozit dookola len po vonkajsom pruhu (cim mi uz teraz znacne lezu na nervy) aby nemuseli hladat smerovky pri vykrutenom volante.
Radenie nevidim problem na displeji. Na to by som si zvykol. Hoci lubim davat neutral. Ako to funguje, da sa len dopredu/dozadu, alebo sa da za jazdy aj neutral napr swipnutim doprava??? -
S tym, ze radenie musi mat fyzicke tlacidla nesuhlasim. Je tam autoshift, takze sa staci zaputat a stlacit brzdu a auto same navrhne smer podla prekazky pred autom. A swipe dopredu dozadu na obrazovke je pre mna pohodlnejsie ako packa pod volantom, ktora naviac ked chcem ist do predu musim ju dat nelogicky do dola. Nehovoriac o autach, ktore maju volic rezimu niekde dole na konzole. Uz to je omnoho horsi pohyb ako swipe na displej.
Pridajte komentár: