Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    Vcera popoludni predstavene, dnes uz hotove video online. Uzite si prve staticke dojmy z vlajkovej lode ID.
     

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      Ano. Vola sa Tesla.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Jirko ak to je odpoved na otazku, ci ma ina automobilka zastupenie vo vacsine segmentov, tak mi prosim pripomen ich modely, lebo mi to nie celkom vychadza ))

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Kto okrem Tesly a Mercedesu ma tak siroke zastupenie napriec modelovymi radami BEV? VW ma 3 modely - hatchback, SUV a Van. Tesla ma 4. Mercedes ma dokonca 6 (?) modelov roznej kategorie.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        tesla ma 4?, podla mna sedany a SUV.... teda 2

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        1x sedan nizsia stredna trieda, 1x liftback vyssia stredna trieda, 1x midsize SUV, 1x fullsize SUV/MPV

        VW ma 1x midsize Hatchback, 1x midsize SUV a 1x Van/MPV

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Plná *** modelov ale keď chceš moderné EV s dĺžkou okolo 4metre (+-5%), ktoré urobí súvisle 200 diaľničných km s prstom v nose za každého počasia tak nenájdeš.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Neviem co je pre teba moderne EV, ale Zoe II to myslim ze zvlada. Ale nezarucene lebo nesiel som este po dialnici 200km v kuse do kopca pri menej ako -15C na snehu s protivichrom.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo ano Mercedes by sme tam mohli zaratat ak ide o pocty vsetkych karosarskych. Len tam je problem, ze najmensie (ak neratame skoro nepredajny smart) je EQA a teda mam pocit, ze ten cenovo zacina tam, kde vacsie modely inych znaciek koncia. Vsetko ostatne potom stoji viac ako nehnutelnost.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Taur "Moderné", resp. akceptovateľné EV je pre mňa auto s nabíjaním 100kW+, s appkou, s možnosťou nastaviť si v akom čase má spustiť nabíjanie, s predohrevom batérie pred DC nabíjaním, s TČ pracujúcim už aspoň od +5°C a servisným zázemím na Slovensku. V skratke asi tak.
        K Zoe nech sa vyjadria majitelia, či im to v zime dá na diaľnici diaľničným tempom 200km vkuse.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ale otazka vo videu nebola o cene. Dal si jasnu otazku “Poznate inu automobilku ako VW, ktora by mala v dnesnej dobe obsadene takmer vsetky velkostne kategorie?”. Prepac, ale s 3 modelmi je VW na mile daleko od tohto tvrdenia. ID7 nepovazujem aktualne za dostupny model, a je na urovni Tesla Roadster, Cybertruck alebo Model2. Ked sa bude dat kupit, ok, bavme sa potom, ale stale sa nedotahuju na Mercedes ani okrajovo.

        Ja som tvoje videa sledoval rad, boli objektivne a obsahovo vydatne. Ale za posledne 2-3 mesiace sa neviem zbavit dojmu, ze az prilis okato tahas v prospech koncernu aj tam, kde sa to neda obhajit. Pozri si svoje videa spred roka a teraz, ta zmena je tak zjavna, ze sa to neda nepocut. Je mi v zasade fuk ci je to vedome alebo nevedome, ale poslednu dobu sa citim ako pri pozerani platenej reklamy. Kedysi som skonzumoval a lajkoval vsetky videa z tvojho kanala, teraz sa priznam, ze sa mi to nechce uz ani otvarat. Vysledok a obsah tak nejak vopred tusim uz podla YT nahladu, dalsi pohlad do komentarov to potvrdi, a po prvych 5 minutach video prepinam. Prepac, ale tak nejak to vnimam, a nenachadzam tam uz viac ten neutralny postoj ako kedysi. Mas plne pravo kopat za urcitu znacku, je to tvoj kanal. Ale nie kazdemu to moze byt po chuti

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo tvoj nazor moze pramenit z toho, ze koncern jednoducho pusta elektromobil do obehu vzdy ked je nieco nove, nova verzia atd. Cize tie auta mam na obraze castejsie. Tym padom mozes vela veci pocut stale dookola tych istych. Viac ludi ma takto kritizuje, ale potom nechapem ako je mozne, ze vychvalim aj Ioniq6 alebo elektricke Berlingo, ci Toyotu, ktora je mnohym ludom na smiech a hejtuju to za kazdu cenu.

        Ale k modelom. Myslim, ze som tam vymenoval dost roznych modelov a ty ich z nejakeho dovodu ignorujes. eUP sa naozaj stale da objednat, minimalne v Nemecku. Je za nezmyselny peniaz, to vieme, ale da a vyraba sa. ID2 bude o dva roky, beriem ze to nie je este seriovka ale je to predstavene auto s relativne presnym datumom zahajenia vyroby a ma uz aj predpokladanu cenu. Ignorujes ID6 co je 7miestne SUV realne predavane v Cine. BUZZ je dalsia extra kapitola a ID7 tiez.
        Nemozem s tebou ani trochu suhlasit, ze ID7 je na rovnakej urovni ako nevyrabane Tesly. ID.7 na ktorych sa par ludi vozilo a v ktorych sme sedeli na predstaveni su predseriovky. To je zasadny rozdiel voci prototypu. Tie auta boli hotove a vyroba startuje v lete. T.j nejake tri mesiace. Uz cca v oktobri by mali byt aj na nasom malom, nepodstatnom Slovensku. Este predtym samozrejme bude spusteny konfigurator. Prepac, ale toto sa fakt neda porovnat s dvoma kusmi vyrobenych cybertruck, alebo jednym roadsterom pred XY rokmi
        A model 2 nikto netusi vobec kedy bude. O nom len vsetci hovoria, neexistuje ziadny prototyp.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ok ked su ostatne trhy preteba nosne tak kde si nechal BYD? Nio? Atd. Protirecis si. ID6 ani eUP nikoho nezaujimaju, je to mimo nas trh. Tak ako BYD alebo x dalsich Cinanov co si mozes tiez z Norska doviezt. Hovor k veci. Predprodukcna ID3 tu bola ako dlho? a nie a nie sa jej dockat v predajni potom.

      • MasterBlaster
        MasterBlaster komentoval
        Upraviť komentár
        tommik podľa mňa MG4 64kWh by to tabuľkovo mal spĺňať (4,28m) a v najhoršom 260km dialničných podla WLTP pri -10C (ale 110). Cena viac než priaznivá. A tuším zrovna zajtra bude jej ofiko uvedenie v Inchebe na Autosalóne. Koniec reklamy

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo ale to je tvoj problem, ze ta eUP nezaujima a prehliadas ho. Je v produkcii a v portfoliu ev VW? JE ! To iste aj ID6, o ktorej kopa ludi ani len netusi a pyta sa ma, preco VW preskocil cislovanie. Ako informacia to tam zaznelo v kontexte.
        O ID3 a "meskani" som uz zabil vela casu s nejakym exotom pod videom. Tam nebolo meskanie viac ako par mesiacov a mozno ani to. Od studie slubili produkciu v 2020, to sa stalo a zaciatkom 21 uz bola na test u mna v garazi. A to som bol medzi poslednymi.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 tak preco potom vedome prehliadas napriklad BYD? Je v produkcii? JE

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Resp. aby som bol konkretny, a to bude moj posledny prispevok k tejto teme. Zhodnotenie HUD pri ne-VW aute - “auto ponuka premietanie na sklo”.

        Zhodnotenie HUD na aute koncernu v nezoradenom poradi - “HUD vam zabezpeci aby ste spravne odbocili… ponuka mnozstvo informacii, ktore si viete upravit… obraz je ostry a nezavadzia vo vyhlade…”. Bez urazky, ale rovnake funkcie na akomkolvek aute casto odbijes 1 vetou, pri koncerne pises poeziu ako z reklamneho katalogu. To nie je o chvale alebo kritike, to je o celkovom prejave. Zamerne ignorujes niektore znacky, argumenty si casto vyberas ako sa hodia, ale opacne ich uz nikdy neaplikujes. Ale v poriadku, asi vies preco to robis. Len som vyjadril svoj nazor. Koncim s debatou

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo BYD je iba a iba v cine a mozno uz v Norsku. U VW som spomenul v suveti, ze vynechane cislo vyrabaju v cine. Fakt ta to tak strasne irituje a rozhadzalo ti to tvoj biorytmus?
        V ktorom videu som o HUD povedal “auto ponuka premietanie na sklo” ???
        Vies, ono su celkom rozdiely premietanie rychlosti a nejakeho upozornenia na male plexisklo, pripadne rozmazany obraz s tymito funkciami premietany na sklo a potom rozsirena realita, kde mas ostry obraz a vsetky, fakt vsetky dolezite info. Vyskusaj, pochopis. Ale stale ma zaujima, v ktorom videu som to podla teba odbil hentou jednou vetou?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Každý si vyberie z videa čo chce Ja osobne tiež niektoré veci filtrujem, lebo v MEB som jazdil diaľku v -10C + testy kapacity - dojazd/efektivita je pre mňa v zime nedostatočný. Čo ma pri ID.7 zaujalo - nový motor, kompakt s prevodom a olejovým chladením (like eGMP). VW sľubuje o 40% lepšiu efektivitu. Ok realita bude asi menej, ale to že to prekopali a pôjde to do všetkých modelov o pár mesiacov je plus pre celé portfólio. MEB sa tak dostane do "hľadáčika" aj u ľudí ako som ja . Takisto predohrev aku na "tlačidlo" je to po čom tužili aj majitelia Tesla/Hyundai/Kia. Konkurenciu to snáď takisto motivuje :-D S počtom modelov som ok. Ja mám nejaký finančný rozsah, mimo ten modely ignorujem, takisto ako už Konu/Niro23 vylučujem za "nedostatočné" nabíjanie. Takže evidujem ID3/4/5/Buzz, teraz 7. Slušný počet vychŕlili za tie 2-3 roky. Kiež by takto sekala modely konkurencia. Čína/Tesla, pokiaľ nebude predaj/servis v SR, tak dík .
        Naposledy upravené nick81; 19-04-2023, 20:16.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Ved som ti pisal nazor ako majitel Zoe (2r/75tkm).
        A okrem 100kw nabijania a predohrevu, ktory pri 50kw nepotrebjes, lebo sa bateria dostatocne zohreje jazdou, alebo samotnym nabijanim, tak
        ostatne splna. Nabijanie sa da naprogramovat v aute aj cez apku (5 roznych casov/dni), takisto vyhriatie/klimovanie interieru 5 programov aj okamzite cez apku, TC funguje, servis je na SK, ma aj OTA, ma online navigaciu a mozes si cestu naplanovat aj vecer z gauca v apke a odoslat do auta, rano len sadnes do nabiteho, vyhriateho, zacieleneho Zoe a ides.
        Osobne som rad ze som zvolil Zoe DC50kw/AC22kw nez DC100kw/AC11kw 208/Corsa ktore som zvazoval ako alternativu. To AC22kw mi setri viac casu ako DC100kw v mojich koncinach. Kym cakam pol hodiny na uvolnenie DC mam zatial na AC 20% nabite.
        A myslim ze je pre bat setrnejsie z hladiska zivotnosti/degradacie ju nabijat do 1C nez 2+C.
        To Zoe II na rok 2020 ked prislo myslim ze bolo super vyskladane a este aj dnes sa nestrati.
        Pee mna je super ze mozem mat dva telefony sucasne aktivne na HF auta napojene (naparovanych moze byt 5). U inych aut som sa s tym nestretol zatial.
        Udzriavanie v pruhoch tiez slusne slape, minule som nabral odvahu a nechal som ho prejst sameho aj cely tunel Branisko.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Wilo tiez ma otazka pri videu trochu zarazila, Mercedes/BMW maju tych modelo tiez dost.
        @nick84 podla toho co citam najnovsia verzia SW BMW i4 ma tiez priamo tlacitko na predohrev. Kolegovi uz i4 dosla, pojdem sa mu pohrabat v menu. Ja stale cakam...
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
      Vsetko ostatne potom stoji viac ako nehnutelnost.
      Zavisi od toho aka nehnutelnost a kde ale je pravda, ze tie auta su drahe

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   



        Milana som zazrel aj v tomto videu, od 7:40 ale dobre je si ho pozriet od zaciatku.

        Ked uz Wilo pise svoje poznatky divaka.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • ICE666SVK
          ICE666SVK komentoval
          Upraviť komentár
          Hej podarene video. Teslak mal slabu chvilku a dal ju do videa. V komentaroch mu to jedna skupina zerie a druha hejti. Zhejtoval dvoch YT jedneho čecha a druheho Milana co nieco vo videach povedali na Teslu. Ostatnych zhejtil uz iba Slovakov ci YT, alebo motoristickych novinarov. A ze kto raz si kupy Teslu, ine auto uz nechce. No nejak zabudol spomenut, ze YTuber Mara TM3ku mal a predal ju a kupil si Porsche elektricke. A druhy YTuber ma sice Teslu ale povedal, ze uz dalsie auto bude ine EVcko. Dalej spomenul ze hoci to nemoze povedat verejne, ale ma interne informacie od skodovkarov, ktorim zohnal Tesly. To ze tim ludom moze narobit zle ho asi nenapadlo, ked to spomenul. A pouzil vo videu casti videi inych YTuberov bez ich suhlasu. Autorske prava mu nic nehovoria. Na jeho video zareagoval iny YTuber z kanalu akcelerace electric tu je jeho reakcia: https://www.youtube.com/watch?v=KAujGG9ZuOw ak by niekto chcel vidiet. Ako mne je jedno, kto si tvori videa na YT, ale nak sa stara sam o seba a nie hejtit druhych, ked on sam preferuj iba jedinu znacku a vo videu place, ze mu nik iny nechce pozicat auto, lebo ine znacky hejtuje. Na kazdom aute sa najdu aj pozitiva aj negativa a aj vo videach na YT sa autori priklanaju k nejakej znacke.
          Naposledy upravené ICE666SVK; 19-04-2023, 16:30.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Toto sa ani nedá dopozerať do konca. Očividne má túto pán ako jediný pravdu a všetci ostatní sú platení Sorosom. Nech si užíva svoju bublinu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Ano su ludia, ktori budu rozoberat ako je niekto uplateny, zaplateny, neobjektivny a spravia o tom video. Je to pochopitelne, ked nie je o com a nema co ine natocit. Najblizsie natoci nieco o pocasi.
          Ja a dalsi tvorcovia radsej prinasame na obraz obsah o elektromobilite a samotne testy (ktore, div sa svete znacky pozicaju).

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          Týmto videom robí negatívnu reklamu Tesle a potvrdzuje to, čo už dávnejšie písal milan84, že veľa majiteľov Tesiel sú fanatici značky. Samozrejme nie všetci sa takto správajú, neprináša to ale asi dobré svetlo na Teslu.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim, ze jemu je nejaka reklama Tesle ukradnuta. Ma to kliky a zdielania, to je vacsinou to jedine, o co ide pri roznych videach tohto formatu (reakcia, hejt, otvoreny list atd.). V kazdom tabore sa najde aspon jeden exhibicionista 😁

        • patapuf
          patapuf komentoval
          Upraviť komentár
          Niektorí "jutuberi" sú super, ale niektorí sú ako malé deti. Koľko má rokov tento chlap z videa? Veď narieka ako malé decko, ktorému je ukrivdené. Ak jeden vo svojich videách spomenie iného jutubera, OK, ale prečo potrebuje hovoriť o jeho nekvalitách? Veď nech teda ukáže aké je úžasné to, čo preferuje práve on a nie poukazovať na chyby iných. Diváci si už svoje obľúbené videá a ich predstaviteľa nájdu aj sami. Tým, že bude ohovárať druhých len neskutočne znižuje kvalitu a výpovednú hodnotu svojich videí. Mne je úplne ukradnuté, ktorý ten panáčik na videu sa ako volá. Ak je video kvalitné (rozumej, z môjho uhla pohľadu kvalitné), tak je to super. Ale keď sa začne ľutovať a ešte nadávať na druhých, tak je to s prepáčením len obyčajný úbožiak. Ale to nie je prípad len tohto tu. Aj na tomto fóre sú jedinci, s ktorými keď niekto nesúhlasí, sú tiež ako sopľaví fagani, ktorým niekto vzal autíčko na piesočku. Či dokonca sa správajú ako malí bohovia. To, že niekto nie je spokojný s Teslou je snáď úplne normálne. Len máloktorý majiteľ sa asi aj prizná, že to jeho auto stojí za tri pi.e. Ale nemám na mysli len Teslu. Ani jedno auto nie je dokonalé a má chyby. Pre niekoho sú to neprekonateľné chyby (nemám na mysli konštrukčné či funkčné chyby, ale veci, ktoré sa človeku na danom aute nepáčia, prekážajú mu a podobne), pre iného sú to dokonca plusy. Už by sa mali správať niektorí ako dospelí a byť nad vecou a nie ako malí ukrivdení chudáčikovia, ktorí nie sú schopní uznať, že niekto môže mať aj iný názor. Ani jeden z nich nemá vždy na 100% pravdu.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

           

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

             

            Komentár

            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 853
              •   

               

              Komentár


              • Marcel Pavlík
                Marcel Pavlík komentoval
                Upraviť komentár
                pán Viskupič zrejme nemá kontakt na predsedu, ktorý robil a robí všetko proti BEV.
                naposledy ctrl c/v

                Richard Sulík <newsletter@sas.sk> Zrušiť odber
                št 18. 5. 14:41 (pred 1 dňom)
                komu: mne

                Pozdravujem fanúšikov SASKY,
                ďakujem Vám, že ste si našli chvíľku času na témy, ktoré sa týkajú našej budúcnosti a osobnej slobody, za ktorú SASKA bojuje.
                Práve teraz schválila Národná rada uznesenie, ktorým sa jasne stavia proti zákazu spaľovacích motorov a zároveň k tomuto postoju zaväzujeme aj vládu.
                To znamená, že ak sa v dohľadnej dobe bude tento zákaz na úrovni EÚ prehodnocovať, vláda bude musieť byť PROTI ZÁKAZU spaľovacích motorov.
                Je to veľmi dôležitý moment v boji proti zákazom a príkazom prichádzajúcich z Bruselu. My bojujeme za zachovanie dostupnej individuálnej dopravy pre každého z vás. Viac čítajte prosím v tomto mojom statuse:
                https://www.facebook.com/RichardSuli...PPnKbm5koLyMEl
                Zároveň vás chcem poprosiť podporiť našu petíciu
                PROTI ZÁKAZU spaľovacích motorov: Zachráňme spaľovacie motory (sas.sk)

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 Na jeho dookola omielany argument mi chybala otazka: Naozaj si myslite ze planeta/priroda ma este dostatok casu cakat kym to trh vyriesi skrz slobodu volby pohonu? Ta nenapadla, alebo si sa bal opytat, ked si sa tam tak osival?

                A co ak vyhraju ropaky na celej ciare, alebo nejaky este ludom/planete skodlivejsi lacny pohon s ktorym niekto pride?
                A preco pri mobilite musi byt sloboda ale trebalo zakazovat otroctvo, cigarety, drogy, pesticidy, azbest ... ked trh vyriesi vsetko najlepsie?

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Toto nebola politicka debata a mala byt primarne o podpore/dotaciach/pomoci elektromobilistom na trhu. Zakaz spalovakov zacal byt tema ked sme uz mali dohodnuty termin aj osnovu a vyhrotilo sa to v den natacania, respektive dva dni nato, ked to parlament riesil a hlasoval.
                Mimo kamery som p. Viskupicovi povedal svoje so vsetkou slusnostou. Osobne si myslim, ze tento lacny populizmus ich dobehne. Mozno ziskaju par jednoduchych volicov, co si nevidia dalej od nosa (alebo krcmy) no pridu o vzdelanejsich volicov, ktori im populizmus a toto anti-EU smerovanie nepodporia.
                Vzdy to je o politike Viskupic je prava ruka Sulika, takze som necakal ziadny iny vysledok debaty. Zaroven je mrzute, ze toto je ten naj-elektro najvacsi fanusik a podporovatel v NRSR.

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Rozhovor bol taky pred volbami a nak sa ho skusi na nejake otazky spytat po volbach, ked uz budeme vediet kto bude v parlamente a pripadne aka bude vlada. Ci bude moznost podpori statu pre elektromobiltu v ramci budovania nabijacich HUBov na odpocivadlach nasich rychlostnych cestach a dianiciach. Najvacsi zabijak EVciek je dialnica, tak nak sa vybuduju nabijacky na odpocivadlach, kde sa nabijete rychlo a bez cakania, lebo tam budu HUBy. A nebude treba schadzat z dialnice.

              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                Voľby sa blížia. SaSka je ostro proti obmedzeniu používania spalovákov, PS sa zasa netají svojím odporom voči jadrovej energetike. Výber sa akosi zužuje

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                tommik môžeš uviesť zdroj kde si zachytil že by PS spochybňovale jadrovú energetiku ?
                Ja som videl rozhovo so ŠImečkoma tam o jadre hovoril celkom tolerantne, teda že je to ideálny nástroj na prechod na úplne zelenú energetiku, ktorý bude trvať ešte desaťročia. Ja som žiadny odpor PS k jadru nezachytil
            • PistaTT
              Member
              • Jun 2022
              • 130
              •   

              Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
              Naozaj si myslite ze planeta/priroda ma este dostatok casu cakat kym to trh vyriesi skrz slobodu volby pohonu? Ta nenapadla, alebo si sa bal opytat, ked si sa tam tak osival?

              A co ak vyhraju ropaky na celej ciare, alebo nejaky este ludom/planete skodlivejsi lacny pohon s ktorym niekto pride?
              A preco pri mobilite musi byt sloboda ale trebalo zakazovat otroctvo, cigarety, drogy, pesticidy, azbest ... ked trh vyriesi vsetko najlepsie?
              Nebudem spochybnovat prinos elektromobility z pohladu emisii oxidov uhlika a dusika v porovnani s autami so spalovacimi motormi. Priame porovnanie pouzivania BEV voci ICE z hladiska zivotneho cyklu bude vychadzat pozitivne pre BEV.

              Dovolim si vsak zapochybovat o tom, ze by prave prechod EU na elektromobilitu v segmente osobnych aut malo priniest zasadne zlepsenie v globalnom meritku.
              Zakaz predaja ICE aut riesi prakticky len EU. vsetky ostatne krajiny su v tomto zdrzanlive, takze sa neda nijako predpokladat, ze by hufne nasledovali priklad EU a teda prakticky mozeme skumat len potencialne dopady tohto kroku v kontexte EU. EU ako celok vyprodukuje aktualne priblizne 10% z globalneho objemu emisii sklenikovych plynov. EU si dala za ciel do roku 2050 klimaticku neutralitu a ciastkovy ciel do roku 2030 znizit emisie o 55% oproti roku 1990. Cestna doprava ako celok v EU sa aktualne podiela na tvorbe emisii priblizne 20% (vsetky druhy cestnej dopravy), pricom za osobnymi autami ide z tohto asi polovica (zvysok nakladiaky, autobusy, motocykle...).Z globalneho pohladu vsetky osobne auta v EU teda predstavuju priblizne 1% podiel emisii sklenikovych plynov.

              Zaroven tu mame este odvratenu stranku mince - odkial pochadza elektricka energia pre EV v EU? V EU ako celku vyrabame elektrinu cca 20% spalovanim plynu, cca 13% spalovanim uhlia, cca 4% spalovanim inych fosilnych paliv a cca 6% spalovanim biomaxy.(v roku 2020, myslim, ze aktualne je tam podiel uhlia o cosi vyssi a plynu bude menej). To mame spolu asi 43% vyroby elektriny s produkciou emisii sklenikovych plynov. Zvysok mixu su potom jadro (25%) a OZE (13% voda, 14% vietor, 5% slnko). Co z toho vyplyva? Aj keby sme mavnutim carovneho prutika zrusili vsetky osobne auta v EU, tak realny dopad na globalne emisie sklenikovych plynov bude na urovni ani nie pol percenta. Auta ale nezmiznu. A ak ich nahradime BEV, tak sa stane co presne? No predsa sa zvysi spotreba elektrickej energie. Tazko odhadnut ako velmi lepsi bude energeticky mix, no zase si to skusim pre seba nejako logicky rozdrobit. Take priemerne BEV ma v mojich ociach lahko porovnatelnu spotrebu elektrickej energie asi ako priemerna domacnost. Domacnosti spotrebuju zhruba tretinu vsetkej vyrobenej elektrickej energie. Takze zhruba tolko elektrickej energie budeme musiet vyrobit navyse oproti dnesnemu stavu. Mozno sa podari dobudovat nejake jadrove elektrarne a aj nejake FVE a ine OZE, ale v zasade sa neda ocakavat ze by ten energeticky mix siel v priebehu 10 rokov zasadne do zelena. Takze sa len navysi vyroba o tretinu (snad, lebo inak nebude z coho nabijat auta a budu hrozit vypadky dodavok elektriny) a tym sa zvysi produkcia emisii v sektore energetika. Pripadne nedostatky v spickach a zabezpecenie stability siete nebudu vykryvane ani OZE a ani jadrom, zostane to zase na plyn/uhlie.

              Vsimne si priroda, ze sa globalne vyprodukuje o mozno 3 promile menej emisii vdaka prechodu EU na elektromobilitu osobnych aut? Ako laik prudko pochybujem, ze prave toto nam umozni zabodovat v boji s klimatickou zmenou.

              Tak sa teraz skusme zamysliet ci neexistuju oblasti s ovela vyraznejsimi dopadmi. napada ma rovno produkcia elektriky = prechod z fosilnych paliv na jadro a OZE ma sancu znizit emisie rapidne viac ako prechod osobnych aut na elektromobilitu. Priemysel alebo polnohospodarstvo maju tiez solidny podiel na emisiach a asi by bolo vhodne investovat energiu a snahu tymto smerom skor ako na elektromobilitu.

              A napokon. cokolvek spravime v EU (aj keby sme rovno zajtra dosialhi klimaticku neutralitu a znizili golbalne emsisie od zajtra o tych 10%, ktorymi sa dnes EU na nich podiela) - bez toho aby vyrazne zabrali Cina, USA, India, pripadne Rusko, Japonsko, Brazilia a dalsi vyznamni producenti sklenikovych plynov sa neda ocakavat, ze by sme mali sancu s klimatickou zmenou vyznamne pohnut.
              Takze dalsie usilie by malo ist prave smerom medzinarodnej spoluprace, globalnych zavazkov a pripadne aj sankcii ak by zavazky neboli dodrziavane. To je ale uz vcelku utopia.

              Co nam teda zostava? Byt zodpovedny aspon kazdy sam za seba. Ist prikladom ale nie natlakom.
              Radsej nech si sused kupi nove ICE auto, ako by kvoli nedostatku penazi na BEV mal pouzivat stare ICE auto.

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Tak z myslienkou zakazu spalovacich motorov prislo tusim prve Norsko. Nori niesu priamo v EU, len maju zmluvy o spolupraci, alebo take nieco. Potom to schvalili asi ako prvy Holandania v parlamente a Dani to zacali tusim pretlacat v EU ak si dobre pamatam. A v EU sa to vraj schvalilo, lebo sami automobilky chceli byt na istom, ze ci to bude, alebo nie? Aspon tak to volakto na TA3 hovoril. Lebo takto ked je zakaz jasne dany, mozu automobilky dat peniaze na EVcka a ich vyvoj, test atd a uz nebudu riesit spalovaky. Lebo doteraz davali peniaze aj tam aj tam. Zaroven je to signal aj pre automobilky mimo EU, ze po 2030 uz v EU ziaden spalovak nepredaju. Ak sa nahodou nieco medzi tym nezmeni.

                Na zlepseni emisii nam treba poriadne tranzitne cesty, teda rychlostne cesty a dialnice. Aby nam tranzit nebehal po cestach 1., 2., ci 3. triedy. Ale plnohodnotne nie kraviny polprofily a jednotunelove rury. Viac cyklotras v obciach ci medzi obcami. Kvalitnejsiu verejnu dopravu ci cestnu alebo zeleznicnu. Letecka a vodna zatial velmi eko nieje aj ked aj tu to riesia niektory.

                Na dalsiu jadrovku v SR zabudni. Stoji to majland a trva to dlho a ked sa to postavi, tak je technologia 10-20 rocna? Elektrina vyrabana v elektrarnach nejakym mixom ma svoju budovu a je lepsie kontrolovatelnejsia ako auta na emisnych kontrolach. Je tam priestor na velke filtre, ktore toho zachytia viac ako filtre, ktore su v spalovakoch, kde je malo miesta.

                Co sa tika EU alebo Europy a jej znecistenia je ake je v porovnani zo svetom. To ale neznamena, ze sme na tom dobre a nemusime nic robit. Sme zavysli na rope a zemnom plyne od druhych stran. Nemame tolko plynu ani ropy a ceny diktuje burza, alebo kartel OPEC. Elektriku si vieme vyrobit sami v Europe aj EU a sme poprepajany z ostatnymi susedmi el. sietou. A kopec veci mame na elektrinu: el. zubna kefka, el. holiaci strojcek, el. sporak a ine veci. Cize ono ta prirodzena cesta, ktoru spominal vo videu p Viskupic uz zacala davno.

              • Marcel Pavlík
                Marcel Pavlík komentoval
                Upraviť komentár
                uvedomte si, že únia, teda jej progresívne jadro nechce primárne koniec spaľovákkov, ale individuálnej dopravy akocelku. teda žiadne osobáky, pohon nie je podstatný.
                to nie jeliberálne, to je nová kltúrn revolúcia ála knižka maových citátov a budeme radi, ak bez svetlého chodníka a prevýchovných táborov ála vietmnam a kambodža

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Iné argumenty ako ekológiu/klímu som nespochybnoval a práve tie by mali ísť viac do popredia. Lebo len krátke zamyslenie sa a zopár verejných zdrojov (väčšinou práve priamo z inštitúcií EÚ) ukazujú, že tam bude vplyv prakticky marginalny. Závislosť na rope, hlavne v aktuálnej geopolitickej situácii je oblasť kde vie elektromobilita výrazne pomôcť. Keď bude stáť liter nafty 4€, tak to trh vyrieši aj sám. Osobne nie som fanúšik zákazu spalovakov a už vôbec nie, keď sa na prvom mieste argumentuje klimatickou zmenou. Brusel rieši elektromobilitu nasilu a len parcialne. Nikde som nevidel nejaký plán ako EÚ zvládne zvýšený dopyt po elektrike, keď začne podiel BEV výrazne stúpať. Problémom budú nedostatočne kapacity zdrojov ako aj nepostacujuca distribučná sieť. Nedostatok verejných nabijaciek tiež veci neprospeje, ale tento problém je oveľa menší, lebo sa dá ľahko, rychlo a relatívne lacno vyriešiť. Produkcia elektriky a posilnenie distribučných sieti budú oveľa zložitejšie, drahšie a výrazne náročnejšie na čas. Kde chce EÚ zobrať o 20-25% viac šťavy oproti dnešku v horizonte 20-25 rokov? Už teraz by museli byť v príprave mnohé nové elektrárne. Som zvedavý kam to dospeje. Tipnem si, že ten zákaz prehodnotia a minimálne ho posunú na neskôr.
                Naposledy upravené PistaTT; 20-05-2023, 22:27.

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                ICE666SVK v podstate si to trafil, až na tie filtre. Výroba OZE bude rapídne rásť a rovnako bude rásť aj kapacita úložísk a krátkdobývh zdrojov na vykrytie výpadkov OZE. V EÚ sa neustále striedajú dni s obrovskými prebytkami a nedostatkami. Cesta je v budovaní gravitačných úložísk elektriky.
                https://pc.zoznam.sk/novinka/stare-b...t-celu-planetu
                https://techpedia.ta3.com/technologi...rgiu-vo-finsku

                PistaTT jančíš úplne zbytočne. Nárast zdrojov elektrickej energie je a bude úplne prirodzený. Je to biznis a investori sa do neho len tak pohrnú. S tým prídu ruka v ruke nové smart dynamiceké tarify. Obavy z nedostatkú elektriky sú úplne zbytočné.
                Distribučné sústavy samozrejme čaká veľký rozvoj a investície, to je logické. Elektriku bude potrebné voziť krížom krážom cez kontinent, tak aby sa dobre vyvažovali prebytky a nedostatky. V Norsku si to všetci pekne nacvičili a teraz sa to nahodí všade v EÚ

                Marcel Pavlík - toto je seriózne fórum, choď prosím Ťa blúzniť na FB, tam sa môžeš ventilovať
                Naposledy upravené cio; 20-05-2023, 21:47.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Pôvodne zverejnené od cio Pozrieť príspevky
                PistaTT jančíš úplne zbytočne. Nárast zdrojov elektrickej energie je a bude úplne prirodzený. Je to biznis a investori sa do neho len tak pohrnú. S tým prídu ruka v ruke nové smart dynamiceké tarify. Obavy z nedostatkú elektriky sú úplne zbytočné.
                Distribučné sústavy samozrejme čaká veľký rozvoj a investície, to je logické. V Norsku si to všetcipekne nacvičili a teraz sa to nahodí všade v EÚ
                Mas velmi optimisticky pohlad na vec. s tym akou rychlostou sme v EU schopni budovat elektrarne s vacsimi kapacitami to mne zial nevychadza. Nie sme Cina, ktora si silou strany zmysli a postavi hocico hocikde, bez ohladu vpravo ani vlavo. Zatial je rozvoj elektromobility prakticky v plienkach (v EU meritku), takze ak aj nejaka mensia krajina vystreli a nie je sebestacna, tak nie je problem elektriku doviezt z inych krajin. o 12 rokov by sa mali prestat predavat spalovaky a teda tych 11 az 16 milionov novych osobnych aut co sa bezne v EU kazdy rok kupia budu BEV. Ako som uz naznacil, pre zjednodusenie ratam spotrebu priemerneho BEV ako spotrebu priemernej domacnosti - takze kazdorocny narast spotreby elektriny o ekvivalent 11 az 16 milionov domacnosti pocas najblizsich niekolko rokov. to nie je zrovna malo (odhadom dajme tomu 60 - 80 TWh rocne). Rocna produkcia 4 blokov jadrovej elektrarne (ako su napr. Mochovce ak budu vyrabat naplno) je asi 15 TWh. takze ten rocny narast v roku 2036 v unii bude vyzadovat posilnenie na strane vyroby ekvivalentom minimalne 4 az 6-tich AE typu Mochovce (oproti roku 2034). a v dalsom roku dalsich 4 az 6 a v dalsom zas.... Postavit AE na zelenej luke trva ako dlho? 15? 20 rokov? (od momentu schvalenia nejakeho prvotneho zameru. vsetky papierovacky, povolenia, realizacia... protesty rakusakov... nehovoriac o financnej narocnosti...
                a netvarme sa, ze takyto objem spravime pomocou FVE, tie su vykonom uplne inde... Podla mojho nazoru v tomto Brusel proste nemysli na dosledky a preto ten zakaz nebude realizovatelny v danom case.
                Naposledy upravené PistaTT; 20-05-2023, 22:17.

              • Marcel Pavlík
                Marcel Pavlík komentoval
                Upraviť komentár
                @ cio
                samozrejme progresívne jadro únie chce pre každého dostupné osobné vozidlo. akosi nechápeš, že zvyšovaním ceny sa individuálna mobilita dostáva mimo .
                a ku gravitačným - také pritiahnuté za vlasy, ale inak bezchybné
                https://neviditelnypes.lidovky.cz/kl...03_p_klima_nef
            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              Ked uz je tej demagogie moc, treba reagovat.

              Faktom je, ze spotreba elektriny nie je rovnomerne rozlozena pocas dna. Rano a vecer su spicky, objem dodavanej elektriny je niekolkonasobny ako v inych casoch a tieto denne obdobia su technicky aj financne pre distribuciu najnarocnejsie - vyuzivaju uloziska energie a musia sa spustat nerentabilne energeticke zdroje. Vzdy je vyhodnejsie mat spotrebu ako utlmovat zdroje. Tento fakt je prehliadany vsetkymi tymi hlupymi studiami, ktorym uveril nado mnou diskutujuci.
              Rocna spotreba elektriny - je to take imaginarne cislo a nehovori o kapacite vyroby. Rocna spotreba je ovplyvnena potrebou. Zdroje by dokazali vyrobit omnoho viac, keby neboli utlmovane v casoch, ked elektrinu netreba. Preto sa pri nastupe elektromobilov hovorilo o inteligentnych wallboxoch ale nakoniec su to len individualne instalacie elektromobilistov s fotovoltaikou ale v celoeuropskom meradle su malo pouzivane - nie je ich zatial potreba.
              Ked zoberieme dve dlhe obdobia dna, slnecnu cast a noc bez relevantnej spotreby, dokonale to pokryje nabijanie celeho vozoveho parku - aj po vymene vsetkych spalovakov za elektromobily. Ludia pomocou dynamickych cien elektriny pocas dna sami zreguluju svojim spravanim distribucnu sustavu ako je to uz teraz v zahranici, kde maju tzv. “Spotove” ceny.
              Nastup elektromobilov vedie aj k znizeniu spotreby sektora, ktory zasoboval a servisoval spalovaky, tam je ubytok spotreby.

              Problematika je rozsiahla a toto je par hlavnych tez, ktore su zhrnutim, preco nic zo sietami a nedostatkom nehrozi. Celkova spotreba stupne par percent rocne postupne ako budu EV nastupovat (vyrobne kapacity su dostatocne len treba viac vyuzivat hluche obdobia dna) ale distribucnej sieti to dokonca bude pomahat a nebude treba tolko vyuzivat nakladne regulacne mechanizmy (ukladanie energie alebo utlmovanie zdrojov).​
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko, mrzi ma ze moje nazory chapes ako sirenie nejakej demagogie. Tvoj nazor je zaujimavy, a teda v rozpore z mojim chapanim, tak si rad rozsirim obzory.. A za to ti ďakujem. Vyssie napisane nemam zo ziadnej studie alebo clanku. Je to nazor, ktory som si spravil sam nejakymi myslienkovymi pochodmi a kedze nie som expert na energetiku, tak sa mozem mylit. Staci mi len ukazat na co presne som zabudol.

                Podla teba teda nie je problem s existujucimi zdrojmi vyrobit o 20-25% viac stavy, lebo zdroje dnes nevyrabaju na plnu kapacitu.

                Tak si teda skusme pozriet, ktore zdroje su alebo nie su flexibilne a je mozne ich utlmovat podla potreby
                - jadro - dodava stabilny vykon, prakticky jadrova elektraren ide na plny vykon non-stop (t.j. pri jadrovych elektrarnach sa neda ocakavat ze by dodali do EU distribucie viac oproti terajsiemu stavu - ak sa nespustia dalsie nove reaktory)
                - plyn/uhlie - vykon sa manazuje relativne lahko a dnes su rezervy v menovitom vykone vyuzivane na vykryvanie spiciek.
                - voda - do nejakej miery regulovatelna a zaroven do nejakej miery zavisla na pocasi (malo/vela vody v koryte)
                - vietor - vyraba, ked vietor fuka. asi sa da utlmit odstavovanim jednotlivych turbin, ale neviem ci sa to tak zvykne robit
                - slnko - dodany vykon zavisi od pocasia a rocneho obdobia a vyrabaju len pocas dna.

                Takze prosim, kde presne vidis tie rezervy, ktore by pokryvali medzirocny narast na urovni 60 TWh rocne? Lebo ja potencialne len v uhli a plyne.
                Ak aj ty rovnako v uhli a plyne, tak ti musim asi dat ciastocne za pravdu. Kedze z uhlia a plynu pochadza dnes asi tretina vsetkej elektriky v EU, tak by tam mohli byt rezervy. Mozno co sa tyka instalovaneho vykonu su to rezervy dostatocne aj na pokrytie vyznamneho narastu (dajme tomu v sumarnej vyske cca 200 TWh narast za 4-5 rokov) ale budeme schopni mat dost uhlia a plynu pre ne?
                Ak nahodou vies o nejakom zdroji, ktory riesi pokryvanie buducich potrieb spotreby elektriky vo svetle planovaneho zakazu predaja ICE aut, tak mozes poslat link. Ja som take nieco nenasiel.

                PS to, co spomenul cio - t.j. vysokokapacitne uloziska elektirckej energie by riesilo problem prebytkov z OZE (vetra aj slnka) a vykryvania spiciek. Ale okrem zopar vodnych precerpavacich elektrarni nemam vedomost o tom, ze by sa taketo uloziska uz naozaj pripravovali/budovali. zatial mi to prijde viac vo faze vyskumu a pokusov ako aplikacna prax. Budu taketo uloziska v dostatočnom objeme a rozsahu k dispozicii o 12 rokov?
                Naposledy upravené PistaTT; 21-05-2023, 09:56.

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Co sa tika veternych turbin, tak sa nemusia odstranovat. Aby prilis velky vietor neposkodil turbiny, tak je tam nejaky mechanizmus, aby ju dokazal pribrzdit (vrtulu) alebo uplne odstavit. Aj pri udrzbe, alebo oprave si ju technici vedia odstavit. Aby bolo bezpecne spravit opravu alebo udrzbu. Len ti teraz neviem povedat, ci som tuto inforamciu niekde cital, alebo to mam z videii na YT tusim od Electro Dad.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT A neregulujue sa vykon j.reaktora tycami? Iste sa vykon nemeni lusknutim prstov, ale planovana uprava vykonu sa nerobi?

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Taur Pozri si francuzov na tej 24hod mapke vlavo dole "Origin of electricity in the last 24 hours" https://app.electricitymaps.com/zone/FR
                - Pred rokom, jadro islo konstatne, zvysok regulovali dost plynom. Vtedy z tych grafov by sa dalo tvrdit, ze bez uhlia / plynu to nepojde.
                - Dnes ... vietor / solar / hydro / nieco z belgicka + a uz pocas dna jadro zniziju. Zjavne ked sa chce, tak sa da.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 - ako laik to chapem tak, ze tycami sa riadi samotna jadrova reakcia tak, aby bola zabezpecena stabilita reaktoru. Ten hodinovy graf z Francuzska ma teda prekvapil. Mozno maju nejake (niektore) reaktory, kde sa to da flexibilne menit, neviem... Co som preklikal mapu, tak v inych krajinach je vykon jadra stabilny.... Musim priznat, ze neviem ako to ti Francuzi robia, no klobuk dole.
                Naposledy upravené PistaTT; 21-05-2023, 21:12.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT Tiež ma to prekvapilo, pred rokom tam mali tiež len čiaru.
                Btw treba si ešte hore vpravo prepnúť z consuption na production, mení to potom aj ten 24 hod graf.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                nick81
                Vyzerá že tam sú nejaké ups and downs. Cez víkend výraznejšie ako počas pracovných dní
                https://www.rte-france.com/en/eco2mi...-energy-source
                Naposledy upravené PistaTT; 21-05-2023, 21:39.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Na tohtorocnej energetickej vystave Amper v Brne som si vypocul prednasku pana Duspivu z Vyzkumneho Centra Řež (dcerska spolocnosto CEZ) na temu dekarbonizacia energetiky a male modularne jadrove reaktory.
                Velmi zaujimave tema. Ja som si z prednasky odniesol par zakladnych faktov:
                1. Spotreba EV bude v nasledujucich 15 rokoch stale zanedbatelna cast celej produkcie
                2. Plyn a uhlie sa poziva hlavne v mensich zdrojoch ktore zasobuju energeticky narocne prevadzky (zeleziarne, teplarne, chemicky priemysel)
                3. SMR (male modularne jadrove reaktory) najnovsej generacie pouzivaju ochudobnene palivo, ktore pri poruche ma tendenciu samovolne utlmovat radioaktivnu reakciu (obohatene palivo bez regulacie stiepnu reakciu zvysuje) co ma vyrazny vplyv na bezpecnost. Zaroven chladiace okruhy bezia pri normalnom atmosferickom tlaku.
                4. Prvy testovaci SMR je uz v planovani a vystavba ma zacat uz buduci rok v objekte existujucej jadrovej elektrarne (Temelin?)
                5. Cesko preveruje 40 lokalit na vystavbu, minimalve v polovici z tychto lokalit bude detailne analyzovat nasadenie SMR
                6. SMR je uzatvoreny cyklus zo zavazkou paliva raz za 7-10 rokov, skoro vsetky komponenty ulozene pod zemou, vystavba offsite, jednotlive moduly sa dovezu v kontaineroch.
                7. Urychlenie vystavby v idealnych podmienkach az na 7 rokov (plna prevadzka)

                Ja si myslim ze pokial sa pojde tymto smerom (nie zmensovanie sucasneho typu jadrovych reaktorov) tak z dlhodobeho hladiska nie je problem kompletne opustit fosilne zdroje.
                Samozrejme na prednaske sa neriesilo balancovanie sustavy, ale tu mame na vyber velku skalu moznosti.
                Nie som odbornik na jadrovu energetiku, tak sa vopred ospravedlnujem ak som nieco napisal zle.
                Z prezentacii a prednasky som mal celkom pozitivne dojmy, spominali ze v iniciativach sa angazuju aj zastupcovia z SK, tak dufam ze aj u nas bude nejaky pozitivny posun tymto smerom.
                Naposledy upravené SKolja; 22-05-2023, 08:23.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT - je od teba pekne, ze priznavas, ze nazor na situaciu ohladne potreby vystavby novych zdrojov si mal na zaklade "dojmov". To sa casto nevidi.
                Ako vidis, problem s dostatkom EE na pohon nasich milacikov nenastane.
                VELKY problem ale je, ze ze bezna populácia na SK (aj v CR) ma presne rovnaky pristup a EV je pre nich doslova nepriateľ a za tym ucelom pouzivaju akekolvek davno vyvrátené mýty.
                Pritom cely tlak Bruselu na zakaz predaja novych spalovacich aut je uplne KONTRAPRODUKTIVNY.
                V roku 2035 nikto z tych co teraz velebia naftu nebude chciet kupit auto so spalovacim motorom. Pretoze cinske automobilky to tu doslova prevalcuju svojou ponukou lacnych a kvalitnych aut.
                Kolko poznate cinskych automobiliek - namatkou MG4, NIO, Genesis, Xpeng, BYD. Dalej z hlavy neviem. Ale kvalifikovany odhad cinskej produkcie hovori o existencii az TRI STO (ano 300) firiem produkujucich EV.
                Uz dnes ti velki dosahuju v pohode 5 * v NCAAP testoch, kvalita materialov casto lepsia ako v mojej Tesle.
                Najneskor za 2-3 roky tu su tak o co tu tocime? VW, Stelantis su v riti lebo na tu zaplavu nebudu mat sancu vobec odpovedat.

                K tomu vplyvu EU na globalny trh - jednak tie emisie nie su 0.5 % celeho sveta ale to nie je podstatne. Podstane je to, ze prinutila klasicke automobilky aby (konecne) vrhli peniaze do vyvoja EV a tie sa zacnu presadzovat aj na inych trhoch. Vplyv Tesly and predaje v EU je sice vyznamny ale to by samo o sebe nestacilo.
                Mimochodom podiel EV na novych predajoch v Cine uz dosahuje 30% takže kecy typu "my sa mozeme snazit z CIna na to serie" su tiez iba splechy bez kuska znalosti ich producenta.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa Ja som zachytil kedysi spravu ze Cina utlmuje podporu pre elektromobilky lebo ich pocet vyse 400 je uz privela a ze to chcu zregulovat na 250-300 ktore by mali stacit. Neviem ci sa im za par mesiacov podarilo klesnut na "ubohych" 300.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa prave VW si myslim, ze by to mohlo ustat ako jedna z mala EU automobiliek. Ich snahy su viditelne. Skor mam starost o ten Stellantis, ako si spravne poznamenal. Popravde netusim, cim chce ten koncern konkurovat. Uz teraz maju same tragedie v ponuke, a tym, ze maju vo vedeni odporcu elektromobility to uz len korunuju. Plus Azia no, Mazda, Subaru, Suzuki zaspali. Toyota to dako potiahne cez trhy tretieho sveta. Cakaju nas burlive casy. Vobec by som sa necudoval, keby vacsina dinosaurich automobiliek skoncila nakoniec v cinskych rukach. Otazne je uz len to, ci to bude este stat Cinanom za to, a ci nepotiahnu na Europu priamo cez svoje znacky.

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                Taur vyditeľne "zachycuješ informácie" z nesprávnych zdrojov. Mal by si prehodnotiť čo čítaš a sleduješ.
                Čína ide brutálne dopredu a elektromobilitu chápu ako nástroj byť nezávislí v mobilite na dodávkach fosílnych palív, ktoré musia draho kupovať.
                My v EÚ sa musíme rozlúčiť s rozprávkou že niekto bude stáť o tie naše nablýskané autá na naftu a benzín.
                Rozprávke je koniec

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                cio Citaj s porozumenim. Nepisal som nic o obmedzovani rozvoja emobility, ale o regulovani poctu automobiliek/znaciek ktorych pocet sa zivelne rozrastol. Proste prebehla nejaka sprava ze sa Cinskej vlade zda ze ich uz je privela a nebudu podporovat zakladanie novych dalsich, ale rozvoj/rast uz existujucich automobiliek.
            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 244
              •      

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	512
Veľkosť:321,1 KB
ID:	91115

              Komentár

              • milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 853
                •   

                 

                Komentár

                • dango
                  Moderator
                  Gold Member
                  • Nov 2014
                  • 693
                  •   

                  Tato akcia bola "ElektromobilTV only" ?

                  Komentár


                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Bola pre divakov tohto YT kanalu. Kazdy, kto je divak, mohol prist. Venoval som sa xy ludom a chcel som sa im podakovat za priazen. Aj napriek tomu sa nas stretlo velmi vela a bol to teda podla mojich info najvacsi EV zraz na Slovensku. Na mojom YT k tomu bola video pozvanka.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    milan84 Ale "Bol to historicky prvý oficiálny zraz elektromobilistov na Slovensku"? To ako fakt vazne? Cim si prave tento zraz vysluzil tento honosny titul oficialnosti a historicke prvenstvo?

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Prve bolo vo Vysokych Tatrach. A tento bol tusim prvy od Milana ako ElektromobilTV a to, ze to tam napisali na ZSE ako to napisali sa treba spytat ich.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Prvy poriadny zraz bol v Demänovskej doline - dva dni s bohatym programom a hosťami, co organazovali tu zakladatelia fora. Tatry s ukazkou vodnej elektrarne organizovane Palkom Kopcikom tiez boli vyborne. Neda sa to porovnavat s parkoviskovymi stretavkami bez programu.

                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Taur ten text som nepisal ja. Bol prvy z komunity mojich divakov. Samozrejme nie vseobecne. Ved uz par rokov byva aj pred Borymall, ale v mensom.

                  • tommik
                    tommik komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ono je asi problém v tom, že dneska si kdejaký jojo kúpi EV a má pocit, že je priekopník. Potom ide na svoj prvý zraz a všade vypisuje, aký bol ten historicky prvý zraz emobilistov na Slovensku úžasný. Hold slniečko vládne. Ľudia ako my, čo sme sa na EV vozili už pred 10 rokmi to, verím, berieme s nadhľadom

                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    tommik slniecko najvacsie, ked ty nieco zorganizujes pre svoju komunitu, potom sa mozme bavit. Ked ma nesledujes a preto si neprisiel, je to tvoj problem. Bolo to jasne oznacene, tak o com tocis?
                    Urazeny, ze si nebol pozvany menovite? Uz pred 10 rokmi si sa vozil a aky je z toho prinos pre komunitu a desiatky dalsich ludi?

                  • tommik
                    tommik komentoval
                    Upraviť komentár
                    milan84 Asi sme sa nepochopili...reagoval som na toho borca, ktorý tento zraz označil ako historicky prvý na Slovensku. Ja s tvojou prácou problém nemám, práve naopak.

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Chlapci chlapci, nie je to jedno? Kto chcel siel, kto nie nesiel. Ak to niekto ponal ako mega-zraz tak to ponal tak, ak niekto iny ako traposinu, tak je to jeho nazor🥱 ani to v akej chatrci byvate nikto nekomentuje, kazite tu vzduch 😁

                  • milan84
                    milan84 komentoval
                    Upraviť komentár
                    tommik OK tak sorry, beriem spat.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    Tvoj kanal neodoberam (pretoze neodoberam nikoho, ani nebudem) , ale svoje videa hadzes aj sem (a ak nieco zaujem tak si to pozriem), popripade su akcie propagovane aj na mojelektromobil. Ze si to nechal len na youtube divakov je tvoja vec. Len mi to pride trosku zvlastne...
                • milan84
                  Senior Member
                  • Jun 2015
                  • 853
                  •   

                  Opat po roku zlava na acnabijacku od Sectronu. Promokod je pod videom.
                   

                  Komentár

                  • milan84
                    Senior Member
                    • Jun 2015
                    • 853
                    •   

                    Asi všetko, čo vas na IONIQ 6 zaujima. Zaciname hned s aerodynamikou.
                     

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X