KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď


    podla Bjornovho porovnania potom Blade v TMY 60kWh doda +50kWh za 26 min (10-89%). A to sa prave tato LFP aku sprava pri podchladeni lepsie ako v teple... porovnanie tiez vo videu. Stale to nema na I6 (+63kWh za rovnaky cas ak spravne ratam), ale je to vyrazny posun od CATL ktora nabija 10-80% za 29 min...skoro o 10 min pomalsie ako Blade

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 ja som skor narazal na to, preco to vobec potrebuju chladit tymto sposobom, resp. nech netvrdia, ze sa to neda chladit aj bez tej vymeny kvapaliny. Som nazoru, ze to je vyslovene nahrada za vypadok inych servisnych ukonov. Tento humbuk tu uz raz bol, ked zaviedli vymeny kvapaliny na Kone/Nire, ktore to tiez zjavne “akutne” potrebovali aby uchladili to vrazedne rychle nabijanie 80kW ci kolko, a dopracovalo sa k zaveru, ze ta kvapalina splna aj prisnejsie normy a dokonca podla jej specifikacie ani nemusi byt menena. Je to cisto umelo vytvorena ryza pre servis.

    Premietat to do nakladov za kWh je samozrejme blbost na entu, to vobec nezohladnuje kategoriu auta, jeho velkost ani vykon. Za mna je hladina cca 200/400€ kazdych 30.000/60.000km stravitelne, je to uroven spalovaku strednej kategorie, doteraz to platila vacsina ludi a nikto nefrflal. Tu je to akurat s bonusom, ze je to spalovak strednej kategorie s vykonom atakujucim vrcholny sportovy model, kde sa pri tychto intervaloch platia uz trosku ine sumy. Ja som v mojich V8 casoch bezne nechaval v servise 600-900€ za garancku. Len oleja do motora tam slo dakych 10 litrov, k tomu olej v diferakoch, prevodovke, filtre. To EV je stale lacnejsie aj s nezmyselnou vymenou dakej vodicky 🤷‍♂️

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Áno videl, +50kWh za 22 min nie je zlé. EV6 +57kWh za 18 min. Áno, bude to len lepšie a lepšie. Ale na to, že eGMP je 2 roky stará technológia a už sú dáta, stále ponúka zaujimavé parametre a rozumnú degradáciu. Mňa len zaujalo ako Taur tých 300-400 eur hneď prerátaval na extra kwh/100km.

    EDIT. Nikto netvrdí, že 800V je nejako extra lepšie. EV9 je len 550V, ale má oproti EV6 (697V/max 310A) vyššie prúdy - max.350A.
    Tiež aj s max. 215kW nabijú 60kWh za 18 minút, čiže lepšie ako EV6 (60kWh - 20min). Vieme, že Tesla zvláda 600A. Na sústave nezáleží, ak to vedia uchladiť.

    Miroslav Rojko Načo 1000V? Takto je to fajn. Aspoň pre mňa. Aj tej interval výmeny je relatívne rozumný. Lepšie ako 45tis. km.
    Naposledy upravené nick.n17; 15-11-2023, 19:48.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Nabijanie je obmedzene hlavne tym, co poberie baterka. Je jedno, ci ma auto 800V architekturu alebo nema, to je len otazka usetrenych drobnych na hrubsie kable, proste maju klasicke baterky ako vsetci korejci a viac do toho nemozu sypat’ mozu mat aj 1000V a vymenu kvapaliny kazdych 30000km. Clanky a ich vlastnosti neoklamu.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 s tym nabijanim to uz nemusi byt jednoznacne ako doteraz. Videl si Bjornovo video s berlinskou TMY Blade (BYD)?
    22min 3% -> 82%
    35min 3% -> 99%
    A to pri 3°C.

    To su pomerne sibnute cisla na 400V. Az prichadza otazka, ci tych 800V nie je v H/K dako moc priskrtenych, lebo nevidim tam ziadny naskok oproti polovicnemu napatiu 🤨 myslim, ze v oblasti baterii nas cakaju v najblizsom obdobi este zaujimave prekvapenia.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    hudino Ja píšem o mojom I6, nie o EV6. Písali sme tu o výmene kvapaliny Hyundai/Kia. Toto majú obe spoločné. Inak EV6 Rwd je tiež dosť úsporné.

    Taur Drvivú väčšinu roka nepotrebuješ vôbec predohrev. Viď na začiatkom októbra sa aktivoval na 5555km z 20 nabíjaní, len raz na severe pri Töre / Švédsko. Ono to samo naskáče na 200 kW. Od 15C aku ide 130-150 kW, zohreje sa to rýchlo samo. Tých 18 min ráta so slabším coldgate. Ionity mám za 0.3e/kWh. UFC sadzba mi to nijako cestovanie nepredražuje.

    Späť k téme. Zas je to tu offtopic. Jednoducho pri eGmp treba rátať s týmto nákladom. Odmenou voči konkurencií je to rýchlejšie nabíjanie. Stále lepšie ako to platiť pri Nirovi, kde to nemalo prakticky žiadny zmysel, okrem bezpečnosti.
    Naposledy upravené nick.n17; 15-11-2023, 18:58.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 si zabudol na +spotreba predohrevu +HFC sadzba (kde je vyssia ako UFC/DC) cize ako celok ze sa to nahananie za rychlostou predrazuje.
    Ale vzdy je niekto komu to za to stoji, kto zaraba na hodinu rychlejsie ako tankuje/nabija.

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 ale ved I6 je efektivnejsi ako EV6... preco pises ze pri nejefktivnejsom aute...

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Taur Pri časovo najefektívnejšom aute na diaľkové trasy (kombinácia efektivita+18min/10-80) na trhu napísať pri +1-2kWh/100 za kvapalinu "pekne predražuje" :-DDD Veď všetky ostatné majú len na pohone pri 130-150 oveľa vyššie čísla (mimo M3/Y,...).

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 Nuz vychadza to na pol euri/100km, to mas kvazi o 1-2kwh vyssiu spotrebu podlla toho za kolko nabijas. + spotrebovane kwh na predohrev + HFC sadzba to sa uz ta rychlost nabijania 20min pekne predrazuje. Ale urcite to niekomu stoji za to ...

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    MasterBlaster Za kvapalinu každých 45 tis Niro som platil 360 s DPH. Tak preto som došiel ku tomu "odhadu".

    S I6 mám o mesiac 30 tis km, tak potom vyzdielam na porovnanie FA z karireal BA.

  • MasterBlaster
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od nick.n17
    Samotná prehliadka H/K je okolo 100 eur / 30 tis (po zdražení).
    Nie tak celkom resp. to mozno platilo na e-Niro; dva tyzdne nazad som tiez absolvoval prvu prehliadku s EV-6 a ceny som si vopred resersol na FB fore, a tam kde to bolo ~150 eur minuly rok, to je teraz 180 eur (v KN, 2 normohodiny + filter). Inde ponukali za 220 (MA). U BA dealerov je to tipujem este viac. Ale netusim ako sa realne pohubuje vymena tej brzdovky pri 60k...
    Naposledy upravené MasterBlaster; 15-11-2023, 09:18.

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Áno, len denné svietenie. A obe vady sú len estetika.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    A ma to za nasledok aj znizenie jasu / vykonu svetla alebo nejaku zmenu? Ci len esteticka zmena? Lebo z foto to vyzera len na denne svietenie, ci? Mozno casom zozltnu vsetky diody a bude to na poradku 😁

  • PistaTT
    odpovedal
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4399.jpg
Videní:	1108
Veľkosť:129,7 KB
ID:	93928 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4398.jpg
Videní:	1055
Veľkosť:77,3 KB
ID:	93929

    Pridajte komentár:

Pracuje...