Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #91
    milan84 to zasa zobral z iného konca: "Miro nechapem tvoju (ako to uz u teba byva) urazlivo-ironicku poznamku o medialne a podnikatelsky uspesnejsich Ja fakt nechapem, co to s tym ma mat spolocne, ci ma niekto na auto za 100000 ked rozoberame spravanie sa ludi jednotlivych znaciek?​"

    vysvetlil som to E-up ale znova, na tom nie je mojej reakcii nič urážlivé, skúsil si sa zamyslieť nad tými otázkami ? to Ťa naozaj napadlo len toto ?

    nejde o to, čo niekto má alebo nemá na Teslu, aj keď v dnešnej dobe je to skôr kto má alebo nemá na Hyundai i5 alebo Kia EV6 alebo VW ID.4 alebo aj Enyaq, ktoré sú vo všetkých stupňoch výbavy drahšie ako Tesla s danými parametrami alebo ako dokážeš nazývať ľudí okolo seba fanatikmi len pre to, že si zatiaľ nemal empirickú skúsenosť s dlhodobým vlastnením auta tejto značky

    napíšem to na inom príklade, ja budem nazývať niekoho, to je hlupák alebo fanatik že má tepelné čerpadlo, lebo je jediný tu u nás na "najlepšej a najprogresívnejšej" dedine a tu všetci kúrime drevom a je to najlepšie alebo plynom bez starosti ? nie, začnem sa o to zaujímať a zisťujem si veci, prečo sa tak rozhodol a prídem na informácie, ktoré mi unikali ale nepredpokladám rovno, že je fanatik alebo nesvojprávny preto, že ja nemám tie informácie a skúsenosti ako on

    len sa Ti snažím vysvetliť Tvoj postoj, nazvať urážlivo fanatikmi ľudí, ktorých poznáš (a máme aj spoločných známych s Teslami, ktorí fanatici určite nie sú) len preto, že možno nemáš s Teslou priamu a dlhodobejšiu skúsenosť ako oni

    s takýmto prístupom by si kedysi neprišiel ani k svojmu smerovaniu na elektromobily, lebo by si elektromobilistov nazýval fanatikmi ale proste si sa o to začal zaujímať a zistil si, že to vyhovuje aj Tebe a je na tom niečo, aj keď v čase keď si si kupoval svoj prvý elektromobil pred touto modernou mediálnou masírkou, boli elektromobilisti ešte viac braní ako fanatici a hlupáci, ktorí kúpili blbosť, ktorá sa im rozpadne a nebudú mať kde nabíjať a baterka sa hneď po záruke musí vyhodiť ... ako sa na takéto tvrdenia pozeráš teraz ?
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Trvam na tom, ze vela majitelov tesiel su fanatici. Pri ziadnej inej znacke to nie je ani trosicku tak citelne. Nebudem menovat a urazat osobne, ale aj ty aj ja takych pozname, mame v blizkom okruhu.
      Tento nazor sa mi zial za posledny rok iba a iba potvrdil hlavne podla reakcii majitelov a prispevkoch na soc sietach.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - suhlasim, ale:
      1. to s cenami nema zmysel vytahovat, do minuleho tyzdna to bolo naopak. Je super ze Tesla zlacnela, hadam to presvedci aj inych vyrobcov.
      2. Tesla koncept elektromobility je spravny a je to zatial jedina automobilka ktora pochopila ze sucasne elektromobily su bez nabijacej siete vo velkej nevyhode a ze zakaznici by nemali riesit kde a ako sa nabijat. To by mala riesit v dnesnej dobe technologia (elektromobil). Ostatne automobilky to zatial vobec nechapu, iked naznaky zmeny uz su.
      3. narozdiel od milan84, ja by som charakterizoval ludi co vlastnia Tesly (aspon tych ktori zacali pred TM3, pripadne s TM3 predobjednavkou) za "Early adopters" (mozno by som sam bol v tejto skupine, ale na TMS/TMX moj rodinny rozpocet nestacil a TM3 prisla na trh neskoro) a takyto ludia zvyknu prehliadat a ignorovat pre nich nepodstatne veci (ktore mozu byt pre vacsinovu populaciu dost podstatne/zasadne). To kto ma pravdu sa ukaze az z odstupom casu a je zbytocne sa tom sporit.
      milan84 - namiesto toho aby sme sa tu nalepkovali negativnymi pomenovaniami by bolo treba vyzdvihovat skor pozitiva. Elektromobilita je viac "way of life" ako len zmena technologie. Ti "fanatici" proste maju pozitiva ktore prinasa Tesla na omnoho vyssej hodnotovej urovni ako negativa. Pokial je ich nazor konzistenty a tieto kriteria maju rovnake pri vsetkych znackach nevidim v tom problem. Pokial niekto jednu a tu istu vlastnost/parameter povazuje u jedneho za plus a u druheho za minus, tak je to obycajny manipulator, taky akych s poslednych rokoch vyrojili hordy. S takymi sa netreba zapodievat, je to uplna strata casu :-).
      Naposledy upravené SKolja; 26-01-2023, 14:42.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja ceny Tesiel teraz su podobne ako boli v marci 2022 a ine znacky uz vtedy mali riadne podrazene, takze platilo to aj v minulosti
      ja som napriklad objednaval Teslu Y v marci prisla mi v septembri za objednavkovu cenu, druhu pbjednanu v septembri mi teraz znizili na uroven novych cien o dve tisic

      Zato napr. hyundai pri uvedeni noveho cennika obvolaval cakatelov a bud doplatili alebo im zrusil objednavku a vratil zalohu. Keby zlacnel, platimstale cena v objednavke.

      Aky je pristup Tesly a aky Hyundai ?

      A navyse Tesle staci zaloha 250€, takze aj keby si niekto rozmyslel, nepride o niekolko tisic, co chcu zalohu dealeri inych znaciek (rozne podla dealera, odo mna chcel jeden dokonca zalohu 10 a dodanie za rok). Co ja viem co bude za rok v tejto meniacej sa dobe ?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dobre sa to tu zahnojilo OT :-) SKolja Ono s tou zaslepenosťou to tu bolo stále. Viď ako sa tu ospevoval celé roky AP3. Musel prejsť medzi teslákov z Kony na TM3 až Miro, ktorý rovno povedal ako to je. Podotýkam, že som vtedy v Y strávil celý deň a také sklamanie ako s AP som nenažil na hocijakom inom testovanom aute. A teraz v 2023, bez radaru v hmle ... takto dokaziť ešte aj tempomat :-/. To musel byť totálny kretén čo to dal takýto experimentálny kód vôbec do produkcie.

      Nechcem už robiť flame. Bolo toho už dosť. Ak by toto AP dala Tesla do normálneho stavu, idem po nej. Ale toto je fakt len pre ľudí, čo aj v iných značkách vypínajú tempomaty/udržiavanie a pod. Prekvapivo je ich dosť :-)

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ano ten AP bol pre mna sklamanim, ostatne veci nie. Aj som to uz pisal, ze po prechode na Teslu ma vsetko mozne ohurilo ale zrovna Autopilot bol sklamanim. Trocha som ho napravil teraz ked mam auto s priplatenim EAP
      Nezavisle riesenie s moznostou roznych klonov a bez regulacii bude vzdy najlepsie a vpred, takze pre Teba, ktory si to vie stiahnut, nastavit atď. je Comma OK ale priznajme si, kolki z nas su programatori.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ja som to porovnával voči bežným posledným verziám lane asistentov a prediktívným tempomatov (nie oproti coma.ai).
      Áno ostatné veci v Tesle sú ok, veľa dokonaca nadštandardné. Tam nie je o čom.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    #92
    Ďalšia nová skúsenosť. Keď sa auto nabíja, nefunguje 230V zásuvka v interiéri. Ale po poriadku.
    Ráno decká do školy a nasledne z TT do NR s tým, že budem mať čas nabíjať pri JP Auto (50 kW CCS) a popri tom porobím čosi na notebooku. Notebook sa mi vybil a tak som zistil novú skúsenosť. Nevadi, zvyšok času som aj tak pretelefonoval a potom šiel na stretnutie, následne ešte drobná zastávka v NR a presun do BA. Zopár presunov po meste, cestou z roboty nákup v Kaufland Rača aj s nabíjaním. Cesta domov po okreskach cez PK.
    Priemerná spotreba 22 a niečo. Diaľnica tempomat 140+ a podla potreby rýchlejšie od TT do BA tempomat 130. Okresky štandardne 100+.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	AD16CD6C-7C30-4874-8145-522EA4DDDF6E.png Videní:	5 Veľkosť:73,9 KB ID:	89213 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	EE825447-1B89-4673-94FC-E6A88B8565FC.png Videní:	5 Veľkosť:77,5 KB ID:	89214 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	72C5FA7D-0BA2-43E4-933C-A8C8FA245E32.png Videní:	5 Veľkosť:97,9 KB ID:	89215
    Naposledy upravené PistaTT; 26-01-2023, 22:01.

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Inak ZSE partner nabíjačka JP Auto má v Kia charge (aj v Hyundai Charge) nabíjanie zadarmo. Neviem či je to chyba v matrixe alebo čo je za tým, no je to tak.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to ty si u nás posledné dva dni nabíjal na BT značkách

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimavé s tou 230V. Tá v Nire 200W ide aj počas. Ale tie 3.6kW chcem radšej aj za takúto cenu NTB mám USB-C 60W adaptér do zapaľovača.
      Potom na tie spotreby pozor. Desiatky km auto často od štartu počíta bludy. Jedine cez diagnostiku sa dá zistiť presne. Tiež sme mali v EV6 napr. 22 bolo real a auto na clustery písalo 28-30 ... po 60 km. Toto je škoda, lebo MEB napr. sedí s diagnostikou od prvých kilometrov.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Dnes ráno áno, ja s bielou EV6 na BT značkách. Po dlhšom čase som bol pracovne v Nitre, takže včera to bol niekto iný. Ak poznáš lokalitu, tak druhá nabíjačka (tam co dnes ráno nabíjala predvadzacka iPace) sa mi nedala aktivovať kartou Kia Charge a ani apkou, hoci v apke ju vidím. Bolo to už dávno a odvtedy som pár krát použil len tú s kríža hlavného vchodu. Nevieš aký je stav tej druhej?
      Naposledy upravené PistaTT; 26-01-2023, 22:30.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 USB C kábel som so sebou nemal.
      Údaje o spotrebe v apke koreluju s tými z auta a hrubým odhadom sedia s tým čo nabíjam. Nekontrolujem to nejako presnejšie. Vyššiu spotrebu mi auto ukazuje tak prvé tri kilometre, no to skôr pripisujem tomu že pred jazdou pustim z apky kúrenie a tu spotrebu to rozratava do tej ďalšej jazdy. Ale možno to tak nie je.
      Každopádne nenabijam takmer nikdy auto do 100%, len málokedy nad 90% a nevybijam na 0, možno 3-4 krát som sa dostal na 10% ale menej som asi ešte ani nebol.
      Naposledy upravené PistaTT; 26-01-2023, 23:20.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Lokalitu poznám veľmi dobre, keďže tam pracujem 😁
      Stojan, kde sa nabijal I-Pace nie je pre verejnosť, je urceny pre DEMO vozidla. Okrem toho stojanu, kde si nabijal tam máme ešte jeden na parkovisku vpravo vedľa vrátnice.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      nabuduce ked tam budem tak pozriem
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    #93
    Skusim co najpresnejsie popisat dnesnu otocku do Prahy. Nemam este novy soft s predohrevom baterky. Ten budem riesit pri 30k servise na buduci tyzden.
    Trasa: TT-BA-Stupava-Velke Mezirici-Pavov-Praha(+po meste nieco)-Pavov-Stupava-BA (do TT pojdem o chvilu) - 749 km.
    V prvom rade som to prehnal s optimizmom a teda aj nasadenym vysokym dialnicnym tempom (tempomat 150) a cestou do Prahy som to na Pavov nechcel risknut s nulovym dojazdom (chybalo 20+ km), takze som oproti povodnemu planu zastavil na kratke dobitie vo Velkom Mezirici, kde som na 50 kW EON nabke doplnil zhruba 10 kWh. Moja chyba a tym padom poucenie do buducna, ze toto bol privelky optimizmus za takehoto pocasia.

    Nabijanie cestou tam Ionity, teplota tesne pod nulou - prijazd s 3%, zacalo nabijat 70 kW,
    zhruba po 8 minutach a 15% vykon stupol na cca 125 kW,
    11 minut/23% vykon atakuje 200 kW,
    15 min/35% vykon 230-233 kW,
    20 min/58% pokles na cca 130 kW,
    23 min/65% zvysenie na cca 179 kW,
    27 min/79 % pokles na cca 110 kW,
    30 min/85% pokles na cca 70 kW.
    Nabijanie som ukoncil po 32 minutach a 87% s odberom 70,73 kWh. priemerna rychlost nabijania 3->87% teda asi 132 kW

    Nabijanie cestou naspat Ionity, teplota okolo nuly - prijazd so 6%, zacalo nabijat 70 kW
    zhruba po 8 minutach a 16% vykon stupol na 125 kW,
    15 minut/32% vykon atakuje 200 kW,
    16 min/38% vykon 233-241 kW,
    20 min/58% pokles na cca 130 kW,
    24 min/67% zvysenie na cca 160 kW,
    33 min/88% pokles na cca 50 kW.​a postupne klasal az pod 40 kW pri 91% a 36 min
    Nabijanie teda 36 minut az do 91% s odberom 72,50 kWh, priemerna rychlost nabijania 6->91% teda asi 121 kW
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	C764E2F4-46EF-4998-BDF5-D599ED24CAAF.jpg Videní:	0 Veľkosť:79,2 KB ID:	89422 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	E46CC9AF-79E8-4D4C-A75F-B6C1BB032671.png Videní:	0 Veľkosť:99,8 KB ID:	89421 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	3971F3E2-4A86-4B28-B087-B6E1F320A5C7.png Videní:	0 Veľkosť:82,0 KB ID:	89420 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	B9580B55-9ABD-4C11-BD4C-473D3B6E3AC2.png Videní:	0 Veľkosť:71,9 KB ID:	89419
    Naposledy upravené PistaTT; 02-02-2023, 22:52.

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Vidno že apka v mobile to ráta zle, lebo dokopy som síce dnes Nabil čosi vyše 150 kWh, no reálne som do BA prišiel s asi 26% SoC. Takže tam chýba v spotrebe hádam 50 kWh a tým pádom mi vychádza reálna priemerná spotreba tak 27 kWh na 100 km. Na čísla v apke teda nie je spolah. Auto cestou tam ukazovalo priemerky do 30 a cestou naspäť asi 22-23. Takže to bolo vcelku ok.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Čiže aj bez predohrevu je to ešte v norme, na úrovni "lepšej" konkurencie. V číslach 70kW si mal aku medzi 5-15C. Tu vidno, že ani tá 150tka ti nepomohla a LTR žiaľ nezmyselne aj tak vyhadzuje teplo z baterky. Už by to mohli fixnúť. 125kW je teplota 15-20C.

      Ak chodíš diaľkové trasy častejšie, kúp si pár eurový OBD2 adaptér a používaj ABRP. Premium je vhodné v tom, že pracuje s realtime počasím a obsadením stojanov, ale aj free poslúži. Prepoj si to s autom. Potom presne na percentá uvidíš s koľko prídeš a nestane sa ti ten problém so zlým odhadom.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      V principe ano, v pohode pouzitelne aj bez predohrevu. z menej ako 10 % na 80 % za menej ako pol hodinu.
      Takéto dlhé trasy robím len občas a proste potrebujem si veci vyskusat a zazit.
      Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 07:22.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Každopádne spotreba mi pri tomto spôsobe jazdy a v tomto počasí prišla úplne v poriadku. Zaroven oproti tomu co tu bola testovana EV6 AWD, resp. co aj niektori ini spominali, ze pri 130ke maju spotrebu okolo 30, tak u mna sa potvrdilo, ze taku spotrebu nemam ani pri rychlejsej jazde. pritom v aute 3 ludia.
      Tiez som nevedel co mam ocakavat od rychlosti nabijania, vzhladom na to co ukazoval Milan v teste, kde mu EV6 nabijala o dost pomalsie.
      Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 14:12.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT neviem ci som cital dost s porozumenim ale nenasiel som zakladny udaj, kolko trvala cesta na Kia ev6 z BA do Prahy. Chcel som vychadzat z tych screenshotov ale tam je nabehanych len nieco cez 200 km a Praha je z BA 300 km. Takze vyrazil si 5:53 a 10:49 si bol este len na Pavov a potom este hodina do Prahy ? Kedy si dorazil do Prahy, napr. na zaciatok (ako sa rozdeluje dialnica na vonkajsi okruh) ?

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko vysvetlim ten screenshot, je to tam:

      5:53-6:28 = 35 min = 48 km = TT - BA.
      6:28-6:41 = 13 min = v kancli kavicka + vyzdvihnut prveho kolegu
      6:41-8:32 = 1 hod a 51 min = 186 km = BA - Stupava (vyzdvihnut druheho kolegu) - V. Mezirici (nudzove nabijanie)
      8:32-8:45 = 13 min = kratke nabijanie DC 50 kW EON V. Mezirici
      8:45-9:07 = 22 min = 37 km = V. Mezirici - D1 odpocivadlo Pavov
      9:07-9:41 = 34 min = nabijanie na Ionity
      9:41-10:49 = 1 hod a 8 min = 123 km = Pavov - Praha (Smichov)
      takze z Ruzinova po zaciatok Prahy (odbocku na Okruh) by som povedal 6:41 - cca 10:30 (3 hod a 50 min priblizne) cca 325 km vratane vyzdvihnutia kolegu v Stupave a dvoch nabijani.

      Z domu som vyrazal s asi 90 % SoC (poucenie, ze som to mal natlacit do 100 %, no bol som proste optimista)
      Ak by som vyrazal nabity z BA, tak to jedno kratke nabijanie by nebolo potrebne, takze by sa usetrila zachadzka z dialnice do V. Mezirici aj 13 minut nabijania.

      cesta naspat:
      15:43 - 16:50 = 1 hod a 7 min = 119 km = Praha centrum (Vinohrady) - D1 odpocivadlo Pavov
      16:50 - 17:27 = 37 min = nabijanie na Ionity
      17:27 - 19:40 = 2 hod a 13 min (s upchatou D1 pred Brnom) = 220 km = Pavov - Stupava - Bratislava (Ruzinov)
      19:40 - 19:47 = 7 minut drobne zastavenie v kancli
      19:47 - 20:01 = 14 minut = 10 km = presun Ruzinov - Raca
      Z centra Prahy do Ruzinova 15:43 - 19:40 = 3 hod a 57 min a 339 km (vratane asi polhodinovej kolony pred Brnom, vylozenia kolegu v Stupave a jedneho nabijania)

      S TDI som zvykol robiť BA - Praha odbočka na okruh pod 3 hodiny, ak teda neboli komplikácie na ceste.
      Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 14:50.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ďakujem za info, takže cesta 320 km trvá o hodinu dlhšie ako na Tesla 3 LR. To mi až tak na úrovni "lepšej" konkurencie nepripadá.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Som cakal, co sa z toho vykluje...

      Cesta BA - Praha 320 km by s EV6 mohla trvat aj porovnatelne dlho ako s TM3/TMY, nakolko ak by slo prave o takuto dlhu cestu (a obe auta su na zaciatku plne nabite), tak ani TM3/TMY a ani EV6 netreba nabijat pocas takto dlhej cesty. Zalezi vsak od elementu medzi sedackou a volantom (viem si predstavit, ze pri troche snahy by mi ani TM3/TMY nemusela dojst az do Prahy a nabijal by som po ceste )

      Samozrejme prave niekde nad 300 km sa asi bude lamat, lebo predovsetkym TM3 ma (predpokladam a tak som pocul) o dost lepsiu spotrebu, vyrazne vacsi realny dojazd pri LR baterke a hlavne este o kus lepsiu aerodynamiku, takze by prave pri sviznejsej jazde mala vyraznejsie navrch oproti EV6.
      Myslim, ze toto nikto nespochybnoval (ak ano, tak mi skus prosim pripomenut).

      Dalsia vec je kto ma ake naroky na auto a ktore auta ako tie poziadavky naplnaju. Ak by bolo mojou prioritou casto jazdit dlhe trasy, tak si vozim prdel v TDI a nekecam ti na tomto fore do tvojho videnia vesmiru... Lebo kalkulacia najomneho na operak TMY v novembri 2021 mohla byt odhadom tak o 30+% viac ako EV6/Superb/Passat. Tolko k tomu ako bola Tesla konkurencieschopna v case ked som vyberal EV6. Vcelku by ma zaujimalo kolko by dnes vychadzala kalkulacia TMY na 30k km rocne / 4 roky so vsetkymi sluzbami.

      Mozno ti to v predoslych diskusiach uniklo, ale EV6 som objednal po dokladom zvazeni mojich potrieb a bolo to kompromisne rozhodnutie. Pritom som nevyberla EV6 vs TMY ale EV6 vs TDI
      V uplne pohode by som ta potom mohol challengovat ako na obycajnom (a celkovo lacnejsom) Superbe dojdem bez zastavovania z BA niekam do Hamburgu lebo Bukuresti. a ze to teda bude o 2 hodiny skor ako nejaka TMS. Kto chce, ten si to spravne porovnanie vie najst. Rovnako ako si to spravil ty.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Hoši.. Buďte radi za Tesly aj EV6 (egmp)... obe sú slušné stroje s dobrým dojazdom/nabíjaním. Kiež by s nimi aj ostatná konkurencia v tej cene vedela lepšie držať krok (hlavne v mrazoch). Porovnávať EV6 s TM3 je úplne mimo. Keď už tak s TMY, ale tam to v nabíjaní aspoň pred rokom nebola žiadna výhra 10-80% za 36 min.

      Na PistaTT trase chýbal len predohrev a zbytočné trápenie s tými 50kW. Tie čísla vyzerali hneď inak.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT neviem čo zasa vypisuješ, normálne som si porovnal čas, ktorý uvádzaš s mojím časom a vyšlo mi, že si išiel o hodinu dlhšie, pritom ja som išiel rovnako 320 km z NM do Prahy ale s tým rozdielom, že prvých 100 km po Slavkov pri Brne je to bez dialnice a teda keby diaľnica, trvalo by to ešte menej.
      Išiel som pri mínusových teplotách a na Tesle 3 LongRange s menšou batériou.

      Ako súvisí čas jazdy s operákmi a inými hlúposťami, čo píšeš ? Myslím, že čas jazdy nijako nesúvisí alebo leasingovka ide pred Tebou s majákom a rozháňa Ti vietor aby EV6 mala menší odpor vzduchu ? Porovnateľne dlho trvať určite nemohla, lebo to záleží od šoféra a auta a obidvoje bolo v tomto prípade na mojej strane

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Lebo si pri tom kopnutí do konkurencie úplne opomenul fakt, že som pred výjazdov z BA už prešiel 50 km. Ak by toto nebola podmienka tak s ev6 prídem v obdobnom čase. Navyše na okreskach síce stratíš trošku času, no výrazne ušetríš SoC.

      A keď už sa bavíme o konkurovani si ev6 voči tmy, tak som len uviedol dôvod, ktorý mne osobne zabránil voziť si riť v tmy.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT nepíš tu rozprávky, EV6 nemôže nikdy konkurovať Tesle 3 už kvôli tomu, že je to iný typ karosérie okrem všetkého ostatného

      Len som chcel uviesť porovnanie ale niekto proste nerád počuje a je jedno, že splátky leasingu sú na TMY drahšie, lebo TMY je podľa Teba na nič, lebo nemá CarPlay, takže či by boli také alebo onaké, aj tak by si si kúpil určite Kiu EV6, lebo je to pre Teba najlepšie auto a čím dlhšie v ňom cestuješ, tým viac sa môžeš kochať na CarPlay, nie ? Takže vlastne je dobre, že Ti auto umožní sedieť v ňom dlhšie ako treba na inýých. A to je dobre, ja som spokojný, ty si spokojný a výrobcovia áut sú tiež spokojní, lebo predali aj to aj to.

      Okreskami neušetríš kWh, lebo síce ak chce človek aby sa mu moc neznížila priemerná rýchlosť, tak má rapídne viac zrýchľovaní a brzdení a samozrejme rekuperácia je stratová, takže vždy je to horšie ako ísť konštantne po diaľnici. A keby som sa flákal aby som ušetril SOC, zasa to trvá dlhšie.

      Večer som si v mobilnej apke nastavil, že chcem o 2:30 vyraziť. Budík som mal o 2:00 a po vychystaní o 2:30 som vyrazil s autom na 100% nabitým. O 5:19 mám zahájenie nabíjania na Ionity Nupaky, čo je asi 3 minúty po dorazení do Prahy na križovatku, kde začína pražský okruh. Auto pri mojom štýle predpobvedalo SOC v Prahe 16%, tak som ešte viac pridal aby som prišiel so 6%. Na moje prekvapenie, v noci som sa pomaly dvadsaťkrát stretol s pomaly obiehaúcimi kamiónmi, čo je viac ako cez deň, keby nezdržovali, tak ešte nejakých 5 - 10 minút vylepším čas, lebo aj na okreskách po Brno sa zle v zákrutách obieha. Ani náhodou efektivitu sedanu, ktorý je vyslovene určený na rýchle diaľničné presuny, nedobehne crossover a pritom som išiel len 140km/h po diaľnici s častým čakaním na obiehajúce kamióny. Tak si predstavujem cestu do Prahy, nie dvakrát hľadať nabíjačku a cestovať o hodinu dlhšie.

      Naspäť som išiel len 130 km/h, lebo na jednej trojke šoférovala manželka, ja som išiel na ročníku 2022 s už 82kWh batériou. Na Nupakoch sme obe dobili do 97% a keďže sme išli súčasne, tak s dal pomerne dobre porovnať aj rozdiel - 2022 prišla z Prahy so zostatkom 29% v baterke (po 326 km), 2021 s 20%. Takže diaľničnou rýchlosťou z Prahy do Brna a potom z Brna 120 km/h tak 110 a dediny 70 km/h, prišla Tesla so zostatkom ešte 29% baterky. Z Prahy je to samozrejme "dole kopcom", takže spotreba je nižšia ako do Prahy ale to pre každé auto.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Nebudem sa vyjadrovat na tovju adresu, lebo by som sa musel znizit na uroven, ktorou bezne pohrdam.
      Rozpravky? Ty si vyberas z faktov len to co ti vyhovuje. Nabuduce ked budes porovnavat 320 km trasu tak prosim rovno zacni s 379 km (a mozno ti to vyjde a mozno aj nie, kedze nepojdes rovnakym jazdnym stylom. Kde som JA napisal ze EV6 priamo konkuruje TM3? To TY si tu zacal s porovnanim zrovna s TM3 a oznacil EV6, ze by ju snad niekto mal vnimat za "lepsiu" konkurenciu. EV6 samozrejme v niektorych ohladoch Tesle konkuruje, no blizsie ma k TMY ako TM3.

      Normalne sa ti snazim vysvetlit preco som vybral auto ake som vybral, bolo to po dokladnom zvazeni a zial TM3 ani TMY sa do uzsieho vyberu nedostali hlavne z financnych dovodov. bodka. netvrdil som nikdy ani len raz, ze by tieto auta neboli dobre. vo viacerych ohladoch maju stale naskok pred aktualnou ponukou BEV inych vyrobcov. Ferovo to priznavam, nemam s tym problem a to, ze som ochotny verejne poukazat na nedostatky jak mojej EV6, tak inych aut, tak som sa v TVOJEJ HLAVE dostal do skatulky "Tesla hejter". Toto je vsak o tebe a nie o mne. A uprimne je mi jedno, co si o mne myslis alebo nemyslis. Vadi mi len ze mi opakovane vkladas do ust vety, ktore som nikdy nepovedal ani nenapisal. Ale uz to asi prestanem riesit, lebo s tebou konstruktivna debata proste neexistuje.

      Teraz k tym rozpravkam. Porovnavat cestu v noci, kedy su cesty prazdne, takmer bez premavky a este sa tvarit, ze jazda po okreskach je pre BEV prakticky menej vyhodna v porovnani s cestou cez den (BA v zacinajucej spicke, Brno v rannej spicke, dialnice plne) je scestne. uz len pri tomto fakte su tie dve jazdy absolutne neporovnatelne. Tvrdit, ze v noci sa kamiony v CZ na dialnici predbiehaju castejsie ako cez den je absolutny nezmysel. Aj skolak vie, ze cesta v noci je v porovnani s cestou cez den ovela plynulejsia. To ze som cestou tam nabijal 2x som oznacil za svoju chybu, je to moja prva zima s BEV a proste som optimizmus prepiskol. Nema to nic s autom samotnym. Tiez predpokladam, ze si do Prahy nesiel navstivit len nabijacku na Nupakoch ale pokracoval dalej, takze sa mozeme bavit o tom ako dlho ti trvala cesta do ciela a nie po nabijacku. Pritom mas v rukach auto, ktore je minimalne papierovo jasnym favoritom co sa tyka dojazdu aj spotreby a ma predohrev baterky.

      Ty sam si tu zacinal porovnavat neporovnatelne a (podla mna naschval) si odignoroval viacero faktov, ktore som v povodnom prispevku uviedol (napr. to ze som nesiel z BA ale z TT). Pri mojej snahe o aspon ake take zrealnenie porovnania nazves moj prispevok "rozpravkami"

      Definitivne lamem nad tebou palicu.Ostatni nech si spravia obraz sami. Je to tu cierne na bielom.
      Naposledy upravené PistaTT; 03-02-2023, 21:30.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko To ste išli Nové mesto - okresky - Brno - Praha? Veď to dá hravo v tomto setupe aj Niro. PistaTT má RWD a to má identické spotreby Kona/Niro, akurát je tam 75kWh na jazdu. Dojazd to má ako M3 LR, ak sa nelieta 150 a nemá tam predný motor. Ale to NMnV by prišiel tak s 29% ako to LR. Toto porovnávanie je úplne od veci. Hlavne, keď on sa musel trepať do BA po kolegov a ísť celý čas po diaľniciach.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 podľa ABRP s default nastaveniami potrebuje eNiro 110% baterky na túto trasu (chce 25% nabíjať a príde s 15% zostatkom) a TM3 2022 podľa ABRP bez nabíjania zostane 23%, takže myslím, že eNiro by to nezvládlo pri povolených rýchlostiach, takže by to asi nezvládlo pri výraznom neobmedzovaní rýchlosti

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Máš pravdu, v zime to nedá bez nabitia v smere Nove mesto - Praha. V opačnom píše príchod s 9%.

      Ale PistaTT EV6 RWD má o 3-5% lepšie čísla zostatku ako TM3 LR 2022 na 18" aero. Oproti TMY LR 2022 12-15% lepšie.
      Ale samozrejme EV6 je to len zadokolka a M3 nie je crossover.

      V princípe eGMP RWD nie je vôbec zlé, dojazd/spotreba aj nabíjanie je veľmi slušné. Už len prísť na zahadu toho AWD ako to tam zlepšiť. Lebo AWD sa občas zíde.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som pisal o smere Praha -> NM. Niro 2018-2022 to neda .

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Píšeš, že nemáš premium. A háďaš sa tu, že to Niro nedá. Ráno mi ABRP písalo príchod so 6% na Niro20. Teraz s 1% - ja mám premium, ciže započíva mi počasie/vietor na tej trase. Podotýkam, že je to kalibrované na moje auto/pneu, čiastočne vadný článok a pod. A cez deň som jazdil. Niro to dá s odretými ušami PS: samozrejme nie s tým vadným článkom, čo ešte mám.
  • MasterBlaster
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 17
    •   

    #94
    Pôvodne zverejnené od PistaTT Pozrieť príspevky
    Skusim co najpresnejsie popisat dnesnu otocku do Prahy. Nemam este novy soft s predohrevom baterky. Ten budem riesit pri 30k servise na buduci tyzden.
    Trasa: TT-BA-Stupava-Velke Mezirici-Pavov-Praha(+po meste nieco)-Pavov-Stupava-BA (do TT pojdem o chvilu) - 749 km.
    V prvom rade som to prehnal s optimizmom a teda aj nasadenym vysokym dialnicnym tempom (tempomat 150) a cestou do Prahy som to na Pavov nechcel risknut s nulovym dojazdom (chybalo 20+ km), takze som oproti povodnemu planu zastavil na kratke dobitie vo Velkom Mezirici, kde som na 50 kW EON nabke doplnil zhruba 10 kWh. Moja chyba a tym padom poucenie do buducna, ze toto bol privelky optimizmus za takehoto pocasia.

    Nabijanie cestou tam Ionity, teplota tesne pod nulou - prijazd s 3%, zacalo nabijat 70 kW,
    zhruba po 8 minutach a 15% vykon stupol na cca 125 kW,
    11 minut/23% vykon atakuje 200 kW,
    15 min/35% vykon 230-233 kW,
    20 min/58% pokles na cca 130 kW,
    23 min/65% zvysenie na cca 179 kW,
    27 min/79 % pokles na cca 110 kW,
    30 min/85% pokles na cca 70 kW.
    Nabijanie som ukoncil po 32 minutach a 87% s odberom 70,73 kWh. priemerna rychlost nabijania 3->87% teda asi 132 kW

    Nabijanie cestou naspat Ionity, teplota okolo nuly - prijazd so 6%, zacalo nabijat 70 kW
    zhruba po 8 minutach a 16% vykon stupol na 125 kW,
    15 minut/32% vykon atakuje 200 kW,
    16 min/38% vykon 233-241 kW,
    20 min/58% pokles na cca 130 kW,
    24 min/67% zvysenie na cca 160 kW,
    33 min/88% pokles na cca 50 kW.​a postupne klasal az pod 40 kW pri 91% a 36 min
    Nabijanie teda 36 minut az do 91% s odberom 72,50 kWh, priemerna rychlost nabijania 6->91% teda asi 121 kW
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	C764E2F4-46EF-4998-BDF5-D599ED24CAAF.jpg Videní:	0 Veľkosť:79,2 KB ID:	89422 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	E46CC9AF-79E8-4D4C-A75F-B6C1BB032671.png Videní:	0 Veľkosť:99,8 KB ID:	89421 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	3971F3E2-4A86-4B28-B087-B6E1F320A5C7.png Videní:	0 Veľkosť:82,0 KB ID:	89420 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu Meno:	B9580B55-9ABD-4C11-BD4C-473D3B6E3AC2.png Videní:	0 Veľkosť:71,9 KB ID:	89419
    Takže nabudúce keď pôjdeš už s predohrevom (ktorý ti ušetrí tých 15 min na Ionity) tak schválne skús porovnať či to vyjde pri dodržaní diaľničných 130 takto:

    Komentár


    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      rátané s dodatočnou záťažou 200 kg (+3 pasažiery), sezónne počasie, 1% degradácia bat.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Otočku na Ionity Ladna (nepoznám lokalitu, no zdá sa, že z nabíjačky sa nedá vrátiť na ten nadjazd aby sa človek dostal hneď na D2 smer Brno a tým pádom +8 km zachádzať) som veru nezvazoval a zároveň mojim cieľom nebolo nabíjať v Prahe, lebo na to tam proste nebol priestor (míting, presun na obed, presun na ďalší míting v inej lokalite) a preto som pôvodne plánoval len 2x nabíjanie na Pavove čo by mi vyšlo nebyť toho prehnaneho optimizmu. Pri jazde 130 by to vyšlo s prehľadom a aj o pár minút kratším nabíjaním pre obe zastavenia.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Na konci parkoviska sa treba držať vpravo a je tam jednosmerka, ktorá ťa dostane na ten nadjazd. Len navigácie sú z toho mimo. Na google maps to vidno. Za posledný mesiac som tam bol 6x https://www.google.com/maps/place/69...9!4d16.8723119
      Naposledy upravené nick81; 03-02-2023, 20:46.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Vdaka. vo Waze to necham opravit, aby to bolo optimalne

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Waze to Ionity Ladná netrafí ani v smere na Prahu, ani od Prahy, akoby ten nadjazd na čerpačkami bol nejako zle definovaný. A stále chce ísť kilometre naviac na ďalší nadjazd a točiť sa. Dík vopred za fix.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      ja som skusal teraz od BA na Brno a zastavka na Ionity a smerom na nabijacku mi dalo spravne, len z nabijacky na Brno zle.

      treba skusat v apke, lebo webova livemapa nevie pracovat s nastaveniami dialnicnych znamok (a teda nepouzije ziadne dialnice vyzadujuce nalepku. t.j. u nas, v CR, Rakusku, Madarsku... je to fail.

      da sa to ciastocne fixnut s vyuzitim specialneho URL parametra a vtedy aj webova livemapa vie navigovat rozumne https://www.waze.com/sk/live-map?rp_subscription=*

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Vyzerá to ok, nevidím tam žiadnu chybu. Asi to už niekto opravil.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    #95
    Prosím radu. Čo presne mám od servisu pýtať aby mi dali nový soft obsahujúci funkciu predohrevu?

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Update BMS na predohrev aku. Stojí cca 50-60 eur. Infotainment si aktualizuješ sám, ale chodilo nám to aj so starým 2021-12. Ak by ti tvrdili, že také nie je, obráť sa na Kia Malacky. Od nich mal Milan EV6 na test a oni to vedia nahrať. Hlavne pozor na to nemotorné spúšťanie - treba vybrať nabíjačku cez POI / nabíjacie stanice, alebo zadať adresu, následne hľadať v okolí cieľa vybrať nabku. Tu som to rozpísal viac https://www.mojelektromobil.sk/porov...na-800km-blog/, resp. je tam link na Milanové video, ak si nevidel.
      Naposledy upravené nick81; 03-02-2023, 22:15.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Tak je to sice auto na operak, ale v Kii na Panonskej mame historicky dobre vztahy, tak verim, ze to nejako zvladnu spravit a ak to stoji nejaky poplatok, tak si ho z Arvalu dokazu zafinancovat. Len som nevedel, ako co najpresnejsie definovat poziadavku, aby to pobrali.

      Hej, to s tym nemotornym spustanim som pochopil s Milanovho videa. Pre mna je to funkcia ktoru pouzijem tak mozno 2x mesacne, nie je to teda az taka priorita...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Hej je to len bonus, ale potom aspoň budeš mať pocit, že auto má všetko ako má mať (teda ešte plánovanie trás, ukazovanie zostatkov). Raz pôjdeš v zime dlhšiu trasu a oceníš to. Ja som zvedavý o týždeň. Fínsko má mať vtedy -5 až -17C, pobaltie sú max 90 a FI len 80kmh, 2-prúdovky 100ky. To budú iné coldgaty , ešte ten vadný článok v tých teplotách dosť zrazí dojazd.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ty ides coraz dalej s tym tvojim expedicnym autom
      Pista, neviem ci Arval bude ochotny platit taku vec. Tam sa dotahuju zakaznici aj za olejovy filter k oleju Mozno ti to v Malackach spravia aj lacnejsie, neviem. Na tom ich aute to robili prvykrat. Ak sa ozves, ze ides na zaklade videa, mozno bude iny pristup.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Uvidíme. Ešte som nemal auto z Arvalu predtým.

    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT presne tak, update BMS kvoli predohrevu baterie. Mam od decembra a pouzil som 2x zatial, ale idem na dlhsiu cestu do IT o 2 tyzdne tak mozno otestujem riadne (hlavne ako odhadnuta spotreba/dojazdove percenta z free ABRP sedia pri zapnutom predohreve)... Inak v ramci toho je aj update infotainmentu. Ja som skoncil na Tuhovskej a platil som nieco cez 57 EUR. Sice to malo trvat tusim 40 min, ale cakal som o hodinu a pol viac, zakaznicky pristup / celkovy dojem nic moc. Ak si spoko s Panonskou zisti si (a prever 3x) ci to uz robili, ja mam auto odtial ale zaprisahal som sa ze sa tam uz neukazem. Chcel som tazne, bol som v casovej tiesni a tahali ma akurat za nos. Kazdy tu spomina Malacky, ale ja som bol spokojny uz v Lamaci. Ako v jedinom servise v BA uz pred polrokom mali x nahodenych taznych a aj s update-om BMS boli v obraze skor ako na Tuhovskej/Panonskej (napokon som siel na Tuhovsku neskor - z log. dovodov)
      Naposledy upravené MasterBlaster; 04-02-2023, 11:59.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ci budem spoko sa ukáže. Doteraz som kiu nemal. Ale máme tam dobré vzťahy historicky. Som zvedavý.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #96
    PistaTT

    Akú máš dlhodobú spotrebu teraz v zime s RWD? Tá naša AWD je nejaká rozožratá, po 5000 km má priemer 27 kWh. Auto bolo zapožičané aj majiteľovi i3ky, a ten sa tiež sťažoval na vysokú spotrebu a nízky dojazd do 270 km.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Dá sa od vás to AWD v rámci dňa/resp. na deň započičať? Zalogoval by som to cez evdash na úsekoch vo všetkých režimoch. (eco/norma/...). Vedeli by sme rozdiely v. spotrebe medzi režimami a aj o čo sú jednotlivé horšie od RWD. Na RWD mám najazdených s diagnostikou 5-6 tis km, už mám tie spotreby v oku. Samozrejme za požičanie by som si riadne zaplatil.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme, že sa dá, k tomu je tá KIA primárne určená. Nápiš, kedy by ti to vyhovalo a zistím, či je v tom termíne voľná.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      AWD Kia trpí asi rovnakým neduhom ako AWD Ioniq - že použili 400V predný motor a teda všetka energia na pohon aj na rekuperáciu sa konvertuje. Ako uviedol Hyundai v tlačovej správe, výmena predního motora za 800V ušetrí na celkovej spotrebe 5%. Keďže asi zadný motor je prioritný a predný sa spúšťa len pri potrebe, musia tie straty robiť dosť veľa, keď na celkovej priemernej to urobí 5%.

      Kia tiež dáva väčšie kolesá na AWD verzie ? To môže byť ďalší faktor ale neviem, či dáva. To asi vie E-Up! povedať ...

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Na tejto EV6ke boli 19 palcové kolesá.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Toto zmeriame pri teste pod diagnostikou ako moc sa predok pripája v rôznych režimoch. A ako to vplýva na spotrebu.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Moze byt kludne aj zle softwarove odladenie. Prve AWD Tesly boli tiez katastrofalne oproti RWD. Par OTA updatov to vyriesilo, ale tiez to trvalo. Ak maju ale zle porieseny HW, ako napriklad tie zbytocne konverzie na prednom motore, tak tam uz len zatat zuby 😬

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Úplne by tam stačilo option, že odpojiť predok úplne a nepripájať. Mimo nejakých zasnežených ciest a prietrží to vôbec nechýba.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up!
      Uprimna odpoved je - ze neviem. Na udaje v mobilnej apke sa spolahnut neda (ako som pisal vyssie) - ta mi za posledny mesiac ukazuje 3600 km a priemerku 20,07.
      Cluster v aute co sa tyka dlhodobej priemerky tak ta stupla za zimu z "letnych" 18,4 (od 1.6. kedy som auto zacal jazdit do cca 20800 km, kedy som prezuval na zimne 16. novembra) na aktualnych 19,3 (29 500 km)
      kratkodobe priemerky medzi nabijaniami mam zvacsa v rozmedzi 20 az 23, obcas 25 (ak je gro jazdenia povedzme nejaka dialnicna otocka do NR sviznym tempom). Moj odhad je teda zhruba 22 priemerne za tych 2,5 mesiaca a cca 8700 km. (jazdim sviznejsie a teda bezne tempo okresky 105-115, kvazidialnica ±130, ozajstna dialnica 145+)

      Relativne malo vsak jazdim ozastnu dialnicu.
      Ten usek kvazidialnice (TT-)SC-BA sa kvoli riziku pokuty neoplati jazdit nad 140, (v podstate optimalne by bolo jazdit ho do 130, no nie vzdy sa podari). .

      S BEV som si navyse zvykol jazdit tento usek az od Blatneho, samozrejme v zavislosti od miesta zaciatku trasy. Trasa po starej ceste TT-Blatne-D1 vychadza zvacsa zhruba o kilometer az pat kratsia a tym, ze okresky idem 110-115, tak casovo minimalne porovnatelne pri nizsej spotrebe oproti D1 130 km/h na useku TT-SC. Toto som s TDI nerobieval

      Chcel som len uviest co najviac relevantnych detailov, lebo moje jazdenie sa neda priamo porovnat s niekym kto povedzme dochadza TT-NR voci mojmu dochadzaniu TT-BA. Pritom dochadzanie tvori mozno polovicu mojho najazdu.
      Naposledy upravené PistaTT; 04-02-2023, 14:31.

    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! podla mojho skromneho odhadu (ja mam sice RWD) ale ak ide o 5000 km jazd v zime, hlavne po dialniciach s priemerkami 140+ a s vyuzitim predohrevu pri potrebe nabijania na UFC (a hlavne startovania so studenou aku) tak kludne to aj moze byt realne.

      Pre porovnanie ja mam podla app za posledny mesiac celkovo 1441 km z toho cca 450 km dialnicnym tempom BA-ZV (povedzme 130km/h) a priemerka 23,58 kWh/100km. Ci sa tej app da verit je otazne.

      Este doplnim celkovu priemerku som v lete tiez malo okolo 18,8 a teraz to je uz 20,5 (po 12.500 km).
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #97
    Virtualne porovnanie tej istej trasy pre eNiro - Kia EV6 RWD LR- M3 2022 LR.
    Nemam premium ABRP, takze parametre aut nemozem menit.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Mne píše EV6 LR príchod z 33% bez nabíjania. Nro mám +6% bez nabíjania v tomto smere. Kalibrované na moje auto.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      toto píše s defaultnými nastaveniami, keď sa nič nemení - na porovnanie to má asi výpovednú hodnotu, keďže všetky tri autá sú počítané rovnako - bez zmien alebo prispôsobenia pri premium účte

      mne tiež auto v reále prišlo s 30% SOC po jazde a tam píše 25% ale keďže som to dal vyrátať po sebe, bude to za rovnakých podmienok pre všetky tri autá

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Netreba tomu ABRP tak veriť. Tie defaultt konfigy nie sú veľmi ok. Keď sme začínali všetky nové auto a default, ukazovalo to bludy, kým sa to vykalibrovalo. Aj tá kalibrácia. V DE píše príchod s 15perc, idem 130 a percentá v cieli rastú a skončíme napr s 20. A zas poznáš dobre túto trasu. Si myslíš, že 200km diaľnica z kopca po Brno a 100km okresky Niro nedá so 66kWh? Veď to by pri 130kmh muselo žrať 25 kWh/100, čo určite nie týmto smerom. Okresky sa jazdia v zime okolo 17kWh/100.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #98
    Hrám sa aktuálne s umelou inteligenciou ChatGPT a zaujímalo ma, či je lepšie si nechať eNiro alebo ísť do EV6. A AI je neutrálna:

    Otázka: "Ktoré auto je lepšie ? Je to kia eNiro 2022 alebo Kia ev6 2022 ?"

    Odpoveď: "To závisí od osobných preferencií a potrieb každého jednotlivca. Kia eNiro je kompaktný crossover s dobrou výbavou a efektívnym dojazdom na elektrický pohon, zatiaľ čo Kia EV6 je športový elektrický crossover s výkonným motorom a futuristickým dizajnom. Pred kúpou by bolo dobré preskúmať oba modely a porovnať ich vlastnosti, ako sú výkon, priestor, funkcie a cenu, aby ste sa rozhodli, ktorý z nich je pre vás najlepší."

    Takže tá to nevyrieši.

    Sranda táto AI, včera mi napísala tridsiať riadkov vyžiadaného kódu v pythone na jeden šup a bez chyby.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To znie ako vestica Eleonora, univerzalne kecy a rada porad si sam.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      áno ale väčšinu vecí pekne odkomunikuje

      nahradí to strašne veľa ľudí, keď sa to rozmohne, operátorov na linkách, novinárov, ...

    • danno
      danno komentoval
      Upraviť komentár
      to bude aj tym ze cerpa informacie len do Septembra 2021
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    #99
    Viem niekde v aute zistiť či bola BSM aktualizovaná o ten predohrev?
    Inak podpísal som im faktúru pre Arval za vyše 300€ za servisnú prehliadku po 30 000 km a aktualizáciu označili ako zvolávacia akcia - aktualizácia SCU - EV6 CV - úprava logiky. Vcelku dosť peňazí. Ale vyčistili auto zvonku aj zvnútra.
    Naposledy upravené PistaTT; 10-02-2023, 19:20.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      300€ na 30000 km = 150€ na 15000 km

      Unika mi Tá úspora z dlhsieho servisneho intervalu
  • MasterBlaster
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 17
    •   

    V softvérových info som to nenašiel tiež (len verzie infotainmentu a máp). Ale čo si pamätám v nastaveniach EV tak sa zmenila položka "Režm zima" (Winter mode) na "Kondiciovanie batérie". Najlepšie vyskúšať - ak vyberieš DC nabku (z mapy, resp. POI) a máš splnené podmienky (už sa to tu nikde podrobne rozoberalo) zobrazí sa vločka a v spotrebe uvidíš že to žerie jak prasa
    Inak slušná pálka po tých 30.000...

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Zajtra pozriem. Treba asi UFC 100kW+ nabku vybrať, či hocijaké DC?

    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      zrejme to pojde, ale vyznam to ma len na UFC (resp. 75kW+) kedze 50kW povoli BMS tlacit do aku vzdy aj pri nahorsom coldgate (napr. po okamzitej jazde po nocom parkovani v mrazoch = moj pripad). Hlavne treba mat rozumny SOC (>24%) pred vyberom nabky v navi inak predohrev neaktivuje, teplotu aku pod 21C a este ma napada ze logicky lepsi vysledok dosiahnes pri nabke dostatocne daleko vzdialenej (niekde som videl udaj aspon 40km+). Cize ked budes mat napr. cestu do BA mozes skusit napr. s GW UFC pri Avione… Ja som daval Beladice/Budca a fachalo to (az moc dlho)…

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ok. Diki za hinty. V pondelok vyskúšam. Krátka jazda s cieľom ejoin arkadia TT nespravila nič. Ani keď som zmenil cieľ na 75 kW zse na nitrianskej.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT
      Mne to fungovalo aj na 50 kW DC. Treba však presne zvoliť nabíjäciu stanicu, nielen miesto, kde sa nachádza, inak sa predohrev nespustí rovnako ako Milanovi pri ceste do KE.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, tak som to pochopil a tým pádom vyhľadávanie cez category search.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 130
    •   

    Vie niekto povedať aké všetky podmienky by mali byť splnené pre spustenie predohrevu?
    Okrem toho, že cieľom má byť rýchla DC nabíjačka zvolená cez vyhľadávanie v kategórii nabíjačky neviem aké ďalšie podmienky treba.
    Napadá ma:
    - úroveň SoC v nejakom rozmedzí,
    - zapnutý Winter režim v nastaveniach (musí byť?),
    - nejaká minimálna vzdialenosť k cieľu (nabíjačke)?
    - aktuálna teplota batérie (tú nezistím, takže nejaká maximálna vonkajšia teplota?),
    - musí to byť DC nabíjačka s nejakým vyšším výkonom alebo je to jedno a stačí, že je DC?
    - niečo ďalšie?
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	49052301-45DC-4E4A-9FDE-383BD7A0599F.jpg
Videní:	538
Veľkosť:60,7 KB
ID:	89941
    Naposledy upravené PistaTT; 21-02-2023, 20:20.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Podmienok je tam viac. To ti nikto presne nepovie, len ev technik má ku tomu presné info. Skús príp popýtať v servise, alebo cez zastúpenie kia na presné podmienky na spustenie predohrevu. Čo som videl a nemal som vidieť Pamätám si, že SoC musí byť myslím nad 29%, aku pod 20C. Len tých podmienok tam bolo viac, toto také naj... Inak tých 29% mi príde dosť veľa.

      V infotainmente by si nemal mať kvačku zimný režim, ale niečo ako prekondicionovanie batérie (tak to malo aj nové Niro, aj EV6 ktorú mal Milan na test). Predohrev sa nám aktivoval 40-60km pred nabkou. Nabíjali sme len na UFC. Čo bolo dôležité, nezadať len Budča v navigácií, ale vybrať cez POI / EV nabíjačky. Ale toto myslím vieš.

      V EV spotrebe / battery care uvidíš okolo 4.4 kW odber, tak to je ono.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      V ev nastaveniach mám Winter mode. Nie battery pre conditioning. Pridám fotku do príspevku vyššie

      Mal som to vypnuté a predohrev sa nezapol ani raz pri rôznych pokusoch. Tak som to zapol, no stále nič.
      Naposledy upravené PistaTT; 21-02-2023, 20:34.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pôvodne zverejnené od PistaTT Pozrieť príspevky
    Pridám fotku do príspevku vyššie
    Hmm, teraz mam okno. Preliezol som z testu Niro23 vs EV6 vsetky fotky. Ale nasiel som len Niro23, foto nizsie. To ako mas ty Winter mode mam v Niro20, a tam je predohrev zabity..
    Ioniq5/EV6-kari co mate predohrev, viete to checknut u vas?

    PistaTT SW infotainmentu mas posledny z decembra? Prip ten si este updatni cez kluc.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	455
Veľkosť:586,5 KB
ID:	89943

    Komentár


    • yesper
      yesper komentoval
      Upraviť komentár
      este nemam, ale malo by to vyzerat presne takto. Winter mode by mal nahradit Battery Conditioning mode. Neviem co je na tom pravdy, ale v servise mi bolo povedane, ze po updatnuti BMS je nutne znova preinstalovat sw infotainmentu, aj ked uz mate poslednu verziu. Skusil by som zacat tam.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Ďakujem za tip. Musim pozriet či mám decembrový update ešte niekde odložený alebo ho stiahnem zajtra znova.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Cez vikend sme mali pozicanu EV6 AWD na seriu testov cez diagnostiku. Musim spracovat data z diagnostiky, ale zatial subjektivne:

    Co sme robili usek Caradice - Budca a spat.
    V smere tam, eco 27.4, normal 27.0, sport 21.8, snow mode 23.0
    V smere spat vsetko okolo 27-27.5, akurat snow tam mal najviac 29.0
    To eco bolo este v 11-7 C vonkajsie, ostatne okolo 5-1C
    Bol velmi silny protivietor pri ceste spat z juhozapadu.

    Prednu napravu eco nezapojil na dialnici ani raz, okrem rozbehu do 10-20kmh. Vyzera akoby ju zapajalo skor pri nizsich teplotach. Rano sme robili kolecko okresky okolo karpat a tam aj pri eco zapajalo casto.

    Strasne vela tam zerie to kurenie (pri -1 az 3) a casto okolo 1.6-2kw a vobec clovek nema pocit ze by bolo dnu nejake extra teplo. To iste rano pri rozbehu z pk.. 2-2.5 trvalo pomerne dlho, potom na chvilu padlo a vratilo sa 1.5-1.9 .. to boli 1-3 stupne. Az ked isla teplota nad 7C tak len tych 0.4kW. Tu by som skusil upgradnut infotainment. Je tam stary z aprila na novom aute prihlasenom v januari 23 :-(. Chyba tam decembrovy update, treba asi rucne, lebo ota nic o novsej verzii nepise.

    Okolo karpat sme od Trstina vypli uplne kurenie. Prechod hrebena Trstin - Jablonica, 11.5kWh/100 v sport mode Popod karpatami od zahoria po Pernek 16-17 .. 20 - pri dynamickej jazde, stale sport. Pernek - Pezinska Baba (na kopec) 40kWh/100. Cely usek - Pernek - Baba - Pezinok 20kWh, celkom dobre to zrekuperovalo teda aj kopec. Vsetko bez kurenia.

    Predbezny zaver - urcite poriesit to kurenie. Oni sa v infotainmente cely rok motaju s HVAC, kazdu chvilu to pokazia/fixuju. Ale neda sa vylucit, ze to HW nie je uplne idealne v tomto modelovom rade, alebo pri AIR pouzivaju horsie veci. Sila inak ze stare Niro20 Platinum je s cislami HVAC uplne inde. Ked si vezmem napr 50kmh obec, tak EV6 1.8kW kurenie * 2 (lebo prepocet na 100km/h), to je hned plus 3.6kWh/100km. Kym napr. niro je pod polovicnymi hodnotami.

    A pri vyssich rychlostiach, tam zas robi svoje vaha. 2.1T, oproti 1.9 RWD. Vsimol som si ze maska AIR nema napr ziadne prechody vzduchu na kolesa, neviem ako je toto dolezite na aerodynamiku. Ale napr moje niro premium to ma. Otazka je ako je auto aerodynamicky odflaknute AIR vs napr GTline.

    Skoda inak, ze sa Kia viac nevyhrala s tym Eco modom. Nejako tu nedava zmysel. Miroslav Rojko Ten 400V predok vobec nevadi.
    Inak velky rozdiel aj v interiery - vybava, kvalita materialov a ploch. AIR vs EARTH. Ale aj voci staremu Niro Platinum tu chyba dost veci (zadne radary, ambient light, viac klavirneho laku namiesto toho "lacneho" plastu).

    Robili sme aj battery test. V aute je 100-0 k dispo cca 74.5kWh (10 tis km ODO). Test s EV6 RWD Earth (2tis km odo) nameral tie iste hodnoty, aj kilometrovy dojazd podobny vid https://www.youtube.com/watch?v=t8NuqGeNF0o

    Cize je asi jedno ci RWD/AWD. Spracujem diagnostiky a aj pozriem viac dat zo starych RWD.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ev6.jpg Videní:	0 Veľkosť:100,4 KB ID:	90168
    Naposledy upravené nick81; 06-03-2023, 09:13.

    Komentár

    • Rafo
      Member
      • Nov 2019
      • 68

      Ak by mal niekto zaujem kupil som ev6 a dal som z toho dole pneumatiky Kumho 19...a dal micheliny universal..nejazdene u predajcu prezute...cena 380 vsetky😉

      Komentár

      • PistaTT
        Member
        • Jun 2022
        • 130
        •   

        Dnes som si povedal, že skúsim nejako odhadom porovnať údaje o nabíjaní z DC nabíjačky voči SoC a vychádza mi strata zhruba 4%. Nabíjal som z 28% na 88% a podla nabíjačky som odobral trochu nad 48 kWh. 60 % z kapacity 77,4 kWh = 46,4 kWh.

        Keď zoberiem tú poslednú cestu do a z Prahy a Ionity, tak tam som nabíjal z 3% na 87% a stojan uvádzal 70,7 kWh a cestou späť zo 6% na 91% a bolo to 72,5 kWh. Teda straty na úrovni asi 9-10%. Ale to bolo chladnejšie o dosť.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Fyzika ... Ak chces vybrat 100 kWh musis vlozit 106-107kWh. Nejedna sa o straty nabijania, ale fyzikalne vlastnosti LiPol aku. Tych 6% medzi prijem/vydaj je teda minimum a neda sa nijako zmazat :-/ Robil som uz x merani na MEB, Niro, EGMP, pod 6% na urovni aku to nikdy neislo.

          Merali sme 2 nove EV6 s 2 tis a 10 tis km. Kapacita 100-0 nie je 77.4 ale len cca 74.5kWh. Nie teda pre 60% 46,4, ale max.44,7. Potom spodne percenta su mensie ako horne. Teda je rozdiel medzi 0...60 a 40..100%. Neda sa to preto takto lako prepocitavat.

          A tiez auto si pri okreskach dost narekuperuje. Priklad BA-ZA-BA (64 kWh, narekuperovalo sa +11kWh). Toto si malo ludi uvedomuje ze so 64kWh sa stane 75), samozrejme pri dialnici je to 1/15-25.

          Vyhodou DC je ze usmerni stanica, neplatis teda straty pri usmernovani. Platis chladenie kabla a jednosmerna energia ide priamo do aku. V ramci rezie auta - zohrievanie/chladenie aku. Tu vieme, ze egmp stale veselo chladi LTR, takze na tom kureni su to slusne cisla. Preto si mal do Prahy vyssie cisla. LTR ak by opravili, slusna cast tych strat by isla dole.
      Pracuje...
      X